بازدید 58955

اظهارات بی سابقه «اوباما» علیه «نتانیاهو»

هرچند در هفته‌های اخیر، بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی تلاش داشته‌اند موضوع اختلاف نظر میان مقامات اسرائیلی و آمریکایی بر سر ایران را انکار کرده و یا آن را کم اهمیت نشان دهند، این موضوع هر روز شدت بیشتری می‌یابد. آخرین نشانه این اختلافات، اظهارات اوباما درباره مواضع نتانیاهوست.
کد خبر: ۲۷۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴ 24 September 2012
هرچند در هفته‌های اخیر، بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی تلاش داشته‌اند موضوع اختلاف نظر میان مقامات اسرائیلی و آمریکایی بر سر ایران را انکار کرده و یا آن را کم اهمیت نشان دهند، این موضوع هر روز شدت بیشتری می‌یابد. آخرین نشانه این اختلافات، اظهارات اوباما درباره مواضع نتانیاهوست.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در مصاحبه‌ای تلویزیونی، فشارهای نتانیاهو جهت تعیین یک «خط قرمز» برای برنامه هسته‌ای ایران را به «سر و صدا»‌هایی تشبیه کرده که وی تلاش می‌کند آن را نادیده بگیرد.

بنا بر این گزارش، اوباما که در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه خبری «سی‌.بی.‌اس» سخن می‌گفت، در این باره اظهار داشت، وی پافشاری نتانیاهو را درباره اینکه ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، درک می‌کند و با آن موافق است، ولی منافع ملی آمریکا برای وی در اولویت است.

وی در این باره گفت: «هنگامی که بحث منافع ملی ما مطرح باشد، تنها فشاری که من احساس می‌کنم، صرفاً انجام آن کاری است که برای مردم آمریکا درست است؛ من می‌خواهم همه سر و صداهای بیرون را از ذهنم بیرون کنم».

البته اوباما در ادامه اشاره کرد، وی نسبت به امنیت و موجودیت اسرائیل، احساس تعهد می‌کند، ولی تأکید کرد این تنها احساس تعهد است و نه احساس فشار. به این ترتیب، وی تلاش‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اعمال فشار بر وی جهت تغییر مواضعش را مورد انتقاد قرار داد.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که در هفته‌های گذشته، تنش‌هایی میان اوباما و نتانیاهو بر سر ایران رخ داد. نتانیاهو پیش از این، از اوباما خواسته بود خط قرمزهای روشن و مشخصی را معرفی کند که در صورت گذر از آن‌ها، ایران با گزینه حمله نظامی روبه‌رو شود.

با این حال، اوباما آشکارا مخالفت خود را با تعیین چنین خط قرمزی اعلام کرد و به این ترتیب، این موضوع مورد تأکید «لئون پانه تا»، وزیر دفاع وی نیز قرار گرفت که درخواست نتانیاهو را اظهاراتی سیاسی دانسته که معمولاً با هدف تحت فشار گذاردن دیگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به این ترتیب، اظهارات روز گذشته اوباما را باید جدید‌ترین نمونه از تلاش‌های وی برای روشن کردن این موضوع دانست که موضع ایالات متحده در قبال ایران، لزوماً با موضع رژیم صهیونیستی یکسان نیست و وی فشار‌ها در این باره بر دولت آمریکا را برنمی‌تابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۷
انتشار یافته: ۴۹
دعواهای زرگری
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
نه جانم .ضربه ای که تاکنون اوباما به حیثیت اسرائیل در جهان زده است را هیچ کس نزده است.یه کم شعور سیاسی اگه داشته باشیم می فهمیم.ثانیاً از این دعوای زرگری چی عائد دولت آمریکامیشه؟!!!!!بالاخره باید یه چیزی برای امریکا داشته باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
به آقای اوباما بگید خیلی باهوشی تا اینجا هم خوب اومدی جلو ولی حریف ایران نمی شی
برو یه فکر اساسی بکن و دوباره بیا
خیــــــــــــــــــــــلی ســــــــــــــــــــــــــــــاده ای !
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
دوست عزیز ناشناس چرا فکر میکنی همه چی در حال یک روند خاص و پیچیده ای قرار داره؟ساده ای یعنی چی؟این موضوع کاملا واضحه که اگه منافع آمریکا با حمله به ایران به خطر بیفته از این اقدام حمایت نمیکنه.حالا یا اسرائیل باشه یا هر کسی دیگه.منافع عزیزم منافعه که باعث حمایته.همین اسرائیل اگر منافعه آمریکارو به خطر بندازه اون وقت میفهمی که موجودیت اسرائیل یعنی کشک.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
دقيقا!
آمريكا ميخواد بازي كي بود كي بود من نبودم! راه بندازه
پاي خودش رو از مواضع اسرائيل كنار بكشه تا منافع نظامي و پايگاههاش مورد حمله ايران قرار نگيره
ولي كور خوندن
هيچ فرقي بين اين دو تا نيست
به حول و قوه الهي اسرائيل رو نابود و آمريكايي ها رو ذليل ميكنيم
با تهدیدات فرمانده سپاه کم اوردن ما همیشه برای پاسداری از ایران وایرانی کاملا اماده و تا دندان مسلح میشویم و از هیچ کشوری ترس نداریم زنده باد اسلام زنده باد ایران مرگ بر اسرائیل و امریکا و انگلیس سر افراز ایران و ایرانی
از اونجایی که اینا استاد دروغ پردازی و اغفال کردن اند حالا باید احتمال وقوع جنگو بیشتر دونست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
احتمال دیگر آن است که آمریکا می خواهد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به ایران در حمله متقابل گسترده ایران به پایگاه های آمریکا تردید ایجاد کند.
چه جالب یه وقت سکته نکنه حالا موافقت کنن چه غلطی میخوادبکنه اسرائیل داره نابودمیشه
سگ زرد برادر شغال است هر دو کلک بازن.
اسرائیل خیلی دارد خود را به در و دیوار می زند .تصور می کنم بعد از جنگ با ایران حسرت این روزهای آرام را خواهد خورد .بد نیست کسانی که می خواهند با ایران وارد جنگ شوند به تاریخ جنگهای ایران و نتیجه آنها کمی نظر بیاندازند .
ان شالله از داخل متلاشی بشند و ما بشینیم و شاهد نابودیشون باشیم
بنظر بنده و اكثر ايرانيهاي مستقلي كه بعنوان ايراني امريكائي در امريكا زندگي ميكنيم مواضع اوباما در ايستادگي مقابل صهيونيستهائ جنگ طلب مانند نتنياهو بسيار معقول ميباشد مخصوصا در مواقع انتخابات كه معمولا سياستمداران امريكائي سعي ميكنند كه هيچگونه مخالفتي با اسرائيل نداشته باشند چونكه وزنه كليميها در زمان انتخابات امريكا تعيين كننده رئيس جمهوري ميباشد و جدا اوباما در اين موقع حساس در اينمورد خوب عمل كرده و ممكن استكه ساپورت كليميها را از دست بدهد و نتيجتا رياست جمهوري را اما مسؤلين ما هم بايستي از فرصت بدست امده كاملا بنفع اوباما و مملكت خودمان استفاده نمايند كه اوباما انتخاب شود در غير اينصورت ميت رامني انتخاب خواهد شد و نه تنها بضرر ما تمام خواهد شد بلكه تمام خاورميانه و دنيا با كساني روبرو خواهند شد كه همگي پشيمان خواهيم شد درست مانند زمان ريگان.ارزومندم كه مسؤلين ما جهت منافع مملكتمان سياستي را دنبال كنند كه دمكراتها پيروز شوند چونكه رامني كاملا بعنوان يك شخص فرصت طلب صد در صد در اختيار نيو كانها و صهيونيستها قرار خواهد گرفت البته در حال حاضر بگفته تحليلگران پول و ساپورت كليميها پشت ميت رامني قرار گرفته و اينطور عنوان ميكنند كه اوباما بيشتر بفكر ايراني هاست تا منافع اسراييل و فاكس نيوز در هر تحليلي اين موضوع را تكرار ميكند 
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
اننتخاباتی در کار نیست باید دید صهیوینیستها کدوم رو انتخابت کردند
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
درود یر شما و اظهار نظر زیباتون. جدا از اینکه من با نظر شما موافق هستم یا نیستم به نحوه اظهار عقیدتون بسیار احترام میگذارم که سعی کردید با جزییات و بدون تعصب کور بنویسید. متاسفانه اکثر نظرات دیگه یک سری کلی گوی هستن که ما ایرانیها اکثرا به این تیپ اظهار نظرها عادت میکنیم(فارغ از چپ و راست و محافظه کار و افراطیو...) از جمله این صحبت ها و اصطلاحات : سگ زرد برادر شغال و همه سروته یه کریاسن ، بابا این معلوم دیگه توضیح نمیخاد این غلط میکنه اون یکی راست میگه... . بنده حقیر به خودم توصیه میکنم که اگر اظهار نظر میکنم با دلیل یا مثالی اون رو پشتیبانی کنم و ازنتیجه گیری های بی پایه و اساس خودداری کنم. به نظر بنده اون چیزی مهم است اندیشه خوب یا بد نیست بلکه خوب اندیشیدن است. متاسفانه در نظرات پایانی مطالب تابناک بیشتر تبدیل شده به شعار و کلی گویی های پوچ که زیاد دیده می شود که درنظرات پایانی این مطلب خبری نیز بدین گونه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
بنده هم با نظر این دوستمون موافقم ایستادگی اوباما در برابر صهیونیست ها بی سابقه است به خصوص در نزدیکی انتخابات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
ما راه خودمان یعنی همون حفظ منافع خودمان را باید ادامه دهیم ، برای ما هیچ فرقی نمیکنه که تو آمریکا کی رئیس جمهور بشه ! مطمئن باش بدتر از جرج بوش پیدا نمیشه اون که نتونست غلطی بکنه این رقیب اباما هم بدتر از اون نیست !
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
دوست گرامی.
فرض کن رامنی بر سره کار بیاید. قدرت نظامی ما مانند روسیه نیست. ولی خیلی هم از روس ها عقبتر نیستیم. رامنی می خواهد چکار کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
چه جمهوري خواه چه دمكرات اگر در معادلات شان جنگ به نفعشان بود لحظه اي تعلل نمي كردندوكاري به اپيك يا اين نتانياهوي احمق نداشتندفعلا جنگ به منفعت سرمايه داران وكارتل هاي يهودي نيست
بهترین مقطع تاریخی برای مسلمانان منطقه است که روابطی براساس احترام متقابل با امریکا داشته باشندالبته نه ان روابط اقا وبرده ونه ان رابطه وسیاست بره ومیش ویا هویج این با تعامل ومذاکره طلانی ممکن میشود ولی بهترین زمان است که بواسطه روابط حسنه جدید هم که براساس برد برد طرح ریزی شود عصر جدیدی در خاور میانه مطرح شود وکلا بسته به استفاده از فرصت ها ودوری از شعار زده گی است
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
عزيز من اينقدر نترس! از ترس جنگ مودب شدي! بهترين مقطع براي مسلمانان است که از حق دفاع کنند اگر جنگ نشود که چه بهتر کسي از جنگ خوشش نمي آيد، ولي اگر هم شد به گفته قرآن: چه بسا از چيزي بدتان مي آيد و آن خير شماست
عزت زياد
مرگ بر اسراییل
همین روزهاست که بری پیش آقای کندی لالا کنی جناب اوباما.اون هم همین کارارو کرد که فرستادنش اون دنیا
آفرین
این که من تمام حواسم به مردم آمریکاست فقط برای تبلیغات انتخابات است
حالا ببینید فردای انتخابات چه جوری با اسرائیل یکی می شوند
ما ميتوانيم عليرغم دفاع از حقوق مسلمانان و موضع گيري در قبال رژيم صهيونيستي كه مسئله عقيدتي ماست، با امريكادر سطح سران دو كشور مذاكره كنيم. شايد راه برون رفت از تمامي مشكلات اقتصادي وسياسي در مذاكره مستقيم با امريكا باشد. البته ما ميبايستي منافع ملي را در مذاكره در راس همه موضوعات داشته باشيم.
ما اهل جنگیم . اما دوست سعی میکنیم با منطق حل کنیم به نظر من واقعا نیاز به جنگ نیست بلکه با یه مقدار کوتاه امدن دو طرفه همه چیز قابل حله
اوباما چون مي دونه اگر اسراييل به ايران حمله كنه ايران تلافي شو روي پايگاههاي آمريكا تو منطقه در مياره براي همين اين بازي رو راه انداخته ولي مامدونيم كه سگ زرد برادره شغاله
نکته ایکه باید در راس ذیپلوماسی ایران قرار بگیره اینه که: ایران هیچ وقت در تاریخ خود به کشوری حمله نکرده ... ولی اگر کشوری به ایران جمله کند ... همه دست به دست هم میدن : په موافق و په مخالف سیستم حکومتی ایران ...
ما عاشق خاک و ناموسمون هستیم ... بدانید ...
ایران باید برای هر شرایطی اماده باشد
ما منتظر حمله اسرائیل هستیم تا موجودیت آنرا از روی صفحه جغرافیایی نابود کنیم.
مگه نميدونين.انتخابات!!! بازهم شيره ماليدن سر مردم امريكا.
اوباما درفکر حمله هست ولی فعلا باید ذهن مردم امریکارا باخود همراه کند وبگوید جنگ طلب نیستم اما بعدازانتخابات ورای اوردن با اسرائیل همراه میشود.ومگر میشود دو ماسون ضد هم باشند
از لحاظ استراتژيک اشغال ايران مانند عراق و افغانستان با توجه به جغرافياي و جمعيت ايران اگر نگوييم غير ممکن است لااقل هزينه اي دارد که قابل تحمل براي آمريکا نيست، بهترين راه شيوه بزن و در رو است! که تمام زير ساختها را نابود خواهد کرد، ليکن اکنون ايران توانائي دارد که همزمان همين سياست بزن در رو را در مورد اسرائيل اعمال کند که تمام زير ساختهاي آن را نابود خواهد کرد. البته مسئله بسيار دقيق است و به اين سادگي نيست و اظهارات رسانه ها و عوام الناس در مقابل تحليل هاي واقعي بيشتر به جوک شبيه است،
مردم دنياومردم آمريكا ازسياستهاي جنگ طلبانه صهيونيستها خسته شده اندولي اين دليل نميشودكه ماخوش باورانه آماده نباشيم صلح درسايه قدرت مسلمين امكان پذيراست
اوباما در انتخابات دور قبل هم در ابتدا مواضع بهتری نسبت به رقیب خودش درباره ایران گرفت اما وقتی به روی کار اومد مثل بقیه عمل کرد. به نظر من اگه اوباما بشه که میشه فقط تحریم ها رو بیشتر میکنه وجنگی اگه قرار باشه شروع بشه 4سال بعد توسط یکی از نامزدهای حزب مخالف انجام میشه و اینا همش بازیه سیاسی واسه رای اوردنه
از نوشته های شما عزیزان به غیر از یک نفر کاملا مشخص است که هیچگونه اطلاعات و تحصیلاتی در مورد سیاست ندارید عزیزان سیاست یک علمه که اگر همه شما اونو میدونستید دیگه سیاست نمیشد چون شما باید همتون میشدین رییس جمهور شما سیاست رو بسپارید به سیاستمداران دنیا مسلما هرکدام درست عمل کنند نتیجه درست هم میگیرند. از بی احترامی هم به همدیگر بپرهیزید چو ن اسلام هم دین احکام است هم دین اخلاق ما مملکت خودمونو اباد کنیم هنر کردیم هر وقت اباد شد اونوقت میتونیم و میبینیم که قابلیت اباد کردن بقیه دنیا رو هم داریم به جای حرافی های احساسی بیاندیشید راه مقابله و حفظ منافع ملی را به امید سرافرازی ایران
نمی دونم چرا حس می کنم آمریکا داره به صحبت های مقام معظم رهبری در کنفرانس عدم تعهد گوش می ده و اندکی (نه زیاد ) سر عقل امده.

ما مردم امریکا رو با دولتش و اسراییل یکی نمی کنیم.
مردم آمریکا هم اصلا موافق جنگ نیستند.

با اینکه برای جنگ و شهادت لحظه ای غافل نیستیم ولی جبران مافات جنگ خیلی سنینه
و انشالا جنگی صورت پیدا نمی کنه
جنگ بی منطق امری نامعقول است.اما گاهی اجتناب ناپذیر می شود.در صورت حمله ی اسراییل به ایران،به فضل خدا انتقام تمام جنایات آنها را خواهیم گرفت.
اوباما درک کرده برای پیروزی در انتخابات بر خلاف هر دوره باید با اسرائیل موافق نباشد چون دریافته که افکار عمومی امریکا از جنگ حمایت قاطعی ندارند اینم یه ترفنده برای برنده شدن والا دلش به حال ایران نسوخته و قطعا برنده شدن در انتخابات ارحج تره تا منافع مردم آمریکا
اوباما دارد سر مردم آمریکا کلاه می گذارد و حرف هایش بعد از انتخابات عوض میشود.
اسرائیل در 2 جنگ پیاپی مغلوب ایران خواهد شد
(نشانه های آخر الزمانی)
ایران هرگزنمیتونه با امریکا مذاکره ای داشته باشه چون منطق امریکا اینه که یا با مایید ویاتروریست هستیداین جمله رو علنا ً بوش به زبان اورد .امریکا شر مطلقه مثل اسراییل .مانمیتونیم باشیطان مذاکره کنیم چون این کلام خداست که میفرماید:جاء الحق وذهق الباطل(حق امد و باطل نابود شد). پس هرگز حق و باطل در یک جاجمع نمیشه.
برای علی از امریکا: شما اگر یه تحقیق در مورد شجره نامه ی رییس جمهور های امریکا بکنی متوجه میشی که این دموکراسی دموکراسی ی امریکایی همش یه بازیه وحشتناکه که دارن با مردم امریکا میکنن . بیشتر رییس جمهورها وهنر پیشه ها وافرادبا نفوذ امریکا از یک خاندان هستندوبا چند نسل فاصله به یک خاندان میرسند.این نتیجه ی تحقیقات خود امریکاییهاست نه ما.
اينا همش فيلمه. ميخوان ايران فكر كنه آمريكا با اسرائيل نيست و موقعي كه جنگ شروع شد به كمك اسرائيل بياد.
هر چند امام گفت: آمريكا هيچ غلطي نميتونه بكنه. ولي نمايد سادگي به خرج بديم. مگه ميشه آمريكا به اسرائيل كمك نكنه . اونم توي جنگ با ايران؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
تو ین وضعیت نابسامان اقتصادی آمریکا هیچ وقت این جسارت را ندارد که وارد جنگی بشن که نتیجه آن اصلإ مشخص نیست اسرایل هیچ وقت جرأت نداره به ایران حمله کنه حتی با دوستان غربیش اینو تو جنگ 33روزه لبنان میشه کاملأ فهمید جنگ با ایران برای ترف مقابل که هر کس میخواد باشه خیلی گران تمام خواهد شد ما از نسل آریو برزن هستم
امريکا و خصوصاَ اوباما در حال حاضر در گير انتخابات پيش روي خود هستند و هم و غم خود را معطوف به داخل امريکا و مسائل ان مي کنند و کمتر دوست دارند که سر و صداهاي مزاحم را تحمل کنند، به عبارتي همه چيز مانده به پس از انتخابات امريکا، بايد هشيارتر عمل کنيم.
دیگه دوره غد بازی کردن برای همدیگه تموم شده بهتره به صورت دیپلوماسی این مشکلات حل بشه چون جنگ و دعوا برای بچه هاست حتی اوباما هم اینو میدونه خدا پدرشو بیامورزه که به حرف اسرائیل گوش نمیکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها