بازدید 24541
۷
به اتهام واهی دست داشتن ایران در واقعه بلغارستان:

نه؛ کار القاعده نیست، کار ایران است

برخی از منابع خبر داده‌اند که القاعده رسما مسئولیت انفجار بلغارستان را بر عهده گرفته است؛ اما رسانه‌هایی خاص قاطعانه می‌گویند که نه؛ کار القاعده نیست، کار ایران است. انتقام بگیرید!
کد خبر: ۲۵۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۰ 22 July 2012
سه روز پس از وقوع حمله به اتوبوس حامل اتباع اسرائیلی در بلغارستان، سرخط مطالب بیشتر رسانه‌های غربی و صهیونیستی را، اتهام‌زنی به ایران و طرح ادعای دست داشتن ایران در این حمله تشکیل می‌دهد. شواهد حاکی از آن است که این کار با یک برنامه‌ریزی مشخص و با هدفی خاص انجام می‌پذیرد.

به گزارش «تابناک»، تنها ساعاتی پس از وقوع این حمله، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی، ایران را به انجام این عملیات متهم کرد. اندکی بعد، مقامات کاخ سفید نیز به وی پیوستند و همراه با برخی رسانه‌های غربی، حمله‌ای تبلیغاتی علیه ایران و همچنین حزب‌الله لبنان آغاز کردند.

بنا بر این گزارش، در حالی که هنوز بازرسی‌های نیروهای امنیتی بلغارستان درباره این واقعه ادامه دارد و هیچ فرد، گروه یا کشوری به عنوان عامل یا برنامه‌ریز این حمله معرفی نشده، رسانه‌های غربی نه تنها اخبار، بلکه تحلیل‌ها و مصاحبه‌هایی را منتشر می‌کنند که همگی در اینکه انجام این حمله کار ایران بوده، یک‌قول هستند.

این روند، از شب گذشته و پس از انتشار گزارشی از سوی پلیس نیویورک ـ که ایران را متهم به دست داشتن در ۹ حمله تروریستی در سال جاری میلادی می‌کرد ـ وارد فاز جدیدی شد. این گزارش که بدون ارائه هیچ مدرک مشخصی منتشر شده، از سوی رسانه‌های غربی به عنوان سندی در اثبات ادعا‌هایشان علیه ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اما نکته مهمتر آن که این رسانه‌ها با این گونه مطالب و نیز فضای مبهم پدید آمده، درصدد هستند تا از یک سو به اصطلاح خودشان «انتقام گیری» و و از سوی دیگر، اقدام متقابل از سوی اسرائیل علیه ایران و همچنین افزایش فشارهای جهانی بر ایران را موجه نشان دهند.

بر پایه همین خط رسانه‌ای، شبکه خبری «فاکس نیوز» از روز گذشته تاکنون دو مصاحبه با مقامات آمریکایی در سایت خود منتشر کرده است؛ در مصاحبه نخست، «مایک راجرز»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشته، انتقام‌گیری اسرائیل را کاملاً محتمل می‌داند و همچنین نسبت به آنچه تلاش ایران برای افزایش فعالیت‌های تروریستی در جهان دانسته، اظهار نگرانی کرده است.

مصاحبه دوم این شبکه با «جان بولتون»، سیاستمدار جنگ طلب آمریکایی و سفیر سابق این کشور در سازمان ملل انجام گرفته که در آن، بولتون ضمن فرا‌تر رفتن از اظهارات سایرین درباره «امکان» و «احتمال» انتقام‌گیری اسرائیل، بر ضرورت انجام چنین کاری از سوی این رژیم تأکید کرده است.

بولتون همچنین در اظهاراتش گفته، اگر تنها یک زمان برای انتقام گیری اسرائیل و اقدام نظامی این رژیم علیه ایران باشد، آن زمان هم‌اکنون است.

افزون بر این، روزنامه «واشنگتن پست» نیز در مطلبی که در هیأت تحریریه خود تهیه کرده و بنابراین، دیدگاه رسمی این روزنامه به شمار می‌رود، خواستار آن شده که به دلیل طرح این اتهامات جدید علیه ایران، جامعه جهانی، موضع سخت‌تری علیه ایران در پیش گیرد و از جمله، این کشور را تحت تحریم‌های شدیدتری گذارد.

به این ترتیب، آن گونه که از این مطالب برمی‌آید، غرب و رژیم صهیونیسی در برنامه‌ای کاملاً حساب شده، تلاش دارند با قرار دادن ایران در جایگاه متهم، ترورهای دانشمندان ایرانی، تحریم‌های وضع شده علیه ایران و دیگر اقدامات خصمانه در گذشته را توجیه کرده و ادامه این موارد در آینده را نیز مشروع جلوه دهند.

گفتنی است، فضاسازی رسانه‌ای اخیر را می‌توان یکی از گسترده‌ترین تهاجمات تبلیغاتی علیه ایران در چند سال گذشته در نظر گرفت که هدفی جز افزایش فشار‌ها بر ایران به شیوه‌های گوناگون را دنبال نمی‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۷
فرد انتحاركننده محمد مهدي غزالي نام دارد و شهروند سوئد با اصالت الجزايري است كه مدتي در گوانتانامو بوده و در پاكستان و افغانستان هم دوره ديده است بنا بر اين بيشتر به القاعده نزديك است تا ايران.
از بس ذلیل شده ایم که همه به ما اتهام می زنند. البته این هم برنامه ریزی برای اجماع جهانی علیه ایران هست که باید اقدامات جدی انجام گیرد.
این عملیات تروریستی کار انهایی است که حادثه 11 سپتامبر را خلق کردند
مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا
و سکوت وزارت خارجه چرا؟
ایران هرگز از این کارهای احمقانه نمیکنه.
هر آدم با شعوری می فهمه این حرکت ها به نفع اسرائیل تموم میشه چون باعث مظلوم نمایی اونا میشه.
بنابراین یا کار خود صهیونیست هاست یا کار گروه های بی عقلی مثل القاعده.
نمیدونم چرا دنیا اصرار داره همش پای ما را بکشه وسط یا ما گف بدی دادیم یا اونا روانی هستن
خدا ما رو از شر این شیطان صفتان در امان نگه داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان