بازدید 3787

پيام آیت‌الله سبحانی به اجلاس غيرمتعهدها

کد خبر: ۲۶۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰ 30 August 2012
آیت‌الله سبحانی در پیامی به سران عدم تعهد گفت: دنیای امروز چشم به این اجلاس دوخته‌اند که شخصیت‌های بزرگ در عین غیرمتعهد بودن به ابرقدرت‌ها،‌ به تعهدات اخلاقی و انسانی خود عمل نمایند.

به گزارش ايسنا، متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

میهمانان محترم اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران؛

سلام علیکم

از خداوند متعال برای همگان توفیق در پیشبرد اهداف مقدس جنبش را خواهانم. دنیای امروز چشم به این اجلاس دوخته و آرزومندند که شخصیت‌های بزرگ در عین غیرمتعهد بودن به ابرقدرت‌ها،‌ به تعهدات اخلاقی و انسانی خود عمل نمایند و به اهداف مقدس این جنبش جامه عمل بپوشانند.

اینک به برخی چشم اندازهای مهم در این اجلاس اشاره می‌شود: 1ـ قدرت‌ها می‌خواهند نفوذ خود را گسترش دهند و سیطره خود را بر کشورهای ضعیف و ناتوان بگسترانند، این اجلاس باید مستقل از اراده این قدرت‌ها عمل کند و تنها منافع ملت‌ها را در نظر بگیرد و در مقابل اراده توسعه طلبی این قدرت‌ها بایستد.

چگونه می‌توان تحمل کرد که قدرت‌های بزرگ جهان بخواهند بر 120 کشوری که در اینجا نماینده دارند حکومت کنند، آیا این دموکراسی است؟

2ـ تروریسم امروز بشریت را تهدید می‌کند و متاسفانه در نقاط مختلف جهان در حال گسترش است،‌ باید با برنامه ریزی خاص، ریشه این پدیده سوزانده شود و جامعه انسانی به جای خونریزی همزیستی مسالمت آمیز را در پیش گیرد و در موارد اختلاف به حوار و گفتمان روی آورند.

3ـ سلاح‌های کشتار جمعی از نظر تمام مکاتب اخلاقی و شرایع آسمانی محکوم است، این اجلاس می‌تواند با برنامه ریزی خاص، منطقه، بلکه جهان را از این سلاح‌ها تخلیه کند.

4ـ رسانه‌های جمعی در جهان از نظر اخلاقی و قانونی موظفند از هر نوع دروغ پردازی و تضعیف روحیه‌ها خودداری نموده و رویدادها را آنچنان که هست منعکس کنند نه آنچنان که ابرقدرت‌ها می‌خواهند.

5ـ یک ششم جمعیت جهان با فقر و گرسنگی دست به گریبان هستند، آیا نباید فکر جهانیان را به چنین مسائلی معطوف داشت و برای آن چاره جویی نمود.

در پایان توفیق همگان را در انجام وظایف از خداوند بزرگ خواهانم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس