بازدید 2146

نظر مثبت نوری‌مالکی به توافق‌نامه سند اجلاس

کد خبر: ۲۶۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۹ 29 August 2012
نخست وزیر عراق از سند شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد که با اتفاق نظر همه کشورها تدوین شده است استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نوری المالکی نخست وزیر عراق در بدو ورود به تهران و در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهداف عالی جنبش عدم تعهد گفت: به نظرم اعضای جنبش عدم تعهد باید با هم دیدار داشته باشند تا بتوانند در مورد اهداف این جنبش به توافق برسند و سیاست‌هایی که در کنفرانس باندونگ تدوین شده بود را دوباره احیا کنند.

نخست وزیر عراق ادامه داد: من از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم که این فرصت را برای ما فراهم آورد تا کشورهای عضو بتوانند در کنار یکدیگر برای رسیدن به راه حلی در خصوص این اهداف به تبادل نظر بپردازند.

مالکی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اهداف این جنبش و همچنین مسائل پیرامون اجلاس شانزدهم در تهران گفت: به طور حتم همه کشورها نظراتی در خصوص اجلاس سران غیر متعهد‌ها در تهران دارند اما به نظرم همگی بر پایداری وضعیت دنیا تاکید دارند.

وی افزود:ثبات جهان و روابط بین‌الملل و تثبیت سیاست‌ها و همکاری بین کشورها و همچنین عدم دخالت در امور داخلی دیگران جزء مهمترین این نظرات است.

نخست وزیر عراق ادامه داد: تدوین یک افق روشن در زمینه توسعه کشورها نیز می‌تواند جزء اهداف دیگر این اجلاس  باشد.

مالکی در ادامه تصریح کرد: البته من شنیده‌ام که یک توافق نامه با اتفاق نظر همه کشورها تدوین شده است و ما نیز نظر مثبت بر روی آن داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی