بازدید 7821

کاهش سن مصرف‌ لوازم آرایش در کشور

در برخی از فرآورده‌های آرایشی نظیر رژ لب، فلزات سنگین نظیر سرب وجود دارد. سرب با ورود به بافت‌های نرم نظیر مغز و کلیه باعث صدمه دائمی به بافت آن‌ها و در ‌‌نهایت از کار افتادن آن‌ها می‌شود.
کد خبر: ۲۵۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴ 02 July 2012
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا ضمن بیان این مطلب گفت: سن مصرف لوازم آرایشی در کشور پائین آمده است.

به گزارش ایلنا، زهرا مجدی با اعلام این مطلب گفت: ایران سومین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی در خاور میانه و هفتمین وارد کننده لوازم آرایشی در دنیاست.

وی با اشاره به عوارض مصرف فرآورده‌های آرایشی قاچاق افزود: از آنجا که از شرایط تولید، نگهداری و حمل و نقل چنین فرآورده‌هایی، اطلاعی در دست نیست و ممکن است دچار درجاتی از فساد شده باشند، لذا مصرف آن‌ها عوارض شدیدی را به دنبال دارد.

وی گفت: در برخی از فرآورده‌های آرایشی نظیر رژ لب، فلزات سنگین نظیر سرب وجود دارد. سرب با ورود به بافت‌های نرم نظیر مغز و کلیه باعث صدمه دائمی به بافت آن‌ها و در ‌‌نهایت از کار افتادن آن‌ها می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: سرب، می‌تواند جایگزین کلسیم در مغز استخوان شود و تولید هموگلوبین را مختل کند و می‌تواند در بزرگسالی موجب افزایش فشار خون شود.

وی در مورد فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایرانی توجه به شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در خصوص فرآورده‌های خارجی توجه به شماره مجوز ورود از وزارت متبوع تاکید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل