بازدید 14693

انتقاد شدید نماینده زامبیا از بان کی مون

کد خبر: ۲۶۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵ 31 August 2012
معاون رئیس جمهور زامبیا با سخنرانی در اجلاس عدم تعهد، از عملکرد بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گای ال اسکات ضمن تبریک و ابراز تشکر به ایران گفت: من تا نصف شب دیشب نشستم و دیدم در اخبار همه چیز بهتر از آن چیزی که می خواهم بگویم، گفته شده به همین خاطر سخنرانی من کوتاه ترین است.

وی افزود: در اینجا باید بگویم که زامیبا از جنگ های آزادی خواهان در آفریقا و جهان حمایت کرده و هنوز حمایت می کند و پایگاه هایی برای آنها دارد. ما با استعمار مبارزه کردیم و افراد زیادی را در این زمینه از دست دادیم و زیان زیادی نیز کشورمان دید. ما طی دو سال اخیر تغییرات سیاسی زیادی بودیم و من به عنوان معاون رئیس جمهوری انتخاب شدم.

گای ال اسکات تصریح کرد: در اینجا و از این تریبون می گویم که ما با تمام توان در راه ازادی و صلح در جهان تلاش می کنیم. ما با توجه به اینکه به یوگسلاوی بسیار تکیه داشتیم بعد از فروپاشی این کشور شاهد آن هستیم که کشورهایی که از یوگسلاوی جدا شدند و مستقل گشتند فقط به عنوان ناظر در جنبش عدم تعهد شرکت می کنند و امیدواریم که اینها عضو شوند و ناظر نمانند.

وی در انتقاد از عملکرد بان کی مون گفت: روز گذشته حضور بان کی مون دبیر کل سازمان ملل را در این نشست دیدیم و سخنانش را شنیدیم.باید بگویم که بان کی مون نماینده هیچ کشوری نیست بلکه نماینده اشخاصی است که حقوق او را می دهند چرا که  اظهارات ایشان محافظه کارانه بود.

معاون اول رئیس جمهور زیمبابوه تصریح کرد: سازمان ملل باید اصلاح شود.ما باید فشار بیاوریم و بتوانیم به پیشرفت هایی در این زمینه برسیم.سازمان ملل و ساختارش بسیار ناکارآمد است.برای آنکه بتوانیم فشار وارد بیاوریم و سازمان ملل را اصلاح کنیم باید دبیرخانه ای برای هماهنگی وهمکاری در این راستا بوجود بیاوریم.

گای ال اسکات در پایان خاطرنشان کرد: نکته آخر اینکه من سفید پوست هستم و حتما انتظار داشتید که من سیاه پوست باشم اما من سفید پوست هستم و این خود نشانه اتحاد میان سفید پوستان و سیاه پوستان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل