بازدید 28854

تشديد برخورد با فروشندگان كراوات

کد خبر: ۲۴۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱ 29 May 2012
بعد از پيروزي انقلاب اسلامي فروش كراوات در ايران ممنوع شد، ولي طي سال‌هاي اخير همواره برخي فروشندگان اقدام به فروش آن مي‌كردند كه در برخي موارد با تذكر بخش‌هاي مسوول در نيروي انتظامي هم مواجه مي‌شدند. البته اين موضوع هيچ گاه به صورت جدي دنبال نشده، به طوريكه فروش آن در مغازه‌هاي كت و شلوار فروشي شكل گسترده‌تري هم يافت.

به گزارش ايسنا، تازه‌ترين اخبار حاكي از آن است كه فروش كراوات دوباره با سخت‌گيري مواجه شده است.

در اين باره يكي از فروشندگان به ايسنا گفت: اداره اماكن نيروي انتظامي چند روزي است كه اين دستور را صادر كرده است و ما مجبور به جمع‌آوري همه كراوات‌ها از مغازه شده‌ايم.

وي افزود: ظاهرا اين تحريم فقط براي مغازه‌هايي كه محصول برند مي‌فروشند، اعلام شده است.

جواد دروديان - رييس اتحاديه پيراهن دوزان و پيراهن فروشان، نيز در همين خصوص اظهار داشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي فروش كراوات ممنوع شد، ولي اين موضوع به صورت جدي دنبال نمي‌شد و هرازگاهي اين بحث به شدت پيگيري شده و از فروش آن ممانعت به عمل مي‌آمد.

وي گفت: حتي به ما اعلام شده سربرگمان كه در آن از قديم يك عكس كراوات روي آن وجود داشت بايد عوض شده و عكس كراوات از روي آن برداشته شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه بسياري از مغازه‌ها كراوات را در ويترين گذاشته و از طريق مانكن‌ها به نمايش مي‌گذارند، اظهار داشت: بازرسان اصناف و اماكن مدتي است كه اين موضوع را جدي گرفته و مانع از اين كار شده‌اند. البته شايد اين به شانس مغازه‌‌دار بستگي داشته باشد و اگر بازرسان و اماكن از آن مغازه‌ها اطلاع يابند، دستور ممنوعيت فروش كراوات را به آن‌ها نيز اعلام مي‌كنيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۲۷
انتشار یافته: ۴۴
خداییش امروز تازه گره زدن کراوتو یاد گرفتم ... حیف شد
بجای ممنوع کردن واردات کراوات که هیچ خطری نداره باید جلوی واردات انواع مواد مخدر و .... گرفت که جان مردم و جوونهای داره میگیره
مگر کراوات چه اشکالی داره که مسئولین بجای کنترل تورم و جلوگیری از سرقت و جلوگیری از انواع بزه کاری به کراوات گیر دادند
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
هر چيزي جاي خودش
البته كه بايد جلوي ورود مواد مخدر گرفته بشه و مشكلاتي مانند بيكاري و... حل بشه. ولي اينها چه ربطي به مسائل ديگر مثل كراوات داره؟ جلوي اين هم بايد گرفته شه. چرا كه كراوات نمادي است كه در فرهنگ ما هيچ مفهومي نداره و صرفا همرنگي با مردم كشور هاي اروپايي و امريكاييه.
من به عنوان يكي از دوستداران فرهنگ كشور عزيزم از اين اقدام استقبال مي كنم.
انشاا... با جمع آوری کراوات ها همه مشکلات این مملکت حل بشه.
آیا استفاده از کراوات هم ممنوع است؟
یعنی مشکل مملکت ما کراواته؟؟؟؟؟؟؟؟با فروشندگان مواد مخدر برخورد جدی میشه؟آیا فروش سیگار محدود میشه؟
حقشه هر کی کراوات می زنه اعدامش کنن .
دیگه می خوان به چی گیر بدن بابا مشکل مملکتو جوانرو حل کنین نه این چیزای بی اساس که دردی از ملت دوا نمی کنه
آخه یعنی چی بابا جمع آوری ماهواره و کراوات فقط استفاده از اینها رو تشدید میکنه....نکن نیروی انتظامی نکن
بخدا ما مشکل کراوات نداریم.مشکل ما گرانی مواد اولیه خوراکیست.مثل نان و ...چرا کسی به فکر این گرانی نیست؟هر چه هم مینویسیم گوش شنوا نیست.امیدوارم خدا به داد مردم برسد.آمین
واقاً باعث تاسف است که تمام مشکلات ما کراوات است !!!! مگر این ÷وشاک چه ایرادی دارد . در این مملکت همه چیز سلیقه ای شده است.
اگر یقه ها تا سینه باز بشه و گردن بند طلا گردنشان بندازند بهتر است یا کراوات بزنند؟ !
پاسخ ها
عبداللهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
عزیزم هیچکدامش مناسب نیست.برازنده یک مسلمان نیست که خود را شبیه کفار کنه و فعل حرام در ملا عام مرتکب بشه.این حق حکومته که به خواسته مومنین یعنی اجرای قوانین اسلامی اقدام کنه.
آیا در این رابطه دستوری وجود دارد یا سلیقه است؟ به هر حال دستمال گردن در بین اقوام شرق و غرب وجود داشته است. لباسهای خوب مردانه مطابق با سلیقه مجاز را کی تهیه می کند؟ اصلا در حوزه پوشش شخصی هنگامی که وهن معنایی را در بر ندارد اینطور برخوردهای نوبه ای چه مصداقی دارد.
خيلي كارخوبي مي كنن ديگه همه مشكلات حل شده بودن مشكل كراوات هم به خيروخوشي حل شد.بحمدالله دغدغه جوان بيكار ومجرد هم نداريم
برین به دردهای دیگه جامعه برسین خجالت داره بخدا .
بجز مرحوم آیت ا .. گلپایگانی هیچکدام از مراجع بصورت قطعی کراوات را تحریم نکرد کراوات لباسی با منشا مردم کرواسی است(از 500سال پیش) که بسیاری از آنها مسلمان هم هستند و به هیچ وجه نماد مسیحیت نیست اینها نتایج تحقیق یکی از اساتید دانشگاه تهران است
هر دم از این باغ بری میرسد!
کراوات یا کراک!!!!!!؟؟؟؟؟؟
به نظرم مشکلات و معضلات خیلی جدی تری در این مملکت هست که میبایست حل شود مثلا اگه فروش کراوات ممنوع بشه دیگه همه چی درست میشه ؟ مشکل مملکت ما کراوات الان ؟ به جای این کار اگر روی مسائل دیگر تمرکز کنیم
واقعا جرم سنگینیه!هر چند من تا حالا نمیدونستم فروش و استفاده از کراوات جرمه.
همه چیز افراط و تفریط!!!. واقعا متاسفم برای خودمون.
آخه این چه برخوردیه؟؟ چی رو می خوایم با این کارها درست کنیم؟؟
همه کارهامون همین قدر سطحی، بدون فکر و بی برنامست.
اگر کراوات بداست پس کت و شلوارهم بد است اقایان باید مثل دوران قاجار سرداری بپوشند!کاندیدای ریاست جمهوری اخوان المسلمین در مصر کراوات زده مگر جمهوری اسلامی کاسه داغتر از اش است؟؟
تو رو خدا دست بردارید از این کارها!
کی میگه بعد از انقلاب ممنوع شد.تو این تصاویری که نشون می دن که تمام افرادی که می رن پیش امام خمینی همه کروات دارن.به جای گیر دادن به کرواتو این جور چیزها برن به مواد مخدر گیر بدن بهتر نیست؟
کسی هم مسخرمون نمی کنه
مسخره بازیه به خدا!!!
این کارا دیگه واسه چی؟ فرهنگ ما گیر یک کراواته؟؟؟
یک نفر هم دلیل ممنوعیت کراوات را بگوید ما هم بدانیم
من به شخصه کروات نمی زنم ولی از افرادی که کروات می زنند خیلی خوشم میاد
به نظر من کروات به شخص استفاده کننده یک نوع پرستیش قائل می شود
اینها مظاهر غرب هستند. و مظاهر زندگی مدگرایانه که در شان جامعه اسلامی نیست
تورو خدا بجای کروات جمع اوری و برخورد با معتادان و فروشندگان مواد تشدیدشود 2 مطلب بالاتر را ببینید
می شه لطف کنید بگید واسه چی کراوات ممنوعه. آخه پیراهن و شلوار ما که غربیه. فقط باید کراواتش رو نزنیم؟!!!!
لطفا یکی سوال منو جواب بده:
اشکال شرعی یا اجتماعی یا انسانی زدن کروات رو به من بگید؟؟؟؟
چرا باید یک تیکه پارچه که بصورت مدل زیبا به یقه پیراهن زده میشه یک گناه باشه؟؟؟

لطفا راهنمایی بفرمایید
خدا رو شکر که مشکل برخورد با گرانفروشها حل شد و همه چی آرومه همه چی ارزونه
کت و شلوار و پیراهن یقه کراواتی و کراوات اجزای یک مجموعه لباس غربی اند. چطور از این مجموعه دو جز نه تنها آزادند بلکه جایگزینی هم ندارند: درحالیکه جز سوم بی هیچ توجیهی ممنوع است. اگر مسئولین ذیربط اگر توضیحی دارند ارائه نمایند واگر لباس غربی از جمله پیراهن و کت و شلوار متداول ناپسند است الگویی بر گرفته از لباسهای زمان قاجار معرفی کنند تا مردم بپوشند. اگر هم عملی نیست این سیاست یک بام و دو هوا را رها کنند.
تو این وضعیت گرونی و به قول خودتون تحریم و فشار اقتصادی و وضعیت نابسامان اعتیاد در کشورمون فقط همین یه مشکل کراوات رو حل کنن باز هم یه مشکل دیگه
به قول تابناکی ها همه چیز درست میشه ناامید نشیم
من فکر می کنم اگر برای بد حجابی بدنبال چاره باشیم خیلی بیشتر در اولویت است تا پرداختن به کراوات
اگر اين گفته که کراوات نماد مسيحيت و صليب است صحت داشته باشد طبق نظر مراجع استفاده از آن اشکال دارد اگر همین مطلب به صورت درستی اطلاع رسانی شود مردم مومن و معتقد دیگر از ان استفاده نخواهند کرد می مانند عده ای دیگر که مصداق نرود میخ اهنی در سنگ و برخورد فایده ای نخواهد داشت.
از سر آدم دود بلند میشه
فک میچسبه زمین
آخه یعنی چی...............................
به نظر من کراوات زدن مستلزم پوشیدن پیراهن مرتب و تمیز و یا کت وشلوار اتوکرده می باشد یعنی همین کراوات زدن اولا باعث پوشش مناسب و ثانیا ناخود آگاه سبب رفتار مناسب از فرد می شود
بنظر ميرسه اين كار باعث اتلاف انرژي نيروهاي درگير و در نهايت باعث آزادي عمل قاچاقچيان مواد مخدر و سود سرشار شركاي كاري آنها خواهد بود
مشكل مملكت ما بد حجابي ،كروات،ماهواره،اينترنت،و...نيست
مشكل اصلي مواد مخدر،بيكاري،سرقت،تجاوز،زور گيري،گراني،تورم و عدم توانايي مسئولين در مواجه با آنها است
اگر با نزدن كروات حل شه كه خيلي خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در بعضي از مقاطع در بعد از انقلاب به دليل برخي برداشتهاي غلط بعضي از تصميمات نادرست گرفته شد به طور مثال حرام بودن شطرنج يا ممنوعيت ويدئو و.... كه برخي از آنها با درايت حضرت امام مجدداً آزاد شد درخصوص كراوات هم به نظر ميرسه يه سري برداشتهاي غلط منجر به ممنوعيت اون در اوايل انقلاب شد البته در سالهاي اوليه انقلاب باتوجه به جنگ تحميلي سعي ميشد به بعضي از تجملات زياد پرداخته نشه ولي حالا كه ديگه در شرايط خاص هم قرار نداريم دليلي نداره انقدر نسبت به يك ممنوعيت نادرست و بي دليل پافشاري كرد. كراوات يك نوع پوشش جهاني است و تقريباً جزء كت و شلوار محسوب ميشه و توسط همه مردم دنيا وقتي كت و شلوار مي پوشند كراوات نيز همراه اون استفاده ميشه، واقعاً اينكه ما الآن بيايم با فروشندگان كراوات برخورد كنيم واقعاً جلوه بسيار زشتي براي نظام و مملكتمون هم در داخل و هم در خارج داره!!!!!
در تمام سايتهاي دولتي كه مردم يك كم حق اظهار نظر دارن من مطلبي موافق با اين حركت نخوندم . آخه مسئولين محترم آيا احترام به خواست مردم و حقوق حقه اونا آيا خواست زياديهههههه ؟؟؟؟
کراوات یه نوع اجبار به تمیزی و پاکیزگی در انسان ایجاد میکنه ، تاحالا دیدین کسی کروات بزنه ولی پیراهن و کت و شلولرش کثیف و چروکی باشه و یا کراوات بزنه ولی کفشش کثیف و بدون واکس باشه و .... کسی که بخواد کروات ببنده باید تمام اینها رو رعایت کنه پس چرا چیزی که وادار میکنه ما پاکیزه و تمیز در جامعه ظاهر بشیم باید ممنوع باشه
کاشکی آقایون بجای این کارا یه ذره به فکر قیمت بالای اجاره خونه می افتادن تا کمر ما مستجارها زیر فشار کرایه خونه نشکنه. این کاربیشتربه درد مردم میخورد!!
یک سوال از این مسوولینی که کراوات را نماد فرهنگ غربی میدونن دارم . اولین کت و شلوار را ما دوختیم ؟ پیراهن دکمه دار و یقه دار را چطور ؟ یک نگاه به دور و برمون بندازیم میبینیم همه وسایلمون خارجیه یا اگر ایرانی هم باشه از مدل های خارجی تبعیت میکنه . وقتی به هنر و خلاقیت تو جامعه اهمیت داده نمیشه چطور توقع داری جایگزینی برای مدهای غربی در جامعه انتخاب بشه ؟ اگر غربی ها برای یقه پیراهن دکمه بالا نمیدوختن الان مسوولین ما به جای بستن این دکمه برای پیدا نشدن گردن احتمالا یه پارچه دور گردنشون میانداختند . من دلیل این مبارزه و نتیجه این جنگ رو نمیفهمم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار