بازدید 3042

رییس قضا: غرب گرفتار بحران ارزش است

کد خبر: ۲۶۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵ 26 July 2012
رییس قوه قضاییه گفت: غرب امروز گرفتار بحران ارزش و معنویت شده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طي سخناني در همایش «آیت جاوید» ویژه بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا هاشم آملی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی و با حضور فضلا ، اندیشمندان و مسئولان ملی و استانی برگزار شد، با بیان اینکه آیت‌الله میرزا هاشم آملی (ره) عالمی بزرگ بود، تصريح كرد: این عالم وارسته فردی متواضع و دارای حسن خلق بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله میرزا هاشم آملی تا آخرین لحظه عمر خود درس و بحث را رها نکرد و به این مساله بسیار اهمیت می‌داد و برای آن ارزش بسیاری قائل بود.

رييس قوه قضاييه با بیان این که پدرم با طلاب بسیار خوش‌خلق و اهل مزاح بود، افزود: این عالم جلیل‌القدر زمانی که در نجف حضور داشتند هر روز چهار کرسی تدریس را اداره می‌کردند.

آملي لاريجاني اظهار كرد: تکریم عالم و علمای گرانقدر به این سبب است که آنان علم را با اخلاق توام کرده‌اند و این امر سبب ماندگاری آنان در تمام ادوار تاریخ خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: جوامع و ملل غربي با وجود پیشرفت‌های متعدد در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی امروز به دنبال معنا می‌گردند که برای چه زنده هستند و برای چه باید کوشش کنند و همین مساله آنها را در بحران معنا فرو برده است که با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌اند.

رییس قوه قضاییه همچنين بحران ارزش را بحرانی جدی در غرب دانست و با بیان اینکه این مساله دیگر درست‌شدنی نخواهد بود، يادآور شد: برای این مشکل راه حلی وجود ندارد چون محور معنا در غرب جابه‌جا شده است و انسان در مرکز امور آنان قرار گرفته است.

آملي لاريجاني با بیان اینکه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بشر با وجود تکامل و پیشرفت‌های فراوان وضعیت معنوی‌اش بهبود پیدا نکرده است، گفت: به عنوان مثال در کشوری همانند آمریکا با توانمندی‌های زیادش شاهد جنایت‌های آشکار این کشور در ویتنام، عراق، افغانستان و دیگر کشورها هستیم.

وی با بیان اینکه امروز عالمان و برخی فیلسوفان غربی به دنبال نجات غرب از وضع کنونی هستند، گفت: آنها تلاش می‌کنند دریابند كه علم را باید به کدام سو هدایت کنند تا وضع فعلی سامان یابد و باید گفت اگر راه ما راهی ایمانی باشد دچار فقدان معنویت نخواهیم شد.

رییس قوه قضايیه، تنها راه بشر را رجوع به حق دانست و با بیان اینکه تنها راه نیز در این مسیر، راه اسلام اصیل است، تصريح كرد: باید برای سعادت و تعالی حقیقی، راه اسلام را در پیش بگیریم.

آملي لاریجانی ادامه داد: همه ما باید ایمان و یقین داشته باشیم که راه بی‌پایاني را در پیش داریم و انسان برای فنا خلق نشده است.

وي در پایان اظهار كرد: انسانی سود می‌برد که در زمان حال و این دنیا غفلت نکند. باید حق را بپذيريم و از خدا بخواهیم که قلوب ما را خاشع بالحق قرار دهد تا بتوانیم راه سعادت و کامیابی را به منظور کسب رضایت باری‌تعالی طي كنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار