بازدید 22871

ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد رسمی شد

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست عصر امروز خود، ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد اسلامی را نهایی كردند. به این ترتیب، برادر وزیر فعلی علوم، بر جایگاه کسی تکیه خواهد زد که سی سال در این سمت توقف داشته است.
کد خبر: ۲۲۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱ 17 January 2012
سرویس اجتماعی - فرهاد دانشجو رسما به عنوان دومین رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شد.

به گزارش «تابناک»، در جلسه بعد از ظهر امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی که به منظور بررسی تأیید ریاست دانشگاه آزاد و در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، فرهاد دانشجو با رأی اکثریت اعضای این شورا به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شد.

پس از آنکه عصر چهارشنبه گذشته (۲۱ دی ماه) دومین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد در محل دفتر این هیات امنا تشکیل شد، روایات مختلفی از جلسه مطرح شد که برخی خبر از انتخاب فرهاد دانشجو با اکثریت آرا، به عنوان گزینه پیشنهادی هیات امنا برای ریاست دانشگاه آزاد می‌داد و در سمت دیگر، رئیس پیشین مجموعه قرار داشت که هرگونه رای گیری را منکر شده و اعلام کرده بود که هیات امنا به جمع بندی نرسیدند.

این در حالی بود که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در جلسه حضور داشت و روند انتخاب رئیس دانشگاه آزاد به این صورت است که گزینه انتخاب شده توسط هیات امنای این دانشگاه، جهت تایید نهایی می‌بایست به این شورا معرفی شود. اینجا بود که چشم‌ها به جلسه شورایی دوخته شده بود که در راس آن، رئیس جمهور قرار دارد.

به این ترتیب، تشکیل جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار وزیر علوم - که یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد هم هست- قرار گرفت و عصر امروز، این شورا به ریاست رئیس جمهور تشکیل گردید که طی آن، ریاست فرهاد دانشجو با اکثریت آرای اعضا به عنوان رئیس چهار سال آینده دانشگاه آزاد نهایی شد.

این در حالی است که فرهاد دانشجو، در فاصله زمانی سپری شده بین دومین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد تا جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از تغییراتی در روند دانشگاه آزاد خبر داد و علاوه بر اینکه از ایجاد «بانک دانشگاه آزاد» سخن گفت، وعده داد که بدین وسیله، شهریه‌های دانشجویان را کاهش خواهد داد. تغییراتی که احتمالا با رسمیت یافتن ریاست وی، به زودی آغاز خواهد شد.


مطالب مرتبط
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها