بازدید 25751
مدیر مسئول کیهان: ما به هیچ کس توهین نمی‌کنیم

خبر شریعتمداری از یک دعوت مهاجرانی

شب گذشته حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان میهمان برنامه پارک ملت بود تا از مطبوعات، روزنامه‌نگاری و شگردهای کیهان در فضای مطبوعاتی کشور بگوید.
کد خبر: ۲۰۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵ 02 November 2011
اگرچه مجری پارک ملت در این برنامه بیشتر شنونده خوبی بود اما در لحظه‌های پایانی برنامه سوالی را مطرح کرد که از پاسخ مدیر مسئول کیهان قانع نشد و البته از خیر اصرار بر آن هم گذشت.

به گزارش «24»، شب گذشته حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان میهمان برنامه پارک ملت بود تا از مطبوعات، روزنامه‌نگاری و شگردهای کیهان در فضای مطبوعاتی کشور بگوید.

اگرچه ظاهرا قرار بود در این برنامه میهمانان دیگری هم حضور داشته باشند اما برنامه تنها با حضور شریعتمداری اجرا شد و مجری پارک ملت نیز در حدود یکساعتی که با مدیر مسئول کیهان گفتگو می‌کرد نشان داد که شنونده خوبی است و اصولا زیاد حوصله سوالات چالشی و مناسب در یک برنامه گفتگو محور را ندارد. وی در این برنامه سوالات جالبی از جمله «چرا مشهور است که روزنامه کیهان، روزنامه فرداست، چطور اینطور می‌شود که شما همه چیز را پیش‌بینی می‌کنید؟، چرا باقی مطبوعات نمی‌توانند مثل شما باشند؟، آیا از افشاگری لذت می‌برید؟ و دایره اصولگرایی را چطور تعریف می‌کنید...» مطرح کرد که در اغلب پاسخ‌های میهمان، مواضع جالبی چون سکوت و تایید با سر از خود نشان می‌داد.

به گزارش «24»، شریعتمداری در خصوص مشی کیهان و ارتباط آن با رهبر معظم انقلاب گفت: اینطور نیست که ما گوشی تلفن دستمان باشد و ببینیم که ایشان چه می‌گویند و همان را عمل کنیم. تلاش ما این است که در مسیری باشیم که ایشان انتظار دارند اما این تلاش ماست که امیدواریم نزدیک باشد به آنچه که ایشان انتظار دارند.

مدیر مسئول کیهان به روزنامه اطلاعات هم اشاره کرد و گفت: به هر حال در برخی موارد دیده می‌شود که موضع ما با روزنامه اطلاعات که ایشان هم منسوب رهبری هستند تفاوت دارد و گاهی حتی در تضاد است.

در این برنامه شریعتمداری با اشاره به دفاع از روسای جمهور در هر دوره‌ای در برابر آنچه که دیگران به ناحق به روسای جمهور انتقاد کرده‌اند، اشاره کرد و مثال‌هایی از دولت کارگزاران و اصلاحات عنوان کرد.

وی گفت: در موضوع سفر آقای خاتمی به پاریس و تصاویری که از ایشان در کنار میز مشروب منتشر شد، هیچ یک از روزنامه‌های سینه چاک آقای خاتمی وارد موضوع نشدند اما ما بعد از سه روز تحقیق گفتیم انتشار این تصویر نوعی انتقام گیری از آقای خاتمی است برای عدم حضور در میهمانی با سرو شراب رییس جمهور فرانسه.

در پایان برنامه و  در حالی که حدود 40 دقیقه از گفتگو گذشته بود، شهیدی فرد، مجری برنامه پارک ملت سوالاتی را آماده کرده بود تا به سرعت از مدیر مسئول کیهان بپرسد. یکی از این سوال‌ها ادبیات ویژه کیهان در اخبار ویژه بود.

شهیدی فرد گفت: در این اخبار شما با نوعی تحقیر و تمسخر افراد را چه داخلی و چه خارجی مورد خطاب قرار می‌دهید و این مشهور است، چرا؟ مگر امام(ره) نفرمود که به دشمن خود هم توهین نکنید؟

شریعتمداری هم در پاسخ گفت: یکی از اصول جنگ روانی «تکرار» ادعاست. تکرار بیش از حد آن را به حقیقت نزدیک می‌کند و مردم می‌گویند حتما چنین چیزی وجود دارد که اینقدر تکرار و عنوان می‌شود. این نکته ای که شما گفتین را خیلی ها به ما می‌گویند. من هم پاسخ می‌دهم که مصداق بیان کنید و مصداقی برایش ندارند. شما هم مصداق بگویید.

شهیدی فرد گفت: واقعا نیازی به مصداق نیست و همه می‌دانیم...

شریعتمداری گفت: خیر! ما به هیچ فردی توهین نمی‌کنیم. ادبیات خبر ویژه ادبیات خاص خودش است. ولی ما مطلقا به کسی توهین نمی‌کنیم.

شهیدی‌فرد نیز گفت: اگر می دانستم مقاومت می‌کنید، حتما مصادیقش را آماده می‌کردم...

بنابراین گزارش، در بخش دیگری از این گفتگو که بیشتر بیان نقطه نظرات حسین شریعتمداری در حوزه های مختلف از جمله «گروه‌بندی‌ها سیاسی در کشور، فتنه 88 و راه‌های روزنامه‌نگاری خلاق و آینده‌نگر» اختصاص داشت و مجری برنامه در نقش شنونده به خوبی ایفای نقش کرد، شهیدی فرد به بیان برخی دیدگاه‌های کیهان در ستون خوانندگان توسط خود مسئولان روزنامه اشاره کرد که شریعتمداری هم گفت: ما خودمان چیزی در این ستون نمی‌نویسیم، روزانه چهار تا پنج نوار مردمی از نطرات پیاده می‌شود که خیلی اوقات جایی برای چاپ آنها نیست و مردم گلایه‌مندند...

شهیدی فرد هم گفت: دقیقا مثل برنامه ما!

شریعتمداری در این برنامه برای نخستین بار خبر دعوت «عطا مهاجرانی» از جان کین ـ یک مقام بلندپایه امنیتی امریکا که گویا تحت پوشش مبادلات آکادمیک میان «مرکز مطالعات دموکراسی لندن» و «دانشگاه مفید»  به ایران آمده و در صدد براندازی نظام با روش‌های خاص خودش بوده ـ  و دیدار با یک مرجع تقلید در قم  را منعکس کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی