بازدید 7205
دغدغه سیاستمداران انگلیسی؛

اذعان به سقوط اخلاقی جامعه انگلستان با چاشنی اتهام به رقیب!

کامرون: دولت این کشور می خواهد یک دهه بی اخلاقی و بی مسئولیتی دولت در انگلستان را در قبال رفاه همه مردم، بی توجهی به آموزش و... را مورد بازنگری قرار دهد/ «دیوید میلیبند»، رهبر حزب کارگر هم از سقوط اخلاقی و اجتماعی جامعه انگلستان سخن رانده و گفته که این شورش ها نتایج کار بانکدارانی است که...
کد خبر: ۱۸۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲ 16 August 2011
سرویس بین الملل ـ در حالی که به تدریج شورش‌های اخیر انگلستان به بحرانی سیاسی برای کابینه «دیوید کامرون» تبدیل می‌شود، نخست‌وزیر انگلستان و بسیاری از کارشناسان از زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی این شورش‌ها سخن گفته اند و این در حالی است که تنش‌های موجود میان نخست‌وزیر انگلستان و پلیس این کشور درباره سوءمدیریت رخدادهای اخیر نیز بالا گرفته است.

به گزارش «تابناک»، در همین باره، «دیوید کامرون» به نمایندگی از حزب محافظه‌کار، از بررسی و تحلیل نزول مسائل اخلاقی در جامعه انگلستان خبر داده و اعلام کرد که کابینه درصدد تغییراتی در این زمینه است.

وی همچنین گفته است: رخدادهای اخیر در انگلستان، هشداری برای آگاه شدن مقامات این کشور از مشکلات اجتماعی شهروندان این کشور است که به مدت یک دهه ـ دوران حاکمیت حزب کارگر ـ هرچند معضلات اجتماعی، رشد سریعی داشته، همواره نادیده گرفته شده است.

کامرون اضافه کرده است: مشکلات فرهنگی و اجتماعی، جامعه انگلستان را چند پاره کرده و این ناشی از بی مسئولیتی‌هایی است که هم اکنون در جامعه انگلستان وجود دارد. وی در این باره از وجود شمار زیاد فرزندان بی والدین در انگلستان، مدارس غیر قانونی، وجود مزایایی که کاری برای آن انجام نشده و کنترل نشدن جوامع در انگلستان سخن گفته است.

نخست وزیر انگلستان همچنین گفته است، دولت این کشور می‌خواهد یک دهه بی اخلاقی و بی مسئولیتی دولت در انگلستان را در قبال رفاه همه مردم، بی توجهی به آموزش و... را مورد بازنگری قرار دهد.

کامرون همچنین بر این باور است که این شورش‌ها، تنها از جانب محرومان جامعه انگلستان صورت نگرفته، بلکه برخی از افراد در شمال لندن نیز در این اعتراضات شرکت کرده و این، گویای آن است که اگر نقطه آغاز اعتراضات، اقتصادی و به دلیل فشار بیش از اندازه به اقشاری از مردم بوده است، اما نارضایتی گسترده اجتماعی به کل جامعه انگلیس سرایت کرده و جامعه انگلستان را که از لحاظ اخلاقی و ارزشی سقوط کرده، به سراشیبی سقوط هدایت نموده است.

در همین حال، «دیوید میلیبند»، رهبر حزب کارگر هم از سقوط اخلاقی و اجتماعی جامعه انگلستان سخن رانده و گفته که این شورش‌ها، نتایج کار بانکدارانی ـ تحت حمایت محافظه‌کاران ـ است که پول مردم را ذخیره می‌کنند، اما در قبال آن بی مسئولیت هستند؛ این نتیجه کار نمایندگان مجلس است که خودخواهی و بی‌اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند؛ رسوایی شنود تلفن‌های مردم که برای فروش بیشتر روزنامه‌ها و مجلات صورت می‌گیرد، حاصل بی مسئولیتی و بی اخلاقی موجود در جامعه غربی است و همین مسائل بحران اجتماعی و اخلاقی را در جامعه انگلستان پدید است.

گفتنی است، فشارهای اقتصادی در کنار وجود تبعیض‌های متفاوت قومیتی و هویتی، تعارضی بینادین در جامعه انگلیس پدید آورده است؛ گویی بخشی از جامعه، خود را محروم از همه مزایای یک دولت مدرن می‌دانند، در حالی که هزینه‌های آن را می‌پردازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی