بازدید 17830
۷
پلیس تکذب کرد

نگرانی از زنجیره‌ای شدن کودک ربایی در ارومیه

در پی ربایش دو کودک 11 و هشت ساله ارومیه ای از مهرماه سالجاری در یکی از مناطق ارومیه موجب بروز شایعات زیادی مبنی بر زنجیره ای بودن این اقدام در سطح شهر و نگرانی و دلهره خانواده ها شده است
کد خبر: ۲۰۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳ 22 November 2011
اولین کودک ربایی در ارومیه مهرماه سالجاری در ارتباط با کودک 11 ساله ای بود که از مقابل مدرسه توسط افراد ناشناس به وسیله یک دستگاه پژو ربوده شده بود.

سه روز پس از ربوده شدن این کودک ربایندگان با خانواده وی تماس گرفته و در خواست 350 میلیون تومان پول نقد کرده بودند که با کنترلهای پلیس ارتباطات محل نگهداری کودک در یکی از روستاهای مرزی سیستان و بلوچستان شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی اکیپی به این استان اعزام و با هماهنگی آنها اقدامات لازم در این زمینه انجام و منجر به آزادی و رهاسازی کودک 11 ساله شد.

هر چند دو نفر از این کودک رباها دستگیر شدند ولی یکی از متخلفان موفق به فرار به خارج از کشور شد.

اما دومین کودک ربایی که موجب گرم شدن بازار شایعات زنجیره ای شدن این اقدام شد، مربوط به کودک هشت ساله ارومیه به نام شهیاد سلیمان زاده است که به گفته همکلاسیهایش سوار خودروی ناشناسی شده است، مربوط است، با وجود تلاشهای پلیس هنوز این کودک در دست آدم رباها اسیر بوده و پرونده برای بررسی این تخلف است.

بازار داغ شایعات کودک ربایی زنجیره ای در ارومیه قوت گرفت

نکته قابل توجه اینکه در حال حاضر در بین مردم ارومیه بویژه در اتوبوس، تاکسیها و مدارس و ... شایعه زنجیره ای بودن کودک ربایی در ارومیه قوت گرفته بطوریکه بر اساس شنیده های عینی خبرنگار مردم برخی مردم از ربایش 14 کودک از مدارس حرف می زنند.

مردم در شایعات خود هدف قرار گرفتن کودکان پسر برای فروش کلیه را مطرح کرده و از نا امنی ایجاد شده در این زمینه ابراز ناراحتی و نارضایتی می کنند.

رئیس پلیس آگاهی: زنجیره ای بودن کودک ربایی در ارومیه کذب محض است

در این میان رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی با حضور در جمع خبرنگاران زنجیره ای بودن کودک ربایی در ارومیه را کذب محض دانست و افزود: در خصوص دومین کودک مفقود شده هنوز اطلاعات کاملی در دست نیست، و بنا به روالی که این پرونده طی می‌کند در این حادثه احتمال آدم‌ربایی وجود ندارد.

سرهنگ رسول النقی پور با بیان اینکه سرنخ‌هایی در این زمینه در دست داشته که با کامل شدن اطلاعات علت اصلی ناپدید شدن این کودک بعد از تکمیل اطلاعات در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، ادامه داد: تاکنون در آذربایجان غربی حتی یک مورد قاچاق کودک گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه احتمال قاچاق کودک در این پرونده وجود نداشته چرا که تاکنون کسی با خانواده این کودک برای اخذ مبلغ تماس نگرفته، اظهار داشت: از زمان فقدان کودک 8 ساله تا به امروز پلیس آگاهی استان وارد عمل شده و با وجود توصیه‌ به خانواده این کودک آنها عکس فرزند گمشده خود را چاپ و در سطح شهر ارومیه پخش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید خانواده کودک گمشده اجازه دهند تا این پرونده سیر عادی خود را طی کند، ادامه داد: با اقداماتی که در این زمینه توسط خانواده کودک گمشده انجام گرفته از نظر روحی و روانی در بین مردم ارومیه ترس و وحشت از ربوده شدن کودکانشان ایجاد و شایعاتی نیز در این زمینه پخش شده است.

منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
با سلام خدمت تابناک عزیز این کودک ربایی با اهداف خاصی انجام میشود مربوط به خرید و فروش مواد مخدر می باشد. که چون نمی توانند پولشونو بگیرند این کار انجام میدن. که سابقه کشتن چند نفر هم دارن ولی خانواده ها از ترس شکایت نمی کنن. کاش میشد با مسئولین ارومیه تماس بر قرار کرد.
سعید منظورتو من متوجه نمی شم کودک ربایی چه ربطی به مواد مخدر داره ؟؟؟؟؟؟؟ واضح بگو
خیلی ربط داره ببین که این آدم ربایی ها به کجا ختم میشه به شرق کشور مواد مخدر از کجا میاد از شرق کشور. مواد میگیرن پولشونو نمیدن اینا هم میاد یا خودشونو یا بچه هاشونو میبرن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها