بازدید 4166

مؤلفه‌های تبلیغ صحیح از منظر رهبر انقلاب

ایشان هدف از گفتمان سازی در تبلیغ را، ارتقای اندیشه و معرفت دینی در مردم دانستند و خاطرنشان کردند: رشد معرفت دینی مردم اگر همراه با تعهد باشد، عمل را در جامعه بوجود خواهد آورد.
کد خبر: ۲۰۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹ 27 November 2011
حضرت آیت الله خامنه‌ای 22 آذر 88 به مناسبت محرم در دیدار هزاران نفر از طلاب، روحانیون، فضلا، اساتید حوزه‎‌های علمیه و جمعی از ائمه جماعات مساجد تهران، در سخنان بسیار مهمی، تبلیغ صحیح را عامل ایجاد روشنگری دانستند و شرایط آن را تشریح کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان خود پایه های اصلی تبلیغ را بصیرت، یقین و عمل برشمردند و خاطرنشان کردند: در تبلیغ باید بصیرت و ایمان قلبی متعهدانه و یقین به پیام وجود داشته باشد تا براساس آن عمل و حرکت شکل گیرد و در واقع چنین تبلیغی، عمل صالح خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه لازمه و شرط اصلی تبلیغ صحیح، جریان سازی، گفتمان سازی، و شاخص سازی است، افزودند: این جریان سازی و شاخص سازی نیازمند برنامه ریزی دقیق و مستمر است و یکی از نیازهای اصلی حوزه های علمیه برای تبلیغ، لزوم وجود مرکز برنامه ریزی و نیازسنجی به منظور تبلیغ صحیح و جریان سازی است.

ایشان هدف از گفتمان سازی در تبلیغ را، ارتقای اندیشه و معرفت دینی در مردم دانستند و خاطرنشان کردند: رشد معرفت دینی مردم اگر همراه با تعهد باشد، عمل را در جامعه بوجود خواهد آورد.

رهبرانقلاب اسلامی ماه محرم را بهترین فرصت برای تبلیغ صحیح، و شاخص سازی در جامعه بویژه در دوران فتنه، برشمردند و افزودند: در دنیایی که اساس کار دشمنانِ حقیقت بر فتنه سازی است، اساس کار طرفدارانِ حقیقت باید بر بصیرت و راهنمایی باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین دو شرط اصلی تبلیغ افزودند: تبلیغ و بیان حقیقت اگر در مسیر الهی و برای خدا و همراه با اخلاص باشد و در این مسیر هم از غیرخدا یعنی قدرتمندان و طواغیت هراسی به دل راه داده نشود، قطعاً نتیجه بخش و اثرگذار خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی موضوع تبلیغ صحیح و شرایط و لوازم آن تأکید کردند: اقدام همراه با یقین و شجاعت، و حساب و کتاب آن را به عهده خدا گذاشتن، چارچوب اصلی تبلیغ اسلامی است.

ایشان نکاتی را هم درخصوص تبلیغ و عزاداری در ماه محرم بیان کردند و افزودند: باید سعی شود همانگونه که امام راحل (ره) در سخنی ژرف نگرانه فرمودند، عزاداریها در محرم به شکل سنتی و همراه با روضه خوانی و اشک برای مصائب امام حسین (ع) و خاندان ایشان باشد.

رهبر انقلاب اسلامی روضه خوانی و ذکر مصیبت را پیوند عاطفی با اولیای الهی و پشتوانه بسیار ارزشمند برای پیوند فکری و عملی با معارف دینی دانستند و افزودند: این پیوند عاطفی در واقع همان مودتی است که در قرآن کریم آمده و اگر این مودت نباشد، ولایت و اطاعت هم وجود نخواهد داشت و ممکن است همان بلایی که بر سر امت اسلامی در دوران های اول بدلیل کنار گذاشتن مودت آمد، تکرار شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تشریح حوادث عاشورا و ذکر مصیبت لازم است و عده ای از موضع روشنفکری نگویند که چه نیازی به ذکر مصیبت و گریه است.

ایشان درخصوص عزاداری سنتی خاطر نشان کردند: انجام عزاداری به شکل متعارف آن و حرکت سینه زنی و بلند کردن علم و ذکر مصیبت موجب بیشتر شدن ارتباطات عاطفی مردم خواهد شد اما باید از برخی اشکال عزاداری، همچون قمه زنی که بد و ناصحیح است و قبلاً هم بر ترک آن تأکید شده پرهیز شود.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود و در تشریح اهمیت تبلیغ و روشنگری حقیقت، در زمان فتنه، به دوران پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) اشاره کردند و افزودند: در زمان پیامبر (ص) بیشترین مسائل در خصوص روشنگری، مربوط به منافقین بود و در زمان حضرت علی هم اصلی ترین چالش، مواجهه با افراد مدعی اسلام بود که به دلیل هواهای نفسانی در مسیر اشتباه، حرکت می کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر