بازدید 32258
آغاز ماه مبارك رمضان و...

تداوم ناهماهنگي در ساعات كار ادارات و شركت ها!

مسأله از آنجا آغاز شد كه دولت مانند بیشتر كشورهاي اسلامي، تصميم به كاهش ساعات كار در ماه مبارك رمضان گرفت، ولی مجلس با اين تصميم مخالفت كرد و از آنجا كه دولت بر اجراي برنامه خود پافشاری داشت، مجلس در اين باره نتوانست كاري از پيش ببرد و چنين شد كه دوگانگي در ساعت آغاز و كار ادارات پديد آمد و...
کد خبر: ۱۸۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸ 31 July 2011
در حالي كه با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، در بسياري از كشورهاي اسلامي، تغييراتي در ساعات كار ادارات، كارخانجات، شركت‌ها و نهادها صورت مي گيرد و ميانگين، نزدیک دو ساعت از ساعات كاري آنان كاسته مي شود، ‌متأسفانه چند سالي است كه اين روند در ايران، وضعيت نابهنجاري به خود گرفته است.

به گزارش «تابناك»، مثلا دولت امارات متحده عربي با كاهش دو ساعات از ساعات كاري همه كاركنان شاغل در اين كشور اعلام كرده كه با خاطيان برخورد شديد خواهد كرد و حتي برخي از شركت‌هايي را كه كارمندان آنها، همگی غير مسلمان هستند، از اين قاعده مستثني نكرده؛ به اين بهانه كه قانون در كشور بايد از يكپارچگي برخوردار باشد و اجراي قانون متفاوت ساعت كار ادارات، باعث آشفتگي مردم در سراسر كشور خواهد شد.

اين اراده امارات براي اجراي يكسان و يكپارچه قانون در كشورش، در حالي است كه عموما در بين ايرانيان تفاخر به فرهنگ تمدن به اندازه اي است كه برای نمونه، كشوري چون امارات را در برابر فرهنگ و تمدن ايران هيچ انگاشته مي شود.

بنا بر اين گزارش، تنها در همين يك حوزه، يعني كاهش ساعات كار در ماه مبارك رمضان، شهروندان ايراني با قوانين متفاوتي روبه رو هستند كه روح يكپارچگي قانون را زير سؤال برده و نشان از ناكارآمدي نهادهاي نظارتي و البته در رأس آن نهاد قانونگذاري كشور دارد.

این مسأله از آنجا آغاز شد كه دولت ايران نيز مانند بیشتر كشورهاي اسلامي، تصميم به كاهش ساعات كار در ماه مبارك رمضان گرفت، ولی مجلس با اين تصميم مخالفت كرد و از آنجا كه دولت بر اجراي برنامه خود اصرار داشت، مجلس در اين باره نتوانست كاري از پيش ببرد و چنين شد كه به دليل ناهماهنگي مجلس و دولت ايران، دوگانگي در ساعت آغاز و كار ادارات پديد آمد و هم اكنون بعضا دو اداره يا شركت كه بر ژایه يك قانون اداره مي شوند، با دو ساعت كاري متفاوت كار خود را آغاز مي كنند.

برای نمونه، يك اداره از ساعت 8:30 صبح تا 14:30 ساعات كاري خود را تعيين كرده و کارمندان اداره ديگري از ساعت 7:30 تا 16:30 در محل كار خود حاضر مي شوند و در اين ميان، آنچه به ظاهر اهميتی ندارد، يكپارچگي قانون در كشور است.

در این باره، بیشترین هنر مجلس اين بود كه نهادهاي تابعه خود را مجبور كرد كه كاهش ساعات كاري را در ادارات خود اجرا نكنند!

بنابراین، آنچه اكنون باعث نوعي بي اعتباري قانون در كشور ما و البته اعتبار قانون در كشوري چون امارات متحده عربي شده، اراده مقامات و دولتمردان آن كشور براي احترام به قانون و عدم اراده مسئولین ايراني نسبت به اعتبار و شأن قانون است.

بنا بر این گزارش، ترديدي نيست كه بي اعتباري قانون از يك حوزه به همه حوزه ها سرايت مي كند و همان گونه كه اكنون در ايران روال شده، قوانين بسياري تصويب و اعلام مي شود و نهادها و ادارات گوناگون از اجراي آن خودداري مي كنند؛ چه، هنگامی كه اصل قانون در كشور بي اعتبار مي شود، قطعا اعتبار مردم برای قانون، مجريان قانون و قانونگذاران نيز كمرنگ مي شود.

در واقع، اگر قانون مصوب، اقتدار لازم را نداشته باشد، هرج و مرج تنها نتيجه تصويب چنين قانوني است و اگر مجري قانون به قانون احترام نگذارد، باز هم این هرج و مرج است که عايدي جامعه خواهد شد و اگر قانونگذار ضمانت اجرا و توان اجرايي براي قانون مصوب خود را نداشته باشد، هويت و شأنيت خود را از دست داده است.

در اين ميان، نمايندگان مجلس نيز كه بیشترشان خود را براي انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي آماده مي كنند، بايد اين را از خود بپرسند كه آيا در اين چهار سال، توانسته اند دست کم در يك مورد بسيار جریي همچون كاهش ساعات كار ادارات، يكپارچگي قانون را تضمين كنند؟ آيا در این مورد بسيار ساده، توانسته اند كارآمدي خود را به عنوان بالاترین نهاد نظارتي و قانونگذاري کشور نشان دهند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۸۷
قانون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چیزی که فقط روی کاغذ تشریف داره و اجرایی نیست هر کی هرچیزی به نفعش باشه حمایت میکنه و بع نفعش نباشه وتو میکنه
باید مردم بگن مجلسیها هم بیکار نیستن دیگه ههههههههه
قانون در ایران اعتبار داره؟؟!!! اعتبار قانون تا به کجاست؟ تازه مگر قانون فصل الخطاب است؟
گناه ما كه در خوزستان با گرماي 50 درجه كار ميكنيم چيه آخه؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
بيا تهرون!!!
فرزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
افضل الاعمال اشقها
(برترين كارها سخت ترين آنهاست)
اجر خوزستاني هاي صبور نزد خدا محفوظ است.
چون توی امارات یه نفر تعیین میکنه کی چیکار کنه کی چیکار نکنه ولی توی ایران مثلا دموکراسی هست و از هر سری یه صدایی در میاد. بعضی وقتا فک می کنم اگه یکی مثل رضا خان حکومت کنه واسه ما بهتره چون ما واقعا خیلی وقتا جنبه نداریم. البته ببخشید ها
با سلام
بجز مجلس و دولت قسمت سومی هم وجود داره اونم شرکت های خصوصی هستن که هر جور دلشون می خواد با کارگرا برخورد می کنن و نبود قانون و همچنین عزم راسخ برای نظارت به اون باعث شده که این وسط بازنده اصلی مردم مسلمان و شیعه ایران باشند
ساعت کاری صداوسیما تاساعت 16 بعدازظهراست ازاکثرامتیازات ارگانهای دیگرنیز بی بهره هستیم
پاسخ ها
123
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
يه سوال ؟ مگه 16 قبل از ظهر هم داريم؟
ناشناس
| Japan |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
اختیار دارین. صدا و سیما که مهد امتیازاست... رو نمی کنی شیطون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
آخي، نگو دلم برات كباب شد. شما بايد توي يه سازمان مثل بهزيستي كار ميكردي تا قدر اونچا رو بهتر ميدونستي دوست عزيز...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
دوست ناشناس ،‌از بيرون دل مي بره از داخل ....
بی زحمت فقط هر کاری میکنید از این عربا تقلید نفرمایید که مخ اقتصادی ندارند .... چند تا جزیره شیخ نشینن که روی نفت نشستن هفت روز هفتشونم تعطیل باشه اتفاق خاصی براشون نمی افته از لحاظ جمعیت و فرهنگ و خیلی چیزای دیگم قابل مقایسه با ایران نیستند که یک کشور 70 میلیونی با هزارتا مشکل هست .... بی زحمت در مورد این مسائل کمی حرفه ای تر و کارشناسی تر گزارش تهیه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
دوست عزيز
كسي نگفته ساعت كاري كم يا زياد بشه صحبت روي يكپارچگي قانون و اجراي درست اون هست
چقدر زشت است امارات سر مشق قانون برای ما باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
لقمان را گفتند ادب از كه آموختي گفت از بي ادبان بابا جان كلام رابگير نه قال را
بیشترین ساعت کاری مختص کارمندان سازمان صداوسیما است تاساعت 16 توروبه خدافکری کنیدساعت کاری ماهم مثل سایرارگانهاتاساعت14 بشودکه بتوانیم شغل دومی برای خودمان دست وپا کنیم
باز به امارات!
ما از صبح در تلاشیم تا مدیرعاملمونو راضی کنیم که یه ساعت زودتر بریم! یعنی میشه؟
ازآقای احمدی نژادعاجزانه درخواست می کنیم چاره ای برای ساعت کاری کارکنان رسانه ملی بیندیشندبیشترین ساعت کارعدم پرداخت حق مسکن وایاب وذهاب برای کارکنان رسانه است دلیلش هم این است که مانه لشگری هستیم نه کشوری ؟خانواده های ماچه گناهی کرده اند که ماصداوسیمایی شده ایم؟
درتمام کشورهای جهان بیشترین امتیاز مختص کارکنان صداوسیما است ولی درایران عکس این موضوع است بیشترین ساعت کاری وکمترین حقوق ومزایا!چرا
به اين ميگن كار براي رضاي خدا
كه حتما شكست نداره داداش
يك مثال از اين نوع مي توان به زندگي اينجانب اشاره كرد كه خودم ساعت 2:30 تعطيل مي شوم سر ويس فرزندم ساعت 4 است و خانم من ساعت 4:30 تعطيل مي شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
سرويس فرزندتون تو تابستون؟؟؟
نظارتي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
بله سرويس فرزندشون تو تابستون. پدر و مادر شاغلي كه كل سال كار مي كنند فاصله منزلشون هم از اولين عضو فاميل دو تا اتوبان فاصله داره ....... بچه شون رو شما نگه مي داريد؟!!!!
دلت خوشه بابا مملكت تعطيله اينم روش
نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي وقتي بر خلاف خواسته و بدون رضايت اكثريت مردم كشور و نيز دولت ساعت رسمي را تغيير مي دهند (آن را يك ساعت به جلو مي كشند ) و موجب عذابي شش ماهه براي ملت مي شوند بايد انتظار بي توجهي به قوانين را از جانب دولت و جامعه داشته باشند...
رمضان امسال که مجلس خودش زودتر اقدام کرده و از جلسه علنی بعدی ساعت شروع جلسه ساعت 9 صبح است
با سلام.مثل بعضی نهادها و سازمان های دولتی کارمان شیفی است.در سیستم ما کارمند اداری هم هست.چند سالیه در ماه رمضان ساعت کار اونها کم می شه اما ساعت کار ما علی القاعده قابل تغییر نیست .دولت تصویب کرده به این جور کارمندان اضافه کار بیشتر در این ماه پرداخت کنه .نمی دونیم در همه این چند سال این مصوبه به دست مسئولانی که ما در آن نهادکار می کنیم نرسیده است که هیچ تغییری در اضافه کار ما نمی دن .راستش می ترسیم مستقیم به خودشون هم اعتراض کنیم !!!با این قرادداهای کاری و ...
دلتون خوشه ها
قانون سیری چند
هر سال دارید این حرفا رو میزنید. نتیجه چی شد ؟
جناب تابناکیان

پیشنهاد میکنم که خودمون رو با اماراتی ها مقایسه نکنیم.

اگه میخواهید مقایسه بکنید، نزنید تو سر مال و از کارمندها مایه نگذارید، مستقیما برید سراغ راس کار و از مدیران ارشد شروع کنید و اونها رو با مدیران ارشد امارات مقایسه کنید.

اینطوری معلوم میشه یه من ماستتون چقدر کره داره،
آخه ما که شاغل در نیوهای مسلح هستیم چه گناهی کرده ایم؟از 7 صبح کلاسهای اجباری تا ساعت 8 و از 8 به بعد تا ساعت 2 بعد از ظهر .ذره ای از ساعاتمون هم کم نشده . خواهشا منعکس کنید
دولت یا مجلس می توانند در این مورد به راحتی مشکل را حل کنند و عدالت را اجرا کنند .کافیست یک اصلاح در مواد قانونی مربوط به ساعت کاری در قانونهای کار و خدمات کشوری انجام شود و مثلا با ذکر یک تبصره گفته شود که ساعت کار در ماه رمضانی که در فصل بهار و تابستان باشد به جای 44 ساعت در هفته 32 ساعت در هفته باشد.مگر کارگران چه گناهی کرده اند که باید با کارمندان بخش دولتی تفاوت داشته باشند؟
وقتی نفس خود انسان ارزش ندارد اینگونه می شود.
کارمندان زیر کولر روزی باید 5 ساعت کار کنند آنوقت کارگران باید روزی حداقل 8 ساعت عرق ریزان کار کنند آنوقت می گوییم چرا روزه نمی گیرند و فریاد وا اسلاما گوش فلک را کر می کند!
دست بردارید از این مسخره بازی اینهمه ناهنجاری گیر دادید به یک کار خوبی که به نفع چهارتا کارمند بیچارست که تو ماه رمضان اونهم تو گرمای تابستون بلکه کمتر زجر بکشن
از این سیب زمینی ها چه انتظاری دارید
تابود همين بوده و تاباشدهمين باشد.تنهاچيزي كه از نظرمسئولان كشور اهميت ندارد قانون است.بعد عدالت وبعد هم وجدان
خدا پدر مادر بیامرز چرا ازکارکنان بیمارستانها نمیگید روزهای عادی که هیچی شبهای احیا هم باید ساعت 7:30صبح سر کارشان حاضر باشند.
وقتي در كشور ما سرانه كار هر كارمند اعلام مي شود زير يك ساعت است... اين چه اصراري است كه مجلس با كاهش ساعت كار كارمندان مخالف است ؟
با كاهش ساعت اداري حداقل در اين ماه هم برق كمتري مصرف مي شود و هم مردم آسايش بيشتري دارند.
بنده کارمند شهرداری تهران هستم ؛ علارغم کاهش ساعت کار ادارات دولتی از دو ماه پیش ،شهرداری تهران همچون روال قبلی ( از 8 صبح تا 16.45) فعالیت می نماید ؛ این در حالی است که به دلیل تورم شدید نیروی انسانی فشار روانی زیادی در این ساعات طولانی کار بر ما وارد است ؛ شما مسئولین را به خدا قسم می دهم که به دلیل اختلافات سیاسی و سیلقه های شخصی نگذارید کارمندان خرده پایی چون بنده زیر دست و پا له شویم.
چه ربطی به تمدن داره ؟؟؟
به عنوان مثال سازمان ثبت اسناد به هیچ وجه به مصوبات هیئت دولت توجه نمی کند و ساعات کاری آن 7:30 تا 16 و در ماه رمضان نیز 8 تا 2:30 می باشد.
نمايندگان مجلس هر ماه ده روز در مرخصي و تعطيلي بسر مي برند اگر اينقدر نگران دولت هستند بروند اول مسئله خود را حل كنند بعد بيايند كاسه داغ تر از آش شوند !
تابي جون دل رو به دريا زدي!چه عجب چهار كلمه حرف حساب نوشتي!ولي انصافا درست مي گي!مملكت شده حسين قلي خاني!هر كس هر كار ميخواد ميكنه!ازدزدي و چپاول بيت المال بگير تا تجاوزو قتل و.....!هيچ كس هم نميگه چرا يا برخوردجدي صورت نمي گيره!براي همين هم هر روز بيشتر ميشه!چوب لجبازي و ندونم كاري و بي مسئوليتي رجال سياسي(مجلسيان ودولتمردان) رو مردم بايد بخورن؟
سلام، لطفا نظر بنده را درج فرمایید
متاسفانه بذر تبعیض را خود مسئولان خواسته یا نا خواسته می پاشند و این در جامعه رشد می کند و فراگیر می شود. همین مورد توهین به شخصیت و ضایع شدن حقوق کارگر است و این هم جز بی بند و باری، عدم احساس مسئولیت نسبت به تولید و وظایف محوله و حتی برای اشخاصی که درک و ظرفیتشان پایین است عاملی برای دین گریزی و نامیدی می شود.
چند سالی است فقط شعار عدالت در ایران زیاد شده ولی مصداقهای آن روز به روز کمتر و رانت و پارتی بازی بیشتر می شود و در شرکتها نیز با الگوبرداری از دولت و جامعه دارد به قانون تبدیل و به راحتی توجیه می شود.
واقعا مسئولین شورشو درآوردن. در روزای عادی
ما اینجا تو اهواز از 7 تا 4 باید سر کار باشیم اما ادارات دیگه اهواز 7 تا 2 هستند. در حالیکه اونها هم پنجشنبه ها تعطیلند. حالا تو ماه مبارک هم بخشنامه دولت کاهش 2.5 ساعتس اما مدیران ما کلا یک ساعت کاهش دادن تایم کاریو. جدا مسخرست
خانم من شاغل در بخشهای ستادی هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) است. قرار بود در ماه رمضان مثل سایر ادارات 8:30 الی 14:30 تعطیل شوند که آنهم به دلیل عدم ابلاغ مقررات جدید منتفی شد به این ترتیب در خود دولت هم یک بام و دو هوا داریم در خصوص نمایندگان محترم هم باید گفت در این زمینه چیزی از لجبازی کم نگذاشتند.
واقعا"
مجلس،دولت،نیروهای مسلح،شرکتهای خصوصی
هرکس به خودش اجازه می دهد یک قانون خاص خودش راتصویب واجرا کند.!
این یعنی چه!
ای تابناک بیکار چشم کاهش ساعت کاری را نداری باز شروع به موش دوانی کردی مگر نه اینکه کاری را که در 8 ساعت انجام میشد الان در 6 ساعت انجام می شود و در عوض تو از غصه بمیر
بنام خدا
در اسلام بزرگترین عبادت خدمت به خلق الله است چرا در ماهی که ماه عبادت است ساعات اداری کاهش می یابد تا مردم سرگردان شوند
ببخشيدما كاركنان يا كارگران دانشگاه آزاد كه خودمان نميدانيم چي هستيم چگونه بايد يريم سر كار يا برگرديم سالهاست كه بلاتكليفيم
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
شرکت گلدیران و سامسونگ و ال جی و جی تی ای و شرکتهای خارجی مشغول در ایران از ساعات کار ادارات تبعیت نمی کنند و از 8.30 تا 4 بعد از ظهر کار وجود دارد .
لطفا کاری کنید
اين نابساماني در وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات كاملا به چشم مي خورد . علي رغم مصوبه دولت مبني بر پايان كار در ساعت 30/14 كماكان كاركنان وزارتخانه تا ساعت 30/16 اجازه خروج ندارند.
ماکه کارمند شرکت نیمه خصوصی هستیم هیچ وقت هیچی شامل حال ما نمیشه نه دولتی هستیم و نه خصوصی و همیشه سردرگم هستیم که وضعیت ما چی میشه اصلا قانون نداره
با وجود ابلاغ بخشنامه ارتقائ شغلي كه در همه وزارتخانه ها اجرا شده است از جمله آموزش و پرورش (چون همسرم فرهنگي است با اطمينان صد در صد ميگويم) اما اين بخشنامه در وزارت جهاد كشاورزي از ديماه 89 تاكنون اجرا نشده و به دستور رييس جمهور بدون هيچ عذر و بهانه موجهي عمل نشده است. بعد هم انتظار دارند كاركنان صادقانه كار كنند. راستي اين مورد را ميتوان به ديوان عدالت اداري شكايت كرد؟
دوگانگي قانون نه بلكه چندگانگي در يك مركز كاملا دولتي مثل وزارت نيرو ساعت كار طبق دستور دولت اجرا ميشه ولي زير مجموعه توانيرشركت مديريت شبكه برق ايران قبل از ماه مبارك ورود 8:00 خروج 16:15 و براي ماه مبارك ساعتي جديد اعلام كردندورود همان 8:00 خروج 14:30 چرا اين همه تفاوت براي كاركنان دولت !؟
اگر شما تابناكي ها "زر" نزنيد همه چيز تو مملكت ارومه ولي علاقه عجيب شما براي بدبخت نشان دادن كشور قابل توجيه نيست و شرارت ميكنيد!!خوبه كمي هم از عيوب خودتون صحبت كنين!
به شتره گفتن چرا پشتت کجه؟ گفت کجام صافه؟
علی رغم اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یک وزارتخانه محسوب می شود و وزیر با معرفی رئیس جمهور از مجلس رای اعتماد میگیرد ولی متاسفانه این وزارتخانه به قوانین مربوط به ساعت کار که توسط دولت ابلاغ می گردد توجه نمی نماید. در حالیکه ساعت کار برای کارکنان دولت از 8 صبح تا 2 بعداز ظهر تصویب شده لیکن در وزارت دفاع ساعت کار از 7 صبح تا 4 بعداز ظهر می باشد. در پاسخ هم مطرح میگردد که وزارت دفاع تابع قانون نیروهای مسلح است . جالب اینکه کارکنان وزارت دفاع 5 ساعت بیشتر از کارکنان نیروهای مسلح در هفته کار می کنند.
با سلام
تکلیف ما کارمندان در تبریز چیست که پنجشنبه ها هم در اداره هستیم و ساعات کار عادی مان تا14 است،و متاسفانه سال قبل هم استانداری در ماه مبارک ساعات کار را از 9تا14اعلام کردکه بر خلاف مصوبه دولت بود و کسی هم نیست که به حرفمان گوش دهد:چرا اینهمه تبعیض و شخصی سازی؟!
اصلا كسي ميدونه ساعت كار مجلس چه جوريه تازه مگه خود نماينده ها سر كارشون هستند كه بخواهند قانون و اجرا كنن بنده خدا ها دنبال تيم فوتبال هستند كه به شهرها شو ببرن واقعا خيلي بي انصافي كه بخوان تو مجلس هم حاضر باشن
در سازمان انرژي اتمي تهران نيز مصوبه دولت اجرا نميشود و كارمندان اين سازمان از 8 صبح تا 16:15 در محل كار حضور دارند. شكايات كارمندان نيز به جائي نرسيده است.
با سلام ،
من مسلمان روزه گير هستم اما به حقوق عمومي عميقا اعتقاد دارم و آن را مهمتر از احكام فردي مي دانم ماه مبارك از 8 صبح تا 5 عصر كار مي كنم و از پول بيت المال عبادت نمي خرم.
ساعت کار در سازمان انرژی اتمی از 8 تا 4:30 است با اینکه زیر نظر مستقیم رییس جمهور کار می کند
مسخره هست
استانداری کردستان در این مورد هیچ وقت زیر بار نرفته و مصوبه هیت دولت را رعایت نمی کند امسال گفته از 8.15 تا13.15 بیائید سرکار
ساعت كاري بانك سامان هم در اين ايام يك ساعت بيشتر از ساير بانك هاي خصوص هست. اعلام كردن براي رفاه حال مشتريان. كارمندان بيچاره اين بانك هيچ حقي ندارند.
من کارمند شرکت نیمه دولتی هستم. هر وقت به نفعشون باشه از دولت تبعیت می کنن هروقت هم که به نفعشون نباشه خصوصی رفتار می کنن. ما موندیم این وسط
بهتر کارمندای دولت که کار نمیکنن لااقل بیشتر تعطیل باشن کمتر آب و برق و گاز مصرف میشه این چند ساله دولت خودش مشوق تنبلی است
من کارمند شرکت پستم ما یه وزیر داریم ولی ده جور پرداخت حقوق و ساعت کاری .مثلا ما پستی ها حق مسکن میگیریم 50 تومن ولی وزارتیها میگرن 150 .ما حق تخصص نمیگریم درحالی که اونا 100الی 150 میگیرن بن نقدی ما میگیریم 78 تومن اونا نمیگرن .اونا حق صفر میگرن 500هزارتومن مانمیگیریم اضافه کاراونا بین 90ال175 ولی ما بین 30 الی 120البته 120تو فقط رئیسان میگیرن یه بار هم واسه رئیس جمهوری هم نامه نوشتیم ولی هیچ خبری نشد
خدا لعنتشون کنه
دیگه زبون همه از این همه افتضاح کاری بند اومده
تکلیف ساعات کاری کارگران درمبارک رمضان چی میشه. کارگر باید روزی 8 ساعت کار بکنه ولی کارمندان محترم دولت ...
براي ما كارمندان وزارت ارتباطات ماه رمضان با بقيه ماهها فرقي نداره تازه قراره تا ساعت 16 در اين ايام سر كار باشيم
شما اول مشخص كنيد چرا مجلس بايد دو هفته تعطيلات تابستوني داشته باشه ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه اين آقايون چه كار مشكلي انجام ميدن ؟؟؟؟؟ مگه نه اينكه قانون براي همه وجود داره ؟؟؟؟
جالبه تو ایران فقط کارمندان دولت کار می کنند انگار بقیه شاغلین اصلا دیده نمی شن
در مخابرات استان تهران هم وضع به همین منوال است و قانونی وجود ندارد مثلا ساعت کاری برای ماه رمضان 8 الی 15.30 می باشد .هرسازمان و اداره ای یک ساز میزنه
البته ما بیچاره پرستاران که هیچ وقت تقلیل ساعت کاری یا تعطیلی و... شامل حالمان نمی شود ودر همه حال باید سرکار باشیم باورکنید حتی یک ساعت اضافه کاری هم شامل حال ما نمیشود بجزاینکه آن مقدار را واقعا شیفت داده باشیم یعنی مثل سایر کارمندان که ماهانه مبلغی بصورت اضافه کار به آنها پرداخت میشود ما همچو چیزی نداریم دریک کلام زندگی ما شده شیفت دادن در بیمارستان واستراحت جهت آماده شدن برای شیفت بعدی باورکنید هیچ سهمی از زندگی جزکارکردن وفرسوده شدن نداریم واین درحالی است که حقوق دریافتیمان هم بسیر کمتر ازکارمندان دیگر وحتی کارمندان اداری خودمان هست ای کاش یک روز کسی ما را هم باور میکرد
سلام
کارگرهای بندر خرمشهر در گرمای 52 درجه زیر آفتاب شدید روزی 8 ساعت کار می کنند ولی کارمند های محترم زیر باد خنک کولرگازی از ساعت 9 صبح تا 5/2 بعد از ظهر کار میکنند . واقعا انسان معنی عدالت را اینجا درک میکنه
اداره ما موسسه نمایشگاههای فرهنگی هنوز ساعت 30/8 تا 30/4 سر کار هستیم در حالیکه بقیه تا 30/2 هستند . این ظلمی است در حق ما
مشکل فقط از مجلسه
آقایان هرچی به ضرر خودشون باشه قبول نمی کنن.مگه نبود برای تفحص از مجلس چقدر شاکی شدن ولی برای بقیه باید اجرا بشه.
خودشون که اونجا کار نمی کنن و فقط خوابن بقیه هم نباید ساعات کاریشون کم بشه.
حیف پولهای میلیونی مردم که الکی توجیب اینا میره
خدا پدر احمدی نژاد را بیامورزه من همیشه شبهاتا سحر مجلس حاج منصور دعاش میکنم چون ساعت کاریم9شروع میشود میتوانم برم
ولی اداره ما ساعت کاریش شده از 9 تا 2.5 انقد خوبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها