بازدید 13990
رهبر معظم انقلاب در ديدار نخست‌وزير سوريه:

اگر به‌ معترضان اروپایی هم سلاح دهند، شرایطشان مثل سوریه می‌شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه دولت سوریه، در قضایای کنونی مورد ظلم واقع شده است، افزودند: دولت سوریه باید به همراه گرفتن هر گونه بهانه از مخالفان و بهانه‌جویان و ادامه اصلاحات سیاسی، واقعیت شرایط و پشت پرده دسیسه در سوریه را برای افکار عمومی ملتهای عرب تشریح و افشا کند.
کد خبر: ۲۶۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶ 31 August 2012
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (جمعه) در دیدار نخست وزیر سوریه و هیأت همراه، عامل اصلی و پشت پرده قضایای دردآور سوریه را آمریکا و رژیم صهیونیستی دانستند و تأکید کردند: جنبش عدم تعهد، قطعاً بیش از آمریکا، ناتو و برخی کشورهای اروپایی، حق ورود سیاسی به مسائل سوریه را دارد.




به گزارش «تابناک» ايشان ادامه وضعيت كنوني سوريه و كشتار مردم اين كشور را غيرقابل قبول خواندند و افزودند: مقصر اصلي در قضاياي سوريه، كساني هستند كه زمينه فرستادن سيل گونه سلاح به درون سوريه و حمايت مالي از گروه‌هاي بي مسئوليت را پدید آورده‌اند.


رهبر انقلاب اسلامي،‌ دادن سلاح به گروه‌هاي مخالف در هر كشوري و حمايت مالي و تبليغاتي از آنها را زمينه ساز پدید آمدن شرايطي همچون سوريه دانستند و تأكيد كردند: اگر امروز به مخالفان سياست‌هاي دولت‌هاي اروپايي نيز ـ كه تظاهرات بر پا مي‌كنند ـ پول و سلاح داده شود، قطعاً وضعيت كنوني سوريه در اين كشورها نيز به وجود خواهد آمد.




حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با تأكيد بر اينكه دولت سوريه در قضاياي كنوني مورد ظلم واقع شده است، افزودند: دولت سوريه بايد ضمن گرفتن هرگونه بهانه از مخالفان و بهانه‌جويان و ادامه اصلاحات سياسي، واقعيت شرايط و پشت پرده دسیسه در سوريه را براي افكار عمومي ملتهاي عرب تشريح و افشا كند.



در اين ديدار، آقاي وائل نادر الحلقي، نخست‌وزير سوريه با قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي ايران و ابلاغ سلام آقاي بشار اسد رئيس جمهور سوريه، گزارشي از آخرين وضعيت اين كشور ارائه كرد.



آقاي الحلقي با تأكيد بر لزوم فعال شدن جنبش عدم تعهد در موضوع سوريه گفت: دولت سوريه مصمم به مقابله با گروه‌هاي تروريستي و پاكسازي مناطق گوناگون از اين گروه‌ها و همزمان ادامه اصلاحات سياسي و گفت‌وگوهاي ملي است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان