بازدید 45054
توجیه خنده‌دار روزنامه اسرائیلی برای تحریم اجلاس تهران:

غیرمتعهدها زیاد شوند، جنگ با ایران آغاز می‌شود!

در حالی که تنها چند روز دیگر به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران باقی مانده، تلاش غرب و رژیم اسرائیل برای اقناع کشور‌ها جهت شرکت نکردن در این اجلاس، افزایش یافته است. در این میان، روزنامه «هاآرتص» دلیلی بسیار عجیب و البته خنده‌دار را در ضرورت تحریم این اجلاس مطرح کرده است.
کد خبر: ۲۶۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷ 22 August 2012
در حالی که تنها چند روز دیگر به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران باقی مانده، تلاش غرب و رژیم اسرائیل برای اقناع کشور‌ها جهت شرکت نکردن در این اجلاس، افزایش یافته است. در این میان، روزنامه «هاآرتص» دلیلی بسیار عجیب و البته خنده‌دار را در ضرورت تحریم این اجلاس مطرح کرده است.

به گزارش «تابناک»، در آستانه برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران، حضور شمار بسیاری از کشور‌ها در عالی‌ترین سطح در این اجلاس قطعی شده و شخصیت‌های برجسته جهانی، به ویژه «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل نیز برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

در این میا‌ن، از چند روز پیش مقامات و رسانه‌های اسرائیلی تلاش شدیدی را آغاز کرده‌اند تا ضمن کاهش اهمیت این اجلاس، به طور خاص از شرکت دبیر کل سازمان ملل در آن جلوگیری کنند. هرچند تاکنون این تلاش به مقامات و رسانه‌های جنگ طلب این رژیم محدود شده بود، این بار روزنامه چپ‌گرا و ضد جنگ «هاآرتص» نیز از دیدگاه خود ضرورت عدم شرکت ‌بان در این اجلاس را مطرح کرده است.

به نوشته این روزنامه، مهمترین دلیل اینکه‌ بان نباید در اجلاس تهران شرکت کند، این است که حضور وی در ایران، این ادعا را که ایران بر اثر تحریم‌ها منزوی شده، زیر سؤال می‌برد و در نتیجه، موضع جنگ‌طلبان آمریکایی و اسرائیلی که حمله نظامی را تنها راهکار مقابله با ایران می‌دانند، تقویت خواهد شد!



این روزنامه ادامه می‌دهد، حتی در صورت منصرف شدن‌ بان از شرکت در اجلاس عدم تعهد نیز برگزاری این اجلاس واقعه‌ای ناخوشایند در شرایط کنونی به شمار می‌رود، زیرا حضور صد‌ها نفر از نمایندگان کشور‌ها، از جمله شمار بسیاری از رهبران جهان در کنفرانسی که ایران ریاست آن را بر عهده دارد، باز هم به معنای شکست تلاش‌ها برای منزوی کردن ایران و تقویت موضع نتانیاهو خواهد بود.

چنین امری همچنین دو دیدگاه موجود در میان رهبران اسرائیلی را تقویت می‌کند: یکی اینکه «همه دنیا علیه ماست» و دیگر آن که «ما تنها می‌توانیم به خودمان متکی باشیم». در نتیجه، برگزاری این اجلاس، دست‌کم از جنبه روانی می‌تواند مسیر جنگ را هموار‌تر کند.

این استدلال هرچند عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما در حقیقت بیانگر نکاتی مهم درباره ماهیت نگرش غرب و رژیم اسرائیل به موضوع اجلاس عدم تعهد است. مهمترین نکته آن، دقیقاً‌‌ همان چیزی است که در متن مطلب هاآرتص به آن اشاره شده؛ یعنی این موضوع که برگزاری اجلاس عدم تعهد، نشان دهنده تحرک و پویایی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و بی‌پایه بودن ادعا‌ها درباره منزوی شدن ایران در جهان است.

اما سفسطه‌ای که در مطلب این روزنامه وجود دارد، اشاره نکردن به این نکته است که حقیقت فوق، نه تنها تهدیدی برای ایران نیست، بلکه در حقیقت موضع ایران را در قبال غرب و رژیم اسرائیل تقویت کرده و مقامات جنگ طلب این رژیم را در چالش اساسی رویارویی با ایرانی قرار خواهد داد که تنها نیست و دوستان منطقه‌ای و بین المللی مهمی برای خود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۵
انتشار یافته: ۳۸
خود رژیم صهیونیستی هم می داند که هیاهو و جنجال بدون پشتوانه می کند و در واقع هیچ غلطی نمی تواند بکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
جان شما تهدیدات این از خدا رانده شده ها برامون مثل لالایی شب!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
لطفا سران شرکت کننده در اجلاس رو دعوت بکنند تا خودشون با بازدید از تاسیسات نطنز و فوردو صلح آمیر بودن برنامه ی هسته ای ایران رو ببینن
غلط کرده
مرگ بر اسرائيل
مر بر آمريكاي زور گو
خدايا ما فقط ميخوايم از مزاياي انرژي هسته اي استفاده كنيم، خدايا ما فقط ميخوايم پيشرفت كنيم،آيا اين گناه است؟چرا صرفا بخاطر همراهي نكردن با عقايد سلطه گري آمريكا بايد اين همه سختي را تحمل كنيم؟بابا ما دوست نداريم با امريكا همراه باشيم،زوره مگه؟؟؟
تابناک جون صدای پارس هر سگی رو که منعکس نمی کنند هاآرتض به گور باباش خندیده،تو محل نزار
اينقدر كه اسراييل عليه ما فعاليت ميكند اگر نيمي از آن فعاليت را ما در دنياي اينترنت مي كرديم اسراييل از درون به هم مي پاشيد
پاسخ ها
روح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
اگر هر مسلمانی یک سطل آب بریزد اسراییل را آب خواهد برد.
پس کم کاری از خودمونه.
شکی نیست که برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد اقتدار ایران را اثبات می کنه و موضع گیری دشمنان و تحلیل آنها از هر جناحی که باشند کاری بیهوده و عبثی است .
من نمی فهمم ، ایران در این تاریخ 50 60 ساله ی انقلاب جز دفاع کاری نکرده و بر عکس آمریکا و اسرائیل فقط حمله کردند ;
حالا اسرائیل 200 تا کلاهک اتمی داره ، ما میخوایم انرژی هسته ای صلح آمیز درست کنیم میگن میخوایید بمب درست کنید ، حق ندارید !!!
اصلا به اونا چه ؟ کی گفته آمریکا و اسرائیل باید رو کار ما نظارت داشته باشند ؟ اصلا اونا کیند ؟
خیلی زوره واقعا ، خیلی
پیشنهاد می شود یک جشن مردمی ، یک جشنواره یا یکی از اعیاد ملی ـ سنتی یا مذهبی را همزمان با برگزاری این اجلاس برگزار بشود چرا که وقتی خبرنگاران از بیش از 120 کشور جهان در ایران هستند و تمام رسانه ها و خبرگزاری های دنیا مثل الان ایران را زیر ذره بین قراردادند اون موقع هم اخباری از نشاط و احساس امنیت مردم را گزارش کنند این موضوع روی اقتصاد، جذب سرمایه گذاری های خارجی و عدم انزوای ایران تاثیرات مثتی خواهد گذاشت
همچنین استقبال مردمی از بعضی از سران کشورها دوست موضع مسئولین ایرانی را تقویت و شفافتر می کند
جدیدا دولت اسرائیل و حامیانش هر روز و هر شب در حال خوردن شکر اضافی هستند. کی می خواهند از خواب خرگوشی شون بیرون بیایند. دیگر کدام کشور توان جنگ نظامی با ایران مقتدر را دارد؟!! فقط توان جنگ نرم و روانی دارند.
آفرین استدلال جالبی در جوابش کردین. ولی واقعا شبیه دوئل می شه !
حنای امریکادیگه رنگی نداره حالا صهیونیستهای بی اعتبارراجلوانداخته. بابا سالهای1967و1973دیگه مرده
کم آوردند ،چرت میگنند.
خدا وکیلی دیگه شده دنیای زور...هر که تانکش بیش...زورش بیشتر
اینادیگه همه جوره قاطی کردن((چه خوب فرموده امام جعفرصادق علیه السلام :خداراشکرکه خداونددشمنان ماراازاحمقهاقرارداده))
اين تصور كه اسراييل تو شرايط كنوني به ايران حمله خواهد كرد، ساده لوحانه ست. چون عواقب اين جنگ براي اسراييل تا حدي ميتونه جدي باشه كه آمريكا ناچارا براي حفظ موجوديت اصلي ترين متحد خود در خاورميانه قطعا وارد جنگ خواهد شد. و آمريكا حتي بعد از انتخابات هم وارد جنگ با ايران نميشه، چون با توجه به قواي نظامي ايران، مطمئنا جنگي تمام عيار با ايران به جنگي فرامنطقه اي بدل خواهد شد، كه نه تنها ضربات سنگيني به طرفهاي درگير در منطقه وارد خواهد آورد بلكه خود آمريكا هم متحمل خسارات سنگيني ميشه.
بشین بینم بچه
تو کار بزرگترا دخالت نکن
الحق که اسراییل بچه نامشروع ، لوس و ننر آمریکاست
کلی خندیدیم
به گفته امام فقید:
آمریکا (اسرائیل) از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
البته این سخن حق از شهید بهشتی است
عقل که نباشه جون در عذابه---اگه خدا بخواد دارن خرف میشن
خدا شفاشون بده بیماران روانی هم زندگی سختی دارن...!
پیامد حمله اسرائیل یعنی ظهور یک ابر قدرت جدید به نام (ایران)
زنده باد ایران اسلامی
شتر درخواب بیند پنبه دانه.
این بهترین ودندان شکننده ترین پاسخ برای اسرائیلی هاست. اینان می خواهند ملتی را بترسانند که درسخت ترین وضعیت وکمبود ترین امکانات نظامی هشت سال تمام درمقابل کل دنیای استکبار ایستاد ووجبی از خاک عزیز خود را به دشمن نداد.
اینان ملتی را می ترسانند که برای شهادت لحظه شماری می کنند واین درس را ازمولای خود حضرت امام حسین .ع گرفته اند وهیهات من الذله گویان درمقابل همه دنیای استکبار خواهند ایستاد. یا مهدی.
شکست تلاش های ضدایرانی صهیونیستها خیلی وقت است که شروع ونمایان شده وکشورهای غیرمتعهدهمگی به جعلی بودن رژیم اشغالگر قدس واقفندوبرای اراجیف امثال نتانیاهوتره هم خردنمیکنند.غاصبان صهیونیست بهتراست دست بکار حفرقبربرای خودشوند.
ظهور خیلی نزدیک است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
بقول بیهقی"قیامت سخت نزدیک است"
اسراییل از نگرانی سکته کنه بمیره
ما سربازان ایران و اسلام آماده ایم تا ببینیم چه کسی به خاکمان چپ نگاه می کند آنگاه چنان می کنیم که تا به حال با آنان نکرده اند.
همون جور که هواپیما جاسوسی شونو گرفتیم ، مثل بچه ها گریه میکردند ! کوچولو زوده برات
شما که از جنگ لذت می برید
بهتر است به فیلم های جنگ های مدرن
خوب نگاه کنید
ببینید که چگونه زیرساختهای آن کشور را
نابود می کنند
ببینید که در یک ساعت چقدر بمب بر سر
مردم بدبخت آن کشور می ریزند
جنگهای مدرن یعنی فلاکت و بدبختی
باید به هر قیمتی جلوی جنگ گرفته شود
شما جوانها این حرفها را نمی فهمید
روزی به معنی این حرفها پی می برید
که خیلی دیر شده
باید جلوی جنگ گرفته شود
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
البته شما درست میگی!جنگ خرابی زیادی داره اما . . . اما مگر نه اینکه طبع سگ این است که اگر بترسی و یک قدم عقب بذاری چندین قدم به سمت ما میاد ؟
شما بگو چکار کنیم ؟
از سگ فرار کنیم؟با سگ مذاکره کنیم؟با سگ مقابله کنیم؟
حکومتهای منزوی مثل امریکاواسرائیل باید از خواب خرگوشی بیدار وببینند دنیای متمدن چه قضاوتی در باره انها دارند بعد کرکری بخوانند. بابا شیر جنگل هم با اون حیونیش به این نتیجه رسیده که زور گویی بی نتیجه است
سلام اگر مي توانيد يه تحقيق بكنيد آيا ديگر كشورها هم زمان برگذاري اجلاس پايتخت كشورشون را تعطيل كردن
کاملا با نظر اقا یا خانم خودم هستم از المان موافقم جنگ یجز ویرانی و عقب افتادگی بیشتر در این زمان برای کشور ما چیز دیگری ندارد. من جانیاز جنگ هستم ،از دفاع از اب و خاک و ناموسم ترسی ندارم ولی جنگ اصلا اتفاق خوبی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی