بازدید 3621
سبحانی‌نیا:

دولت بودجه 91 را سریعتر ارائه دهد

کد خبر: ۲۰۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶ 03 December 2011
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه احتمالاً "طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان" در مجلس نهم اجرایی می‌شود، تأکید کرد که دولت باید لایحه بودجه 91 را در زمان مقرر برای رسیدگی تقدیم مجلس کند.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح سؤال از رئیس‌جمهور و تعداد امضاهای این طرح، اظهار داشت: هنوز تعداد امضاهای این طرح به حد نصاب نرسیده است و اگر تعداد امضاها به حد نضاب برسد، هیئت رئیسه طرح سؤال را به کمیسیون‌های ذی‌ربط ارجاع می‌دهد.

وی افزود: افرادی که طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا می‌کنند باید به صورت کتبی به هیئت رئیسه اعلام کنند اما تاکنون نمایندگانی که خواستار امضای این طرح هستند به صورت کتبی، امضای خود را به هیئت رئیسه اعلام نکردند تا هیئت رئیسه بتواند طرح سؤال را در روند اجرایی قرار دهد و باید دانست تا زمانی که تعداد امضاها به حد نصاب نرسد و امضای نمایندگان کتباً به هیئت رئیسه اعلام نشود، عملاً هیئت رئیسه مقدور نخواهد بود که کاری در زمینه طرح سؤال از رئیس‌جمهور انجام دهد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه با اشاره به طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان که به دلیل ایراد شورای نگهبان، هم‌اکنون در کمیسیون مربوطه در حال رسیدگی است، تصریح کرد: تاکنون کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح نظارت بر رفتار نمایندگان، بررسی‌های خود را به اتمام نرسانده و گزارش نهایی خود را به هیئت رئیسه ارائه نداده است.

به گفته وی، اگر گزارش کمیسیون مشترک به هیئت رئیسه ارائه شود، در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این طرح در مجلس هشتم اجرایی می‌شود یا خیر، یادآور شد: با توجه به اینکه انتخابات مجلس نهم اسفند ماه برگزار می‌شود و بعد از آن مرحله دوم انتخابات مجلس را پیش رو داریم، بنابراین به نظر می‌رسد عملاً این قانون بیشتر برای مجلس آینده اجرایی خواهد شد اما اگر زودتر آماده شود، ممکن است در اواخر مجلس هشتم هم مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین درباره زمان ارائه لایحه بودجه 91 به مجلس گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند لایحه بودجه 91 را حداقل تا پایان آذرماه به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم نیشابور در خانه ملت با بیان اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت باید تا 15 آذرماه بودجه هر ساله را به مجلس ارائه دهد، متذکر شد: اگر لایحه بودجه با تأخیر تقدیم مجلس شود، رسیدگی به لایحه بودجه، از نظر کیفیت با مشکلاتی مواجه می‌شود.

به گفته سبحانی‌نیا، سال گذشته که دولت لایحه بودجه را با تأخیر تقدیم مجلس کرد، نمایندگان فرصت محدودی از نظر رسیدگی داشت از این رو رسیدگی به لایحه را به سال 90 موکول و برای 2 ماه اول سال نیز بودجه 20 هزار میلیاردی مصوب کرد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در خاتمه خواستار ارائه به هنگام لایحه بودجه 90 به مجلس از سوی دولت شد و تأکید کرد: دولت باید لایحه بودجه را در زمان مقرر تقدیم مجلس کند تا نمایندگان فرصت کافی برای رسیدگی به لایحه را در اختیار داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی