بازدید 6255

نیروگاه بوشهر به تولید 700 مگاوات برق رسید

کد خبر: ۲۳۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲ 24 March 2012
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: نیروگاه اتمی بوشهر از دو روز پیش به ظرفیت 75 درصد رسیده و هم اکنون 700 مگاوات برق تولید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون عباسی پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: این نخستین واحد نیروگاهی در کشور است که به این ظرفیت تولید برق می‌رسد.

وی افزود: تا اردیبهشت ماه آزمایشات مختلف در نیروگاه بوشهر ادامه دارد و بعد از پایان آزمایشات زمان دقیق راه‌اندازی نیروگاه را می‌توانیم اعلام کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: در این چند سال تلاش کردیم سازندگان داخلی را به سمتی حرکت دهیم که بتوانند تجهیزات نیروگاهی را تولید کرده و بسازند.

عباسی گفت: این تجهیزات نیازمند مجوزهای ساخت از شرکت‌ها و مجامع بین‌المللی هستند و ما نیز برای کسب این مجوز ها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.شرکت‌های داخلی و توانمند کشورمان توانایی ساخت قسمت اعظم تجهیزات فلزی ساختمانی را دارند و قرارگاه خاتم الانبیا در این مورد پیشرفت‌ کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: تجهیزات فلزی نیروگاه‌ها را تا 60 درصد می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم، ضمن اینکه در بحث‌های نرم افزاری مورد راکتورها نیز پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

عباسی بیان کرد: در ارتباط با راکتورهای استخری نیز برنامه‌هایی داریم که تحت نظارت آژانس بین‌المللی این برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ساخت راکتورهای استخری یعنی اینکه توان شبیه‌سازی و محاسبات هسته‌ای و طراحی قلب راکتور را می‌توانیم انجام دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری بنام حمایت از کار و سرمایه‌ و تولید ایرانی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه کار ماست و به سمت تولید داخلی می‌رویم و که موجب اشتغال و ارتقا سطح علمی کشور هم می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی