بازدید 4690

حدادعادل: اصولگرايان مراقب باشند بازي نخورند

عده‌اي براي خدا در انتخابات شركت نكنند/ اتصال به روحانيت و ولايت يكي از حسن‌هاي گروه 7+8 است.
کد خبر: ۱۸۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵ 12 August 2011
عضو كميته نظارت و داوري اصولگرايان در قالب توصيه‌هايي به اصولگرايان با تاكيد بر اين‌كه عده‌اي براي خدا در انتخابات شركت نكنند، گفت: ما راهي جز وحدت نداريم چون رهبري مايل نيستند كه اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم با بيش از يك فهرست وارد عرصه انتخابات شوند.

به گزارش ايسنا، غلامعلي حدادعادل در سخناني در مراسم افطاري جامعه اسلامي مهندسين با بيان اين‌كه در سال 90 ما يك امتحان بزرگ يعني حضور در انتخابات مجلس را پيش رو داريم، وظيفه اصولگرايان را در سال جاري شناختن فرصت‌ها و تهديدها عنوان كرد.

وي در تبيين تهديدهاي پيش روي اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري در بيانات اخيرشان در جمع مسوولان قوا فرمودند نبايد ما روح قبيله‌گري داشته باشيم بدان معنا كه هر فردي از قبليه، حزب، جمعيت، جامعه، تشكل و انجمن ما بود خوب باشد و هر كسي كه در اين جمع جاي نگيرد را بد بدانيم. همچنين نبايد اين گونه تلاش شود كه فقط دوستانمان در صحنه باشند و ديگران را به حساب نياوريم اين خطر همه ما را تهديد مي‌كند.

وي به دنيا دل بستن را تهديد ديگر پيش روي اصولگرايان در انتخابات آينده برشمرد و گفت: اين تفكر كه با ورود به مجلس و نماينده شدن به آرامش مي‌رسيم تنها دل به دنيا بستن است و همچون خوردن آب شور است چون ما بايد براي خدا كار كنيم.

حدادعادل اختلافات و تنازعات را يكي ديگر از تهديدهاي پيش روي اصولگرايان برشمرد و گفت: نبايد در انتخابات به جان هم بيفتيم و هر كسي با بلند كردن علمي، تشكل‌هايي با اسامي مختلف ايجاد كند و با پول خرج كردن و مصاحبه كردن به جان يكديگر بيفتند. اين تهديد بزرگي است كه همه بايد از آن به خدا پناه ببريم.

وي با بيان اين‌كه «عده‌اي براي خدا نبايد در انتخابات شركت كنند» گفت: اگر از هر فردي بپرسيم كه به چه دليلي در انتخابات شركت مي‌كني مي‌گويد كه براي خدا حضور پيدا مي‌كنم تا به حال كسي را نديده‌ام كه بگويد براي خدا در انتخابات شركت نمي‌كنم. بعضي وقت‌ها لازم است انسان براي خدا در انتخابات حضور نيابد.

وي در ادامه توضيح داد: اگر نامزد شدن من يا فرد ديگري باعث شود كه اصولگرايان شكست بخورند و حتي يك كرسي مجلس به فرد ديگري كه برخلاف منافع انقلاب كار مي‌كند برسد بايد براي رخ ندادن چنين امري براي خدا در انتخابات حضور پيدا نكنيم.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي به تبيين تفاوت انتخابات اين دوره مجلس با مجالس هفتم و هشتم پرداخت و گفت: اصولگرايان در مجالس هفتم و هشتم تنها يك رقيب داشتند اما در انتخابات مجلس نهم ما بايد با دو جبهه اصلاح‌طلبان و جريان انحرافي رقابت كنيم.

وي در توضيح شرايط اصلاح‌طلبان و جريان انحرافي گفت: نام اصلاح‌طلبان اصحاب فتنه شده است، من نمي‌خواهم چنين عنواني را به همه دوستان اصلاح‌طلب تعميم بدهم، اما فتنه از دل اين تفكر بيرون آمد. از سوي ديگر جريان انحرافي ماهيت خود را در چند ماه اخير نشان داده است كه بايد اصولگرايان صحنه انتخابات را به گونه‌اي مديريت كنند كه مراقب اين دو جبهه باشند.

حدادعادل با تاكيد بر اين‌كه «اصولگرايان بايد مراقب باشند كه به تعبير امام(ره) در انتخابات مجلس نهم بازي نخورند» گفت: اصولگرايان در انتخابات پيش رو نبايد از هيچ كدام از اين دو گروه غافل شوند در چند ماه اخير مشاهده مي‌شود كه اصحاب فتنه بدشان نمي‌آيد كه تمام نيروي اصولگرايان را معطوف به نقد جريان انحرافي كنند و خودشان مصون بمانند مطمئنا كاري كه آن‌ها در اتفاقات سال 88 و حتي 78 انجام دادند فراموش شدني نيست.

اين نماينده اصولگرايان مجلس هشتم همچنين يادآور شد: ممكن است اصحاب فتنه در جريان انتخابات مجلس نهم حرف‌هايي حق بزنند، اما اراده‌اي باطل داشته باشند از اين رو بايد مراقب بود كه افراط و تفريط نكنيم و اندازه‌بندي داشته باشيم. يكي از مقياس‌هاي اين كار توجه به بيانات مقام معظم رهبري است به گونه‌اي كه ايشان همواره در سخنراني‌هايشان خطرات اصلي را عنوان مي‌نمايند.

وي افزود: گاهي اصحاب فتنه خطاب به اصولگرايان عنوان مي‌كنند كه شما آن‌قدر از فلان فرد تعريف مي‌كرديد و سينه‌چاك او بوديد سرانجام ديديد كه از دل آن چه جرياني بيرون آمد آنها اين حرف‌ها را مي‌زنند تا خودشان را در معركه سالم نگه دارند مي‌خواهند با به انحراف كشيدن فكرها پرونده خود را بسته نگه دارند.

حدادعادل گفت: جواب روشن ما به اصحاب فتنه و اصلاح‌طلبان آن است كه اين طور نيست كه اگر شما با جريان انحرافي اختلاف داريد ما با شما اختلاف نداشته باشيم. اختلاف اصولگرايان با اصحاب فتنه و جريان انحرافي يك اختلاف اصولي و در يك مساله مهم يعني انحراف از موضوع تبعيت از ولايت فقيه است.

به گزارش ايسنا، عضو كميته نظارت و داوري اصولگرايان با تاكيد بر اين‌كه اصولگرايان نبايد در انتخابات مجلس نهم كم‌كاري كرده و يا بي‌بصيرت باشند، گفت: اين تصور كه با توجه به پيروزي در مجالس هفتم و هشتم احتياجي به كار براي حضور گسترده در مجلس نهم نيست تنها بي‌بصيرتي است.

وي خطاب به اصولگرايان گفت: خطر در كمين ماست، تصور نكنيد كه عده‌اي دست روي دست گذاشته‌اند و منتظرند تا اصولگرايان با هر شكلي حتي تفرقه وارد ميدان انتخابات شوند تا مردم به آن‌ها راي دهند.

حدادعادل افزود: يكي از دلايل پيروزي اصولگرايان در انتخابات مجلس هشتم داشتن ساز و كار 5+6 و ايجاد وحدت در كشور بود، به طوري كه در آن زمان اصولگرايان در تهران تنها يك ليست داشتند. از اين رو اصولگرايان نبايد خطر را دست كم گيرند.

وي خاطرنشان كرد: يكي از خطرات پيش روي اصولگرايان دو جريان انحرافي و اصلاح‌طلب است كه يكي از آن‌ها با كمك خارجي و ديگري با پول‌، امكانات و برخي از مسووليت‌ها وارد عرصه شده و در كمين است. اصولگرايان بايستي با توجه به اين دو جريان به خصوص در حوزه‌هاي تك نفره مراقب باشند تا جريان‌هاي غيراصولگرا كرسي‌هاي زيادي از مجلس را در دست نگيرند.

عضو كميته نظارت و داوري اصولگرايان با بيان اين‌كه «سازوكار 7+8 فرصت بسيار خوبي است» گفت: ما با استفاده از تجربه 5+6 گروه 7+8 را ايجاد كرديم، يك حسن اين ساز و كار اتصال به روحانيت، مرجعيت و ولايت است.

وي با بيان اين‌كه «ارتباط و اتصال 7+8 با روحانيت از طريق شخصيت‌هاي روحاني به ويژه آيت‌الله مهدوي كني و آيت‌الله يزدي رخ داده است» گفت: آيت‌الله مهدوي كني رييس مجلس خبرگان و دبير جامعه روحانيت مبارز و آيت‌الله يزدي دبير جامعه مدرسين حوزه علميه قم است كه هر دوي اين بزرگان تلاش‌هاي بسياري براي انقلاب كرده‌اند. ما خوشحاليم كه ساز و كار وحدت‌آفرين اصولگرايان براي انتخابات مجلس نهم حول اين محورها شكل گرفته است.

حدادعادل با تاكيد بر اين‌كه «اصولگرايي بايد همچون گذشته محترم و معتبر باقي بماند» گفت: عنوان اصولگرايي بعد از تجربه تلخ دوم خرداد 76 توسط متدينين به وجود آمد بر اين اساس بايد همواره به اين موضوع توجه كرد كه عنوان اصولگرايي ارزش دارد.

وي ادامه داد: ‌در اين بين كساني در سخنراني‌هاي خود از كيسه اصولگرايي استفاده مي‌كنند اما يك بار هم در حرف‌هايشان سخني از اصولگرايي نمي‌آورند. بايد احترام اصولگرايي را داشت و توجه كرد كه مقام معظم رهبري عنوان اصولگرايي را تاييد كردند البته اين به معناي تاييد سازمان، جريان و گروهي نيست بلكه رهبري در بحبوحه فشارها فهرستي از مشخصات اصولگرايي را مطرح نمودند.

به گزارش ايسنا، عضو كميته نظارت و داوري اصولگرايان در ادامه به تبيين فرصت‌هاي پيش روي اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم پرداخت و توضيح داد: اطاعت از رهبري يكي از اين فرصت‌هاست بدان معنا كه اگر در مسائل داخلي دچار اختلاف شديم در صورت دانستن نظر رهبر معظم انقلاب از آن اطاعت مي‌كنيم به عبارت ديگر با اتصال به ولايت از تفرقه مصون مي‌مانيم.

حدادعادل در ادامه تاكيد كرد: مقام معظم رهبري مايل نيستند كه اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم با بيش از يك فهرست وارد عرصه انتخابات شوند، از اين رو اصولگرايان با اعتقاد به اطاعت از ولي فقيه بايد بدانند كه هر كسي كه بخواهد نغمه‌اي ساز كند و تحت عنوان اصولگرايي ليست جداگانه‌اي بدهد و مردم متدين را گيج كند از دايره اصولگرايي بيرون است.

وي احترام به مرجعيت و اتصال به روحانيت را از ديگر فرصت‌هاي اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم برشمرد و گفت: اصولگرايان بايستي در تبليغات انتخاباتي خود هوشياري و بصيرت داشته باشند.

حدادعادل در ادامه با تاكيد بر اين‌كه «نبايد اختلافات در تبليغات انتخاباتي اصل شود» گفت: مجلس هشتم از نظر تبليغ كارهاي انجام داده‌اش در اين دوره با دشواري‌هايي روبرو است چرا كه در اين مجلس اختلاف‌هايي بين دولت و مجلس به وجود آمده بود كه حتي گاهي اين اختلافات به مردم و رهبري كشيده مي‌شد كه نمود اين موضوع را مي‌توان در انتخاب يا استيضاح وزرا و بررسي برخي لوايح مهم همچون قانون هدفمند كردن يارانه‌ها به وضوح مشاهده كرد.

وي ادامه داد: بر اين اساس نبايد در انتخابات اختلاف مبنا و اصل قرار گيرد تا شرايط به گونه‌اي شود كه جرياني همه موفقيت و خدمت به مردم را به حساب خود و ناكامي را به حساب اصولگرايان و مجلس هشتم درآورد.

وي ادامه داد: اصولگرايان بايد در تبليغات انتخاباتي خود به بيان مسائل شوق‌انگيز به مردم بپردازند نه اين‌كه تبليغات انتخاباتي به عرصه‌اي براي بيان اختلافات تبديل شود. نبايد اختلافات بين خود را آنقدر پررنگ كنيم كه اصحاب فتنه از اين آب گل‌آلود ماهي صيد كنند.

حدادعادل خاطرنشان كرد: از سوي ديگر اصولگرايان در تبليغات انتخاباتي خود بايد بدانند كه جريان انحرافي، جرياني انحرافي است بايد مراقب آن‌ها در انتخابات بود، اما در اين بين بايد سهم هر خطر را به اندازه پرداخت و نبايد با افراط و تفريط جاي اصل و فرع را عوض كرد.

به گزارش ايسنا، نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اين‌كه «اصولگرايان راهي جز وحدت ندارند» گفت: اگر وحدت داشته باشيم و خدا نيز كمك كند مردم در انتخابات سرگردان نمي‌شوند و راي‌ها نيز شكسته نخواهد شد. بايد در انتخابات آينده رفيق‌بازي را كنار گذاشته و به بهترين‌ها راي دهيم. داشتن تعصباتي همچون به دست گرفتن اكثريت مجلس در دست جناح مطلوب خود باعث مي‌شود كه راي‌ها شكسته شده و حتي مجلس نيز همچون مجلس ششم ايجاد شود و اصولگرايان در اقليت بمانند.

حدادعادل در توصيه‌ ديگري به اصولگرايان گفت: همواره با نزديكي به انتخابات اسامي و تابلوهاي زيادي علم مي‌شود كه با خرج كردن پول‌هاي بسيار حرف‌هاي قشنگي مي‌زنند بايد اين اظهارنظرها را در كنار حرف‌هاي گذشته آن‌ها ارزيابي كرد اشخاص با مجموعه مواضع‌شان در مواقع حساس انقلاب ارزيابي مي‌شوند.

حدادعادل همچنين تاكيد كرد: اصولگرايان بايد كاري كنند كه انتخابات مجلس نهم به ميدان ديگري براي پيروزي نيروهاي خط امام و رهبري انقلاب اسلامي و اسلام ناب محمدي(ص) تبديل شود بايد از اشتباهات گذشته درس گيريم و كاري نكنيم كه ميدان به ديگران واگذار شود.

وي ابراز اميدواري كرد كه اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم با وحدت و اخلاص از تمام توان خود براي برگزاري انتخاباتي باشكوه و شاد كردن دل امام زمان(عج) و رهبري استفاده كنند.

به گزارش ايسنا، اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخير در منطقه گفت: امروز در جهان اسلام حوادث مهمي به بركت انقلاب اسلامي در شرف انجام است اين موضوعي كه مقام معظم رهبري در صحبت‌هايشان به عنوان پديده اميدوار كننده و مهم اشاره كرده است.

وي برگزاري دادگاه محاكمه حسني مبارك را اتفاق مهمي برشمرد و گفت: بدانيد كه اين اتفاقات تحت تاثير انقلاب اسلامي رخ داده است، از اين رو مطمئنا دوام انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن در خيزش‌ها موثر و الهام‌بخش خواهد بود.

وي افزود: از سوي ديگر شاهد اوضاع نامطلوب اقتصادي در غرب هستيم به طوري كه شاخص سهام در برخي از بورس‌هاي غربي تا 22 درصد افت داشته است كه اين ياس و نااميدي در غرب بي‌سابقه است. از سوي ديگر اتفاقاتي در لندن، آمريكا و فرانسه افتاده است و انگار بيماري يوناني همچون بيماري مسري همه كشورهاي عضو اروپا را در برخواهد گرفت به گونه‌اي كه ايتاليا نيز از اين موضوع ابراز نگراني كرده است.

حدادعادل در جمع‌بندي گفت: در چنين موقعيتي اگر خدايي ناكرده اصولگرايان كه عنوان سياسي نيروهاي خط امامي و انقلابي را يدك مي‌كشند در ميداني همچون انتخابات شكست بخورند بهترين هديه را به دشمنان انقلاب اسلامي داده‌اند چرا كه آن‌ها اين اتفاق را نشانه افتادن علم و پرچم در كانون مبارزات انقلابي منطقه مي‌دانند.

وي با بيان اين‌كه انتخابات مجلس نهم علاوه بر مهم بودن در داخل در جهان نيز امري مهم به شمار مي‌آيد، گفت: دشمنان انقلاب اسلامي هر كاري براي شكست اين انقلاب مي‌كنند كه يكي از آن‌ها بحث انتخابات است.

حدادعادل با اشاره به اتفاقات سوريه با طرح اين پرسش كه چرا به سوريه فشار مي‌آورند و جلوي قاچاق اسلحه را به سوريه نمي‌گيرند، گفت: دليل اين‌كه رسانه‌هاي استعماري و استكباري سوريه را تحت فشار قرار داده است نزديكي سوريه با ايران مي‌باشد، چون سوريه همراه با ايران با صهيونيست مقابله مي‌كند. همه اين موارد به خوبي نشان مي‌دهد كه اتفاقات داخل ايران در جهان تاثيرگذار است.

به گزارش ايسنا، حدادعادل به بيان خاطراتي از دوران ماه مبارك رمضان و قبل از انقلاب پرداخت و گفت: بايد همواره به ياد بياوريم كه كجا بوده و به كجا رسيده‌ايم، بايد قدر انقلاب اسلامي را دانست و ارزيابي درستي از آن داشت.

وي با تاكيد بر اين‌كه مقام معظم رهبري با توجه به مسائل مختلف داخل كشور همچون جوانان، زنان، مسائل اقتصادي، نظامي، تحليل‌هاي جامع و كاملي نسبت به جريانات بين‌المللي و اوضاع و احوال مطرح مي‌كنند، گفت: سخنراني اخير ايشان در جمع مسوولان قوا به خوبي همه اتفاقات را در داخل و خارج از كشور تبيين كرد. از اين رو با توجه به اين بيانات امروز نوبت ماست كه با حضور در انتخابات و تبعيت از ولايت و رهبري امتحان خود را پس دهيم يعني نه جلوتر از ايشان افتاده و كاري كنيم و نه اين‌كه عقب‌تر حركت نماييم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست