بازدید 1955

مغرب به عدم‌تعهد، اطمينان همکاري مي‌دهد

کد خبر: ۲۶۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵ 31 August 2012
نماينده کشور مغرب به نياز ملت خود بر ايجاد و شکل گيري انسجام تاکید کرد و گفت: کشورها بايد با همکاري و تعاون يکديگر زمينه ايجاد صلح و دوستي را به وجود آورند، کشور مغرب به تمامي اعضاي جنبش عدم تعهد، اطمينان همکاري و تعاون را مي دهد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم؛ نماينده کشور مغرب در اجلاس سران عدم تعهد با تاکید براینکه تمامي کشورها بايد با همدلي و هم سويي اهدافشان را به پيش ببرند، اظهار داشت: حدود 51 سال از تشکيل جنبش عدم تعهد مي گذرد، در طول اين سالها کشورهاي عضو توانسته اند با همکاري و همدلي يکديگر بر مشکلات پيش روي خود فائق آيند.

وي با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي بر ملت مظلوم فلسطين، تصريح کرد: کشور ما خواهان برگرداندن حق مسلم فلسطين است و در اين خصوص از هيچ تلاشي دریغ نمي‌کند.


نماينده کشور مغرب با تاکید بر هماهنگي و سازندگي جنبش عدم تعهد افزود: اجلاسهاي جنبش عدم تعهد در شرايط حساس و مناسبي برگزار شده و در ايجاد صلح و امنيت پايدار در کشور نقش موثری ایفا کرده است.

وي با اشاره به اصول جنبش عدم تعهد، عنوان کرد: رفع مسائلي چون ريشه کن کردن فقر، نسل کشي، خلع سلاح و رعايت حقوق مسلمانان بايد در اهداف جنبش عدم تعهد مورد توجه قرار گيرد.

نماينده کشور مغرب با بيان اينکه جنبش عدم تعهد ضامن صلح و امنيت کشورهاي ستمدیده است اظهار داشت: اين جنبش همواره بر حفظ استقلال و همبستگي تاکيد دارد و از اين پس نيز بايد تمام توجه خود را براي احقاق حق کشورهاي فلسطين و سوريه به کار گیرد.

وي با بیان اینکه دستور کار اجلاس جنبش عدم تعهد بايد حمايت از امنيت کشورها باشد، ادامه داد: اکنون در شرايط سختي به سر مي بريم و ملت ما با انواع مشکلات و بحرانها دست و پنجه نرم مي کند، ما بايد براساس توسعه انساني، دموکراسي را ترويج دهيم.

نماينده کشور مغرب به نياز ملت خود بر ايجاد و شکل گيري انسجام تاکید کرد و گفت: کشورها بايد با همکاري و تعاون يکديگر زمينه ايجاد صلح و دوستي را به وجود آورند، کشور مغرب به تمامي اعضاي جنبش عدم تعهد، اطمينان همکاري و تعاون را مي‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر