بازدید 2619
مجيد انصاري در گفت‌وگو با ايسنا:

از فرصت رياست ايران بر نم استفاده شود

کد خبر: ۲۶۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷ 01 September 2012
يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بايد سازوكاري براي اعمال كنترل بيشتر بر كشورهاي داراي سوء‌سابقه در استفاده از تسليحات كشتار جمعي انديشيده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري در گفت‌وگو با ايسنا، طرح شكل‌گيري دبيرخانه جنبش عدم تعهد، در افتتاحيه اجلاس عدم تعهد در بيانات مقام معظم رهبري را مساله‌اي مهم دانست و اظهار كرد: تعجب‌آور است ساختار مهمي مثل جنبش عدم تعهد با عضويت نزديك به دو سوم اعضاي سازمان ملل تاكنون فاقد تشكيلات اجرايي، دبيرخانه‌اي و اداري بوده است و صرفا به صورت تشريفاتي هر سه سال يكبار بدون سازمان اداري مشخص دور هم جمع شده‌اند؛ البته مصوبات خوبي ارائه كرده‌اند، اما تشكيلات سازماني براي پيگيري مصوبات و تحقق آنها ندارند.

وي با تاكيد بر اين‌كه «رياست جمهوري اسلامي ايران بر جنبش عدم تعهد، فرصت مناسبي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد» تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران، تجربه‌هاي طولاني و موفقي در سازماندهي اين نوع كارها داشته است، به طوري كه ابتكار عمل جمهوري اسلامي ايران براي شكل‌گيري دبيرخانه دائمي بين‌المجالس كشورهاي اسلامي، موجب تحركات اثرگذار اين تشكيلات شد و اميدواريم رياست ايران با پيگيري تاسيس دبيرخانه‌ دائمي و تشكيلات اداري لازم براي جنبش عدم تعهد، موجب تقويت بيشتر اين جنبش شود و در نتيجه آن شاهد اثرگذارتر شدن جنبش در معاهدات بين‌المللي و به ويژه كارآمدتر شدن آن در سازمان ملل، مجمع عمومي و شوراي امنيت باشيم.

اين عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با اشاره به اين‌كه «سياست‌هاي هسته‌‌يي جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام شده است» توضيح داد: دانش هسته‌يي، استفاده‌هاي صلح‌آميز بسياري از جمله در توليد داروهاي درماني و درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج و ... دارد، پس مانند هر دانش بشري ديگر، بايد منافع آن به طور غيرانحصاري در اختيار همه بشر قرار گيرد و همه كشورها بتوانند به صورت عادلانه از اين دستاورد علمي بشري استفاده كنند.

انصاري با بيان اين‌كه «به طور قطع سوء‌استفاده از دانش‌ هسته‌‌يي همانند ساير دانش‌ها در جهت نابودي بشر و عدالت خواهد بود و بايد براي همه ممنوع شود» خاطرنشان كرد: سوء‌استفاده از دانش هسته‌يي براي كشورهايي كه دارنده سلاح هسته‌‌يي هستند و بويژه براي آمريكا كه اولين و تاكنون آخرين كشور سوء‌استفاده‌كننده از اين دانش براي كشتار جمعي و جنايت عليه بشريت در جنگ جهاني دوم است، بايد ممنوع شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه "«ايد سازوكاري براي اعمال كنترل بيشتر در كشورهاي داراي سوء‌سابقه در تسليحات كشتار جمعي در نظر گرفته شود» توضيح داد: بايد ساز‌وكاري براي كنترل كشورهاي اروپايي كه با توليد و فروش سلاح‌هاي كشتار جمعي ميكروبي و شيميايي به عراق و برخي كشورهاي ديگر يا براي آمريكا كه در استفاده از اسلحه هسته‌يي پرونده سياهي دارند و بويژه براي رژيم غاصب صهيونيستي كه بر كشتار مردم بنا شده است و امروز زرادخانه‌ هسته‌يي آن تهديدي براي كل جهان و منطقه است، در نظر گرفته شود.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين‌كه «رژيم صهيونيستي هنوز معاهده عدم استفاده از سلاح هسته‌يي را امضا نكرده است» گفت: اعمال فشار بيشتري بايد بر رژيم صهيونيستي صورت پذيرد.

انصاري با اشاره به انتشار گزارشاتي از فروش اسلحه در جهان در سال گذشته، گفت: اين گزارش‌ها نشان داد آمريكا با 66 ميليارد دلار فروش اسلحه در راس ارسال‌كنندگان ابزار كشتار انساني است و با كمال تاسف بخش عمده‌اي از آن از سوي ملت‌هاي مسلمان و توسط سران كشورهاي خائن و وابسته بوده است و خاورميانه، عربستان، امارات و برخي كشورهاي عربي تبديل به انبار تسليحات خريداري شده از آمريكا شده‌اند.

وي با بيان اين‌كه «فروش نفت به عنوان ثروت كشورهاي اسلامي و ملت‌هاي مسلمان موجبات جلوگيري از ورشكستگي اقتصاد در حال ركود آمريكا شده است» توضيح داد: ملت‌هاي عربي نبايد از اين خيانت بزرگ بگذرند، چون هم ثروت خدادادي نفتشان غارت مي‌شود و هم كارخانه‌هاي اسلحه‌سازي و توليد مرگ و كشتار آمريكا سر پا نگه داشته مي‌شوند و هم اقتصاد در حال فروپاشي غرب از ورشكستگي نجات مي‌يابد.

اين عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در افتتاحيه اجلاس جنبش عدم تعهد درباره ساختار سازمان ملل گفت: به نظر مي‌رسد به تدريج و با تكرار، اين خواسته جهاني از سوي جمهوري اسلامي ايران طي سه سال گذشته مبني بر تجديدنظر در ساختار سازمان ملل و لغو حذف وجهه چند كشور قدرتمند، كم‌كم به خواسته عمومي جهاني تبديل شده است كه در نطق آقاي مرسي نيز منعكس شد.

انصاري در پايان گفت: اميدواريم زمان آزادي كشورها و ملت‌ها از دست استعمار نو جديد فرا رسد و نظم نويني مبتني بر عدالت، انسانيت و كرامت بر جامعه بين‌الملل حاكم شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان