بازدید 4579

شکايت ايران از 20 شرکت نفتي اروپايي

کد خبر: ۲۴۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶ 06 June 2012
معاون وزير نفت با تشريح جزئيات شکايت از 20 شرکت اروپايي به دليل عدم پايبندي به قراردادهاي نفتي با ايران در طرح‌هاي پالايشگاهي، اعلام کرد: پس از اولتيماتوم‌هاي نفتي ايران، برخي از اين شرکتها از طريق واسطه‌ها به تعهدات خود عمل کردند.

عليرضا ضيغمي در گفت‌وگو با مهر درباره جزئيات شکايت شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران از شرکت‌هاي اروپايي به مراجع بين‌المللي، گفت: در چند ماه گذشته برخي از شرکت‌هاي خارجي و به ويژه برخي از شرکت‌هاي صاحب ليسانس اروپايي طرف قرارداد با ايران در طرح توسعه پالايشگاه‌هاي نفت به تعهدات قراردادي خود پايبند نبوده اند.

معاون وزير نفت با اعلام اينکه بر اساس چارچوب و مفاد قراردادي تذکراتي به برخي از اين شرکتهاي خارجي داده شد، تصريح کرد: پس از اولتيماتوم‌هاي نفتي ايران برخي از اين شرکتها از طريق واسطه‌ها به تعهدات خود عمل کردند.

اين مقام مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي قصد دارد از چند شرکت خارجي به دادگاه‌هاي بين‌المللي شکايت کند، توضيح داد: در مجموع نزديک به 40 شرکت خارجي به تعهدات قراردادي خود در طرحهاي پالايشگاه‌هاي نفت عمل نکرده بودند.

وي با بيان اينکه پس از اولتيماتوم‌هاي ايران نزديک به نيمي از اين شرکتهاي با ارسال تجهيزات يدکي و از طريق واسطه‌ها به تعهدات قراردادي خود جامه عمل پوشاندند، خاطرنشان کرد: با اين وجود ايران از 20 شرکت خارجي ديگر به دليل عدم پايبندي به قراردادهاي نفتي خود در قبال ايران شکايت خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار