صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

«نگاه شما»: به کجا چنین شتابان؟!

کد خبر: ۲۲۰۳۲۰
| |
17437 بازدید
|

م.م.ا از تهران در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشته است:

زمانی در این کشور، مادر خوب بودن و پاکدامن بودن، افتخاری بود برای هر زن و البته مردان منتسب به آن زن؛ اما حالا...؟ نه تنها این گونه نیست، بلکه به دلیل انحطاط فرهنگی موجود گاه مایه سرافکندگی نیز هست.

به نظر شما، آیا زنی که هم غمش موفقیت مثلا در کارش است و همه چیز را فدای رسیدن به هدفی (مثلا توانایی خود را نشان دادن به مردان) که برای خود ترسیم نموده است، می‌کند آیا می‌تواند مادر خوب و همسر خوبی باشد؟ به خدا قسم خانواده‌ها در خطرند و بیشتر خطر برای خانواده‌های ما از سوی همین تفکرات است، نه از ماهواره‌ها.

باعث تأسف است که بیشتر زنان ما موفقیت را مانند مردان بودن می‌دانند. نمی‌دانم چرا بیشتر زنان جامعه نمی‌خواهند بپذیرند که زنان و مردان با یکدیگر اشتراکاتی دارند و تفاوت‌هایی و تفاوت دلیل بر اختلاف و برتری یکی بر دیگری نیست، بلکه این تفاوت در کنار هم باعث تکامل هر یک خواهد شد.

اگر به رفتار زنان توجه شود، گویای این واقعیت است (البته با عرض تأسف بسیار) که مانند مردان لباس پوشیدن، آستین بالا زدن، مانند مردان راه رفتن حتی به طرز مثلا لاتی و شنیع و بسیاری از رفتارهای زننده دیگر (مانند زنجیر در دست گرداندن) که حتی در نزد مردان نیز مقبولیت زیادی ندارد، برای زنان و دختران ما مایه افتخار شده است.

متأسفانه در این چند سال اخیر، صدا و سیما نیز در این انحطاط اخلاقی سهیم شده است. چرا باید راننده اتوبوس و یا تریلی بودن و یا پلیس سر چهارراه بودن و از تیر برق بالا رفتن و... برای یک زن افتخار آفرین باشد که با هیاهوی بسیار در تلویزیون نمایش داده شود؟!

من از شما خوانندگان محترم می‌‌پرسم، چرا مانند مردان بودن برای یک زن افتخار داشته و اینقدر جذابیت دارد؟ چرا باید خبرنگار زن را به کوه و بیابان بفرستیم تا مثلا از افتتاح فلان سد و ... گزارش تهیه کند و این موضوع را به عنوان افتخاری برای زنان مطرح کنیم؟
به خداوند کریم قسم می‌خورم اینگونه بودن افتخار نیست. چرا باید به جامعه نفهمانیم که توانایی فقط در این چیزها خلاصه نمی‌‌شود و هر کس (چه زن و چه مرد) می‌تواند در حوزه کاری خود توانا باشد.

پس کجا باید کرامت و ارزش انسانی و والای یک زن را که در حال فراموشی است، جستجو کرد؟ شما در همین هفت، هشت سال اخیر، سریالهای تلویزیونی را مورد قضاوت قرار دهید؛ در هر سریال به ازای هر مرد تبهکاری که وجود دارد، دست‌کم یک زن تبهکار و سر دسته دزد و قاچاقچی وجود دارد.

به نظر بنده، دادن اینگونه نقش‌ها به زنان در تلویزیون وجود اینگونه موارد در جامعه نیست، بلکه بیشتر گویای این مطلب است که بگویند زنان حتی در کارهای خلاف و تبهکاری نیز از مردان عقب نیفتاده اند و پا به پای مردان با گام‌های ثابت و استوار به پیش می‌روند.

به هر حال، این رویه ای که صدا و سیما در پیش گرفته، نه تنها به سود زنان نیست، بلکه کل جامعه را نیز ضرر می‌رساند. اگر سازمان‌ها و مسئولین محترم و از جمله صدا و سیما زودتر به فکر چاره نباشند، کیان خانواده (که همه دستورهای اجتماعی خداوند در جهت حفظ این کیان است) از میان خواهد رفت و از بین رفتن این کیان، برابر است با فساد، تباهی و... و در پایان از بین رفتن جامعه.

نمونه دیگری از این بی بند و باری‌ها و مقایسه خود با مردان، حجاب و عفاف است که در این سالها بیشتر قربانی این مقایسه‌ها شده است. مثلا اگر به دختر یا زنی بگویی چرا حجاب را رعایت نمی‌کند، یا قبول ندارد، ضمن مقایسه خود با مردان می‌گوید: حجاب سختی دارد؟ از خواهران بزرگوار این را می‌پرسم آیا هر چیزی که سخت باشد، بد است و یا هر چیزی که آسان (مثلا بی حجابی) باشد خوب است؟ درس ریاضی و یا علوم دیگر نیز از نظر بعضی‌ها سخت است، آیا می‌توان نتیجه گرفت که کلا ریاضی بد است و به هیچ دردی نمی‌خورد؟

معمولا مسواک زدن نیز در آخر شب سخت است، پس آیا می‌توان گفت که مسواک زدن بد است؟

نمونه دیگری از این دست افتخارات ملی! که اغلب به آن می‌نازیم، موفقیت بیشتر دختران در قبولی در دانشگاه است و در سال‌های اخیر، یکی از افتخارات ملی! ما شده است بدون اینکه به پیامدهای کار بیندیشیم.

تو را به خدا بیایم و به طور یکجانبه به مسائل نگاه نکنیم و در بررسی یک مسئله و یا مثلا موفقیت با دید کلی و در نظر گرفتن کلیه جوانب، از خوبی یا بدی حرف زده و نتیجه گیری نماییم.

بیائیم و هر کس به نحو احسن وظیفه ای را که بر عهده دارد انجام دهد و خود را با دیگران مقایسه نکنیم (به طور مثال بنده به هیچ عنوان مقایسه خود را با حسین رضا زاده منطقی نمیدانم و بالتبع نمی‌روم وزنه 210 کیلویی را بردارم، چون می‌دانم بنده نیز کارهایی بلدم و توانایی‌هایی دارم که ایشان نمی‌توانند انجام دهند و می‌روم سراغ استعداد و توانایی خودم).

متأسفانه زنان ما راهی را شروع کرده‌اند که غربیها 200-300 سال پیش شروع کردند (که حاصلش بهره کشی همه جانبه کاری و جنسی از زنان بوده است) و حالا فهیمیده اند که تفکر فیمینیستی اشتباه است و هر کس باید سر جای خودش باشد و وظایفش را خودش انجام دهد. این را تا حدودی می‌توان از فیلم‌های به نمایش در آمده فهمید و دید که غربیها نیز به اهمیت خانواده خوب و مستحکم که جز با مدیریت یک زن خوب حاصل نمی‌شود، پی برده اند. متاسفانه اگر به همین منوال پیش برویم تا چند سال دیگر خبری از تشکل مقدس خانواده نخواهد بود تا شما در این برنامه درباره آن (خانواده) بحث کنید.

در پایان این نکته را متذکر می‌شوم که هدف غایی و نهایی از آفرینش انسان فقط به کمال رسیدن است نه این چیزها و اهدافی که در فکرمان به عنوان موفقیت (البته در مورد زنان موفقیت یعنی توانایی خود را به مردان نشان دادن می‌باشد) مطرح است؛ اهدافی که گاه در نهایت نه تنها انسان را به کمال نمی‌رساند، بلکه باعث انحراف وی نیز می‌شود.

بنده این را می‌دانم که در گذشته حقوقی از زنان ضایع شده است؛ اما این امر نباید منتهی به زیر سوال بردن برخی از احکام و حقوق مردان باشد.

در آخر ذکر این نکته ضروری است که زن و مرد مکمل یکدیگر در رسیدن به آرامش هستند و هر چیزی که این آرامش را مختل کند (ولو در ظاهر موفقیت باشد) در حقیقت شکست است و بس!




«تابناک» مطالب اختصاصی و گردآوری شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جدیدی با عنوان « نگاه شما» منتشر خواهد کرد.

مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
احسنت ، واقعا حق مطلب را بیان کردی ، دستت درد نکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
خوب عزيز دل برادر اين كه چيزي نيست خيلي از مردان ( به ظاهر مرد ) خودشان را شبيه زنان ميكنند ( زير ابرو برميدارن ، گوشها را سوراخ ميكنند و .. ) اما اين خانم هاي عزيز هيچ اعتراضي ندارند اين به اون در اما خيلي از خانم ها از آقايان امروزي با غيرت ترند اون آقايي كه شلوار های جدیدشان به این وضع درآمده و جلو ناموس مردم راه می روند، بايد به اين گفت خوشت مياد كسي جلوي ناموس تو ( البته اگه داشته باشه و سرش بشه ) این شکلی بیاد بیرون که نشه بهش از روی شرم نگاه کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
من يك زن هستم . با حرفهاي شما از جهاتي موافقم . ولي يادتان باشد در گذشته كه زنان بيشتر به امور منزل و كودكان رسيدگي ميكردند همين آقايان بودند كه ميگفتند مگر كار شما چيست يا زن فقط به درد بچه داري و رفت و روب ميخورد و ... متاسفانه برخي از همين آقايان اهميت كار زنان در منزل را كم كردند و خود باعث شدند كه زنان از نهادخانواده دور شوند . در حال حاضرم اگر زني در خانه بنشيند و وقتش را صرف زندگي و بچه و ... كند از طرف مردها مورد تمسخر قرار ميگيرد كه هيچ كاري جز بچه داري ازت عمل نمياد و يا حتي اگر تحصيلكرده هم شوند ميگويند آخرش كه بايد بري كهنه بشوري . آقايان و خانمها ي عزيز آيا يك مادر تحصيلكرده كه در خانه نشسته و كودكش را تربيت ميكند بهتر نميتواند فرزندش را تربيت نموده و به نيازهاي او پاسخ گويد . ؟؟؟لطفاً پيام مرا چاپ كنيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
حرفتون درست. ولی مردا هم دیگه از اون نوعی که شما فکر میکنی نیستن. من یکی که تحصیلکرده ام حاضرم یه مقدار حقوق خانمم رو بی خیال شم تا در خونه بتونم به یه آرامشی برسم. این آرامش آشپزی و ... نیست که خانما جبهه بگیرند بلکه اینه که اگه کسی قراره این وسط اعصابش داغون بشه و تو جامعه خورد بشه این آقاست و باید تو خونه خانمش تا حدی از این وضعیت دور باشه تا بتونه آرامش همدیگر رو دست دهند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
حق با شماست* خواهر من با دوبچه صبح قبل از همه بیدار می شود و صبحانه حاضر می کند. بعد چون شوهرش حال ندارد راهش را دو کوچه دور کند، بچه ها را می برد مدرسه و برمی گردد خرید می کند وناهار درست می کند. بعد باید برود دنبال بچه ها و بعد از ناهار آن ها را به کلاس زبان ببرد و بیاورد. بعد با بچه ها درس کار کند وشام درست کند و ....
تازه این یک روز عادی و بدون مهمان است! تازه شوهرش که به اعتراف خودش توی اداره فقط حرف می زند وسایت ها را زیر و رو می کند، غر می زند که تا کی من کار کنم تو بخوری؟ چرا سر کار نمیری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
منظور نویسنده مخالفت با کار بانوان نمی باشد بلکه این است که کار باید در شان و منزلت زن باشد و هر کاری که مردان انجام می دهند در صورت انجام آن از طریق بانوان باعث افتخار نباشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
بسمه تعالا توجه همگی را به فرمایشات رهبر معظم انقلاب جلب می کنم واقعا چرا باید خیلی جا ها ایفای نقش یک مرد را به یک خانم بسپاریم بسیاری از رفع معضلات جامعه ما در گرو ایفای نقش هر کس در جای خود می باشد
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
جناب م م
منظور شمارو دقيق بنده متوجه نشدم
كاري ندارم بله با بي بندو باري و پوشش بد مخالفم
ولي خانوما نرن گزارش تهيه كنند؟
واسه چي ؟
داداش هر كسي در هر جايي ميتونه خوب باشه و يا بد باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
منظورشون این بود که صدا وسیما اون دیدگاهی که هر جا محیط مردانه است (مثلا توی کارگاه سختمانی) بیایند یک زن را بگذارند و بگویند این یعنی پیشرفت زنان را تایید نکند. چون الان تو دنیا دیدشون اینه
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
بسم الله الرحمن الرحيم.
كل خلقت خداوند متعال بر اساس حمكت و به اندازه مي باشد.
وارد شدن زن در نقش مرد و بالعكس ما را به ناكجا اباد برده است.
سواي اين موضوع ما شاهد بكارگيري خانمها در ادارات و سازمانها و شركتهاي دولتي و خصوصي بصورت گسترده هستيم/كه اين امر باعث مي شود كه جاي خالي براي اقايان بيكار يافت نشود و اتفاقا توقع خانمها بالا برود.
البته مشاغلي كه حتما ضرورتي براي اينكه خامن باشد مورد نظر بنده مي باشد
بحران عجبيب در جامعه حاكم شده است و تساوي حقوق زن ومرد را تشابه حقوق وتكاليف معني مي كنند/كه اتفاقا ريشه مشكل همينجاست.
بايد كرسي هاي ازاد انديشي بر محوريت دين وعقلانيت در اين زمينه نيز ايجاد شود تا جامعه به قهقراه نرود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
ببخشید* اما خوش به حال شما که وضعتان خوب است و خانمتان مجبور نیست که برود کار کند تا کمک خرج خانه و اجاره خانه باشد.
123
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
شما فكر كردي زنان از روي دلخوشي مي رن سر كار. نه بابا دنبال يه لقمه نون حلال و تامين يه زندگي بخور و نميرن. من خودم دختر يه خانواده هستم كه پدرم امكان تامين معاش ما را ندارد و من حدود 10 سال كه سر كار رفتم فقط به خاطر تامين مخارج زندگي هست اينقدر گرفتار سرپرستي يه خونواده 5 نفره هستم كه ديگه دنبال تساوي حقوق و اين شعارها نيستم . حتي نتونستم به زندگي خودم برسم و با 35 سال سن هنوز مجبورم مجرد باشم. شما به جاي نگراني براي كرامت انساني راه حلي بده كه اگه يه مرد سرپرست خونواده نتونست كار كنه چه كنه همه بشينن به كرامت فكر كنن تا از گشنگي بميرن . من خودم به خاطر يه لقمه نون حلال نه تنها مثل مردها بلكه از اونها هم بيشتر مجبورم كار كنم. اين حرفهاي شما از بي دردي و قضاوت نسنجيده هست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
عزیزم دست شما درد نکنه که تو این سن جوانی اینقدر گذشت کردی و جای پدرتون رو گرفتی ولی منظور ایشون افراد محترمی مثل شما نبود که در پس رفتارتون یک دلیل محکم و منطقی هست. منظور ایشون کسانی بود که نیاز آنچنانی ندارن و منطق کار کردنشون هم جز پول در آوردن و رقابت با مردان و کسب قدرت نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
این چرندیات چیه گه گذاشتین
م ج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
راستش چند سطر اول رو فقط خوندم و موافق بودم. اما به این چیزا فکر نکن داداش چون از امثال من و شما کاری بر نمیاد و با این فکرا فقط ناراحتیمون از شرایط بیشتر میشه. بذار به درد خودمون بمیریم!!
علیرضا امامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
قربون دهنت.گل گفتی ولی کو گوش شنوا؟؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
من مرد هستم
این آقا ظاهرا زن را موجودی برای تولید مثل و انجام کارهای خانه فرض کرده اند که باید گفت بیشترین بهره کشی همه جانبه کاری و جنسی است.
برچسب منتخب
# آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
پیش بینی شما از نتیجه مذاکرات و توافق چیست؟