بازدید 48537
همه چی آرومه!

بازار دوپینگ همچنان داغ است!

نیازی به توضیح واضحات نیست که فوتبالیست‌های 37 و 38 ساله امروز ما دو برابر جوانان بیست ساله در زمین می‌دوند و نمایش می‌دهند، ولی هیچ گاه ندیده‌ایم که کمیته پزشکی فوتبال سراغ تیم‌های بزرگ و صاحب نام و ورزشکاران آنها برود و گویا آنها از یک مصونیت بالایی برخوردارند و کسی اجازه نزدیک شدن به آنها را ندارد!
کد خبر: ۱۹۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۷ 20 September 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ متأسفانه کابوس دوپینگ، دست از سر فوتبال ایران برنمی‌دارد و بسیاری آزادانه این کار زشت را انجام می‌دهند و برخی حتی از هورمون اسب استفاده می‌کنند که پیامدهای وخیمی دارد.

البته این پرسش همواره ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده که وقتی همچنین جریان بزرگی هست، چرا خاطیان معرفی و مجازات نمی شوند؟

هر ساله چند بازیکن دسته دوم و سوم به عنوان دوپینگی معرفی می‌شوند، ولی انگار نه انگار در لیگ برتر دو پینگ بیداد می‌کند!

مربیان بزرگی چون مجید جلالی، علی دایی و محمد احمدزاده و...آشکارا از دوپینگی بودن چندین بازیکن لیگ برتری که بازیکنان بزرگ هم در این فهرست هستند، پرده برداشتند، ولی انگار قدرت دوپینگی‌های بی مصرف که جرأت مبارزه سالم را ندارند، متأسفانه با کمک برخی مافیای فوتبال ظاهرا بیشتر است.

ذکر دو نکته ضروری است

نخست عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی است که الحق والانصاف در این یکی دو سال اخیر با آگاهی بخشی‌های خود به جامعه ورزشی، توانسته اطلاعات و هشدارهای خوب و بموقعی را به ورزشکاران و مربیان بدهد تا آنها از بابت استفاده از مواد غیر مجاز، واقعا ترسناک و هراسان باشند و امروز می‌بینیم که همواره آخرین اطلاعات و اخبار مربوط به مواد مجاز و غیر مجاز مورد استفاده ورزشکاران از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

از طرفی، وجود یک مدیر آگاه و در عین حال دلسوز و عاشق سلامت جامعه ورزش به نام دکتر پورکاظمی در رأس فدراسیون فوق، باعث شده افرادی که دارای این گونه ویژگی‌های مثبت هستند، در فدراسیون پزشکی ورزشی جمع شوند و با حضور این جمع متخصص و متعهد است که فدراسیون‌های ورزشی احساس آرامش دارند.

اگر هم مواردی بعضا دیده می‌شود که فلان ورزشکار دوپینگی از کار درآمده، شک نکنید که نخست خود ورزشکار مقصر است و بعد هم احیانا مربی و سرپرست، وگرنه با این همه اطلاعاتی که منتشر می‌شود، اگر ورزشکاری دوپینگ کند، خود او مقصر است.

چرا آزمایش دوپینگ فوتبال به فدراسیون پزشکی ورزشی واگذار نمی‌شود؟

نکته دوم بحث فدراسیون فوتبال و کمیته پزشکی، آن است که به رغم همه موارد قانونی، هنوز هم آقایان حاضر در این کمیته، حاضر نیستند آزمایش دوپینگ فوتبال را مثل همه فدراسیون‌ها به فدراسیون پزشکی ورزشی واگذار کنند.

یکی از نکاتی که همواره برای ما جای پرسش دارد و همه کارشناسان هم به آن اذعان دارند، این است که چرا در این همه سالها که کمیته پزشکی فوتبال، کار نمونه‌گیری از فوتبالی‌ها را بر عهده داشته، سراغ یک فوتبالیست بنام و مطرح نرفته و هر از گاهی برای خالی نبودن عریضه، نام یک فوتبالیست گمنام بخت برگشته را که در لیگ‌های دوم و سوم بازی می‌کند، اعلام می‌کنند و با سر و صدا و با آوردن حروف اختصاری نام این ورزشکاران، جامعه را به این سمت و سو می‌برند که آقایان مو را از ماست می‌کشند و هیچ جنبنده‌ای از دست آنها درنمی‌رود.

نیازی به توضیح نیست که فوتبالیست‌های 37 و 38 ساله امروز ما، دو برابر جوانان بیست ساله در زمین می‌دوند و نمایش می‌دهند، ولی هیچ گاه ندیده‌ایم که کمیته پزشکی فوتبال سراغ تیم‌های بزرگ و صاحب نام و ورزشکاران آنها برود و گویا آنها از یک مصونیت بالایی برخوردارند و کسی اجازه نزدیک شدن به آنها را ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
بازیکن 20 ساله ایکه شب قبل از مسابقه تا صبح با 3تا .....پول دوست تو رختخوابه و بقیه هفته تو سفره خونه قلیون میکشه یا تو پارتی داره ....میخوره ملومه نمیتونه بازی کنه و جلو 38 ساله که هیچی جلو 60 ساله هم کم میاره
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
چه بی ادب!
خداییش راست می گه ..تا وقتی افرادی مثل کفاشیان همه کاره فوتبال هستن بهتر از این نمی شه اون از ناداوری دو بازی سال گذشته و...
که اصلا هم منظور این مقاله فرهاد مجیدی نیست!!!!!!!!
آخرین دوپینیگی فوتبال که لیگ برتری بود. اما در خصوص اکثر چراهای شما خوب مشخص است وقتی فوتبالیست 2 ریالی می‌آید و با کمک مافیای فوتبال زد و بند کرده و با چند صد میلیون تومان بلاخره راضی می‌شود تا در یک تیم لیگ برتری بازی کند معلوم است اگر نتیجه آزمایش دوپینگش مثبت باشد تمام محاسبات و کاسه کوزه‌های مافیا به هم می‌ریزد ...پس...و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل؛ در کشور اسلامی حضرت علی حقوق ما و حقوق ایشان که از بیت‌المال تأمین می‌شود قابل مقایسه نیست. من اگر کل حقوق 30 سال خدمتم را جمع کنم نصف قرارداد یکسال اینها نمیشود. ما به زور با وام و قرض یک پراید می‌خریم و فکر می‌کنیم صاحب دنیا شدیم ولی ماشین اینها .... بگذریم درد زیاد است. خدایا تعجیل کن در عدالتت
مدیر پایگاه جهت اطلاع آخرین دوپینیگی فوتبال فقط اخطار کتبی گرفت !
کثافت همه جای فوتبال را گرفته دروغ ،خیانت ، دوپینگ ، پارتی ، رشوه فوتبالیست عملی کارمند ....... . لطفا یک نفر یا یک ... سالم تو این فوتبال ... معرفی کنید؟!
هر کی حقیقت رو بگه ناسزا می گید چرا می ترسه و به جای حرف حساب خودتون رو باختید..
دمتون دم که حقایق رو افشا می کنید استقلالی ها تو زمین هیچوقت برنده نیستن 4 بار با رای کمیته انظباتی - چندین بار با کمک داور --دوپینگ و...
برای اینکه همه دلال اند وپورسانت می گیرند . گور بابای ورزش
منظورتون فرهاد مجيديه؟
حالا كه يه باخت اينقدر ناراحتي نداره
عحب مطلب جالبی بود یک بچه کوچیک هم میدونی کی دوپینگی ولی...
....

کجایید ورزشکاران پهلوان دوران سابق و پیش از حکومت اسلامی

یه یاد جهان پهلوان تختی
حق با نویسنده هست بابا چرا دوزاریت کجه مافیای فوتبال دوپینگی ها رو ماست مالی می کنن مگه میشه بازیکنی که 5 سال پیش به زور 50 دقیقه بازی می کرد الان تو 38 سالگی مثل جون 20 ساله بازی کنه.....
پاسخ ها
اشرف
| United States |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
همون بازیکن یه زمانی تو امارات مدام در حال خوردن ... بوده الان مقدس و جمکران برو شده..
خودتون بیشتر از همه مقصرید. هر وقت یک ورزشکار دوپینگ میکنه خبر رسونیتون خیلی جالبه و اعلام میکنن "ن الف" یا "ب س" یا "د ج" دوپینگی است.
مدیر پایگاه دوست عزیز طبق قانون تا جرمی اثبات نشه نمی توان اسم اصلی را ذکر کرد
...مگه يادتون رفته تو همين پارسال داد مجيدي در اوومد كه چرا تا من خوب بازي مي كنم اسمم براي ليست دوپينگ در مياد كه هاشميان گفت هميشه نمونه گيري اتفاقي نيست و بعضي وقتها انتخابي نونه گيري انجام مي شه...
مدیر پایگاه کاش می شد خیلی چیزها رو گفت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
آقا جون شما اگه مدركي داشتيد با اين نوشته حتماً رو ميكرديد! ....
خودتون بیشتر از همه مقصرید. هر وقت یک ورزشکار دوپینگ میکنه خبر رسونیتون خیلی جالبه و اعلام میکنن "ن الف" یا "ب س" یا "د ج" دوپینگی است.
والا مجیدی برا بازی مقابل بازیکنان پرسپولیس بدون تمرین آادست چرا دوپینگ کنه ،چون مجیدی با دوپینگ غیرت بازی کرد اما بازیکنان ما بی غیرت/
تابناک اینا رو ننویس به دوپینگی ها بر می خوره ؟!
بیشتر مردم پرسپولیسی اند ولی مسئولان استقلالی...
اگه منظورتون فرهاد مجیدیه که باید بگم 35 سالشه نه 38 سال . ضمنااز فرهاد مجیدی پارسال 5 بار تست گرفتند و همش منفی بود. ...
مدیر پایگاه مطمئنی ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل