بازدید 3307

دادگاه متهمان پرونده 3 هزار میلیارد تومانی علنی برگزار شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ضرورت برگزاری علنی دادگاه متهمان پرونده 3 هزار میلیارد تومانی گفت: برگزاری علنی دادگاه مفاسد اقتصادی برای اعتماد مردم بهتر است.
کد خبر: ۲۱۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰ 14 December 2011
موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: باید در این محاکمه نمایندگان رسانه‌ها نیز حضور یافته و مطالب دادگاه را برای اطلاع مردم انعکاس دهند.

وی عدم اطلاع رسانی از روند برگزاری این دادگاه را موجب سلب اعتماد مردم عنوان کرد و گفت: بر همین اساس متولیان باید زمینه‌های برگزاری علنی این دادگاه را فراهم کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی برگزاری علنی محاکمه متهمان مفاسد اقتصادی را موجب دلگرمی و اعتماد مردم و همچنین آثار مثبت در جامعه عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید با عاملان فساد اقتصادی 3 هزار میلیارد تومانی قاطعانه برخورد کند، افزود: چون بعضاً با این گونه تخلفات برخورد لازم انجام نمی‌شود، در مردم نوعی بی اعتمادی ایجاد می‌شود.

ثروتی با اشاره به دست داشتن بانک ملی در فساد اخیر اقتصادی اظهار داشت:‌ انتصاب خاوری از ابتدا هم کار درستی نبود، اظهار داشت: بانک ملی به مدیریت خاوری نقش موثری در تخلف 3 هزار میلیارد تومانی اخیر داشت.

وی با تاکید بر اینکه نباید فردی که اصالتاً دارای تابعیت کانادایی بوده، به عنوان رئیس بانک مهم و بزرگی چون ملی انتخاب می‌شد، تصریح کرد: این موضوع به خاطر مسئولیت‌هایی که خاوری در بانک ملی داشته، مغایر با قانون بود.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی مشکل تراشی‌های خاوری در زمان تصدی به عنوان رئیس بانک ملی را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای ساخت سیمان سمنگان نیاز به مجوز ال.سی از بانک ملی بوده که برای تسهیل در کار مواردی را درخواست کردند.

وی تاکید کرد: به سبب عدم تأمین این مبلغ 5سال است که به کارخانه سیمان سمنگان گشایش ال.سی را نداده و این طرح از این امتیاز بی‌نصیب مانده است.

ثروتی با بیان اینکه در آن مقطع موضوع نیز به وزیر اقتصاد و دارایی و مسئولان منعکس شد، گفت: با این وجود اقدامی در این زمینه انجام نشد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های احداث کارخانه‌های بزرگی چون سیمان در استان کمتر توسعه یافته خراسان شمالی یادآور شد: این طرح علاوه بر اشتغال‌زایی قابل توجه به توسعه خطه محروم مانه و سملقان منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه از عدم اختصاص یک‌هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی و اشتغالزا انتقاد کرد و گفت: این میزان تسهیلات مصوبه دولت را داشت که با وجود این فقط 10 درصد جذب شده است.
 
وی با بیان اینکه طرح‌های آمایش صنعتی و معدنی برای توسعه این بخش در استان از سوی وزارت صنایع و معادن سابق هدفگذاری شده بود، افزود: بخش عمده‌ای از این طرح‌ها به خاطر عدم اختصاص تسهیلات اجرا نشده از این رو باید وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرای این طرح‌ها را پیگیری کند.
 
ثروتی با اشاره به اینکه اکثر مراجعان به دفاتر نمایندگان خراسان شمالی را افراد جویای کار تشکیل می‌دهد، ایجاد این واحدهای تولیدی، صنعتی و همچنین توسعه کارآفرین در خراسان شمالی را سبب کاهش دغدغه‌های جوانان و خانواده‌ها برشمرد.

وی همچنین نسبت به دریافت هزینه های بالا برای آزمون استخدام شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: هزینه‌ها باید متناسب با درآمد هر استان وصول می‌شد که این اتفاق نیفتاده است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه  و جاجرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید به هنگام برگزاری آزمون هزینه‌ها را متناسب دریافت کرده تا فشاری به خانواده‌ها و جوانان وارد نشود.

ثروتی با اشاره به اینکه دولت موظف بوده تا 15 آذر هر سال لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند، گفت: دولت در این مورد تدابیر خاصی نداشته و سهل انگاری می‌کند.

وی اظهار داشت: به خاطر همین موضوع برای نخستین بار بودجه مملکت بعد از عید بسته شد که این واقعاً بد است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقدیم به موقع لایحه بودجه نیاز به برنامه‌ریزی از سوی دولت دارد، تصریح کرد: متاسفانه دولت بی انضباطی قانونی زیادی انجام داده و مجلس به آن معترض است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری برای برداشت یک میلیون تومان به ازای هر نوزاد تخلف کرده است، گفت: ‌این اعتبار در بودجه امسال پیش بینی نشده و دولت بدون مصوبه مجلس اقدام به این کار می‌کند.

ثروتی گفت: دولت برای این برنامه از سایر اعتبارات برداشت و آن را به این امر اختصاص داده که این یک تخلف است که تاکنون از سوی مجلس نیز به دولت تذکر داده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل