بازدید 4755

دستگیری ربایندگان دختر هفت ساله

کد خبر: ۲۵۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵ 18 July 2012
دو برادر پس از ربودن یک دختر هفت ساله از مقابل خانه‌شان، نقشه گروگانگیری میلیونی خود را به اجرا درآوردند اما هنوز درخواستشان را مطرح نکرده بودند که از سوی پلیس سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.

به گزارش همشهري صبح 25تیرماه، زمانی که دختربچه هفت ساله‌ای به نام محدثه در مقابل خانه‌شان در شهرستان ایرانشهر سرگرم بازی بود، دو مرد موتورسوار مقابلش توقف کردند. یکی از مردان از روی موتور پایین پرید و به بهانه پرسیدن آدرس به طرف محدثه رفت. او در چشم‌برهم‌زدنی دختربچه هفت ساله را از روی زمین بلند کرد و سوار موتور شد و همراه همدستش پا به فرار گذاشت.

همسایه‌ها که با دیدن این صحنه شوکه شده بودند شروع کردند به داد و فریاد و پدر و مادر محدثه را در جریان ربوده شدن دخترشان قرار دادند. با گزارش ماجرا به پلیس، تیمی از کارآگاهان راهی محل حادثه شدند و تحقیقات برای شناسایی آدم‌ربایان و آزادی دختربچه ربوده شده آغاز شد.

هیچ‌یک از همسایه‌ها آدم‌ربایان را نمی‌شناخت و کسی چهره آنها را به‌خاطر نداشت. تنها سرنخی که از آنها وجود داشت مشخصات ظاهری و رنگ و نوع موتورشان بود. مأموران با در اختیار داشتن همین مشخصات به جست‌وجوی کوچه به کوچه و خیابان به خیابان پرداختند و در پرس‌وجو از مردم شهر متوجه شدند که مردان موتورسوار به سمت جاده‌ای رفته‌اند که به شهرستان نیکشهر منتهی می‌شود.

با اجرای طرح مهار، مشخصات آدم‌ربایان و موتور آنها به تمامی تیم‌های گشت مخابره شد و پلیس همه توانش را به‌کار گرفت تا قبل از مخفی شدن آدم‌ربایان، آنها را شناسایی کند. مأموران با ایجاد ایست و بازرسی در جاده منتهی به نیکشهر جست‌وجوی گسترده‌ای را برای دستگیری متهمان آغاز کردند تا اینکه بعد از سه ساعت تحقیقات گسترده، موتورسیکلت متهمان در ایست و بازرسی شهرستان نیکشهر شناسایی شد.

مأموران با دیدن متهمان و دختربچه‌ای که سوار موتور بود، مطمئن شدند که آدم‌ربایان را شناسایی کرده‌اند و به آنها دستور ایست دادند، متهمان به‌رغم فرمان مأموران پا به فرار گذاشتند اما فرار آنها خیلی طول نکشید و مأموران پس از متوقف کردن موتور آنها، هر دو مرد جوان را دستگیر کردند.

با آزادی دختربچه ربوده شده، هر دو متهم به اداره آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. آنها که دو برادر هستند، اعتراف کردند که از مدتی قبل با پدر محدثه اختلاف مالی داشته و برای حل این اختلافات تصمیم به آدم‌ربایی گرفته بودند. به همین دلیل خانه وی را زیرنظر گرفته و وقتی محدثه را هنگام بازی در مقابل خانه دیده بودند، وی را ربوده‌اند اما پیش از آنکه بتوانند وی را به مخفیگاهشان در نیکشهر منتقل کرده و درخواست میلیونی‌شان را برای آزادی او مطرح کنند دستگیر شده‌اند. با اعترافات متهمان برای هر دوی آنها قرار قانونی صادر شد و پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی