بازدید 6765

پرتاب ماهواره ایرانی نوید

ماهواره "نوید" اولین ماهواره 100 درصد بومی کشور است که نمونه مهندسی آن در سال 88 و در کمتر از 5 ماه ساخته شد و نمونه پروازی آن نیز هم اکنون در مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده است.
کد خبر: ۱۹۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۵ 09 October 2011
ماهواره دانشجویی "نوید" که از سوی دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده است پس از آزمایشات پیش پروازی در سال جاری و توسط ماهواره بر داخلی سفیر به فضا پرتاب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماهواره "نوید" اولین ماهواره 100 درصد بومی کشور است که نمونه مهندسی آن در سال 88 و در کمتر از 5 ماه ساخته شد و نمونه پروازی آن نیز هم اکنون در مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده است.

این ماهواره که قراراست درسال جاری توسط ماهواره بر داخلی سفیر1B به فضا پرتاب شود هم اکنون آماده تحویل به سازمان صنایع هوافضا است و به مناسبت هفته جهانی فضا در هفته جاری برای تست نهایی به این سازمان تحویل داده می شود.

چنانچه این ماهواره آزمایشات پیش پروازی خود را با موفقیت به اتمام برساند، امسال توسط ماهواره بر سفیر 1B پرتاب می شود و در مدار جای می گیرد.

این ماهواره کوچک که در ساخت آن از استاندارد جهانی ECSS تبعیت شده است با 50 کیلوگرم وزن و طول عمر مداری 2 ماهه ، ماموریت عکس برداری در ارتفاع هزار کیلومتری از سطح زمین را به عهده دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر