بازدید 120823

آشنایی با عمیقترین دریاچه های جهان+عکس

دریچه خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان و به عنوان سومین دریاچه عمیق شناخته میشود.بیشترین عمق این دریاچه 1025 شناسایی شده است.دریاچه خزر در شمال ایران قرار دارد و توسط کشورهای:روسیه،ترکمنستان،قزاقستان،آذربایجان احاطه شده است.
کد خبر: ۱۹۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳ 25 October 2011
درياچه‌هاي بسياري در جهان وجود دارند که به واسطه برخورداري از مناطق پرجاذبه و زيبا، براي گردشگران شناخته شده هستند و هرساله جمعيت کثيري از علاقمندان به تفرجگاه‌هاي طبيعي را به سمت خود مي‌کشانند.

به گزارش مشرق، برخي از اين درياچه‌ها، منحصر به فرد از نظر جاذبه‌هاي اطراف خود هستند و برخي ديگر نيز به بزرگي و گستردگي خود شهره شده‌اند. آنچه در ادامه خواهيم خواند معرفي پنج درياچه عميق جهان است که علاوه بر عمق بسيار زياد خود، از زيبايي مناظر اطراف نيز بي‌بهره نيستند.

دریاچه کاررا،آرژانتین:



دریاچه کاررا در بین شیلی و آرژانتین قرار گرفته است.این دریاچه همچنین در میان کوههای آندس محصور شده است.این دریاچه در عمیقترین نقطه 586 متر عمق دارد.

درياچه ماتانو، اندونزي:



آب روشن و کريستالي اين درياچه آن را به مکاني پرجاذبه براي گردشگران تبديل کرده است. «درياچه ماتانو» که عميق‌ترين درياچه اندونزي است در رده پنجم درياچه‌هاي عميق جهان قرار گرفته و بيشترين عمق آن نيز 590 متر است. اين درياچه مکاني مناسب براي گونه‌هاي مختلفي از ماهي‌ها است که بيشتر آن‌ها تنها در اين منطقه رشد و نمو مي‌کنند و همچنين حيوانات ديگر همراه با گياهان متعدد نيز در آن ديده مي‌شوند. اسکي روي آب، قايق سواري و غواصي از جمله فعاليت‌هايي است که گردشگران در اين منطقه به انجام آن‌ها مي‌پردازند. علاوه بر زيبايي‌هاي نهفته در اين درياچه سفرهاي اکتشافي در جنگل‌هاي اطراف و آن و همچنين روستاهاي قبيله‌اي منحصر به فردي است که تنها در اين نقطه از زمين يافت مي‌شوند.

دریاچه کراتر،آمریکا:



این دریاچه در منطقه ارگان در آمریکا قرار دار.بیشتر شهرت این دریاچه به واسطه داشتن یک آب با رنگ آبی بسیار زیبا که نظیر آن به ندرت یافت میشود است.این دریاچه عمقی به اندازه 594 متر دارد .در گذشته این مکان خالی از هرگونه ماهی بوده است اما در طی قرون 19 و 20 به مرور به ماهی های ای مکان اضافه شده است.

درياچه برده بزرگ،‌کانادا:



«درياچه برده بزرگ»، دومين درياچه بزرگ کانادا و از جذابترين درياچه‌هاي منطقه آمريکاي شمالي است. عمق زياد اين درياچه که در کمترين نقطه 41 متر و در بيشترين آن 614 متر است، آن را در رده چهارمين درياچه عميق جهان قرار داده است. زيبايي واقعي و منحصر به فرد اين درياچه بيش از هرچيز به دليل يخ‌هاي شناوري که در سطح آن جريان دارند. موقعيت جغرافيايي اين درياچه که فرصتي مناسب را براي ماهيگري و تماشاي حيات وحش آن به همراه قايق سواري براي گردشگران به وجود آورده باعث شده است تا سالانه، جمعيت قابل توجهي از گردشگران را در اطراف خود شاهد باشد.

دریاچه ایسیک کول،قرقیزستان:



دریاچه ایسیک کول در منطقه شرقی قرقیزستان و در بین کوههای تا شان قرار دارد.عمق این دریاچه در بیشترین نقطه به 668 متر میرسد.این دریاچه همچنین به عنوان دومین دریاچه بزرگ آب شور جهان پس از دریای خزر است.همچنین به این دریاچه نامی عجیب به صورت دریاچه گرم نیز داده اند.دلیل انتخاب این نام این است که تا به حال این دریاچه یخ نزده است.

درياچه مالاوي، دره بزرگ آفريقايي:



«درياچه مالاوي» با ميناگين عمق 292 متر و حداکثر عمق 706 متر سومين درياچه عميق آب شيرين جهان به شمار مي‌رود. اين درياچه زيبا و محسور کننده که «درياچه نياسا» نيز ناميده مي‌شود در حد فاصل ميان کشورهاي مالاوي، موزامبيک و تانزانيا قرار گرفته است. آب‌هاي گرمسيري اين درياچه باعث شده است تا گونه‌هاي متعددي از ماهي‌هاي آب‌هاي شيرين، بيش از ساير نقاط جهان در اين منطقه رشد و نمو داشته باشند.

درياچه مالاوي که به بهشت دوستداران شنا، غواصي، قايق سواري و تفريحات دريايي شهرت يافته در ژوئن سال 2011 از سوي دولت موزامبيک به عنوان يک زيستگاه طبيعي به ثبت رسيد. با اين وجود نبود تفرجگاه‌هاي بزرگ و آلوده‌کننده در هيج جاي خطوط ساحلي اين درياچه آب گرم آن را همچون کريستال، زلال و شفاف نگاه داشته است.

دریاچه خزر،ایران:



دریچه خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان و به عنوان سومین دریاچه عمیق شناخته میشود.بیشترین عمق این دریاچه 1025 شناسایی شده است.دریاچه خزر در شمال ایران قرار دارد و توسط کشورهای:روسیه،ترکمنستان،قزاقستان،آذربایجان احاطه شده است.

درياچه تانگانيکا، دره بزرگ آفريقايي:



عميق‌ترين نقطه «درياچه تاگانيکا» هزار و 470 متر است و به صورت ميانگين عمق آن‌ 570 متر محاسبه شده است. اين درياچه اگرچه با 673 کيلومتر طول و 72 کيلومتر عرض، طولاني‌ترين درياچه جهان است اما از نظر حجم و عمق در رده دوم قرار دارد. کشورهاي بروندي، جمهوري کنگو، تانزانيا و زامبيا، چهار سرزميني هستند که به صورت مشترک مرزهاي آبي خود با اين درياچه تعريف کرده‌اند. اين درياچه نقطه‌اي مناسب براي ماهيگيران، شناگران و دوستداران حيات وحش به شمار مي‌رود و ارتفاعات کوهستاني اطراف آن، مناظري زيبا و ديدني را پيش چشم گردشگران قرار داده است.

درياچه بايکال، سيبري، روسيه:



«درياچه بايکال» که به «مراوريد سيبري» شهرت دارد با هزار و 642 متر عمق حداکثري و 744 متر عمق متوسط، در رده نخست عميق‌ترين درياچه‌هاي جهان قرار گرفته است. اين درياچه همچنين عميق‌ترين درياچه آب شيرين جهان به شمار مي‌رود اما از نظر حجم در رده دوم جاي گرفته است. درياچه بايکال با اختصاص دادن 20 درصد از آب‌هاي شرين جهان، نزديک به 1700 گونه از گياهان و حيوانات را در خود جاي داده که 1100 گونه آن تنها در اين منطقه ديده شده اند. کاياک سواري، گشت زني با سورتمه‌هاي موتوري، اسيکت، تفريح با کشتي‌ها مسافرتي و ملاقات با قبايل باستاني بومي سيبري، از جلمه ويژگي‌هايي است که تنها در اين منطقه در اختيار گردشگران قرار مي‌گيرد.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۲
از تفریحات دریاچه خزر باید به همکاری گشت ارشاد با مردم اشاره می کردین که چقدر به شاد شدن مردم کمک می کنن !!!!
واقعا زیباست.
از دریاچه ما هم مینوشتید...
دریاچه اورمیه با عمق صفر متر بر ثانیه! به زودی در سینماهای ایران
کارگردان:دولتهای خدمتگزار و سازندگی و اصلاحات!
با سلام

منهم با نظر آقا مهدی موافقم و به خاطر همین دیگه کلا با تمامی خانواده تصمیم گرفتیم که هیچ سفری به دریاچه خزر نداشته باشیم و این باعث میشه کمتر وقت نیروی محترم ارشاد و انتظامی گرفته بشه
عالیه
اطلاعاتی درباره دریاچه خزر
دریای خزر که گاهی بزرگترین دریاچه جهان و گاهی کوچکترین دریای خودکفای کره زمین طبقه‌بندی می‌شود، بزرگترین پهنه آبی محصور در خشکی است. طول آن حدود ۱۰۳۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر و عرض آن بین ۱۹۶ تا ۴۳۵ کیلومتر است. سطح دریای خزر پائین‌تر از سطح دریاهای آزاد است و اکنون (ابتدای سده بیست‌ویکم) ۲۶٬۵ تا ۲۸ متر پایین‌تر از سطح دریا است. خط ساحلی دریا حدود ۷ هزار کیلومتر، مساحت آن ۳۷۱ تا ۳۸۶ هزار کیلومترمربع (یک و نیم برابر خلیج فارس) و حجم آب آن نیز ۷۸۷۰۰ کیلومترمکعب است.
دریای خزر در گذشته بخشی از دریای تتیس بود که اقیانوس آرام را به اقیانوس اطلس متصل می‌کرد. از حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال پیش به تدریج راه این دریا ابتدا به اقیانوس آرام و سپس به اقیانوس اطلس بسته شد. در سال ۱۹۵۲، شوروی رود دُن و ولگا را با ایجاد آبراهی مصنوعی به هم پیوست تا کشتی‌های کوچک بتوانند از دریای خزر به دریای آزوف و دریای سیاه بروند. بدینسان دریای خزر دوباره به دریاهای آزاد راه یافت.
قسمت شمالی این دریا بسیار کم‌عمق است به طوری که تنها نیم درصد آب دریا در یک‌چهارم شمالی دریا قرار دارد و عمق آن به طور میانگین کمتر از ۵ متر است. حدود ۱۳۰ رودخانه به این دریا می‌ریزند که اکثر آن‌ها از شمال غربی به دریا می‌پیوندند. بزرگترین آن‌ها رود ولگا است که هر سال به طور میانگین ۲۴۱ کیلومتر مکعب آب را وارد دریای خزر می‌کند. رودهای کورا ۱۳، اترک ۸٫۵، اورال ۸٫۱ و سولاک ۴ کیلومتر مکعب آب را سالانه وارد دریا می‌کنند.
طبیعت بسته خزر آن را منزلگاه جانوران و گیاهان منحصربه‌فردی کرده است اما در عین حال موجب شده تا در مقابل آلودگی‌های کشاورزی و صنعتی و نفتی بسیار آسیب‌پذیر باشد.
سلام
عمق بایکال 1642 متره نه 642متر
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اونم همین رو نوشته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست