بازدید 3681

مهاجرت مغزها؛ بلای جان توسعه اقتصادی

کد خبر: ۲۱۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷ 29 December 2011
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مهاجرت مغزها توسعه اقتصادی کشور را متلاشی می کند، گفت: چرخش چرخ اقتصادی کشور در گرو نیروی کارآمد و متخصص است زیرا نخبگان تنها قشری در جامعه هستند که می توانند بسیاری از چالش های اقتصادی را در مواقع بحرانی برطرف کنند.

داریوش قنبری درگفت‌و گو با خانه ملت، بیان کرد: متاسفانه نخبگان کشور با وجود اینکه مشکلات بسیاری را در مدت تحصیل متحمل شده‌اند نادیده گرفته می‌شوند واین مسئله انگیزه‌های آن‌ها را برای ماندن از بین می‌برد.

نماینده مردم ایلام ، ایوان ، مهران و چرداول و شیروان در مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت باید امکانات وتجهیزات آزمایشگاهی را بنحوی کار آمد توسعه دهد، زیرا شخصیت نخبگان با تحقیق وپژوهش گره خورد است.

وی ادامه داد: با مهاجرت مغزها به خارج ازکشوردرواقع سرمایه‌های مولد که اثر بخشی بی نظیری دارند از بین می روند زیرا با رفتن یک نخبه به طور طبیعی یک ایده علمی درکشور می میرد.

قنبری ،تصریح کرد: توسعه اقتصادی درگرو تربیت نیروی کارآمد وتحصیل کرده است واز این رو اگرنخبگان در جامعه‌ای حضور نداشته باشد نمی توان انتظارداشت که دراین جامعه اقتصاد بنحو مطلوبی توسعه یابد.

وی افزود: جمع کثیری از نخبگان درعرصه‌های مختلف سلامت وبهداشت برای ادامه تحصیل به خارج کشور رفته اند که این امربسیار ناراحت کننده است زیرا ما اگرامکانات کارآمدی را در اختیار دانشجویان قرار بدهیم، می توانیم از مهارت این افراد درکشورمان استفاده کنیم.

 نماینده ایلام تصریح کرد: نخبگان به آرامش معنوی ومادی احتیاج دارند واگر به ارتقاء آینده این کشور فکر کنیم، تامین این نیاز‌ها در برابر توانایی علمی آن‌ها هزینه‌ای ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یاد آور شد : ایران کشوری است با جوانان با استعداد و هوشمند و اگر دولت برنامه ریزی جامع  برای کنترل مهاجرت نخبگان به خارج کشور اتخاذ کند می توانیم شاهد توسعه علمی  کشوربه نحو چشمگیری در جامعه باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم