بازدید 75684

نرخ دلار به حد خجالت رسید!

کد خبر: ۲۱۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱ 02 January 2012
درحالی که از صبح امروز بازار ارز به شدت ملتهب شده و هم اکنون دلار با نرخ 1700 تومان مبادله می‌شود بانک مرکزی سیاستی را اعلام نکرده است.

به گزارش فارس درحالی که از روز گذشته و به خصوص از صبح روز جاری قیمت انواع ارز در بازار به شدت با نوسان همراه بوده هم اکنون قیمت دلار رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

این درحالی‌است که مسئولان بانک مرکزی تا کنون هیچ سیاستی را در خصوص بازار ارز اعلام نکرده‌اند و همچنان رویه سکوت را در پیش گرفته‌اند.

امروز در ساعت‌های مختلف دلار رکوردهای تازه‌ای را به ثبت رسانده که آغازگر آن 1640 تومان بود و در زمان انتشار این گزارش به 1700 تومان رسیده است.

تلاش‌های خبرنگار فارس برای پی‌گیری در خصوص چرایی این وضعیت با مسئولان بانک مرکزی تا کنون بی نتیجه مانده است.

به گزارش فارس، بانک مرکزی نرخ رسمی دلار را 1118 تومان تعیین کرده و این ارز در بازار رسمی با نرخ‌های 1116 تومان خریداری و با نرخ 1119 تومان فروخته می شود.

قیمت دلار البته در لیست ارزهای مسافرتی نیز امروز با رشد قیمتی همراه بوده و با نرخ 1351 تومان به متقاضیان ارز مسافرتی فروخته می شود.

افزایش قیمت ارز در روز جاری فقط منوط به دلار نبوده چراکه سایر ارزهای معتبر نیز در بازار افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

پوند انگلیس در بازار آزاد با قیمت 2580 تومان و یورو با قیمت 2110 تومان فروخته می شود این درحالی‌است که نرخ مرجع این ارزها به ترتیب 1733 تومان و 1444 تومان تعیین شده است.

در فرودگاه نیز این پوند انگلیس با نرخ 2100 تومان و یورو با نرخ 1746 تومان به فروش میرسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۷
چرا هيچ كس نميتواند جلوي اينهمه افزايش قيمت رو بگيره، به كجا چنين شتابان؟
خب اگه روش پیش فروش سکه جواب داده ارز را هم پیش فروش کنند
تو رو خدا یکی جلوی قیمت دلار بگیره داریم بدبخت می شیم
کجایی تابناک ؟
دلار 1780 یورو 2300!!!!
بیچاره تولید کنندگان به خصوص تولید کننده قطعات خودرو .
واقعا چه کسی باید خجالت بکشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
چی میگی عزیزم.تولید کننده قطعات خودرو بی کیفیت ترین و ارزون ترین قطعات رو با قیمت گزاف به مردم میفروشن حالا شدن بیچاره؟ فقط یه هفته واردات خودرو و قطعاتش رو آزاد کنن تمامی شرکتای خودرو ساز داخل ورشکست میشن از بس کیفیت و قیمتاشون عالیه!!
با اجازه شما هم اکنون نرخ اینجانب 1780 تومان بوده و در روز های آینده نیز کاملا از خجالت شما در خواهم آمد !
سقوط ارزش پول ملی تا کجا !!
الان پول ما تو بازار ایران هم اعتبار نداره
می ری جنس بخری میگه دلار بیار....خجالت نیست ؟
بیچاره خانواده هایی که فرزند محصل در خارج از کشور دارند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
مگه اونايي كه تو داخل درس مي خونند مجاني تموم ميشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
بیچاره خانواده هایی که فرزند نون خور تو داخل دارن!
تابناک توام خوابی!!!!!!! دلار شد 1780 این خبر قدیمی رو بردار... به این میگن سایت خبری!!!!!!!!!
دلار مثل سکه نیست شوخی نداره!
اونایی که دلار دارند از سود اندک خوشحال نشند!چون صد برابرشو با افزایش قیمت ها باید پس بدیم!
رسما" بدبخت شدیم!!!!
عقبی دادا
1800 شد رفت
آقای بهمنی صفر ها رو حذف کنه مشکل حل می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
با حذف صفرها آیا قدرت خرید مردم ایران بالا می رود ! درآمد سرانه هر ایرانی به 2000 دلار در سال پایین آمده است ! یعنی فقر ! برای کشور مانند ایران!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
فکر کنم بايد ما قشر متوسط رو حذف کنن وگرنه با صفر حذف کردن مشکلي نميشه.
خیلی چیزها خیلی وقت است به حد خجالت رسیده دلار پیشکش.
پاسخ ها
حسابي
| United States |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
اين دلارنيست که ترقي کرده. اين ريال است که در سراشيب سقوط است.نگاهي به ساير ارزها بياندازيد
ساعت18:24دوشنیه:دلار:1740 تومان..........!!!
هزار بار گفتن نرخهای بهره بانکی رو بالا ببرین تا نقدینگی از بازارهای ارز و طلا و ... (واسطه گری)خارج بشه.
اینقدر نکردند که اگه بخوان هم دیگه نمیتونند کاری بکنند.
باید هر نوع مالیات و عوارض تولیدکنندگان را حذف کنند تا تولید رونق بگیره .
در ضمن وام هم نمی خواد بدین .
اون وقت پول های سرگردون بر می گردند تو تولید و اشتغال .
شما در ایران فشار رو احساس نمیکنید فشار رو من دانشجو حس میکنم که خانواده باید دلار ۱۸۰۰ تومان واسم بفرستن یعنی به ازای هر دلار در ارز چندماه ۶۰۰ تومان اضافه شده ، میتونید درک کنید چه فشاری به ما دانشجو ها وارد میشه؟
به کجا میرویم با این وضع تولید کننده دیگر چکار کند از یک طرف واردات بی رویه کالاهای بی کیفیت مشابه امان انها را بریده حالا افزایش هزینه تامین مواد اولیه مورد نیازش بازار سر در گم مانده تولید کننده و مصرف کننده مستاسل شده انذ
الان مهندس فوق ليسانس مملكت حقوقش شد ماهي 550دلار!!!
خجالت چی هست؟
حتی دینار عراقی هم از ریال ایرانی بارزش تر شد ه است ...
موج گرانی های ناشی از این افزایش در راه است ..... این کتمان ناپذیر است ....
جهت اطلاع عرض مي كنم : از امروز صبح دوشنبه تا عصر دوشنبه و به دليل افزايش قيمت دلار ، ما ايرانيان هركدام 15 درصد فقيرتر شده و يا به عبارت ديگر، 15 درصد از درآمدمان كم شده است. و به اين مقدار كاهش هاي روزها و ماههاي اخير راهم اضافه نماييد تا متوجه شويد كه چقدر فقيرتر شده ايد( البته دردنياي واقعي و به صورت ملموس تا اين لخضه به درك عملي اين موضوع رسيده ايم ).
گسترش دامنه تحریمها، عرضه محدود دلار در بازار و جو روانی ناشی از تحریمها عامل اصلی افزایش نجومی قیمت دلار می باشد. با توجه به گسترش تحریمها و نگرانی بانک مرکزی از کاهش میزان درامدهای ارزی و در نتیجه کاهش پشتوانه ارزی کشور باعث شده است تا بانک مرکزی قادر به عرضه نامحدود دلار در بازار نباشد. پیش بینی می شود که با توجه به همین نگرانی و در نتیجه عرضه محدود دلار در بازار قیمت دلار به قیمتهایی بالاتر از 2000 تومان نیز برسد.
با تشکر
نه داداش من صفر نباید کم بشه بلکه باید یه چند تا صفر اضافه هم بشه
سرعت افزایش نرخ دلار از سرعت اینترنت توی ایران بیشتره !
قراره دلار بشه 2700 تومان , بعد 4 تا صفر بر می دارن که هر دلار معادل 7/2 ریال جدید شود . تقریبا شبیه کشورهای حاشیه خلیج فارس که هر حدود 3 ریال (یا درهم ) تقریبا یک دلار است .
با سلام
من نمیدونم این مسئولهای بانک مرکزی و اقتصادی دولت دارن چیکار میکنن ؟ این بدترین وضع اقتصادی کشور که دلار 1780 تومن شده در عرض یک ماه اگه سریعا مسئولین مربوطه اقدامی در این رابطه نکنن این وسط مردم مخصوصا اقشار پایئین تر ضربه ای محکمی میبینن.نزدیک به 40 درصد ازرش پول ملی در برابر دلار کاهش پیدا کرده و این یه فاجعه است.از رئیس دولت محترم تقاضا داریم اقدامات لازمه رو سریعا اتخاذ کنن.
کاش مبلغ یارانه ها هم به حد خجالت برسد...
جوانانی را می شناسم که شرکت خدمات فروش وب سایت داشتند بعلت افزایش نرخ ارز ورشکست شدند. و شرکتشان را امروز منحل کردند. وامصیبتا ! کجاست این اشتغالزایی؟!

اعلام کنید تا دو سال قیمت ارز را 3000 تومان نگه می داریم تا فرزندان این مملکت بتوانند برای یکی دو سال برنامه ریزی اقتصادی کنند.
ما هنوز همون حقوق بخور و نمیر را میگیریم
غافل از اینکه حقوق ما نسبت به پارسال کلی کاهش پیدا کرد
جنس ها بسیار گران شد
داریم کجا میرویم؟
به شما قول ميدم تا عيد بالاي ٢٠٠٠ تومان ميره
خیلی دلم برای پدرم میسوزه 6 ماه پیش با حساب اینکه دلار 1200 تومان بصورت اعتباری تصمیم به واردات کالا کرده و حالا باید این جنس رو حد اکثر به ازای هر دلار 1400 تومان بفروشه ولی باید با دلار 1700 تومانی حسابش رو پرداخت کنه .
بخدا داره کمرمون از این بی انضباطی اقتصادی خرد میشه. حداقل حرمت حرف رهبربزرگوار رو نگهداریم که امسال رو سال جهاد اقتصادی اعلام کردند. آخه با دلار 1800 تومان که دائم در نوسان است میشه تجارت کرد ؟ میشه کاسبی کرد ؟ یکی بداد مردم برسه. چرا همه ساکت هستند ؟ چرا ؟ تابناک تو تنها همدم ما و سنگ صبور ما بازاری ها هستی. ازت متشکریم.
برای من که دارم جنس وارد می کنم فرقی نمی کنه دلار چنده وای به حال مردم که توانش رو باید آنها بپردازند
آب که از سر گذشت، چه یک وجب چه صد وجب!
باید همین روزا منتظر تورم با درصد 3 رقمی باشیم. به این چیزا عادت کنید تا بعدا طبیعی بشه براتون
بهتر بود می نوشتید ارزش برابری ریال ایران در برابر دلار به حد خجالت رسید
این افزایش به نفع تولید کننده داخلی است.
به امید روزی که سرعت اینترنتمون هم به سرعت افزایش قیمت دلار برسه
دلار كه شد ٢٠٠٠ تومن ٤ تا صفر حذف ميشه ، اونوقت ميشه ٢ واحد پول جديد مثلا ٢ پارسي ، بعدش ميگن تو كشورهاي حاشيه خليج مثل امارات دلار ٣ و خورده اي واحد پوله ما هم بايد مثل اونا باشيم و به همين راحتي دلار ميشه ٣٧٠٠ تومن ، باور نميكنيد ؟ يك سال ديگه همديگر رو مي بينيم
کاش می شد صفرای دلارو بردارن
برای من عجیب است که نویسندگان محترم تارنمای خوب تابناک خدای ناخواسته سواد اقتصادی ضعیفی داشته باشند ( نرخ دلار بحد خجالت رسید) این کاملا غلط است: ارزش ریال وپول ملی ما ودرامد سرانه ما به زیر خط خجالت رسید صحیح تر است خواهش میکنم بجای گفتن اینکه دلار بالا رفت حقیقت را بنویسید ریال بی ارزشتر شد مگر فقط دلار بالا میرود تمام پولهای دنیا دربرابر پول ما بالا میروند.
افزايش دلار و يورو و ارزهاي ديگر دقيقا به منظور گران شدن اجناس وارداتي و حمايت از توليدات افزايش قيمت يافته و بي كيفيت داخلي در زمان اجراي مرحله اوم هدفمندي يارانه هاست. وقتي هدفمندي يارانه ها اتفق ميافته قيمت اجناس داخلي بالا ميره و مردم به سمت اجناس خارجي و با كيفيت رو ميارن. حال اگر ارزش پول ملي را نصف كنيم و م ثلا دلار 2000 تومان بشه اونوقت قيمت اجناس خارجي هم دو برابر ميشه و مردم مجبور ميشن همان توليدات داخل را مصرف كنند و اينجوري كارخانجات داخل ورشكست نميشن.
اکثر کارشناسان اقتصادی این وضعیت را پیش بینی میکردند
در آمد کشور حدود 130 میلیارد دلار است . با اینهمه واردات ، سفرهای زیارتی و سیاحتی (تو دنیا اولیم) و رشد جمعیت ، بایستی این اتقاق می افتاد . تعداد کسانی که دلار میخواند تا برند آتلانتا و برای ششمین بار برند مکه و .... افزایش پیدا کرده . حساب دو دوتا چهارتا است
یک افغانی مساوی با 25 تومان !!!!!!!!!! بخندیم یا گریه کنیم؟؟؟؟!!!!!
ریال ما کم کم بحد بی ارزشترین پولهای دنیا مثل ارمنستان وافغانستان داردمیرسد(چقدر حیف است) حتی خیلی ازکارگران افغانی بهمین دلیل کشورمانرا ترک کرده اند
عامل اصلي گراني دلار و سكه و ... تو اين مملكت خود مردم هستند كه با هجوم به اين بازارها و به طبع افزايش تقاضا باعث بالا رفتن قيمت ها مي شوند دولت اگر ميليارها تومان ارز و سكه هم به اين بازار تزريق كنه باز هم اين مردم از حرص و طمع و بيكاري و صدالبته سود باد آورده آن خريدارش هستند ! مردمي كه بايد در كنار دولت به فكر سازندگي و توليد و... باشند دنبال دلال بازي و خريد و فروش هستند آن وقت توقع داريم وضع اقتصادمان خوب شود اگر دولت با بازي هاي سياسي كاري كند كه به يكباره دلار كاهش پيدا كند آنوقت علاوه بر ايجاد يك قطعه جديد در بهشت زهرا به نام قطعه سكته اي ها درس عبرتي مي شود براي كساني كه دنبال اين برنامه ها بوده و نظم بازار را با ورود نقدينگي سرگردان خود بهم مي زنند خواهد شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی