بازدید 8600

مشتریان جدید برای نفت ایران در اجلاس نم

کد خبر: ۲۶۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰ 01 September 2012
عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره دستاوردهای اقتصادی و نفتی اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: با برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد و نشست های جانبی آن مشتریان جدید برای نفت ایران پیدا شد.

حسین نجابت درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: با برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد به هدف اصلی خود که القای منزوی نبودن ایران درعرصه بین الملل بود رسیدیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی  افزود: غرب با فضاسازی و تبلیغات کاذب به دنبال القای منزوی بودن ایران بود اما با مدیریت نسبتا خوب این اجلاس از سوی ایران نشان دادیم که ایران منزوی نیست.

وی با اشاره به قبول دعوت سران و مسئولین ۱۲۰ کشور عضو جنبش عدم تعهد برای حضور دراین اجلاس گفت: ۴۳ کانال تلویزیونی به صورت مستقیم فرمایشات مقام معظم رهبری را منعکس کردند که این با منزوی بودن ایران درتناقض است.

نجابت درادامه به نشست ها و مباحث نفتی درحاشیه اجلاس اشاره کرد واظهار داشت: درنشست‌ها و مذاکرات حاشیه ای این اجلاس نه تنها  مشتریان جدیدی برای نفت کشور پیدا شد بلکه به غرب نشان داده شد که تحریم ها علیه ایران غیر منصفانه است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: درحاشیه این اجلاس معاهداتی هم بین کشورها منعقد شدکه فکر می کنم پیش درآمد مثبتی بود و باید دید مسئولین چقدر می توانند با دیپلماسی از این فضای مساعد به دست آمده بهربرداری کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس با اشاره به بررسی مذاکرات نفتی و گازی این اجلاس درکمیسیون انرژی مجلس گفت: برای موفقیت باید از دیپلماسی فعال استفاده کنیم و دبیرخانه به صورت جدی امور ونتایج اجلاس را پی گیری کند.

وی بااشاره به تقبیح و رد تحریم ایران دربیانیه پایانی اجلاس اظهار داشت: انتظار این است که پس از اجلاس تحریم ها به صورت خودکار تضعیف شود چرا که تحریم ها کارایی نداشته وتحریم کنندگان از این تحریم ها بیشتر ضرر خواهند کرد.

نجابت درباره تاثیر روانی اجلاس بر بازار و اقتصاد کشور افزود: وقتی سیاه نمایی درجامعه اتفاق می افتد غرور ملی لطمه می خورد و اعلام نکات مثبت غرور آفرین است ودرپرتو آن رونق تولید شکل می گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس‌بابیان اینکه انعکاس اخبارمثبت این اجلاس از طریق رسانه ها تاثیر خوبی بر رفتارهای اجتماعی می گذارد اظهار داشت: درحوزه نفت و گاز با شرکای اقتصادی کشور وارد بحث شدیم و اولویت اول ما سرمایه گذاری بر میادین مشترک ذکرشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار