بازدید 2302

نشست تهران و جهاني در آستانه دوران جديد

محمد قادري
کد خبر: ۲۶۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵ 27 August 2012
اجلاس شانزدهم كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد كه قرار است در فاصله روزهاي هفتم تا يازدهم شهريورماه در تهران برگزار شود، اين روزها به خبر اول بسياري از رسانه‌هاي داخلي و بين‌المللي تبديل شده و نگاه‌ها را به «تهران» معطوف كرده است. برگزاري اين دوره از اجلاس در تهران اما از جهات مختلفي براي محافل سياسي و رسانه‌اي جهان حائز اهميت مضاعف است به‌ويژه آن‌كه طي ماه‌هاي اخير جمهوري اسلامي ايران به واسطه مقاومت و ايستادگي در برابر زورگويي‌ها و سلطه‌طلبي‌هاي ارباب«زر و زور و تزوير» عملا به محور مبارزه با نظام سلطه و الگويي براي ملت‌هاي آزاده جهان تبديل شده است.

اين اتفاق مهم و نتايج منحصر به فرد احتمالي آن، آن‌قدر ويژه است كه دشمنان ملت‌ها و دولت‌هاي مستقل و آزاديخواه و به‌ويژه صهيونيست‌ها را در دو جبهه به‌شدت فعال كرده است. آنها از يك‌سو با فشار شديد بر شخصيت‌ها و چهره‌هاي موثر منطقه‌اي و بين‌المللي همچون«بان‌كي‌مون» دبيركل سازمان ملل، «محمد مرسي» رئيس‌جمهور دولت انقلابي مصر و... براي عدم حضور در تهران در پي كاستن از اهميت و جايگاه ويژه نشست شانزدهم غيرمتعهدها در تهران هستند و از سوي ديگر با روي آوردن به تهديدهاي مستقيم در پي آنند كه هم جمهوري اسلامي ايران را ترسانده و هم با ناامن جلوه دادن تهران در روزهاي برگزاري اجلاس میهمانان را از حضور در ايران منع كنند.

نكته آن‌كه با توجه به آمادگي كامل كشورمان در پشتيباني و تداركات نشست از يك‌سو و تسلط كامل اطلاعاتي- امنيتي دستگاه‌هاي مربوطه از سوي ديگر عملا تلاش‌هاي شوم دشمنان را ناكام گذارده تا جايي كه طبق برآوردهاي اوليه از شركت سران عدم تعهد و برگزاري نشست شانزدهم در عالي‌ترين سطح خود، حتي اجلاس خلق‌الساعه مكه نيز نتوانسته از اهميت موضوع بكاهد و درواقع تاكنون تيرهاي دشمن يكي‌يكي به سنگ خورده است.

بر اين اساس و با توجه به برنامه‌هاي مفصل و همه‌جانبه‌اي كه براي میهمانان دعوت شده به تهران تدارك ديده شده است، پيش‌بيني مي‌شود كه هم در حوزه ديپلماسي و مسائل منطقه‌اي و هم در حوزه مسائل اقتصادي و همكاري‌هاي تجاري ميان اعضا، نتايج مطلوبي حاصل شود به‌ويژه آن‌كه چون «عدم وابستگي» سياسي- اقتصادي شعار خدشه‌ناپذير جنبش عدم تعهد از ابتدا تاكنون بوده و شرايط كنوني سياسي و اقتصادي جهان نيز به گونه‌اي است كه همه‌چيز براي ابراز قدرت ملت‌هاي ستمديده جهان كه عموما عضو جنبش هستند مهيا شده، اين مسئله بسيار محتمل خواهد بود.

و نكته آخر اين‌كه؛ همان‌گونه كه شايد هيچ‌كس تا همين يكي دو سال پيش، شرايط كنوني- از بحران اقتصادي و بيكاري فراگير در اروپا و امريكا و گسترش اعتراضات مردمي عليه سرمايه‌داران يك‌درصدي گرفته تا تجلي بيداري اسلامي و سقوط ديكتاتورهاي دست‌نشانده- را پيش‌بيني نمي‌كرد، شايد امروز هم كه رهبر دورانديش و بزرگوار انقلاب سخن از «پيچ تاريخي» و «آغاز دوران جديدي در جهان» راندند، كسي به ژرفاي آن پي نبرده باشد.

اما بايد توجه داشت همان‌گونه كه امروز فرياد «نه شرقي، نه غربي» حضرت روح‌الله(ره) در حال فراگير شدن در قالب نشست «عدم تعهد» است، با يقين به تحقق وعده الهي- و نُرِيدُ  انمُن على الذِين اسْتُضْعِفُوا فِي الْأرْضِ و نجْعلهُمْ أئِمةً و نجْعلهُمُ الْوارِثِين- بايد منتظر روزي ماند كه انسان خسته از قيل و قال‌ها و وعده‌هاي دروغين مكاتب مادي ان‌شاءالله به‌زودي شاهد دوران جديدي خواهد بود كه تمام پيام‌آوران الهي از آن خبر داده‌اند.

منبع: روزنامه ملت ما
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار