بازدید 22470

آیا در جامعه ما فقر وجود ندارد؟

آیا با از میان بردن صورت مسأله‌های اصلی و انکار واقعیات مسلم علمی، جلوه زشت فقر از جامعه زدوده خواهد شد، یا اینکه انکار تعمدی و یا سهوی این مقوله، منجر به آسیب‌های متعدد اجتماعی و عقیدتی دیگر می‌شود که سرانجام خودشان علل آفت‌های دیگری خواهند شد؟
کد خبر: ۲۵۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵ 14 July 2012
مفهوم فقر در لغت‌نامه‌ها عبارت است از: تهیدستی و تنگ‌دستی، ولی اگر بخواهیم بر مبنای نگرش‌های علمی به مفهوم فقر پردازش کنیم، بسته به اینکه از کدام حوزه علمی نگاه کرده باشیم، با تعاریف متفاوتی از فقر و فقیر روبه‌رو خواهیم بود.

به گزارش «تابناک»، با این حال، فقر کلا به دو گونه فقر مطلق و فقر نسبی دیده می‌شود؛ در فقر مطلق، آدمیزاد  برای تهیه نیازهای اساسی از قبیل خوراک، پوشاک و سرپناه در تنگناست، ولی در فقر نسبی با توجه به محیط‌ها و زمان‌های متفاوت، انسان‌ها در مقایسه با افراد پیرامونی از لحاظ معیشتی در تنگنا هستند.

بر مبنای همین نگرش کلی به مفهوم فقر، خط فقر نیز به حالت‌هایی اشاره دارد که افراد قادر به تأمین کمترین هزینه ضروریات زندگی‌شان نبوده باشند.

متأسفانه، امروزه در جامعه ما، به جای نگرش علمی به مقوله فقر و در نتیجه تهیه بسترهای مناسب در راستای فقر زدایی‌ها، با نگرش سیاسی بدین مقوله اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی نگریسته می‌شود و در نتیجه، آنهایی که باید پاسخگوی این معضل خانمان‌سوز و ویرانگر بوده باشند، به راحتی از زیر بار مسئولیت‌ها شانه خالی می‌‌کنند.

بنابراین، اگر بخواهیم علل گوناگون پردازش به مبحث فقر از رویکرد سیاسی و در نتیجه علل فرافکنی‌ها دراین عرصه را بررسی کنیم، ناچاریم به انواع دیگر فقر نیز به صورت تخصصی نگاهی بیندازیم:

گاه فقر فرهنگی افراد و در نتیجه لجاجت‌ها و تعصب‌های کور آنها، باعث انکار افرادی در جامعه می‌شود.

بنا بر این گزارش، اگر بخواهیم تنها بر مبنای سه نیاز اساسی یعنی خوراک، پوشاک و سرپناه قضاوت کنیم، واقعیت‌های میدانی موجود بر وجود فقر مطلق در گروهی از مردمان ما صحه می‌گذارد و اگر بخواهیم با نگرش نسبی بدین قضیه بنگریم، در آن صورت نیز ما شاهد انواع فقرها در محیط‌های متفاوت خواهیم بود؛ بنابراین، با این همه واقعیات مید‌انی و مشاهدات ملموس، افرادی پیدا می‌شوند که منکر فقر در جامعه اسلامی‌مان می‌شوند.

در چنین مواردی، به جای اینکه مبنای قضاوتمان خدا و رضای او باشد، برای خوشایند بندگان خدا ـ که حقوقی بر گردن ما دارند‌ ـ قضاوت می‌کنیم؛ بنابراین، فقر فکری نیز به ناتوانی انسان‌ها در تحلیل درست عوامل مدیریتی اشاره دارد؛ یعنی افرادی که به جای نگرش درست مدیریتی بر مبنای اصول علمی و اخلاقی، تصورات و در اصل آرزوهای ناقص خویش را مبنای قضاوت قرار می‌دهند، ناگزیر به قضاوت‌های نادرست می‌شوند.

اکنون اگر از این مقوله یعنی علل ناتوانی افراد در قضاوت درست درباره ماهیت مبحث فقر بگذریم، پرسش مهمی که مطرح می‌شود، این است که، آیا با از بین بردن صورت مسأله‌های اصلی و انکار واقعیات مسلم علمی، جلوه زشت فقر از جامعه‌ زدوده می‌شود، یا این که انکار تعمدی و یا سهوی این مقوله، منجر به آسیب‌های متعدد اجتماعی و عقیدتی دیگر می‌شود که سرانجام خودشان علل آفت‌های دیگری خواهند شد؟
 
برای پاسخ به این پرسش دو دیدگاه وجود دارد:

نخست: این دیدگاه به عللی که در بحث بررسی علل فرافکنی‌ها آمد، بر این باور است که در پایان، می‌شود به افراد جامعه بقبولانیم که فقری در کار نیست و یا آن که مانع پردازش افکار عمومی بدین موضوع شویم تا جایگاه و مدیریت‌ها تهدید نشود.

دوم: این دیدگاه ـ البته علمی ـ نیز بدین واقعیت صحه می‌گذارد که انکار واقعیت‌ها، نه تنها نمی‌تواند مانع رسوایی‌ها و بیان حقایق شود، بلکه به دلیل هزینه‌هایی که از لحاظ اخلاقی و معنوی بر جامعه ـ‌ به دلیل پنهان کردن واقعیت‌ها ـ تحمیل می‌‌کند، سرانجام انکار شده و فرافکنی‌ها خود به عنوان علل تسلسلی مشکلات دیگر مطرح خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۸۷
انتشار یافته: ۶۲
نه چه فقري مگه مرغ 7000 تومني فقر مياره (كه پارسال رمضان 2500 بود) مگه شير 900 تومني فقر مياره كه 2 سال پيش 250 بود و الي آخر ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
فغر چیصط؟!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
7000 تومن نه داداش 7200 تومن
ناشناس
| Australia |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
عزیزم میشه بگی از کجا شیر 900 تومنی گیر آوردی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
فقر اون نیست که شب گرسنه بخوابی فقر کتابی ست که توی قفسه خاک میخوره و پوست موزی ست که از ماشینت بیرون پرت میکنی. پس ما فقیرترین مردم دنیا هستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
شیر تادلت بخاد جلو خواربافروشیا ریخته نایلونی و900گرمی وقت کردی بعدازظهرکه هواخنک شد یه سربزن یا ادرستو بده من برات بیارم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
جناب ناشناس كه فرمودين (فقر اون نیست که شب گرسنه بخوابی فقر کتابی ست که توی ...)
ميخوام بپرسم كسي كه نميتونه نان روزانشو بخره كتاب تو قفسش چه غلطي ميكنه؟؟؟؟؟؟
اگر فقر به معنی گرسنگی باشه که من فکر می کنم ما اصلا فقیر نداریم... اگر فقر به معنی نبود امکانات اولیه زندگی مثل مسکن معمولی وتغزیه معمولی وتفریح وامکانات دیگه ست 50درصد جامعه فقیر است... اگرفقر به معنی نبود مسکن خوب /درامد خوب /تفریحات عالی/تغزیه مناسب وتحصیل راحت وغیره باشه 90درصدجامعه فقیرند..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
شما درست ميگين؛ هر چيزي استانداري داره. مثلا در دنيا پذيرفته اند كه به طور ميانگين بايد سالي 10 روز سفر كرد. يا فضاي خانه به ازاي هر عضو خانواده بايد حداقل 20 متر مربع باشد و ... لذا درست ميگي حداقل 90% جامعه ما زير استاندارهاي زندگي هستيم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
شما تهران زندگي مي كني حتما بالاي بزرگراه همت
ميشه بگي 50 درصد رو از كجا اوردي ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
احسن واقعیت رو گفتی ولی کاش راه کار هم میدادی
فقر ! خط فقر در تهران 1200000 تومان اعلام شده و حقوق کارگر 400000 تومان ! یعنی 3برابر حقوق به خط فقر میرسد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مجبوری درتهران بمونی ودود بخوری وبافقر بمیری من 550 حقوق میگیرم وازتهران به شهرستان اومدم خونه هم مسکن مهرثبت نام کرده تااخرسال تحویل میدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
در شهرهای دیگر و مراکز استانها هم هزینه ها تقریبا مشابه تهران است.شیراز هم همینطوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
من کرمان زندگی می کنم قبلا هم تهران بودم هزینه های زندگی من اینجا تغییری نکرده دوست عزیز فقط امکانات زندگی ام کمتر شده
در ایران سبک زندگی (life style) تعریف نشده است. اگر ملاک زندگی با سبک 40 سال پیش باشد، الان همه مرفهند. اگر ملاک کشورهایی مثل پاکستان باشد، بازهم همه مرفهند. درآمدها کافی نیست چون به قول قدیمیها "برج" زیاد است و نه "خرج". همه دوست دارند رفاه کامل داشته باشند از استاد دانشگاه تا خدمتکار دانشگاه تا یک پزشک متخصص تا یک تعمیرکار. بچه همه این افراد باید در بهترین مدارس درس بخوانند و هرجور خواستند خرج کنند. آنوقت درآمد برخی کافی نیست. ملت ما وضعشان بد نیست اما همه حس می کنند در حال ضرر کردن هستند که یک امر روانی است و ناشی از سو مدیریت. اگر هرکسی به حق خود با ملاک شایستگی خود برسد، خدمتکار و تاجر هردو راضی اند. اما وقتی مدیریت برمبنای شایسته سالاری عمل نمی کند، همه فکر میککند متضرر شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
علی آقا راستش را بگو تو از کدام قشری آیا از قشری هستی که مشکل خرج نداری و فقط مشکل برج داری یا آنطور که بنظر می رسد و کارشناسی کردی اصلا مشکل نداری.
armin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
علی آقای عزیز هزینه ها برای تامین نیازهای اساسی مانند مسکن و تغذیه و ... در هر سطحی که خودت تشخیص می دهی را اول برآورد کنید بعد اظهار نظر.مگر بهای جیره های اساسی و ... که امروز مردم در تامین آن با مشکل مواجه هستند ربطی به این دارد که شما کی باشید و در کجای این مملکت زندگی کنید؟میزان ثروت مردم از نظر علم آمار تابع منحنی زنگوله ای است که در کشور ما به دلیل عدم توزیع مناسب در آمدها شکل انحصاری آن وجود دارد در نتیجه اگر کمی تحقیق کرده باشید متوجه خواهید شد که اوضاع تا چه اندازه بد است.
موافقم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
علی آقا بازم رفتی یه واحد سبک زندگی پاس کردی عزیز دلم خرج زیاده برج 50 درصده
حالا حساب کن
کل درآمد 750000 تومان
مصرف روزانه شیر مطابق با استاندارد بهداشتی برای خانواده 4 نفره = روزانه .12لیوان 300 سی سی می شود 5 پاکت یعنی 8000 تومان ماهیانه 240000
مصرف نان در روز متوسط هر نفر 1 نان سنگگ = 2800 تومان ماهیانه 84000 تومان
مصرف گوشت در هر ماه برای هر نفر 200 گرم = ماهیانه با گوشت کیلویی 15000 مساوی است با 12000 تومان
مصرف ماهی هر نفر متوسط 200گرم هفتگی
ماهیانه حدودا نفری 1 کیلو جمعا 12 کیلو هر کیلو 7500 تومان حداقل خودت حساب کن الباقی هم ................
حالا بیا مدیریت کن با نون و تخم مرغ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
الحق که یه نفر پیدا شد منطقی نظربده هرکس باتوجه به زحمتی که کشیده درامد خواهد داشت به این میگن عدالت من نباید خودمو بایه پزشک که سالها زحمت کشیده ومیلیونها خرج کرده مساوی باشم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
صبر کن بچه شما که به سنی رسید که یکم بفهمه و به امید خدا هم راهی دانشگاه شد با حقوقی که راضی هستی میتونی راضیش کنی
رضا
| United Kingdom |
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
اخه انسان بحث سر درامد نیست اینو که همه میدونیم هرکی بیشتر داشت بیشتر حال کنه بحث سر ضروری ترین نیاز مردم مثل لبنیات و نون و گوشته . مسافرتو خونه خریدن پیشکش . یه کارگر یا یه کارمند ساده ادم نیست؟چون این شغلشه دیگه نباید خودش و خونوادش رنگ کمترین نیازارو ببینن؟یکم بگرد خیلیا هستن که به نون شب محتاجن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
علي آقا عدالت اين نيست كه تفاوت حقوق يك مدير با نيروي زير دستش 10 برابر و در بعضي جاها 100 برابر باشد ، عدالت اين نيست كه حقوق آبدارچي فلان اداره از حقوق مدير كارشناس اداره ديگري بيشتر باشه . شما در بعضی جاها تفاوت حقوق بالاترين مقام با پايين فرد حداكثر يك ميليون تومان است تقريبا" يك ونيم برابر كه طبيعي است اما در برخی جاهای دیگر تفاوت بيش از 10 برابر است . مگر يك كارگر و يا نيروي خدماتي آدم نيست ،كه نتواند هر شش ماه نيم كيلو كوشت بخورد ، و يا براي گول زدن فرندانش اسكلت مرغ ، پاي مرغ و ... بخرد . من تحصيلاتم فوق ليسانس با 29 سال خدمت است ، حقوقم از يك ليسانس 5 سال خدمت در فلان اداره كمتر است ،اين همان طرح يكسان سازي حقوق هاست ؟! مطلب ديگر اينكه ما در اينجا از فقر مالي صحبت مي كنيم كه معصوم (ع ) مي فرمايد فقر از يك در وارد شود ايمان از در ديگر خارج مي شود . مسئولين بايد به فكر اين نابساماني باشند .
aaaaa
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
عزیزم به نظر تو کارگری که از صبح تاشب بیل و کلنگ میزنه زحمت زیادتری میکشه یا اون بزنس من که از حال بقیه بی خبره و از منطق و حق حرف میزنه؟ تا حالا صاحبخونه واسه کرایه ای که نداری بدی آبرو شما پیش بقیه برده ؟ تا بچت رو دکتر بردی و تو دلت دعا کنی که اول پول نخوان تا بعد یه خاکی سرت بریزی ؟ حقیقت اینه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
علی جان فکر کنم شما از خانواده مرفع هستید ما نه دکتر مخواهیم نه مسکن شخصی نه ماشین انجنانی ونه حقوق انچنانی خود من خانه 55متری استیجاری (جون نمی توانم بخرم)حقوق 650هزارتومانی وماشین هم نمی خوام چون دردسر است مسافرت انچنانی نمی خوام میرم خانه مادر زنم ولی ارزانی را میخواهم چون اگر اینطور نباشد خجالت زده زن وفرزندم می شوم البته فکر نکنم شما بفهمید 3ماه برای خانواده مرغ نخریدن وبچه را ازمیوه نخوردن فریب دادن یعنی چه هروقت فهمیدی صدرصد نظر ما را قبول میکنی .حالت سوخته را سوخته دل داند چیست شمع میداند که سوختن پروانه چیست!!؟؟
حتی در پیشرفته‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای دنیا فقیر وجود دارد، اما در این کشورها چیزی که وجود ندارد کسی‌ است که منکر وجود هیچ فقیریی در کشور بشود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
درکشورماهم کسی منکر نیست وقتی میگن حقوق زیر 1200000تومان درتهران یعنی فقر پس قبول دارن عزیزان امکانات ما اینه. کل واشربوا لاتسرفوا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
آره توهمه کشورها فقر هست ولی دلم از این میسوزه که ماا این همه منابع داریم ولی مردممون شرمنده بچه هاشونن......تو ففقر دارن زندگی میکنن..........
كسي كه به نان شبش محتاج است غني است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
کسی که به نان شبش محتاجه دیگه نمیشه براش کار کرد الان بچه 12ساله توبازار تهران راحت روزی 20هزارتومان درمیاره من دیدم وسئوال کردم باورنمیکنی بروببین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
انتظار نداري كه يك ليسانس يا فوق ليسانس كارگري ، دست فروشي كنه و يا تو زباله ها دنبال وسايل قابل بازيافت بگرده ؟مرد حسابي هر كس شخصيت كاري خودش رو داره
واقعیت این است که فقر و فقیر در تمام جوامع و از جمله جوامع پیشرفته هم وجود دارد. اگر لابلای خبرهای روزهای گذشته همین سایت تابناک را هم بررسی کنید ، به اخبار زیادی بر می خورید که متعلق به کشورهایی نظیر آمریکا، المان، انگلیس ، فرانسه، زاپن و چین است. بنابراین وجود فقر و فقیر تا حدودی در نزد همه جوامع پذیرفته شده است. امّا این که: چه چیزی باعث فقر و گسترش آن در جوامع مختلف شده یا می شود؟ و درصد فقیران جامعه چقدر باید باشد ؟ مسأله ای است که ذهن همه ما انسان ها را به خود مشغول کرده است.فقر علل مختلفی دارد. یکی از علل فقر خود انسان ها هستند. بعضی از انسان ها تنبل اند و از کار بیزار و منتظرند که نان را دیگران توی دهانشان بگذارند. ممکن است امکانات کار هم برای آن ها مهیا باشد ّ اما تن به کارنمی دهند. این گونه آدمها مفت خور بار آمده اند. بعضی انسان ها افرادی پرکار و پر تلاش هستند درآمدهای خوبی همکسب می کنند ، امّا مدیریت درستی بر دخل وخرج خود اعمال نمی کنند، به همین دلیل همیشه آس و پاسند. گروه دیگر ی ، هم مرد کارندو هم مدیریت درستی بر دخل و خرج خود دارند، امّا هرچه می گردند کاری گیرشان نمی آید. زیرا منابع کار به شکل درست و صحیحی بین تمام افراد جامعه توزیع نشده است. سؤال این است که در جامع اسلامی ما چرا عده ای از فرط کار فرصتی برای سر خاراندن ندارند؟ حقوق های کلان چند میلیونی می گیرند ، درحالی که هموطن شان با شرایطی مشابه بیکار است و دنبال کار می گردد!چرا بعضی از افراد با این که سی سال خدمت شان تمام شده است ، هنوز بازنشست نمی شوند تا به جای انها هموطن جوانی که تازه ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده است ، سرکار برود!؟نتیجه آن که : علاج فقر کارکردن و مبارزه با بیکاری است. و بیکاری حل نمی شود ، مگر با بازنگری قوانین کار و توزیع درست کار بین جویندگان آن ، بطوری که تمام احاد جامعه بتوانند شغلی شرافتمندانه داشته باشند.
فقر یعنی چه؟مرغ 8000تومنی گوشت 25 هزار تومنی اجاره خونه چند صد هزار تومنی حقوق 450هزار تومنی لبنیات چند هزارتومنی میوه های چند هزار تومنی خدایا شکر
به من بگید با ماهی 50 تومن درامد و با گوشت کیلویی 25000 تومن و مرغ کیلویی 5000 تومن و اجاره خونه و خرجی زن و پوشک بچه تازه بول آب و برق و تلفن و گاز یکطرف خدای نکرده خرج بیمارستان کرایه اتوبوس و مترو و تاکسی و ... پس یعنی فقر نداریم با این حقوقا که هر روزم کمتر میشه که اضافه نمیشه هاااااااااااااااااااااا
اغلب شركتها تعديل نيرو كرده اند . بسياري از شركتها حقوقها را افزايش نداده اند . توان خريد نصف شده و قدرت پرداخت اجاره و رهن و امکان تفريح و مسافرت را نداريم .
ببخشید من متوجه تیترتون نشدم من حقیقتش یک کارمندم که پانصد هزار تومان حقوق می گیرم و چهارصد هزار تومان اجاره می دهم . بانکا چون میلیاردی پول لازم ندارم بهم میلیونی وام نمی دن . صاحب کارمم می گه چون همه جا کار ریخته نمی خوای برو به سلامت . صاحب خونمم می گه چرا پانزده درصد دولت و اضافه کنم بیرونت می کنم از نو اجاره می دم با صد در صد افزایش . بگذریم من با این صد هزار تومن باقی مانده و دو تا بچه و زنم خیلی خوبیم . هفته ای حداقل دو بار می ریم رستوران و دوبارم فست فود و اینا می خوریم ماه به ماه نفری یه پیرهن و شلوار و کفش می خریم . سالیم یک بار مسافرت می ریم دو روزه و بر می گردیم خرج تحصیل بجه دانشگاهی و ....... و می دیم .
یکی از کارگران پیر اداره ما امروز می گفت برای اولین بار در طول عمرش امسال بعلت گرانی و حقوق چهارصد هزار تومنی نمی تواند روزه بگیرد!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
روزه بگیره وضعش خوب میشه

اتق الله
100
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
عزیز من اونی که بخواد روزه بگیره با نون خالی هم روزه میگیره
چرا دیگه سر خدا منت میذاری
مطمئن باش برای اولین بارش نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
بگین روزه شو بگیره مرغ وجوجه شو من میدم
سلام مطمئنا فقر شکمی داریم ولی نه برای اکثریت بلکه برای اقلیت که البته آن هم شایسته ایران نیست

ما خیلی فقرهای دیگر داریم که اکثریت جامعه را درگیر کرده که مثل فقر اخلاق ، فقر فرهنگی و ....
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
اقا سعید گفتی ادم تحصیل کردهای اما میدانی تنها ترین فقری که باعث فقر فرهنگی اخلاقی و..میشود همین فقر اقتصادی است وقتی پول نباشد اخلاق فرهنگ و...زیر سوال رفته وانسان بهانحراف کشیده میشود اگر اینطور هم نشود شخص برای ابرو دست به خودکشی می زند بنظرت این هم اشتباه وجزئ فقر فرهنگی نیست ؟؟!!!بیشتر توجه کن سعید جان دلبندم؟؟!!!
اگر فقر روبه معنی گرسنگی بدونیم ما اصلا فقیر نداریم ولی اگر فقر رو به معنی نبود امکانات لازم برای یک زندگی عادی مثل مسکن خوب /تغزیه خوب/تحصیل راحت بدون مشکل مالی/وبهداشت خوب بدونیم از نظر من 80درصد جامعه فقیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
برادره من خیلی از آدم ها تو همن مملکت به نونه شبشون هم محتاجن. دیگه امکانات لازم برای زندگی پیشکش!!!!!
100
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اول لازمه مسکن خوب تغذیه خوب و . . . را تعریف کنی
تابی فکر کنم مرغ با ماهی باید جایگزین بشه. ماهی باید وراد سبد غذایی مردم شود تا سود جویان در شرایط بحرانی سود جویی نکنند.
پاسخ ها
مجتبی صافدل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
من به ماهی حساسیت عذایی دارم
هم فقر مالی داریم هم فقر فرهنگی..اینم سواله که پرسیدی آخه؟ چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ....
وقتي با 40سال پيش مقايسه مي كنند بله فقر نيست خيلي هم وضع خوبه
اکثر مردم ایران دندانهای سالمی ندارن همش به خاطر اینست که توان مالی برای مراجعه به دندانپزشکی ندارن خدمات گران است و مردم فقیر....
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
احسنت بر شما با این استدلال سنگین!!!
عزیز من این اکثری که گفتی چند درصدشون شب به شب مسواک میزنن و پیشگیری بهتر از درمان؟
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
و اما دندانپزشکی: خدمات دندانپزشکی به این دلایل گرونه: 1)اکثر مواد دندانپزشکی از خارج از کشور وارد میشن که با گرون شدن دلار اونها هم گرون میشن.
2)بیمه ها زیر بار هزینه های دندانپزشکی نمیرن.در حالی که در بسیاری از کشورها بیمه ها با این شرط زیر بار میرن که شما مراجعات دوره ای به دندانپزشک داشته باشین که این خیلی خوبه.
3)مردم تا درد نداشته باشن به دندانپزشک مراجعه نمیکنند که در اون مرحله هزینه های درمانشون خیلی بیشتر میشه در صورتی که اگر معاینه های 6 ماهه داشته باشن هزینه کمتری را صرف میکنند.
4)اگر شما روزی دوبار با روش درست مسواک بزنی و نخ دندان بکشی دندون هات خرج کمتری خواهند داشت.
من با هزار بدبختی پارسال در حومه تهران یک آپارتمان 50متری با وام خریدم الان 1ماه است که بچه هام میوه نخردن چون ماهی 300هزار تومان قسط خانه میدهم و 60هزار تومان شارژ80هزار تومان وام کالا کولی هم کسورات در فیش حقوقیم هستش تازه کسی هم مریض میشه با دفترچه بیمه 30هزار تومان آب می خوره وای اگه مهمون بیاد پاک آبروم میره.
نمی دونم من فکر میکنم ثروتمندم نه ؟
بعضی وقتها هم می رم بیرون بچم اگه حوص کنه چیزی براش بگیرم کلی شرمندش میشم آخه اون بچه هستش نمی دونه باباش نداره ولی خانومم با اینها ساخته خلاصه این وضعیت من کارگر خودرو سازیه می دونیین چرا این جوری شده اضافه کاریها رو قطع کردن تمام اهدای های را که در مناسبت ها می دادن هم قطع شده حق شیفت نصف شده و ...........؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
چه اصراری که توی تهرانی بمونی ، می خوای بمونی برادر جان باید برای یک آپارتمان فسقلی را با کلی قیمت بخری پس منت هم نذار.
تعريف فقر زياد هم سخت نيست وقتي شما يك كار تمام وقت داريددرامد حاصل از كارتون بايد خيلي از هزينه هاي زندگي(در حد اعتدال-نه افراط نه تفريط) شما را بتونه جبران كنه واز طرف ديگر نيز بخشي از درامدتان براي روز مبادا پس انداز بشه وقتي درامد شما
نتونه هزينه هاي زندگي را جبران كنه وپولي پس انداز نشود يعني اينكه شما فقير هستيد با وضعيت فعلي كه در جامعه ما وجود دارد شايد نتونم امار درسيتي را بيان كنم ولي افراد زيادي فقير هستند.
از برج 2 الان حقوق نگرفته ایم و تا آخر تیر ماه قراردادمان تمام می شود و دست آخر بدون حقوق می گویند خوش آمدید.
کجاست نبی اکرم صل الله علیه و آله وسلم که فرمودند:اگر با شکم سیر بخوابی در حالی که همسایه ات گرسنه باشد,مسلمان نیستی.
تابی جان بگذار درد دل کنم . . .
فقر در جامعه ما ریاده و چیزی که بیشتر به اون دامن میزنه عدم ثبات اقتصادی هستش اگر ثبات قیمت داشتیم خیلی از افراد جامعه میتونستند با برنامه ریزی خودشون مشکلاتشون رو حل کنند اما وقتی مثلا یک کارگر با حقوق 400 هزارتومنی نمیدونه فردا چه بلایی سر قیمتها میاد مسلما نمیتونه برنامه ریزی درستی بکنه و...
مشکل اصلی در اقتصاد خانواده ها عدم ثبات ارزش پولی است که با زحمت در می آورند بعبارتی مشکل نداشتن امنیت اقتصادی است که افراد جامعه را در برنامه ریزی برای معاش خانواده دچار سردرگمی می کند.
شما در ذهن خود تصور کنید که سلامت شما بخاطر احتمال داشتن یک بیماری صعب العلاج در روزهای آینده ممکن است از بین برود ببیند سپری کردن چند روز با این وضعیت چقدر سخت و طاقت فرساست
فقر فرهنگی : عبور از چراغ قرمز راهنمایی
فقر اقتصادی : متکدیان حاضر در چهار راهها
فقیر آن است که با درامد کم نمی دانی که چطور خرج کنی تا کم نیاری آن هم با داشتن فرزند مریض و با این همه هزینه بالای درمان
ضمن تشکر از نظرات عزیزان باید به این نکته مهم دقت کرد که عزیزانی که دسترسی به اینترنت دارند اینقدر ناراضی از قیمتها هستند اون فقیر بیچاره های اصلی نان شب ندارند چه برسه به اینکه اینترنت و سیستم وموبایل وغیره که نظر بدهن
سلام
به نظر من مردم ايران رفاه زده شده اند و خوشي زير دلشان زده است.
واصلا فقير نيستند و همه الکي مينالند و طمع زيادي دارند وحريص شده اند و مدام در فکر مال اندوزي هستند
دليلم هم اين است که از مرغ و ميوه و گوشت گرفته تا سکه و ماشين و دلار ، هروقت گران مي شه هجوم مي آورند براي خريد!
اگر نداشتند صف هاي خريد طولاني تشکيل نمي دادند و احتکار سکه و دلار و مرغ و گوشت و... نميکردند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی