بازدید 10800
ارائه امتيازات جديد به كارمنداني كه تهران بروند

خبر فروزنده از آیین‌نامه جدید دورکاری

لطف‌الله فروزنده عصر امروز در جلسه مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان اردبیل اظهار داشت: دورکاری از جمله طرح‌های موفق و ارزشمند دولت خدمتگزار در راستای حفظ ارزش‌ها و استحکام نظام خانواده است که کارکنان زن بدون حضور در محل اداره می‌توانند از طریق سیستم دولت الکترونیک وظایف و کارهای محوله را با کیفیت و سرعت مطلوب انجام و ارایه کنند.
کد خبر: ۱۸۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۰ 03 September 2011
معاون توسعه مدیریت منابع انسانی رئیس جمهور گفت: به زودی آیین نامه‌های مربوط به دورکاری در استان‌ها ابلاغ می‌شود که اولویت با بانوان و کارکنان زن است.

به گزارش فارس از اردبيل، لطف‌الله فروزنده عصر امروز در جلسه مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان اردبیل اظهار داشت: دورکاری از جمله طرح‌های موفق و ارزشمند دولت خدمتگزار در راستای حفظ ارزش‌ها و استحکام نظام خانواده است که کارکنان زن بدون حضور در محل اداره می‌توانند از طریق سیستم دولت الکترونیک وظایف و کارهای محوله را با کیفیت و سرعت مطلوب انجام و ارایه کنند.

*ارایه امتیازات جدید برای انتقال کارکنان

وی همچنین از ارایه امتیازات جدید برای انتقال کارکنان و توجه به دورکاری خبر داد و تصریح کرد:‌ تمام استان‌ها موظف هستند مسکن مورد نیاز نیروهای انتقال یافته را از کلان شهرها فراهم کنند که بعید به نظر می‌رسد در واگذاری مسکن انتقال‌یافتگان مشکلی به وجود آمده باشد.

فروزنده از تبدیل وضعیت نیروهای کار معین بعد از ارزیابی مدیران هر دستگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: ما در انتقال نیروها به شهرستان‌ها و استان‌های کم جمعیت 10 سال تعهد خدمت دریافت می‌کنیم سپس براساس آیین‌نامه‌ها و امتیازات ارایه شده نسبت به تبدیل وضعیت نیروها، افزایش حقوق و مزایا و حل مشکل مسکن آنها اقدام می‌کنیم.

*‌اصلاح ضعف‌های قانون مدیریت کشوری
 
وی در ادامه اضافه کرد: ما نیز برخی ضعف‌های قانون مدیریت کشوری را آگاه هستیم و برای حل آن اصلاحیه‌های لازم به استان‌ها ابلاغ شده تا برخی فرآیندها را به ویژه در امتیازدهی کارکنان، ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی و معادل‌سازی مدارک تحصیلی را متناسب با تجربه‌ها و امتیازات تعیین شده و مهارت‌ها اعمال کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در استان اردبیل تاکنون 157 نیروی انتقال یافته در حال ساماندهی هستند که به نظر می‌رسد بدون مشکل خاص کار انتقال و به‌کارگیری آنها انجام شده است که البته در این انتقال باید موافقت کارمند و دستگاه منتقل شده لحاظ شده تا رضایت به صورت یک طرفه نباشد.

*رايزني با مجلس براي پرداخت حقوق دوران اسارت آزادگان

فروزنده از برقراری مزایای بدی آب و هوا در حقوق کارکنان در مناطق محروم و روستایی خبر داد و گفت: بعد از گذشته سه ماه و با کسب امتیازات لازم نیروهای آزمایشی به نیروی رسمی تبدیل وضعیت می‌شوند و علاوه بر آن بر طبق ماده 68 از محل صرفه‌جویی اضافه کار کارکنان که باید به صورت واقعی انجام شود، اعمال و پرداخت شود.

وی در مورد پرداخت حقوق و مزایای دوران اسارت آزادگان افزود: با رایزنی‌های انجام شده با مجلس قرار است محل تأمین مبلغ پرداختی برای آزادگان تعریف شود و از سوی دیگر ساز و کار مشخص برای میزان پرداختی شاغلان و آزادگان غیرشاغل معین شده تا ما براساس یک مبنای درست و دقیق این پرداختی‌ها را داشته باشیم.
 
*دولت 4 هزار میلیارد تومان به خانواده‌های شهدا معوقه دارد

معاون رئیس جمهور گفت:‌ در حال حاضر برای پرداخت حقوق و مزایای خانواده‌های شهدا با 4 هزار میلیارد تومان معوقه روبه‌رو هستیم که امیدواریم این معوقات همراه با مطالبات آزادگان در قالب طرح مصوب مجلس پرداخت شود.

فروزنده تصریح کرد: ‌در دولت خدمتگزار احمدی‌نژاد نسبت به دولت‌های گذشته اعتبار بنیاد شهید 3.8 دهم برابر افزایش یافته است به طوری که حقوق دریافتی خانواده‌های شهدا سه برابر رشد داشته است که این را حق مسلم خانواده‌های ایثارگران و شهدا می‌دانیم.

*یکسان‌سازی پایه حقوق کارکنان

وی ضرورت یکسان‌سازی پایه حقوق کارکنان را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در دولت نهم و دهم سعی شده است پایه حقوق کارکنان یکسان اعمال شود هر چند برخی مشاغل و خدمات ارایه شده مستثنی از این یکسان‌سازی هستند.

فروزنده از اصلاح ساختار برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی خبر داد و اضافه کرد: در سال 90 برای تحول اداری و پرداختن به دولت الکترونیکی از محل فروش ساختمان‌های مازاد ردیف اعتباری مشخص در نظر گرفته شده است.

*‌بازنشستگی پیش از موعد مقرر؛ تجربه‌ای ناموفق

وی بازنشستگی پیش از موعد مقرر را تجربه‌ای ناموفق توصیف کرد و ادامه داد: ‌70 درصد نیروهای بازنشسته ما از این طریق جز نیروهای کارآمد و موفق بودند که براساس آیین‌نامه بازنشستگی پیش از موعد از دستگاه‌ها خارج شدند.

فروزنده از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه بازخرید ظرف ماه‌های آینده خبر داد و گفت:‌ دستگاه‌ها با پرداخت چهار ماه مزایا و حقوق می‌توانند نیروهای مازاد خود را بازخرید کنند.

وی هرگونه پرداخت اضافه کار بدون انجام کار را تصرف در اموال دولتی توصیف کرد و افزود: ما در تهران اضافه کارها را به کمتر از 9 ساعت کاهش دادیم و قرار است اضافه کار را افرادی دریافت کنند که واقعاً در ساعت غیراداری کار مازاد انجام می‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست