بازدید 1945

موزامبيك: بدون صلح نمي‌توان به توسعه دست يافت

کد خبر: ۲۶۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۰ 01 September 2012
وزير اجتماعي موزابيك ضمن تبريك به احمدي‌نژاد بخاطر بر عهده گرفتن رياست جنبش عدم تعهد و قدرداني از دولت ايران به خاطر پذيرايي از هيات موزامبيك، برگزاري اجلاس تهران را يك موفقيت بزرگ براي ايران قلمداد كرد و گفت: اميدوارم اين موفقيت در روند رياست نيز ادامه داشته باشد.

به گزارش ايسنا، وي در آخرين روز از اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، ضمن ابراز همدردي با زلزله‌زدگان آذربايجان غربي خاطرنشان كرد: حضور ما در اينجا به اين دليل است كه اين اجلاس از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.

وي همچنين از مصر و تلاش‌هاي اين كشور در دوران رياست جنبش عدم تعهد قدرداني كرد و در ادامه گفت: با وجود تحولات عديده بين‌المللي، جنبش عدم تعهد از آغاز فعاليتش، گفت‌وگو را بهترين راهكار براي رويارويي با چالش‌ها مطرح كرده است. براي برقراري امنيت بكارگيري راه‌حل‌هاي انساني پيشنهاد هميشگي جنبش بوده است.

وزير اجتماعي موزامبيك اضافه كرد: ما بر اين موضوع واقف هستيم كه در برهه‌اي حساسي قرار داريم و صلح و امنيت با توجه به اين شرايط لازم است. بدون صلح نمي‌توان به توسعه پايدار دست يافت.

وي براي همكاري با جنبش عدم تعهد در راستاي همكاري جهت يافتن راه‌حل به منظور پايان دادن به منازعات در برخي كشورها اعلام آمادگي كرد و خواهان برقراري صلح در عرصه جهاني از طريق كانال‌هاي بين‌المللي شد.

وزير اجتماعي موزامبيك در ادامه با اشاره به مساله فلسطين اظهار كرد: دولت و ملت فلسطين در سازمان ملل متحد، حق مسلم شناخته شدن به عنوان كشور مستقل را دارند.

وي همچنين تاكيد كرد: صلح بايد در جمهوري مالي تحقق يابد و لازم است كه تماميت ارضي و استقلال اين كشور به معناي واقعي كلمه توجه شود.

اين مقام موزامبيكي همچنين به ناآرامي‌ها در گينه بيسائو اشاره كرد و گفت: كودتا در اين كشور مانع برقراري صلح شده است و ما راه‌حل مشروع را براي برون‌رفت از بحران در گينه بيسائو پيشنهاد داده‌ايم. دولت موزامبيك به عنوان يك كشور پرتغالي‌زبان با همه جا همكاري مي‌كند تا بحران گينه بيسائو حل شود.

وزير اجتماعي در ادامه، موزامبيك بحران اقتصادي را عامل مشكلات عديده در بسياري از كشورهاي جهان از جمله كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد دانست و افزود: بحران اقتصادي پيامدهاي منفي بسياري داشته است.

وي در پايان، ارتقاء صلح پايدار را از جمله اولويت‌هاي دولت موزامبيك دانست و گفت: اين دولت رويكردي مبتني بر گفت‌وگو را با همه جناح‌ها اتخاذ كرده است. موزامبيك همچنين به همكاري به غيرمتعهدها و اتحاد جهاني تعهد دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار