بازدید 25156
روزنامه «هاآرتص»:

آنچه نتانیاهو در سازمان ملل به آن اشاره نکرد!

سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل و تلاش وی در تعیین خطر قرمز برای ایران، یکی از موضوعاتی است که همچنان محل بحث محافل رسانه‌ای و تحلیلی است. روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»، امروز در مطلبی به تحلیل این امر پرداخته که بخش عمده‌ای از ادعاهای نتانیاهو در این سخنرانی، خلاف واقعیت بوده است.
کد خبر: ۲۷۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷ 30 September 2012
سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل و تلاش وی در تعیین خطر قرمز برای ایران، یکی از موضوعاتی است که همچنان محل بحث محافل رسانه‌ای و تحلیلی است. روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»، امروز در مطلبی به تحلیل این امر پرداخته که بخش عمده‌ای از ادعاهای نتانیاهو در این سخنرانی، خلاف واقعیت بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه هاآرتص در مطلب خود، که به بررسی و تحلیل سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل اختصاص دارد، می‌نویسد:

با نشان دادن یک نقاشی کودکانه از یک بمب در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و کشیدن یک خط قرمز بر آن، نخست‌وزیر توجه مخاطبان را به بخشی از سخنرانی خود جلب کرد که به موضوع ایران مربوط می‌شد. بنیامین نتانیاهو، دعوت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را که از‌‌ همان تریبون، وی را به موافقتنامه صلحی بر پایه ابتکار عربی فراخوانده بود، نادیده گرفت.

آن پیشنهاد شامل شناسایی اسرائیل از سوی اعراب بر پایه «خط سبز» مرزی و روابط عادی با همه دولت‌های عربی است. نخست وزیر حتی اشاره‌ای نیز به هشدار عباس درباره احتمال سقوط دولت فلسطینی و از میان رفتن شانس راهکار «دو دولت» نکرد. با این حال، نتانیاهو در اشاره به سخنرانی عباس گفت: «ما درگیری‌های خود را با سخنرانی‌های افترا آمیز در سازمان ملل حل نمی‌کنیم».



در مقابل ایران، که نتانیاهو آن را شعبه‌ای از «نیروهای قرون وسطایی اسلام رادیکال» خوانده و همچنین در برابر «سخنرانی افترا آمیز» عباس، نتانیاهو اسرائیل را به عنوان عضو با افتخار نیروهای مدرنیته و جامعه‌ای که یهودیت، اسلام و مسیحیت در آن در حال همزیستی با احترام متقابل هستند، معرفی کرد.

نخست‌‌وزیر دستاورد‌ها در حوزه‌های علم، فناوری و آموزش را افتخارآمیز خواند. وی همچنین به اقدامات اسرائیل در کمک به کشورهای دیگر اشاره کرد و نیز اسرائیل را به مانند دژی برای محافظت از حقوق مدنی و نیز حقوق زنان و گروه‌های اقلیت خواند.

در حالی که نتانیاهو درباره جایگاه روشن اسرائیل سخن می‌راند، رهبران مذهبی آن در موضوعات مربوط به صلح و امنیت فرمان صادر می‌کنند؛ حاخام‌ها، حق آموزش اولیه برای کودکان را رد می‌کنند و زنان در سطح پایین اجتماع طبقه‌بندی می‌شوند.

دولت به اصطلاح مدرن نتانیاهو، حقوق یک ملت دیگر را انکار می‌کند؛ پناه جویان را بیرون کرده و آنان‌ را به به کام مرگ می‌فرستد؛ سازمان‌های حقوق بشری را تحت پیگرد قرار می‌دهد و به آزادی آکادمیک تجاوز می‌کند.

نتانیاهو در شرایطی برای یک کشور نزدیک خط قرمز تعیین می‌کند که یک کودک از هر سه کودک اسرائیلی، در حالی سر بر بالین می‌گذارد که زیر خط فقر هستند و یک نفر از هر سه دانشمند اسرائیلی، آینده خود را در مهاجرت به خارج از کشور می‌بیند.

حقیقت این است کهبا رهبری نتانیاهو، ملی‌گرایی افراطی و نیروهای قرون وسطایی یهودیت رادیکال، چهره سیاهی را از اسرائیل ترسیم کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۱۶
آفرين 1000 نفرين نقاشي خوبي كشيدي مگه كلاس چندي از ماژيك استفاده مي كني! از مداد استفاده كن
نتان به نمره نقاشی که از معلم دوران کودکی اش گرفته هم اشاره نکرد.
کشوری که بزرگترین جنایت ها را مرتکب شده و خودش در تاسیسات هسته ای دیمونا و ناحال شوریک بمب اتم ساخته و عضو ان پی تی نیست و همواره در حال جنایت خونریزی است باید خودش محاکمه شود نه این که بر علیه کشور صلح طلب ایران سخنرانی کند.
به حرف گربه سیاه بارون نمیاد.بذار اینقدر خذولات بگه تا دیوونه شه.
نقاشی ارایه شده در سازمان ملل مربوط به نتانیاهو 8 ساله از فلسطین اشغالی
حیف حجم هارد سروری که بخاد صرف پرداختن به آدم بی ارزشی مثه این بشه
رژیم صهیونیستی تنهای جای دنیاست که زنها علناً به عنوان برده جنسی خرید و فروش میشن اون وقت این آقا چطور روش شده از حقوق زنان حرف بزنه؟
ما كلا عادت داريم خطراتي كه تهديدمان ميكنند را به مسخره بگيريم
صهیونیست و اسرائیل کثیف محکوم به نابودی است .

اسلام پیروز است .
این مردک دیونه ست اخر پیری قاط زد وقتشه بره سینه قبرستون
میگم بنیامین میدونستی ما تو ایران یه ضرب المثل داریم که میگه سنگ بزرگ نشونه نزدنه پس بهتره لقمتو اندازه دهنت و سنگتو اندازه قد و قیافت برداری که یه وقت لقمه تو گلوت گیر نکنه و همون سنگی که بر میداری رو سرت خراب نشه .تبدیل اسرائیل به یه تل خاک و یه جهنم تمام عیار برای ما ایرانیا به سرعت ییه چشم بر هم زدنه.پس حواست باشه کوچولو!!
همیشه از اسرائیل بدم می آمد، اخیراً صد برابر بیشتر. خیلی دلم میخواد یه طوری بشه که حالشون رو حسابی بگیریم. خیلی وقیح و پررو هستند و جسارت میکنند که کشوری با چندهزار سال تمدن و دارای مردمی بزرگ و بافرهنگ رو تهدید کنند.
(به قول یکی) آقای نتانیاهو شما یه سر به زیرزمین خونه ت بزن یادت بیاد بمب اتم چه شکلیه بعد بیا نقاشیش رو بکش
خب کار خوبی کرد
خط قرمز را روی 90 درصد کشید یعنی ما مجازیم تا 90 درصد غنی سازی کنیم
بیچاره مگه چیزی غیر از این گفت؟
میگه بمب درست کنید بعد بترکونیدش
خدا را شکرت که دشمنان ما را از احمق ها آفریدی
نتانیاهو ی احمق خط قرمز را بالای 90 در صد و در واقع روی صد در صد کشید !
یعنی اعتراف کرد که ایران با خط قرمز فاصله زیادی دارد !
يك سياستمدار با ادعا بايد با مستندات و مدارك محكم خيلي شمرده و كوتاه صحبت كند.
در كجاي دنيا با يك نقاشي و شكل يك خمره يا كوزه كشوري را محكوم ميكنند.
آقاي نتانياهو اين پست و سمت براي شما زود بود بايد برويد كارآموزي پيش ارباب خود تا بيشتر ياد بگيريد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار