بازدید 36140
۱
بيل گيتس، همچنان نفر نخست؛

ثروتمندترين مردان آمريكا كدامند؟

مجله «فوربس» كه يكي از جذابترين گزارش‌هاي مستمرش، اعلام نام ثروتمندترين‌هاي جهان و كشورهاي بزرگ است، در اين گزارش که علاوه بر نام و رتبه، ميزان ثروت اين افراد نيز آورده می شود، «بیل گیتس»، موسس شرکت مایکروسافت، همچنان ثروتمندترین مرد آمریکاست. البته جورج سوروس معروف نیز در این فهرست دیده می شود!
کد خبر: ۱۹۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴ 26 September 2011
سرويس اقتصادی ـ مجله «فوربس» كه يكي از جذابترين گزارش‌هاي مستمرش، اعلام نام ثروتمندترين‌هاي جهان و كشورهاي بزرگ است، در تازه‌ترين گزارش خود، نام ثروتمندترين‌هاي آمريكا را اعلام كرد.
 
به گزارش «تابناک»، در اين گزارش كه علاوه بر نام و رتبه، ميزان ثروت اين افراد نيز آورده می شود، «بیل گیتس»، موسس شرکت مایکروسافت، همچنان ثروتمندترین مرد آمریکاست.
 
بيل گيتس همچنان اول

بنا بر گزارش سالانه مجله آمریکایی «فوربس»، بیل گیتس در میان چهارصد فرد ثروتمند در آمریکا، بیشترین دارایی را دارد.

ثروت گیتس با پنج میلیارد دلار افزایش در مقایسه با پارسال به پنجاه و نه میلیارد دلار رسیده است. بيل گيتس و بافت (نفر دوم) تا كنون دو بار جاي خود را در صدر اين فهرست عوض كرده‌اند.







بيل گيتس كه قطعا نياز به معرفي ندارد، همان مالك معروف شركت مايكروسافت و طراح نخستين سيستم عامل ويندوز است كه به دليل اقبال عمومي جهاني و بي‌رقيب از اين برنامه كاربرپسند و بروز رساني نسخه‌هاي متعدد آن، به يكي از ثروتمندترين مردان جهان تبديل شد و تا همين چند سال پيش، در جایگاه ثروتمندترین فرد جهان قرار داشت.

هم‌اکنون گیتس پس از «کارلوس اسلیم» مکزیکی، دومین ثروتمند جهان است و گاه جای خود را به نفر بعدی یعنی «وارن بافت» می‌‌دهد.

بیل گیتس در کنار ثروت فراوانش، فردی معناگرا و اندیشمند است. او چند وقت پیش، تنها فرد ثروتمندتر از خود را یک جوان سیاه پوست آمریکایی معرفی کرد که خود را مدیون وی می‌داند.

وی همچنین در یک سخنرانی در دبیرستانی، هفت نکته را به دانش‌آموزان توصیه کرد، چرا که بر این باور بود این نکات در مدارس آموزش داده نمی‌شود؛ اما این سخنان، نشان‌دهنده عمق نگرش کسی بود که نیازی ندارد، خود را به جای افراد کم بضاعت بگذارد و بیندیشد!

این هفت اصل عبارت بودند از:

1 ـ در زندگي، همه چيز عادلانه نيست؛ بهتر است با اين حقيقت کنار بياييد.
2 ـ دنيا به عزت نفس شما اهميتي نمی‌دهد. در اين دنيا از شما انتظار مي‌رود که پیش از آن‌که نسبت به خودتان احساس خوبي داشته باشيد، کار مثبتي انجام دهيد.
3 ـ پس از فارغ‌التحصيل شدن از دبيرستان و استخدام، کسي به شما رقم فوق‌العاده زيادي پرداخت نخواهد کرد. به همين ترتيب، پیش از آن‌که بتوانيد به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسيد، بايد براي مقام و مزايايش زحمت بکشيد.
4 ـ اگر گمان مي‌کنيد، آموزگارتان سختگير است، سخت در اشتباهيد. پس از استخدام، متوجه خواهيد شد که رئيس شما، خيلي سختگيرتر از آموزگارتان است، چون امنيت شغلي آموزگارتان را ندارد.
5 ـ آشپزي در رستوران‌ها با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدر بزرگ‌هاي ما براي اين کار اصطلاح ديگري داشتند، از نظر آنها اين کار يک فرصت بود.
6 ـ اگر در کارتان موفق نيستيد، والدين خود را سرزنش نکنيد، از ناليدن دست بکشيد و از اشتباهات خود درس بگيريد.
7 ـ پیش از آنکه شما متولد بشويد، والدين شما هم جوانان پرشوري بودند و به قدري که اکنون به نظر شما مي‌رسند، ملال‌آور نبودند.
 
بیل گیتس متخلف!

بیل گیتس البته به مانند همه جوانی هم کرده و این عکس بابت دستگیری در پی تخلف رانندگی از وی ثبت شده است:



 
جايگاه دوم؛ وارن بافت نابغه اقتصادي
 
پس از گیتس، جايگاه دومي متعلق به وارن بافت با سی و نه میلیارد دلار دارايي است. وی كه به نابغه اقتصادي شهرت دارد، افزون بر ثروت خود، به دلايل بسیاری از جمله تأليف كتاب‌هاي متعدد و فعاليت عام‌المنفعه از شهرت جهاني برخوردار است.
در این باره تابناك اقتصادي پیشتر در خبري با نام ثروتمند ترين مرد جهان، سكوي پرتاب اوباما، شرح كاملي درباره او نوشته بود.


 
جايگاه سوم و غول اوراكل
 
همچنين «لاری ایلیسون»، رئیس شرکت اوراکل با سی و سه میلیارد دلار، سومين فرد ثروتمند آمريكايي است.

لاری الیسون ۶۶ ساله، موسس کمپانی نرم‌افزاری اوراکل است؛ نرم‌افزار اوراکل، بزرگترین نرم افزار پایگاه داده در دنیاست که بیشتر شرکت‌ها و کمپانی‌های معروف دنیا از آن برای ثبت داده‌ها بهره می‌گیرند. وی به همراه همسرش در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کند و دارای دو فرزند است.



وی در اوراکل از رقبای سرسخت و شکست‌ناپذیر مایکروسافت و IBM به شمار می‌رود و شاید جداول زیر، به خوبی نشان‌دهنده توان وی به عنوان یک مدیر اقتصادی در رشد مجموعه تحت مدیریت خود و نیز عبور از رقبا باشد، به گونه‌ای که کارشناسان مالی اوراکل، امکان برگزیدن جانشینی برای وی پس از بازنشستگی را غیر ممکن می‌دانند.







 
از جورج سوروس معروف چه خبر؟


اما جورج سورس، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی یهودی الاصل با بیست و دو میلیارد دلار ثروت، هفتمین مرد ثروتمند این کشور در این مدت بود.



وی دلال ارز، سرمایه گذار در بازار سهام، تاجر، و فعال سیاسی امریکایی است. سوروس رئیس هیات مدیره بنیاد سوروس و موسسه جامعه باز و همچنین عضو سابق هیات مدیره شورای روابط خارجی است.


پول وولکر، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا، در سال ۲۰۰۳ در پیش گفتار کتاب سوروس کیمیای دارائی نوشت:

«جورج سوروس خود را به عنوان نشانه‌ای از یک ارزباز بسیار موفق به ثبت رسانده‌است، کسی که با هوشیاری تمام، مقادیر عظیم پول را زمانی که هنوز وقت برای ادامه بازی زیاد به نظر می‌رسد بیرون می‌کشد. حجم قابل توجهی از آنچه را برده‌است امروزه به تشویق ملت‌های نو ظهور و در حال تغییر اختصاص داده تا بتوانند در راه تبدیل شدن به یک «جامعه باز» قدم بردارند. جامعه باز نه تنها در زمینه تجارت آزاد بلکه (و از آن مهم تر) در تحمل افکار جدید و اشکال متفاوت تفکر و زندگی.»

وی که در بوداپست متولد شد پس از به قدرت رسیدن کمونیستها فورا خود را به انگلستان رساند و در همانجا به تحصیل مشغول شد. او بشدت تحت تاثیر افکار پوپر فیلسوف انگلیسی است و از دارایی ها و نفوذ رسانه ای خود در بحث انقلابهای مخملین با محوریت دموکراسی در کشورهای بلوک شرق بسیار بهره گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خیلی عالی بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس