بازدید 6334
۲

اختلاس 3000 ميلياردي برنامه گروه انحرافي بود

مسائلی که در حال حاضر درباره اختلاس‌ها و مفاسد اقتصادی مطرح شده است، همه را در تعجب فوق‌العاده و ابهام بسیار قرار داده است.
کد خبر: ۱۸۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۷ 11 September 2011
 رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی با بیان اینکه منابع مالی انتخابات و اختلاس 3 هزار میلیاردی فقط یکی از تأثیرهای جریان انحرافی بر روی انتخابات آینده محسوب می‌شود، گفت: تاکنون برنامه اصلی آنها به بن بست رسیده و فتنه بزرگ این جریان سرباز کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس نبوی، کارشناس مسائل سیاسی و رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی، باشگاه خبری فارس«توانا»، با اشاره به گله‌مندی رئیس قوه‌ قضائیه از مانع‌تراشی برخی دستگاه‌های اجرایی در برخورد با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: مسائلی که در حال حاضر درباره اختلاس‌ها و مفاسد اقتصادی مطرح شده است، همه را در تعجب فوق‌العاده و ابهام بسیار قرار داده است.

* لیدر اصلی جریان انحرافی و مفاسد اقتصادی یکی شده‌اند

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات و دستگاه‌های اطلاعاتی مرتبط با قوه قضائیه باید مراقب باشند، لیدر اصلی این جریانات یک‌باره از کشور فرار نکند، تأکید کرد: لیدر اصلی جریان انحرافی و مفاسد اقتصادی دیگر در حال حاضر تقریباً یکی شده‌اند و فاصله‌ای باقی‌ نمانده است.

حجت‌السلام نبوی ادامه داد: برنامه جریان انحرافی این بوده است که افرادی که در فضاهای عمومی برای انتخابات آینده برنامه‌های مختلفی دارند، معرفی شده و همراه این کار برای آنها پول‌ریزان انجام شود اما تاکنون این برنامه اصلی آنها به بن بست رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مکر و فتنه بزرگ این جریان سرباز کرده و در حال مضمحل شدن است، خاطر نشان کرد: منابع مالی انتخابات و اختلاس 3 هزار میلیاردی از مسائل موجود است و این جریان یک برنامه دراز مدت در این زمینه داشته است، لذا برخی از مسائل این جریان واقعاً بهت‌آور بوده و این فقط یکی از تأثیرهای جریان انحرافی بر روی انتخابات محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام نبوی با تأکید بر اینکه جریان انحرافی درصدد قبضه کردن مجلس نهم است، تصریح کرد: مشکل جریان انحرافی بسیار فراتر از این مباحث است، در واقع موضوع فعلی، یک مدل خاص جریانی خیانت‌کار بزرگ به یک هویت تاریخی و ارزشی ملی در یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مناطق دنیا با شور انقلابی است.

* تفکر بسیار خطرناکی در پشت اهداف جریان انحرافی وجود دارد

وی گفت: کسانی که توطئه‌های مرحله به مرحله را برنامه‌ریزی کرده و سبک و سیاق آن را تنظیم می‌کنند، کاملاً‌ می‌فهمند که چه کاری می‌کنند و در واقع می‌خواهند در یک برآیند کلی اقدامی کنند که جریان پول‌ریزی و حیف‌و‌میل در جامعه حرف اول را بزند تا آنها برای تمام بخش‌های ارزشی، سیاسی، فکری و فرهنگی جامعه تصمیم گیری کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: برای اینکه اهداف جریان انحرافی در زمینه‌های مختلف پیش برود، یک تفکر بسیار خطرناک و خیانت‌کاری پشت‌سر آنها وجود دارد در حالی که بسیاری از افرادی که عامل اجرای کارهای آنها هستند، متوجه نشده‌اند چه کاری را انجام می‌دهند.

* بخش‌های اطلاعاتی مراقب باشند لیدر اصلی جریان انحرافی فرار نکند

وی بیان داشت: مثلاً آنها برخی فعالان بازارهای بورس که به اختلاس و قمار با پول آلوده هستند را در اختیار می‌گیرند و آنها نیز به دستورهایی دریافتی عمل می‌کنند، بنابراین خواهش ما این است که بخش‌های اطلاعاتی، فضای دانشگاهی، حوزوی، دلسوزان انقلاب، بخش دادستانی و قضایی مراقب باشند، لیدر و هسته‌ اصلی این جریان یک‌باره در اوضاع خطرناک، فرار نکند.

رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی در خصوص رابطه اظهارات فرهنگی رئیس‌جمهور و سوء استفاده مفسدان اقتصادی از این حاشیه‌پردازی‌ها، تصریح کرد: واقعاً دیگر نمی‌دانیم که باید درباره شرایط و وضعیت رئیس‌جمهور چه داوری و قضاوتی بکنیم!‌ درست است برخی افراد به وسیله شخصیت‌های مؤثر به ورطه‌های بزرگ و خطرناک کشیده شده‌اند اما وضعیت فعلی رئیس‌جمهور مشخص نیست که چگونه باید تفسیر شود.

* عدم توجه رئیس‌جمهور به این همه علائم انحرافی تعجب‌آور است

وی ادامه داد: نمی‌شود از بین این همه علائم موجود، حتی یک نکته در ذهن رئیس‌جمهور جوانه نزند و باعث تأمل او نشود؛ به بیان دیگر این امر که رئیس‌جمهور تا دیروقت مشغول کار و فعالیت است و حتی فرصت پرداختن به مسائل عادی خود را ندارد، نباید باعث شود فرصت تفکر و تأمل از وی سلب شود و او دچار غفلت از نشانه‌های بارز و حساس شود، بنابراین این نکته بسیار عجیب و باور چنین موضوعی بسیار مشکل است.

این کارشناس سیاسی افزود: البته رئیس جمهور گفته بود "برخی با من صحبت کردند و گفته‌اند که طلسم شده‌ای، من هم گفتم طلسم را بشکنید»"؛ در حال حاضر این طلسم در حال شکسته شدن است؛ این طلسم‌ها در کشوری که در سایه اسلام اهل‌بیت و سابقه خون‌بار علمای خود قرار دارد، باقی نمی‌ماند.

وی با طرح پرسشی از رئیس‌جمهور مبنی براینکه آیا او نباید کمی با خود تأمل و خلوت کرده و مسائل اخیر را بررسی کند و طبق روایات شروع به محاسبه خود و اطرافیانش کند، اذعان داشت: رئیس جمهور باید درباره 2500 میلیارد تومان بودجه فرهنگی سال 89 و نحوه مصرف شدن آن و کسانی که این هزینه را صرف کردند، فکر کند و پاسخگو باشد.

وی درخصوص علل کند شدن و کم تحرکی دولت در برخورد با مفاسد اقتصادی علی‌رغم داعیه داری در این زمینه، اظهار داشت: هرکس بخواهد در مقیاس خرد و کلان الگوهای عدالت‌ورزانه عامیانه و خرد را جاری کند، طبعاً دچار آشفتگی می‌شود و این مطلبی بوده است که توسط بنده در مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری در تابستان سال 84 توضیح داده شد.

حجت‌الاسلام نبوی تأکید کرد: در مسئله عدالت اجتماعی و اقتصادی نمی‌توان با الگوهای خرد، عامیانه و دم دستی فعالیت‌های کلان و گسترده‌ای را ساماندهی کرد لذا وقتی این فعالیت‌های گسترده از چارچوب خارج می‌شود همه امور آشفته خواهد شد کما اینکه در حال حاضر اینگونه است.

* دولت پیشتاز آشفتگی فعلی حوزه اقتصاد است

وی در تشریح این دیدگاه خود به منابع مالی تأمین یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: وقتی دولت مجبور می‌شود برای پرداخت یارانه‌ها از بسیاری از اعتبارات خود استفاده کند، این مسئله مورد توجه بانک‌ها، فعالان کلان بورس، معادلات مالی و اقتصاد خصوصی قرارمی‌گیرد از این رو آنها مدعی می‌شوند زمانی که دولت اینگونه رفتار می‌کند چرا ما خودمان را مقید به ضوابط کنیم؟ بنابراین پیشتاز آشفتگی فعلی خود دولت است.

رئیس مؤسسه توسعه و تمدن اسلامی خاطر‌نشان کرد: باید در وضع فعلی از رئیس‌جمهور پرسید چرا این مسیر را طی کرده و با چنین رفتاری پیشتاز برهم ریختگی اقتصادی در کشور شده است؛ باید مشخص شود چرا وی همه موضوعات را مجادله آمیز کرده و وقتی بحث قانون مطرح می‌شود، با مجلس دچار چالش و جدال می‌شود؟‌

* باید کاری کنیم که رئیس‌جمهور به خودش بیاید

وی با تأکید براینکه انضباط مالی و اقتصادی در دولت حفظ نشده است، عنوان کرد: علی‌رغم سوء استفاده‌ها و خیانت‌های بزرگی که از سوی جریان انحرافی صورت می‌گیرد باید بین دولت و جریان انحرافی تمایز قائل شد و از راه‌های مختلف تلاش کرد که رئیس جمهور به خود بیاید و متوجه شود در چه وضعیتی قرار دارد.

حجت‌الاسلام نبوی به بخش‌های اطلاعاتی کشور توصیه کرد برای مراقب از جریان مالی، فکری، فرهنگی جریان انحرافی، حضور فعالی داشته باشند.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود در خصوص نحوه برخورد قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی علی‌رغم مانع تراشی برخی دستگاه‌های اجرایی، گفت: یک مسئله بسیار مهم و مغفول واقع شده در بخش امنیتی و قضایی، ‌عدم پیگیری تحقیقاتی است که بتوانند اختلاس و تصرف مالی را به جا پیدا کنند لذا آنها باید به نوع برقراری روابط و ساماندهی چارچوب‌های ارتباطی برای برنامه‌های آینده توجه کنند.

* ریاست جدید شورای عالی سینما می‌تواند به مناقشه جدید جریان انحرافی تبدیل شود

این کارشناس مسائل سیاسی به تغییر ریاست شورای عالی سینما اشاره کرد و افزود: همانطور که در اخبار نیز اعلام شد رئیس جمهور دیگر در جلسات این شورا شرکت نمی‌کند و آن را به فرد خاصی سپرده است، بنابراین روابطی که در این شورا شکل می‌گیرد، می‌تواند دوباره به مسائل جدیدی منجر شود.

وی با تأکید بر اینکه قوه قضاییه و دستگاه امنیتی نیازی به دستور ندارند، عنوان کرد: آنها پیش از شکل‌گیری اختلاس‌های عجیب باید ریشه‌های این گونه موضوعات را پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام نبوی افزود: لازم است دستگاه‌های اطلاعاتی، روابط خاص و برنامه‌ها‌ی جریان انحرافی را از فاصله مناسب رصد کرده و دائماً وضع موجود را ارزیابی کنند و در این صورت است که می‌توانند تصمیم‌های نابجایی را که با قوانین پایه و سیاست‌های برنامه پنجم و منویات مقام معظم رهبری ناسازگار است را به روشنی تذکر و هشدار داده و از شکل‌گیری مسیرهای انحرافی و خطرناک جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در موارد بسیاری در قانون دادستان کل کشور می‌تواند اخطار دهد، یادآور شد: در برخورد با فعالیت جریان انحرافی نیاز به قاطعیت‌های اینچنین وجود دارد لذا در موارد زیادی دست دستگاه‌های اطلاعاتی طبق قوانین باز است و آنها نباید اجازه دهند برخی اقدامات انجام شود.

رئیس مؤسسه توسعه و تمدن اسلامی با هشدار درباره عدم توجه کافی به فعالیت‌های جریان انحرافی، تصریح کرد: اگر توجه کافی صورت نگیرد ممکن است شاهد باشیم که بخش‌های سینمایی هالیوودی با عقبه‌های سینمایی کشور رابطه برقرار کنند و منجسم شوند و از این طریق فتنه‌های بزرگی شکل دهند و ما ناچار شویم آن زمان پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه پیشگیری باید بر پیگیری جریان انحرافی اولویت پیدا کند، ادامه داد: بنده معتقد نیستم که حضور دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید حضور خشن، عریان و مسئله‌آوری در جامعه باشد لذا ظرافت، ذکاوت و رصد فعالیت‌های این جریان لازمه کار است، هر چند دستگاه‌های مسئول خود خبره هستند اما احساس می‌شود آنها در برخی موارد مقهور شرایط موجود شده‌اند.

حجت‌الاسلام نبوی، اظهارات اخیر وزیر اطلاعات در مجلس خبرگان را امیدوار کننده دانست و اضافه کرد: آقای مصلحی اطمینان داد که تمام مسیرها تحت کنترل است و هیچ خطری نظام جمهوری اسلامی را از ناحیه این جریان تهدید نمی‌کند اما همه افراد موثر و فعالان و مردم باید توجه بسیاری داشته باشند.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود و در جمع‌بندی وضع فعلی جریان انحرافی در مانع‌تراشی آنها برای دستگاه قضایی، به سه مسئله اشاره کرد و اظهار داشت: لیدرهای انحرافی باید به گونه‌ای در کنترل باشند که لحظه‌ای فکر فرار نیز برای آنها اتفاق نیفتد؛ نکته دوم این است که باید مشخص شود که چگونه نمایندگان مجلس، شخصیت‌های مؤثر و افراد اخلاقی در دولت می‌توانند کاری کنند که رئیس جمهور به خودش بیاید و فکر کند که در تابستان 84 کجا بوده و از چه نقطه‌ای شروع کرده و امروز کجا قرار گرفته و چه حیثیتی برای دولت وی باقی مانده است.

حجت‌الاسلام نبوی در خاتمه به مسئله سوم در این زمینه اشاره کرد و افزود: پیشگیری، توجه، مراقب و ارزیابی دقیق فعالیت‌های جریان انحرافی توسط دستگاه‌های امنیتی و قضایی با حضور نامحسوس و هوشیارانه باید انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چرا نفر اصلي هنوز دستگير نشده ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها