بازدید 5610

یونان در آستانه ورشكستگی کامل

کد خبر: ۲۵۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۲ 23 July 2012
صندوق بین المللی پول به اتحادیه اروپا اطلاع داد كه دیگر تمایلی به كمك مالی به یونان ندارد و این وضعیت را می توان بدترین شرایط دانست كه این كشور بحران زده را در آستانه ورشكستگی قرار خواهد داد.
   
 
به گزارش ایرنا،هفته نامه اشپیگل در پیش خبری كه در نسخه آنلاین روز یكشنبه خود منتشر كرد، با بیان اینكه صندوق بین المللی پول به اتحادیه اروپا اعلام كرده كه دیگر به یونان كمك مالی ارائه نخواهد كرد، نوشت: با این وضعیت آتن احتمالا تا ماه سپتامبر (دوماه آینده) ورشكسته خواهد شد.

برپایه خبر اشپیگل، مقامات عالیرتبه صندوق بین المللی پول به رهبران اتحادیه اروپایی اطلاع داده اند كه بیش از این آمادگی ندارند تا پول بیشتری برای كمك به آتن در اختیار دولت این كشور قرار دهند.

درحال حاضر تروئیكای كمك كننده به یونان متشكل از كمیسیون اتحادیه اروپا، بانك مركزی اروپایی و صندوق بین المللی پول درحال بررسی شرایط هستند كه آتن تا چه حد به تعهدات خود در زمینه اجرای اصلاحات اقتصادی، كاهش هزینه ها و همچنین انضباط بودجه ای پایبند بوده است.

مشكل در ارائه تسهیلات و كمك های جدید به یونان از آنجا ناشی شده كه آتن اعلام كرده برای اجرای اصلاحات اقتصادی و عمل به تعهدات خود در بازپرداخت بدهی ها نیازمند فرصت بیشتر و همچنین دریافت كمك مالی جدیدتر از سوی اتحادیه اروپایی برای فائق آمدن بر مشكلات و بحران مالی است.

این درحالی است كه اگر چنین فرصت بیشتری در اختیار یونان قرار گیرد، این وضعیت می تواند 10 تا 50 میلیارد یورو هزینه های اضافه تر بر این اتحادیه تحمیل كند و بهمین خاطر بسیاری از دولت های واحد پولی یورو حاضر نیستند بیشتر از این اعتبار در اختیار آتن قرار دهند.

كشورهایی همچون هلند و فنلاند نیز به این شرط حاضر به كمك های بیشتر به یونان شده اند كه صندوق بین المللی پول نیز حاضر به كمك باشد و در غیر اینصورت كمك نخواهند كرد.

در همین رابطه وزیر اقتصاد آلمان 'فیلیپ روسلر' معتقد است با این شرایط تقریبا برای یونان هیچ شانس دیگری باقی نمانده تا بتواند در واحد پولی یورو باقی بماند.

روسلر خاطرنشان كرد: به نظر من یونان با ادامه بحران و ناتوانی در حل مشكلات خود به همین زودی ها از منطقه واحد پولی یورو خارج خواهد شد.

وزیر اقتصاد آلمان افزود: تردید دارم كه آتن بتواند برنامه اصلاحات اقتصادی خود را پیش ببرد و اگر یونان به تعهدات خود در قبال اتحادیه اروپا و تروئیكا عمل نكند، پول دیگری به این كشور پرداخت نخواهد شد.

روسلر در عین حال تاكید كرد: من دیگر ترس و نگرانی از خروج یونان از واحد پولی یورو ندارم و آلمان برای چنین سناریویی خود را آماده كرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست