بازدید 8500
۴
دبیر کل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی:

مردم نقش اصلی و نهایی را در انتخابات بر عهده دارند

سیاستمداران نباید با تفکر ماکیاولیستی، به توجیه هدف پرداخته و از هر وسیله‌ای حتی نامشروع و غیراخلاقی برای تخریب و حذف رقیب از صحنه بهره گیرند / نقاط سیاه و پرسش‌برانگیزی در کارنامه‌ برخی افراد و جریان‌های سیاسی غافل و بعضاً مریض، ناتوان و ناکارآمد پدیدار شد که در حوادث مرتبط با فتنه عمیق و چند لایه سال 88 نقش‌آفرینی کردند و...
کد خبر: ۱۸۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰ 07 September 2011
دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: اتحاد و همبستگی آحاد مردم و نخبگان، تحت پرچم واحد اصولگرایی در انتخابات پیش‌رو و رقابت مفید و سازنده در معرفی عناصر کارآمد برای ایفای نقش نمایندگی مجلس، باعث ناامیدی دشمنان و بدخواهان نظام خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، عبدالحسین روح‌الامینی نجف آبادی، دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر مراقبت از انتخابات برای تبدیل نشدن آن به چالش‌ امنیتی، اظهار داشت: انتخابات و جایگاه آن در قانون اساسی و نظام سیاسی جمهوری اسلامی بسیار ویژه است و مردم‌سالاری واقعی در 32 سال گذشته در نظام جاری بوده است.

وی ادامه داد: انتخابات تبلور حضور زنده و با نشاط مردم در عرصه تعیین سرنوشت و تعیین نقش پررنگ آنها در حاکمیت جمهوری اسلامی است و با وجود فراز و نشیب‌های سه دهه گذشته، انتخابات کشور همیشه از حد بالاتری نسبت به دیگر دمکراسی‌های مطرح و مدعی دنیا برخوردار بوده است.

اهم نکات مطرح در این گفت‌وگو به شرح زیر است:

*نقطه مشترک تمام انتخابات تقویت بنیان‌های جمهوری اسلامی بوده است

روح‌الامینی با بیان اینکه فارغ از نتیجه انتخابات که به سمت چه گروه‌هایی تمایل داشته، سطح مشارکت مردم همیشه در انتخابات بالا بوده است، تصریح کرد: نقطه مشترک تمام انتخابات کشور، تقویت بنیان‌های جمهوری اسلامی بوده و این امر باعث ایجاد قدرت سیاسی در منطقه بسیار حساس خاورمیانه و شمال آفریقا شده است.

* تدابیر رهبری عظیم‌الشأن خطرات و چالش‌های امنیتی را برطرف کرده است

وی افزود: خالق و پدید آورنده قدرت سیاسی مؤثر منطقه‌ای و جهانی، کسی جز مردم و رهبری نبوده‌اند، ولی متأسفانه با وجود تذکرات رهبر معظم انقلاب و افراد عاقل و دوراندیش، برخی گروه‌ها و افراد از حدود رقابت سیاسی بیرون شدند و بدون توجه به مبانی و اصول یک رقابت سالم و قواعد حرکت سیاسی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را دچار چالش‌های امنیتی و سیاسی محدودی کرده‌اند؛ هرچند با تدبیر رهبری عظیم‌الشأن و بصیرت و حضور به موقع و فوق‌العاده آحاد مردم، این خطرات برطرف شد.

* فتنه چند لایه سال 88 هزینه‌های بسیاری برای کشور باقی گذاشت

عضو مؤسس جبهه ایستادگی ایران اسلامی ادامه داد: نقاط سیاه و سؤال‌برانگیزی در کارنامه‌ برخی از افراد و جریان‌های سیاسی غافل و بعضاً مریض، ناتوان و ناکارآمد پدیدار شد که در رخدادهای مرتبط با فتنه عمیق و چند لایه سال 88 نقش آفرینی کردند و متأسفانه این منفذ بستری برای دلخوش کردن دشمنان خارجی، ضد انقلاب، معاندان و مغرضان داخلی فراهم کرد و تاوان و هزینه‌های زیادی را برای کشور باقی گذاشت.

روح‌الامینی با بیان اینکه افراط، تفریط و غفلت‌های جریان‌های گوناگون در دامن زدن به حوادث و شعله‌ورتر کردن آن بی تأثیر نبود، تصریح کرد: انشاءالله اتحاد و همبستگی آحاد مردم و نخبگان، تحت پرچم واحد اصولگرایی در انتخابات پیش‌رو و رقابت مفید و سازنده در معرفی عناصر دین‌مدار و کارآمد برای ایفای نقش نمایندگی مجلس، باعث ناامیدی دشمنان و بدخواهان نظام خواهد بود.

وی با اشاره به نقش «فعالان سیاسی» برای انتخابات مجلس با تأکید بر اینکه در عرصه انتخابات فعالان و جریان‌های سیاسی باید وجه اثباتی توانمندی‌های خود را مدنظر قرار دهند، اظهار داشت: افراد و جریان‌ها باید با توجه به نقاط قوت خود و در عین حال، با رویکرد اثباتی به نقد و بررسی برنامه‌های دیگر جریان‌ها و مدعیان خدمت به کشور بپردازند و در این راه از چهارچوب‌های اخلاقی و تقوایی فردی و جمعی بیرون نشوند.

* گروه‌های سیاسی به جای تخریب یکدیگر، اثباتی رفتار کنند

این فعال سیاسی افزود: اگر گروه‌های سیاسی با رعایت قواعد و سلسله مراتب امر به معروف و نهی از منکر ـ‌ که مورد تأکید شرع مقدس اسلام نیز هست ـ فعالیت کنند، جای نگرانی نخواهد بود، ولی اگر آنها به جای اثبات توانمندی خود به تخریب و منکوب کردن رقبای مشغول شوند، زمینه نگرانی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: سیاستمداران نباید با تفکر ماکیاولیستی به توجیه هدف پرداخته و از هر وسیله‌ای حتی نامشروع و غیراخلاقی برای تخریب و حذف رقیب از صحنه دست بزنند.

* هشدار نخبگان و روحانیت در انتخابات پیش‌رو، مانع عبور افراد از خطوط قرمز می‌شود

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: نظارت عمومی، تذکر بموقع یا حتی هشدار آحاد جامعه، اصحاب رسانه و نخبگان به ویژه روحانیت معظم به افراد و جریاناتی که از خطوط قرمز اخلاق دینی عبور می‌کنند، تا حد زیادی، مانع از گسترش بداخلاقی‌ها و بد عمل کردن‌های سیاسی در انتخابات پیش‌رو خواهد شد.

وی درباره نشانه‌های فعالیت دشمن برای ایجاد چالش امنیتی در انتخابات مجلس نهم، گفت: تلاش عمده دشمن، کاهش مشارکت و بی‌رونق کردن حضور آحاد مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی در انتخابات است که در این رابطه ترویج بداخلاقی، بی‌نشاطی، ناامیدی و مأیوس کردن حضور مردم در تعیین سرنوشت خود، از عمده برنامه‌ آنها به شمار می‌رود.

روح‌الامینی، دامن زدن و تقویت اختلافات جزیی بین جریانات و تفرقه بین فعالان سیاسی اصولگرا را از دیگر برنامه‌های دشمن‌پسند برای انتخابات مجلس دانست و تصریح کرد: امیدواریم گروه‌های سیاسی، به همراه التزام به مبانی قانون اساسی، ولایت‌فقیه و رعایت همه جانبه قواعد اخلاقی و رفتار سیاسی، دشمنان را در این زمینه ناامید و دلسرد کنند.

وی افزود: نقش اصلی و نهایی را همچون همیشه تاریخ انقلاب اسلامی در انتخابات مردم بر عهده دارند. از این روی، آنها باید بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای و حاشیه‌سازان به اصل انتخابات و حضور مؤثر در انتخاب کارآمد‌ترین و وفادار‌ترین افراد برای دفاع و صیانت از منافع ملی و تقویت مبانی و اصوا انقلاب اسلامی اقدام کنند.

عضو مؤسس جبهه ایستادگی ایران اسلامی یادآور شد: امت حزب‌الله باید ایستادگی و پایمردی خود را در دفاع از ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام و فارغ از همه اختلاف سلیقه‌ها به نمایش گذاشته و گام مؤثری برای ارتفاع‌بخشی به قدرت سیاسی جمهوری اسلامی به ویژه در شرایط حساس کنونی منطقه بردارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
از اقای مرتضوی چه خبر داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای دکتر سلام , تقاضا اين ست که تعريف و تعارف کنار گذاشته شود .اگر شما ها بعنوان پيشکسوتان جنگ وجهاد حق شهروندیتان را به شما نمیدهند و سرنوشت پرونده کهريزک هنوز هم مشخص نيست . درمجلس آتی هم خواهند گفت که اين کار مربوط به مجلس قبلی بوده وربطی بهما ندارد . شکی در گذشت و بزرگواريتان شخص شما نيست . ولی پرونده موضوعی حق همه مردم ايران است .
لطفا بفرماييد موضوع پيگيری شود .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار