بازدید 7754
واحدهای مسکن مهر تهران بزودی واگذار می‌شود؛

مسكن مهر پاييزي؛ نوشداروي پس از مرگ سهراب

مسکن در ایران از قبل از انقلاب اسلامی نيز با مشکل کمبود عرضه مواجه بوده است و بطور معمول در سال های اخیر تقاضای مسکن در ایران بیش از یک میلیون واحد بیشتر از عرضه مسکن بوده است. کارشناسان امیدوار بودند که طرح مسکن مهر بتواند با سرعت بخشیدن به فرایند تولید مسکن این فاصله را کم کند تا در دوره های افزایش تقاضا بازار با کمبود مواجه نشود و افزایش قیمت را تجربه نکنیم.
کد خبر: ۱۹۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶ 21 September 2011
سرويس اقتصادي ـ يکي از اصلي ترين شعارهاي دولت نهم و دهم کاهش قيمت زمين و مسکن و رفع مشکل تهيه مسکن بخصوص براي زوج هاي جوان بوده وعده اي که گرچه با اقدامات صورت گرفته در مسكن مهر در حال انجام است اما نحوه به نتيجه رسيدن مسكن مهر اين روز ها اندكي سوال بر انگيز شده است.

به گزارش «تابناك»، علی نیکزاد با اشاره به این که تعدادی از واحدهاي مسكن مهر تهران در شهرهای جدید پرند، پردیس و هشتگرد آماده واگذاری است، گفت: تاخیری در افتتاح واحدهای مسکن مهر در پایتخت اتفاق نیفتاده و یک سری از این واحدها در حال افتتاح است. اگرچه طبق اخبار ديگري پروژه هاي مسكن مهر تهران با مشكل انشعاب آب، برق و گاز مواجه اند.

اين در حالي است كه وي در 11 ارديبهشت ماه از تحويل 2 ميليون و ششصد هزار واحد مسكن مهر در سال جاري خبر داد كه از آن ميان 800 هزار واحد روستايي و 370 هزار واحد متعلق به شهر هاي جديد خوانده شد.

اين يعني در ساير شهر ها و كلان شهر ها بايد تاپايان ساليك ميليون و 230 هزار واحد مسكوني مهر تحويل شود.

با اين آمار تقاضا بايد تا پايان سال صفر شود

طبيعي است كه با تحقق چنين مساله اي يعني واگذاري 2600 هزار واحد مسكوني در يكسال به خودي خود تقاضاي مسكن به سمت صفر ميل خواهد نمود زيرابا در نظر گرفتن جمعيت هفتاد ميليوني ايران که در محاسبه متوسط خانوار چهار نفره حدود 17 ميليون و 500 هزار خانوار را شمال مي شود و با فرض تقاضاي ضروري يک واحد مسکوني براي هر خانوار اضافه شدن 2 ميليون و 600 هزار واحد مسکوني در يک سال به معني عرضه مسکن براي 14.6 % از خانوار هاي ايراني صرف نظر از خانه دار بودن يا مستاجر بودن آنهاست که حقيقتا رقم بزرگي است و مي تواند به صفر شدن تقاضاي مسکن در ايران بيانجامد اين نکته را نبايد فراموش کرد که هم اکنون علاوه بر مسکن مهر بسياري از انبوه سازان و يا حتي مالکان شخصي نيز در حال ساحت مسکن هستند و اين درقم به آمار اشاره شده افزوده خواهد شد که خود مزيد بر علت خواهد بود.

مساله اي كه به هيچ وجه در كلان شهر ها محقق نشد و تابستان همزمان با افزايش قيمت مسكن را پشت سر گذاشتيم؛ اگرچه سخن نيكزاد از آماده تحويل بودن مسكن مهر در شهر هاي جديد اطراف تهران تحقق يافتني است اما پس از آغاز فصل مدارس خانواده ها به اين منازل دور نقل مكان نخواهند كرد و اين نوشداروي پس از مرگ سهراب در طول يكسال بعد و اندك اندك بر تقاضاي مسكن تهران اثر خواهد گذاشت حال آنكه در صورت تحويل اين منازل در ابتداي تابستان مي توانستيم شاهد تاثير جدي برد قيمت مسكن تهران در سه ماهه كگذشته باشيم.

مسکن در ایران از قبل از انقلاب اسلامی نيز با مشکل کمبود عرضه مواجه بوده است و بطور معمول در سال های اخیر تقاضای مسکن در ایران بیش از یک میلیون واحد بیشتر از عرضه مسکن بوده است. کارشناسان امیدوار بودند که طرح مسکن مهر بتواند با سرعت بخشیدن به فرایند تولید مسکن این فاصله را کم کند تا در دوره های افزایش تقاضا بازار با کمبود مواجه نشود و افزایش قیمت را تجربه نکنیم.

خوشبختانه واحدهای طرح مسکن مهر در شهرهای کوچک و شهرستان ها با موفقیت روبرو بوده است و بسیاری از این شهرها در تابستان گذشته افزایش قیمت اجاره بها و یا مسکن را تجربه نکردند اما متاسفانه در شهرهای بزرگی چون مشهد، اصفهان، کرج و تهران به دلایل گوناگون مسکن مهر نتوانست از فشار تقاضا بکاهد و از رشد قیمت ها جلو گیری کند.

از سوی دیگر افزایش تقاضای مسكن در فصل تابستان قیمت ها را در شهرهای بزرگ افزایش داد و تمهیدات دولت نتوانست کاهش و یا کنترل قیمت ها را در پی داشته باشد، لذا باید گفت با وجود این که مسئولان پیش بینی افزایش تقاضا در فصل تابستان و افزایش قیمت ها را داشتند چرا به گونه ای برنامه ریزی نکردند که تحویل واحدهای مسکن مهر در ابتدای تابستان باشد و بتواند بخشی از تقاضای مسکن را پوشش دهد.

مسكن مهر به نام زنان نمي شود

وزیر راه و شهر سازی همچنین درباره مساله سوال برانگيزعدم صدور سند مالکیت مسکن مهر برای زنان گفت: از ابتدا قرار بر این بود كه سند واحدهای مسکن مهر به نام زنان صادر نشود؛ چراكه همواره در واگذاری زمین شهری سند به نام مرد بوده است! اما زنان سرپرست خانوار و خانم هایی که بالای 35 سال سن داشته باشند، سند مالکیت مسکن مهر به نام خودشان صادر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
مسکن مهر استان قم در کما
بر طبق توافقات اولیه مبنی بر ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد، هم اکنون این مسکن با بقیه مسکن ها حداقل در شهر قم هیچگونه تفاوتی ندارد و چه نیازی به این همه تبلیغ بوده است. مسکن مهر قم در عین اینکه بسیار از منطقه شهری دور است تفاوت قیمت آنچنانی با همان مسکن در ان منطقه ندارد و به گفته مدیر عاملین آن متری 480 الی 500 هزار تومان برای افراد به غیر از هزینه پارکینگ (سه میلیون و پانصد هزار تومان) آب میخورد حال خود قضاوت کنید
مسکن مهر در کما!!!!
چرا به نام زنان نمی شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
چون هر چی بوذه و نبوذه تو همون عقد نامه به نامتون خورده
من دو سه ماه پیش رفتم شهر جدید پرند تا مسکن مهر پدرخانمم رو ببینم- 30 کیلومتر رفتم تو اتوبان ساوه -دوباره تو خود پرند تا فاز 5 ده کیلومتر دیگه هم رفتم- فاز یکش رو که مالزی و ترکیه ساخته بود دیدم خیلی خوب بود - فضای شهر سازی باز تو طرح مالزی سه طبقه و تو ترکیه مجتمع بود- اما فاز 5 رو دیدم باورتون نمیشه که تو عمرم اینقدر احساس خفقان و مردن نکرده بودم- دلم به حال کسانی که مجبورن 40 میلیون (20 تا نقد 20 تا وام) بدن ی رو بگیرن - واقعا سوخت--مجتمعهای نزدیک هم بدون نقشه شهرسازی مناسب-- دورتادور فقط کپه کپه مجتمع-50 واحدیو... اینهمه آدم بدون امکانات شهری تو وسط صحرا - اونم کسی که تو تهران به جنوب شهرش رضایت نمیده بیاد بره اونجا -- تو شهرستانها دیدم چقدر مسکن مهر رو خوب ساختند- توهمین قم مثلا- اماتوتهران و این پرند افتضاح-
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
همش سر وته یه کرباسه ،تهران و غیر تهران نداره
تابناک جون همه کارای دولت رو نکوب. هر کسی کار خوب و بد داره. تقوی که هچچچ، یکم آدم باش.
اگه فقط یک مورد مثبت در کارنامه دولت نهم و دهم باشه همین پروژه مسکن مهره و قطعا عملیاتی کردن اینچنین طرحهایی با این عظمت مشکلاتی رو همراه داره و اینجور سیاهنمایی کردن از طرف سایت تابناک وابستگی هرچه بیشترش رو مي رسونه
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
دوست عزيز بايد دستي بكار داشته باشي تا ببيني چه افتضاحي توي اين مسكن مهر شده. حقير ليسانس معماري دارم و به عنوان سرپرست كارگاه تو يكي از پروژه هاي بزرگ تو شهرستان مشغول بكارم. قشر كم درآمد كه نسبتاً با فرهنگ آپارتمان نشيني هم بيگانه هستند متقاضيان اصلي اين واحدهاي مسكوني مي باشند.كه بخاطر عدم شناخت اين فرهنگ بعدها دوچار مشكلات عديده ميشوند. ضمناً در همه جوامع پيشرفته اول زير ساخت يك پروژه عمراني رو محيا ميكنن بعد شروع به عملياتي كردن پروژه مذكور ميكنن. حداقل توي شهرستاني كه من مشغولم بخدا دريغ از يك مدرسه، دريغ از يك پمپ بنزين و صدها دريغه ديگه. بعد يه نيم نگاه كه به باز پرداخت وام ها ميكني ميبيني به قول دوستمون توي بيابون 50متر آپارتمان داري ولي قيمت تموم شده آپارتمانت با توي منطقه شهري خيلي تفاوت نميكنه. اينها بخش كوچكي از مشكلاتيست كه دولتهاي بعدي بااين به اصطلاح كارگاه ساختماني ملي روبرو خواهند بود. تازه اين مسائلي بود كه به ذهن منه حقير ميرسيد. مثلاً تو يه بلوك كوچك توي هرطبقه 8 واحد ساختن در پنج طبقه يعني به عبارتي 40 واحد حالا شما در نظر بگير توي هر واحد 3 نفر زندگي كنن؟ وا مصيبتاست.
کدام یک از وعده های این دولت سر موقع انجام شده که این یکی بشود ؟
سلام.مسکن مهر کرمانشاه خیلی خوب ذاره پیش میره.از همشون ممنونم.خدا پدر احمدی نژادو بیامرزه
طرح مسکن مهر طرح خوبی بود ولی نظارت نداشت توی استان کهگیلویه وبویراحمد اگر هر 5خانواده یک ماشین داشته باشند باز هم جای پارک ماشینها توی محوطه این اپاتمانهای مسکن مهر نمی شه بقه باید توی خیابان پارک کنند. پول مفت زمبن مفت نظارت مرد
کجارفت اون همه قول وقرار برای بچه های بهزیستی که بهشون وام بلاعوض 4میلیونی میدیم که برای مسکن مهر ثبت نام کردند
به قول شاعر شیرین بیان میفرمایند:
هزار وعده خوبان یکی وفا نکرد...
خدایا خودت به داد مستاجران وجوانان وکسانی که مسکن ندارن برس که تو مهربان ترین مهربانانی...... مسکن مهر من اصلا قبولش ندارم .
این طرح در دزفول-تعاونی دانشگاه آزاد-محلی شده برای خوردن پول مردم توسط افرادی که به هیچ وجه جوابگو هم نیستند-چون نظارتی نیست
مطلب اول دروغ محضه.
دولت باید یه فکری به حاله رهن و اجاره های سرسام آور بکند که مردم را داره بیچاره میکنه. آخه چرا هیچ کس به به فکر نیست.پس کوشن آن نماینده هایی که موقع رای گیری منم منم میکردن!آیا این وضع را نمبینن؟؟؟؟
وای بر شما
من خودم به مدت دوسال توی قم مهندس ناظر مقیم در مسکن مهر بودم و هستم
به دلیل سوء مدیریت و سپردن کار به دست انسانهای نالایق و بی کفایت که بیشتر به فکر پر کردن جیب خودشون هستن و عدم وجود نظارت کافی ، قیمت مسکن مهر با غیر مسکن مهر فرقی نداره
متری 500 تا 560 هزار تومان و در مواردی شایدم بیشتر
خدایا ماراراز دست ندونم کاری های این دولت جات بده
به کدوم قولشون عمل کردند که به 4میلیون معلولا عمل کنند .یه چیزی می گن که مردم خوششون بیاد .وام خودرو معلولین +ورود خودرو معلولین بدون گمرک و.....از وعده هاست .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست