بازدید 2322
نماینده بندعباس:

بايد سهم نيروهاي بومي در اشتغال هر منطقه لحاظ شود

يكي از اين راه‌ها كه مي‌تواند زمينه كار براي نيروي جوان را در هر منطقه‌اي فراهم كند، توجه دادن مسئولين هر بخش به اولويت جذب براي نيروهاي بومي است، به گونه اي كه مردمي كه اثرات ـ گاه ـ زيست‌محيطي پروژه‌ها را تحمل مي‌كنند، بتوانند فرزندان خود را نيز در اين پروژه‌ها سهيم ببينند
کد خبر: ۱۸۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶ 14 August 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ نماينده مردم بندرعباس گفت: بهره‌مندي از ظرفيت نيروهاي هر منطقه در تأمين نيروي انساني مورد ‌نياز پروژه‌هاست.

محمد آشوري، نماينده مردم هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره استخدام نیرو توسط برخی دستگاه گفت: يكي از دغدغه‌هاي اساسي مردم در اوضاع کنونی كشور ـ كه نسبت نيروهاي تحصيلكرده و دانشگاهي به‌ شدت افزايش يافته ـ موضوع اشتغال است كه واقعا امري لازم و مورد نياز جامعه تلقي مي‌شود.
 
وی افزود: در اين راستا، استاني همانند هرمزگان كه انبوهي از نيروهاي جوان را در خود جاي داده، نيازمند زمينه‌سازي براي اشتغال هر چه بيشتر است. يكي از اين راه‌ها كه مي‌تواند زمينه كار براي نيروي جوان را در هر منطقه‌اي فراهم كند، توجه دادن مسئولين هر بخش به اولويت جذب براي نيروهاي بومي است، به گونه اي كه مردمي كه اثرات ـ گاه ـ زيست‌محيطي پروژه‌ها را تحمل مي‌كنند، بتوانند فرزندان خود را نيز در اين پروژه‌ها سهيم ببينند و اين پروژه‌ها عملا با توان نيروهاي بومي اين منطقه به توسعه دست يابد.

عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: يك تأكيد اساسي بر كليت كار هست و آن اين‌كه وقتي يك مجموعه‌اي براي تأمين نياز به نيروي انساني خود، جذب نيرو مي‌كند، بايد تلاش خود را بر آن گذارد تا نيرويي را به سازمان خود هدايت كند كه آن نيرو، دارای چند ويژگي عمومي باشد؛ يكي از اين ويژگي‌ها، اين است كه اين نيرو از خاصيت ماندگاري برخوردار باشد و بتواند در كنار تخصصي كه براي انجام كارهاي گوناگون دارد، در استان باقي مانده و عوايد ناشي از حضور خود را به استان برساند.
 
وی افزود: اين نگاه از مدت‌ها پیش بنا بر درخواست و تأكيد نمايندگان مردم هرمزگان و با نامه‌اي كه به رئيس‌جمهور كشورمان فرستاده شد، به دستوري ويژه بدل شد تا بر پایه آن، سهم مشخصي از هر ‌گونه جذب نيرو در استان به نيروهاي استان تخصيص يابد و اين يك قاعده براي همه استان‌هاي كشورمان است كه تأكيد داريم به آن توجه ويژه شود.
 
وی تأکید کرد: به ‌شدت تأكيد داريم تا سهم نيروهاي ماندگار منطقه در ميزان جذب نيروهاي مورد‌ نياز براي هر پروژه افزايش يابد تا استان بتواند از ظرفيت استعدادهاي خود بهره‌مند شده و در عمل، شاهد رقم خوردن شرايط مطلوب براي توسعه استان خود باشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست