بازدید 4746

ورود تورهای گردشگری به تنگه‌واشی فقط با مجوز

کد خبر: ۲۴۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۵ 08 June 2012

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: از این پس، تورهای گردشگری هنگام ورود به منطقه تنگه‌واشی باید مجوزهای قانونی اخذ شده از مراجع ذی‏صلاح را به مسئولان امر ارائه دهند.

به گزارش فارس، سعید افشارنادری پیش از ظهر امروز در جلسه‏ای که به منظور ساماندهی منطقه گردشگری تنگه واشی برگزار شد، اظهار کرد: به منظور معرفی منطقه تاریخی و گردشگری تنگه‌واشی اقدامات خوبی از سوی شهرستان صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: منطقه تنگه‌واشی نیازمند تأمین امکانات زیرساختی و ساماندهی آن به وسیله یک متولی واحد است. 

افشارنادری با اشاره به استقبال خیل عظیمی از گردشگران از منطقه تنگه واشی، بر لزوم ساخت و ساماندهی سرویس‏های بهداشتی، اقامتگاه و ارائه برنامه‏های فرهنگی از سوی دستگاه‏های فرهنگی شهرستان فیروزکوه در این زمینه تأکید کرد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در ادامه تصریح کرد: با همکاری و تعامل دستگاه‏های متولی و اجرای طرح‏های فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه و عرضه محصولات فرهنگی، اقامه نماز جماعت در چادرهای امدادی، فضای گردشگری سالمی به منظور بهره‏برداری مطلوب گردشگران فراهم خواهد شد.  

افشارنادری حضور یک متولی واحد و تأمین امکانات و زیرساخت‏های مناسب با استفاده از ظرفیت‏های روستای جلیزجلند را ضروری دانست.

فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان کرد: با هماهنگی‏های به عمل آمده، برطرف شدن مشکل برق و آنتن‏دهی تلفن سیار در منطقه تنگه‌واشی در دستور کار قرار گرفته است.

افشارنادری اضافه کرد: به زودی عملیات اجرایی آسفالت مسیرهای داخل روستا از سوی اداره بنیاد مسکن شهرستان فیروزکوه آغاز می‏شود. 

فرماندار شهرستان فیروزکوه همچنین بر حضور یک کارشناس و استقرار اداره میراث فرهنگی در شهرستان تأکید کرد و افزود: صرفاً با طرح مسائل و مشکلات بدون ارائه راه حل مناسب، برگزاری جلسات متعدد اثرگذار نخواهد بود.

افشارنادری تصریح کرد: سرریز جمعیت از کلان شهر تهران و استان سمنان به واسطه شرایط کویری بودن آب و هوای آنها و شرجی بودن آب و هوای استان مازندران در فصل تابستان از جمله عوامل حضور تعداد زیاد گردشگران در منطقه تنگه واشی و فیروزکوه است.


فرماندار شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: حضور مسافران عبوری از محورهای مواصلاتی و بازدید گردشگران از منطقه تنگه‌واشی امری اجتناب‏ناپذیر است.

افشارنادری حضور تورهای توریستی را هنگام ورود به منطقه تنگه‌واشی  مشروط به داشتن مجوز دانست.

فرماندار شهرستان فیروزکوه مشارکت مردم را در ارتقای امنیت اجتماعی در کنار عوامل نیروی انتظامی خواستار شد. 

افشارنادری اظهار کرد: با مشخص شدن مسیرها در منطقه تنگه‌واشی به منظور استفاده مفید گردشگران از منحرف شدن آنان و بعضاً افرادی که به دنبال ناهنجاری‏های اجتماعی هستند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی