بازدید 8829

پناهندگی یک مسئول قطری به ونزوئلا

کد خبر: ۲۶۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷ 30 August 2012
یک نشریه ونزوئلایی فاش کرد که یک مقام قطری به این کشور پناهنده شده است و افزود که دوحه می‌داند دمشق سقوط نخواهد کرد اما از جانب تل‌آویو ماموریت دارد کشورهای حامی فلسطین را به آشوب بکشد.

به گزارش فارس، روزنامه «نیوز پرس» ونزوئلا فاش کرد که اخیرا یک مقام مسئول قطری به دلیل اختلافات داخلی از جمله درباره مسئله سوریه، این کشور را ترک کرده و به ونزوئلا پناهنده شده است.

این منبع خبری اعلام کرد که یکی از علل ترک قطر از جانب این مسئول، رد کردن سیاست‌های جاری قطر در قبال بحران سوریه است که شامل حمایت از تروریست‌ها و ارسال سلاح و پول و حمایت رسانه‌ای است.

این مسئول قطری که نام وی فاش نشد، افزود: آنها (سران قطر) بخوبی می‌دانند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه سقوط نمی‌کند،‌ اما از دولت اسرائیل دستور دارند که کشورهای حامی فلسطین را به آشوب بکشانند و این طرح، بخشی از برنامه آمریکا در خاورمیانه است و مهم‌ترین بخش‌های آن شعله‌ور کردن آتش آشوب در سوریه، لبنان و اردن است هر چند که تلاش‌های قطر در اردن به دلیل تجربه نظام امنیتی آن تاکنون شکست خورده است.

این مسئول قطری افزود که حدود دو ماه پیش سران اردن پیام شدیداللحنی برای دولت قطر ارسال کرده است و آن وقتی بود که اردن مانع نفوذ تروریست‌ها به خاک سوریه شد و همین امر سبب عصبانیت دوحه از امان شده است و بعید نیست که اردن نیز بزودی متشنج شود.

این روزنامه تاکید کرد: فشار آمریکا سبب شده است تا دولت ترکیه خاک خود در مرز سوریه را گذرگاه انتقال تروریسم به این کشور کند. در ترکیه مهم‌ترین پایگاههای تروریست‌هایی است که منتظر سقوط دولت سوریه هستند اما قدرت ارتش سوریه و کنترل آن بر اوضاع مانع این امر شده است.

این مسئول قطری با اشاره به عملیات ترور اخیر در سوریه،‌ اعلام کرد: بعید نمی‌دانم که موساد در پس این ترور باشد. قطر اتاق عملیاتی مشترک دارد که شامل افسران امنیتی اسرائیل است که وضعیت سوریه را با افراد مسلح از طریق ترکیه دنبال و رصد می‌کنند.

این مقام قطری که هویتش فاش نشد افزود که در قطر اکنون برخی از سران امنیتی و فعالان قطری را به دلیل مخالفتشان با سیاست دوحه در قبال سوریه به زندان انداخته‌اند که در میان آنان مردم عادی نیز هست. دولت قطر تاکنون چندین تظاهرات مردمی را سرکوب کرده است که در رسانه‌ها درز پیدا نکرده است و حتی در برخی موارد از گلوله‌های جنگی نیز استفاده شده و برخی تظاهرات‌ها به قلب دوحه همه رسیده است و هنوز برخی خبرنگاران خارجی در زندان‌های قطر هستند زیرا هنگامی بازداشت شده‌اند که مشغول تصویربرداری از حرکت‌های اعتراضی در این کشور بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار