بازدید 22026

گرانترین شهر جهان

شهر زوریخ که مقر نهادهای مالی و بانک های سوئیس است در راس فهرست گرانترین شهرهای جهان قرار گرفته و همچنین ژنو نیز در ردیف سوم این فهرست قرار دارد و بنابراین می توان گفت که دو شهر بزرگ سوئیس امسال در راس شهرهای گران جهان قرار گرفته اند.
کد خبر: ۲۲۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۷ 16 February 2012
شهر زوریخ سوئیس در رده بندی نشریه معتبر اکونومیست چاپ لندن به عنوان گرانترین شهرهای جهان شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه "بوند" چاپ سوئیس در این باره می نویسد: تاکنون شهرهائی مانند توکیو، اوزاکا و یا اسلو همیشه بعنوان گرانترین شهرهای جهان معرفی می شدند. اما برای نخستین بار در بیست سال گذشته که اکونومیست شهرها را رتبه بندی می کند شهر زوریخ عنوان گرانترین شهر جهان را به خود اختصاص داده است.

این روزنامه نوشت: شهر زوریخ که مقر نهادهای مالی و بانک های سوئیس است در راس فهرست گرانترین شهرهای جهان قرار گرفته و همچنین ژنو نیز در ردیف سوم این فهرست قرار دارد و بنابراین می توان گفت که دو شهر بزرگ سوئیس امسال در راس شهرهای گران جهان قرار گرفته اند.

روزنامه بوند در ادامه می نویسد: براساس گزارش این نشریه هزینه زندگی در شهر ژنو از سال گذشته تا 30 درصد افزایش پیدا کرده است. این موضوع که شهرهای سوئیس و ژاپن تا این حد در رده های اول شهرهای گران جهان قرار گرفته اند بخاطر ارزش بالای پول ملی آنها نیز است. در ضمن ارزش بالای ارز ملی دلیلی بوده که برخی از شهرهای استرالیا از جمله سیدنی و ملبورن نیز در رده های بالای فهرست شهرهای گران جهان قرار گرفته اند.

البته فرانکفورت و پاریس نیز علیرغم آنکه ارزش یورو چندان بالا نیست توانسته اند در رده‌های بالای شهرهای گران جهان قرار گیرند. شهرهای زیادی در قاره آسیا نیز از جمله هنگ کنگ، شانگهای و یا پکن هم جزء شهرهای گران به حساب می آیند.

در کل بر اساس این برآورد 14 شهر آسیایی و 24 شهر اروپایی در بین 50 شهر گران جهان قرار دارند. البته در بین شهرهای ارزان کراچی در پاکستان، بمبئی در هند و تهران در ایران ذکر شده اند. معیار این رده بندی قیمت 160 نوع کالا بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر