بازدید 59791
روزنامه «هاآرتص»:

احمدی نژاد راست می‌‌گفت، ما بی فرهنگیم!

محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل «صهیونیست‌های بی فرهنگ» را به واسطه تهدیداتشان علیه ایران مورد انتقاد قرار داد. روزنامه اسرائیلی هاآرتص بر این باور است که احمدی نژاد در این زمینه به نکته درستی اشاره کرده و اسرائیلی‌ها واقعاً از نظر فرهنگی عقب مانده‌اند.
کد خبر: ۲۷۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴ 05 October 2012
محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل «صهیونیست‌های بی فرهنگ» را به واسطه تهدیداتشان علیه ایران مورد انتقاد قرار داد. روزنامه اسرائیلی هاآرتص بر این باور است که احمدی نژاد در این زمینه به نکته درستی اشاره کرده و اسرائیلی‌ها واقعاً از نظر فرهنگی عقب مانده‌اند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «هاآرتص» در مطلبی با اشاره به سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل می‌نویسد، حق با رئیس جمهور ایران است؛ هیچ سرزمینی در جهان نیست که در آن هنر زیستن تا این اندازه ضعیف و فقیر باشد. هاآرتص ادامه می‌دهد: «می‌توان به جرأت گفت که در دورافتاده‌ترین روستای ایران، هنر زیستن از اینجا غنی‌تر است».

نویسنده این مطلب با اشاره به موج مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی در دهه 1950، می‌نویسد در آن زمان، اسرائیلی‌ها ضعف فرهنگی خود را به موضوع مهاجرت ارتباط می‌دادند و بر این باور بودند که گذر زمان این مسأله را حل خواهد کرد؛ اما زمان دقیقاً خلاف این امر را ثابت کرد. فرایند مهاجرت یهودیان از سراسر جهان ادامه یافت، ولی در این میان، فرهنگ به سطل زباله انداخته شد.


این روزنامه منتقد اسرائیلی می‌نویسد: «امتزاج یهودیان فقر زده اروپای شرقی با فرهنگ یهودی‌ ـ عربی خاورمیانه، یعنی آمیزه قومی که ما به آن می‌بالیدیم، آن گونه که انتظار داشتیم به ایجاد یک فرهنگ عبری نینجامیده است. در عوض، یک خرده فرهنگ منحصر به فرد پدید آمده: فرهنگ بیهودگی یا به عبارت دیگر، نبود هر گونه فرهنگ.

نویسنده این مطلب سپس به بیان منظور خود از واژه «هنر زیستن» می‌پردازد و می‌گوید مهمترین شاخصه‌های آن، وجود استانداردهای رفتاری، زندگی کردن بر پایه سنت‌ها و ارزش قائل شدن برای قوانین جامعه است.

اما وی ادامه می‌دهد: «ما نه سنت داریم و نه قانون» و تصریح می‌کند، منظورش از «ما»، قشر سکولار اسرائیلی است، ولی اشاره می‌کند که سنت‌ها و قوانین قشر فوق محافظه‌‌کار مذهبی نیز متعلق به دوران‌ سیاه در تاریخ و در حقیقت، قرون وسطایی است.

به باور این نویسنده، آنچه برای جمعیت سکولار اسرائیل باقی مانده، فرهنگ مصرف گرایی، یا به عبارت دیگر، فرهنگ شکم پرستی است؛ گویا در این میان، آنچه موجب شده جمعیت‌های فوق افراطی مذهبی به این فرهنگ نپیوندند، تنها این بوده که آنها بسیار فقیرند.

وی در ادامه به بررسی جنبه‌های گوناگون این فرهنگ مصرف گرا می‌پردازد و در پایان اشاره می‌کند، بنیامین نتانیاهو سخنرانی خود در مجمع عمومی را با اظهاراتی درباره دستاوردهای اسرائیلی‌ها به پایان رساند؛ اما سخنان او با حقیقت فاصله بسیاری داشت؛ آنکه حقیقت را در این زمینه بر زبان آورد، رئیس جمهور ایران بود که اسرائیلی‌ها را با واقعیت در عریان‌ترین شکلش روبه‌رو ساخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳۰
انتشار یافته: ۱۴
واقعا مطالب این متن جالب بود.
و شهد شاهد من اهلها كم كم صهاينه دارند حقيقت نابودي زود هنگامشان را بأور مي كنند
اين صهيونيست ها كه ذاتا فرهنگ ندارن كسي كه امده مهموني و نميره ذاتا بي اصل و نسب هستن والا من يكي از اينكه اسرائيل واسه ما كوري بخونه داغون شدم به خدا حاضرم تمام زندگميوم بدم ولي ايراني سر افراز باشه اين دنيا تموم نميشه ولي عمر من تموم ميشه لذا هرگز اجازه نميدم عزت ايراني زير سوال بره.
اسراییل نه تنها از نظر فرهنگی بلکه از لحاظ سیاسی و اقتصادی و اجتماعی هم در حال فروپاشی است.
این همش بخاطر اعتقاداته وگرنه ما هم الان مثه اونا بودیم اعتقادات از نسلی به نسل بعد انتقال پیدا میکنه
آیا روزی می رسد که مردم دنیا با فرهنگ هم نوع دوستی و صداقت ، در کنار هم زندگی کنند؟
اری ، شاید با نابودی فرهنگ صهیونیستی ، دوستان دقت بکنند فرهنگ صهیونیستی
اعتراف به مشکل اولین گام در رفع آن است
نکته ای نموند که ما بهش اشاره کنیم خودشون میدونن چی هستن!!!
علیرغم بی فرهنگی کار قشنگی کرده! اعتراف به حقیقت . چیزی که ما خیلی کم داریم . بیایید ما هم بیان حق و اعتراف به حق را در خود نهادینه کنیم .
ما هميشه راست مي گوييم شما نمي خواهيد بشنويد چ.ن قومي كه هويت ندارد نبايد از فرهنگ بر خوردار باشد
مطابق علم جامعه شناسي هيچ آدمي بي فرهنگ نيست بلكه نوع فرهنگ ها فرق مي كند و فرهنگ هر كسي با كس ديگر حتي در يك خانواده فرق مي كند
سلام . اينكه يك روزنامه اسراييلي حد اقل با صداقت قبول كرده ملت اسراييل بي فرهنگ است . و به گفته هاي رييس جمهور ايران استناد كرده است جاي خوشحالي است .
وقتی خاک با زور و خون ریزی گرفته شده باشد حداقل در نسلی که این رفتارها را دیده باشند فرهنگ همان است که از والدینشان آموخته اند و این پایه هر فرهنگی را سست می کند وقتی فرهنگ ترور در یک شور فرهنگ غالب است آیا می توان حرفی از ایثار زد؟
ضمن اینکه شما تنها کشوری هستین که هیچ مرزبندی مشخصی ندارید!! پس هستید اما اصولاً نیستید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل