بازدید 9462

شخصیت‌های سیاسی در روز قدس چه گفتند؟

آیت‌الله جنتی: اميدواريم هر چه زودتر ببينيم كه دنيا اين پيام‌ها را دريافته و همه باور كرده‌اند كه بايد به انقلاب اسلامي و به نظامي كه امام خميني (ره) پايه‌گذاري كرد، بپيوندند/ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: با توجه به موج بیداری در جهان اسلام، حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی، بیانگر هماهنگی با جهان اسلام است.
کد خبر: ۱۸۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰ 26 August 2011
همزمان با حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس بیشتر شخصیت های سیاسی کشور نیز همراه با مردم در این راهپیمایی شرکت کردند.

به گزارش «تابناک»، نقش بیداری اسلامی در تحولات منطقه و آینده رژیم صهیونیستی موضوعاتی بود که شخصیت‌های سیاسی در مصاحبه‌های خود به آنها پرداختند.

برخی از این مواضع به شرح زیر است:

صالحي: امت اسلامي عقب‌نشيني نخواهد كرد   

رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: حضور امروز مردم در راهپيمايي روز قدس به آمريكا و رژيم صهيونيستي اعلام مي‌كند كه نفس امت اسلامي نفس بلندي است. اگر آن‌ها گمان مي‌كنند كه امت اسلامي، ممكن است عقب‌نشيني كند يا خسته شود، بايد بدانند كه اشتباه مي‌كنند.

سرلشکر صفوي: مقاومت اسلامي و ادامه جهاد تنها راهبرد آزادي فلسطين است   

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا گفت: رشد جمعيت مسلمانان، همراه با بيداري و آگاهي و عواطف و احساسات و کمک‌هایي که بتواند به دست مردم فلسطين برسد، نويدگر شکست و فرار و خروج از فلسطين براي صهيونيست‌ها و پيروزي حتمي براي فلسطيني‌هاست.

سردار سرلشکر پاسدار سيديحيي صفوي که به عنوان سخنران روز جهاني قدس در استان چهارمحال بختياري، شهرکرد سخن مي‌گفت، با اشاره به تغيير و تحولات صورت گرفته در تاريخ و جغرافياي سياسي جهان اسلام، گفت: به حول و قوه الهي و بی‌گمان، هم اکنون تغيير و تحولات جديدي در تاريخ و جغرافياي سياسي جهان اسلام و کشورهاي شمال آفريقا و خاورميانه آغاز شده که بشارت دهنده سقوط رژيم صهيونيستي و آزادي قدس شريف و سرزمين مظلوم فلسطين است.

وزير آموزش و پرورش: قدس مسير و راه استراتژيک نظام است   

وزير آموزش و پرورش گفت: روز قدس، موجب استحکام نظام اسلامي در دنيا مي‌شود؛ پس برگزاري آن از اوجب واجبات است.

حميدرضا حاجي‌بابايي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز روز قدس در همدان افزود: قدس راه استراتژيک نظام است. روز قدس يکي از ويژگي‌هاي احکام نوراني اسلام بوده و مستند قرآني است. امام خميني(ره) بر پایه قرآن سخن مي‌گفت و بر پايه قرآن، روز قدس را نامگذاري کرد.

معاون اول قوه قضاييه: هويت بخشي، پيام انقلاب اسلامي به مسلمانان جهان است   

معاون اول قوه قضاييه گفت: هويت‌بخشي به مسلمانان از ابتکارات امام خميني(ره) و پيام انقلاب اسلامي ايران است.

حجت الاسلام و المسلمين سيدابراهيم رييسي در راهپيمايي روز قدس اظهار كرد: قرار گرفتن در قلعه ولايت الهيه و در امان بودن از هر گونه آسيب و لغزش به دنبال درک شب قدر حاصل مي‌شود. بيزاري از ظلم جلوه ولايت الهي است، چرا که جريان ولايت پذيري الهي جريان ضدظلم و ضد خود بزرگ بيني را به دنبال دارد.

محجوب: انتظار داريم پس از انتشار اخبار روز قدس، در خاورميانه شاهد اجتماعات پرشورتري باشيم   

عليرضا محجوب در حاشيه‌ راهپيمايي روز قدس اظهار كرد: آنچه روشن است، اين كه مردم خاورميانه در انديشه و راه ديگري به غير آن چه قدرت‌هاي بين‌الملل آمريكا، فرانسه و انگليس تزريق كرده بودند، گام‌ برداشته و حركت مي‌كنند؛ بنابراين انتظار اين است كه پس از انتشار كامل اخبار روز قدس شاهد اجتماعات پرشوري در سراسر منطقه باشيم.

نماينده مردم تهران در مجلس درباره مطرح شدن موضوع فلسطين در سازمان ملل در ماه سپتامبر گفت: ما بايد واقع‌بين بوده و بدانيم كه قدرت‌هاي بين‌المللي مثل آمريكا اجازه نخواهند داد، چنين اتفاقي رخ دهد و تا آنجا كه مي‌توانند، تلاش خواهند كرد كه وضعيت رژيم صهيونيستي را بهبود بخشند، ولی هم اکنون اين قدرت‌هاي بزرگ به دليل اعتراضات مردم منطقه، در فشار قرار گرفته‌اند.

نيكزاد: حكومت‌هاي مبتني بر زور و ستم رفتني هستند   

وزير راه و شهرسازي با تأكيد به اين كه با شكل‌گيري حكومت‌هاي اسلامي و مردمي در دنيا عرصه بر رژيم صهيونيستي تنگ‌تر خواهد شد، گفت: حكومت بر پايه انسانيت، اسلاميت و قرآن، پايدار و حكومت مبتني بر زور، جور، ستم و طاغوت، رفتني خواهد بود.

علي نيكزاد گفت: از آن‌جا كه ‌انقلاب اسلامي، انقلاب مردمي و بر پایه احكام نوراني اسلام است كه به رهبري، رهبر معظم انقلاب كار خود را ادامه مي‌دهد، آرزوي ما از بين رفتن طاغوت در كشورهاي منطقه و شكل‌گيري انقلابي بنا بر احكام نوراني اسلام و همچون جمهوري اسلامي ايران حكومتي مردمي، مستقل و متكي به آراي مردم است.

احمدي‌مقدم: رژيم صهيونيستي از بيداري و هشياري ملت‌هاي مسلمان هراس دارد   

فرمانده نيروي انتظامي گفت: مردم مسلمان با حضور در مراسم روز قدس همبستگي خود را با مردم مظلوم فلسطين و همه‌ آزادي‌خواهاني كه دنبال مبارزه با رژيم صهيونيستي و استكبار جهاني هستند، اعلام مي‌كنند.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه راهپيمايي روز قدس، با اشاره به حضور چشمگير مردم در مراسم روز قدس گفت: رژيم صهيونيستي از بيداري و هشياري ملت‌هاي مسلمان می‌ترسد و با هشياري ملت‌هاي مسلمان منطقه، رژيم صهيونيستي هر روز عرصه را بر خود تنگ‌تر مي‌بيند.

محمدي‌زاده: به پا خواستن ملل منطقه نتيجه روز قدس است   

معاون رييس‌جمهور گفت: حضور مردم در راهپيمايي روز قدس، همواره پيام‌آفرين بوده و اولين پيام آن اين است كه مردم فلسطين، احساس قدرت و اقتدار مي‌كنند كه در بیرون از مرزهايشان، مردمي حضور دارند كه دلشان به ياد آن‌ها مي‌تپد و براي آزاديشان نگران هستند، تلاش مي‌كنند از همه‌ تريبون‌ها استفاده كنند تا مظلوميت آن‌ها را به جهانيان اعلام كنند.

سعيدلو: سقوط ديكتاتورها هشداري است به دولت‌مرداني كه از مردمشان فاصله دارند   

معاون رييس‌جمهور گفت: بصيرت و وحدت مسلمانان راه مبارزه با ترفندهاي پيچيده مستكبران است.

سعيدلو، معاون رييس‌جمهور در امور بين‌الملل، در حاشيه راهپيمايي روز قدس اظهار كرد: روز قدس يادگار بزرگ امام (ره)، روز ظلم‌ستيزي و روز عدالت‌خواهان و آزادي‌خواهان دنياست.

آیت‌الله مهدوي کني: روز قدس قطعا در جلوگيري از انحراف روند بيداري اسلامي موثر است   

رييس مجلس خبرگان رهبري گفت: بيداري اسلامي کشورهاي منطقه، برگرفته از روز قدس است و اين در واقع يکي از مشخصه‌هاي اصلي نهضت‌هاي منطقه به شمار مي‌رود.

آيت‌الله محمدرضا مهدوي‌کني در حاشيه راهپيمايي روز قدس و در جمع خبرنگاران درباره تأثير روز جهاني قدس بر نهضت‌هاي اسلامي منطقه گفت: بي‌گمان، بيداري اسلامي کشورهاي منطقه، برگرفته از روز قدس بوده و اين در واقع يکي از مشخصه‌هاي اصلي نهضت‌هاي منطقه به شمار مي‌رود.

حجت‌الاسلام طائب: مقابله با پژاك تا برقراري كامل امنيت در منطقه ادامه دارد

رئيس سازمان اطلاعات سپاه گفت: با ادامه حركت‌هاي نيروي زميني سپاه شاهد از بين رفتن گروهك تروريستي پژاك خواهيم بود و منطقه را از حضور اين عناصر مضر پاكسازي مي‌كنيم.

حجت‌الاسلام حسين طائب رئيس سازمان اطلاعات سپاه در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس در خصوص تفاوت روز قدس امسال با سال‌هاي گذشته گفت: امروز نتيجه 32 استقامت ملت‌ها را پس از پيام امام خميني(ره) براي ايجاد روز قدس مي‌بينيم.

هاشمی‌رفسنجانی: حضور گسترده مردم ایران در مراسم روز قدس بیانگر هماهنگی با جهان اسلام است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئله فلسطین را نماد بیداری و مظلومیت مسلمانان دانست و گفت: با توجه به موج بیداری در جهان اسلام، حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی بیانگر هماهنگی با جهان اسلام است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که پیش از ظهر امروز جمعه در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس همگام با سایر مردم مومن و روزه‌دار کشورمان در راهپیمایی روز قدس در تقاطع استاد نجات الهی به انقلاب شرکت کرده بود، در جمع خبرنگاران درباره اهمیت حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، مسئله فلسطین را نماد بیداری و مظلومیت مسلمانان دانست.

وی افزود: با توجه به موج بیداری در جهان اسلام، حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی بیانگر هماهنگی با جهان اسلام است.

آيت‌الله جنتي: روز قدس راه نجات از زور است

دبير شوراي نگهبان، روز قدس را راه نجات از زور و ظلم توصيف كرد و گفت: اين راهي است كه امام خميني (ره) پيش روي بشر گذاشته است.

آيت‌الله احمد جنتي در حاشيه‌ راهپيمايي روز قدس در جمع خبرنگاران تصريح كرد: اميدواريم هرچه زودتر ببينيم كه دنيا اين پيام‌ها را دريافته و همه باور كرده‌اند كه بايد به انقلاب اسلامي و به نظامي كه امام خميني (ره) پايه‌گذاري كرد، بپيوندند.

وي افزود: راه مستقيم و راه نجات و راه مبارزه ظلم و نجات از زور راهي است كه امام(ره) پيش پاي بشر گذاشت و اين روز قدس، يكي از شاخصه‌هاي آن است.
 

وزير نفت: علت مخالفت آمريكا با طرح دولت مستقل فلسطيني، حمايت از اسراييل است   

وزير نفت گفت: امروز با بيداري مردم منطقه، انقلاب‌هايي كه صورت مي‌گيرد و سقوط ديكتاتورها، حضور مردم در راهپيمايي روز قدس پيام روشني براي آمريكا و حاميانش دارد.

رستم قاسمي در حاشيه راهپيمايي روز قدس در رابطه با مطرح شدن طرح دولت مستقل فسلطين اظهار كرد: گویا، اسراييلي‌ها دريافته‌اند در حال گذراندن آخرهاي عمرشان هستند و انشاءالله دولت فلسطين تشكيل شود.

وزير نفت در پايان، علت مخالفت آمريكا با تشكيل دولت مستقل فلسطين را حمايت از اسراييل دانست.

شمخاني: امروز بيش از دولت‌ها، ملت‌ها مقابل اسراييل ايستاده‌اند   

رييس مركز تحقيقات راهبردي دفاعي گفت: روز قدس فراتر از نامگذاري يك روز، يك راهبرد است و امروز بيش از دولت‌ها، ملت‌ها مقابل اسراييل ايستاده‌اند.

امير دريابان علي شمخاني هنگام حضور در راهپيمايي روز قدس، با بيان اين‌كه روز قدس نماد مخالفت با دشمنان اسلام است، افزود: هركس رفتاري مخالف آمريكا پيدا كند، از ديد آن‌ها طرد مي‌شود؛ اما در اصل اين‌گونه نيست. روز قدس تنها نامگذاري يك روز نيست بلكه يك راهبرد است.

او خاطرنشان كرد: از نخستين روز قدس كه در سال 57 از سوي حضرت امام (ره) نامگذاري شد، حوادث فراواني رخ داد. بيداري جهان اسلام و ايجاد تشكل‌ها عليه اسراييل حكايت از اين دارد كه اين اقدام نيز همانند ساير تدابير امام راحل به نتيجه رسيده و آن توده‌‌اي‌سازي مبارزه به منظور بر هم زدن موازنه قدرت در يك جنگ نابرابر است.

آملي‌لاريجاني: مسلمانان در راه پيروزي قدس متحدند

رئيس قوه قضاييه گفت: حضور مردم در راهپيمايي روز قدس هميشه پرشور بوده و اين حضور براي كشورها پيام مهمي دارد.

آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: حضور مردم براي كشورهاي دوست اين پيام را دارد كه مردم كشور ما هم‌صدا با آنها در حمايت از قدس راهپيمايي كردند و براي دشمنان انقلاب اين پيام را دارد كه كشور ما با همه نوع تحريم، ارعاب و فشارها همچنان محكم ايستاده است و راه تعالي را ادامه مي‌دهد.

وي ادامه داد: بحمدالله اين حركت قاطع الگوي بسيار مهمي براي دیگر كشورها شده است.

وزير كشور: مسلمانان به لطف خدا، رژيم صهيونيستي را از بين مي‌برند  
 
وزير كشور گفت: حضور مردم ايران در حمايت از مردم مظلوم فلسطين سال به سال پرشكوه‌تر و با اقتدارتر است.

مصطفي محمدنجار در حاشيه راهپيمايي روز قدس در گفت‌وگو با ايسنا گفت: موضوع فلسطين دغدغه‌ اصلي جهان اسلام است و عامل وحدت و اتحاد مسلمانان در جهان اسلام بوده زيرا قبله اول مسلمين در اين سرزمين است زماني كه يك مسلمان اسير مي‌شود همه مسلمانان در سراسر جهان به پا مي‌خيزند، در حال حاضر روز قدس به گونه‌اي شده كه خروش مردم مسلمان جهان به يك مطالبه‌ جدي و ديني در جهان اسلام تبديل شده و خاستگاه آن، حركت به سمت بيداري مسلمانان جهان است.

وزير كشور در پايان با اشاره به حضور گسترده‌ مردم در سراسر جهان افزود: اكنون مسلمانان به سمتي پيش مي‌روند كه رژيم صهيونيستي را به لطف خدا از بين برند.

پوردستان: بيداري اسلامي منطقه، نتيجه راهپيمايي‌هايي نظير روز قدس است   

فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به تلاش‌هاي اخير براي تشكيل كشور مستقل فلسطيني، خواستار ورود جدي‌تر كشورهاي اسلامي براي پيشبرد اين هدف شد.

امير سرتيپ احمدرضا پوردستان با حضور در راهپيمايي روز قدس تأكيد كرد: كشورهاي مسلمان منطقه بايد جدي‌تر وارد شوند و به دور از هياهو و سنگ‌اندازي استكبار، در كنار يكديگر به اين حركت (تشكيل كشور مستقل فلسطين ) سرعت بيشتري دارند.

وي با اشاره به حضور مردم كشورمان در راهپيمايي روز قدس اظهار كرد: مردم ايران نشان داده‌اند كه مردمي ولايتمدار، هوشمند و گوش به فرمان رهبر خود هستند، راهپيمايي‌ها توانسته است كار خود را انجام دهد و يك بيداري اسلامي را سبب شود.

تابش: مردم با درك تحولات منطقه، امروز خشم خود را نسبت به مدعيان دروغين حقوق بشر نشان دادند   

نماينده مردم اردکان، «روز قدس» را روز تجلي همبستگي مردم خداجوي ايران با ملت مظلوم فلسطين و ابراز خشم و تنفر نسبت به پايمال کنندگان حقوق آنها دانست و افزود: وظيفه حاکمان با تاسي به امام علي (ع)، بر پا کردن جامعه‌اي عاري از ظلم و بي‌عدالتي و تبعيض و بداخلاقي است.

محمدرضا تابش گفت: پيوند خوردن نام و ياد امام علي (ع) با شب‌هاي قدر، يادآور شخصيتي الگو براي انسانيت برای تمسک جستن به مشي و روش اوست.

وي با تسليت شهادت حضرت علي(ع) و برشمردن خصوصيات جامعه علوي، حضرت علي را برترين الگوها براي پیروی و شخصيت سازي ذکر کرد و با بيان اين‌که هرچند افتخار ما شيعيان اقتدا به امام علي (ع) است، اين امر براي همه به ویژه حاکمان و متصديان امر که با تاسي بر آن امام وظيفه برپا نمودن جامعه‌اي عاري از ظلم و بي عدالتي و تبعيض و بداخلاقي و فراهم ساختن اسباب ترقي و تعالي جامعه و رفاه و آسايش مردم را دارند، مسئوليت آور و حساس است.

بيادي: روز قدس نمادي براي مبارزه با استكبار در جهان است   

يك عضو شوراي شهر تهران گفت: روز قدس به عنوان نمادي براي مبارزه با استكبار در جهان شناخته مي‌شود.

حسن بيادي، عضو شوراي شهر تهران، در حاشيه راهپيمايي روز قدس خاطرنشان كرد: امروز همه‌ مسلمانان با الهام از ملت ايران روز قدس را نمادي براي مبارزه با استكبار، صهيونيسم و همه‌ي ستمگران قرار داده‌اند.

او تصريح كرد: روز قدس با تدبير حكيمانه‌ امام راحل شكل گرفت و به سرعت در كشورهاي اسلامي و غيراسلامي مورد توجه قرار گرفت و امروز نمادي براي مبارزه با استكبار در جهان شناخته مي‌شود.

رفيق‌دوست: به اميد خدا امسال سال آخر حيات رژيم صهيونيستي است   

فرمانده پيشين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: به اميد خدا، امسال سال آخر حيات رژيم صهيونيستي است.

محسن رفيق دوست در حاشيه‌ راهپيمايي روز قدس اظهار كرد: راهپيمايي روز قدس امسال متفاوت از سال‌هاي گذشته بوده و مردم منطقه مانند ليبي و مصر نيز همانند ملت ايران با حضور ميليوني خود در حمايت از فلسطين به خيابان‌ها ريختند و بر همين اساس به اميد خدا امسال سال آخر زندگی رژيم صهيونيستي است.

وي ابراز اميدواري كرد، در سال‌هاي آينده انشاءالله پيروزي قدس و فلسطين را در چنين روزي جشن خواهيم گرفت.

رفيق‌دوست با اشاره به تحولات ليبي گفت: مردم ليبي بايد حواس خود را جمع كرده و توجه زيادي كنند تا غربي‌ها آن‌ها را فريب نداده و خود مردم بتوانند دولت محبوب خود را تشكيل دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم