بازدید 6585
۵

هشدار به واردكنندگان محصولات قرآني از چين

در اين تابلوها حتي سوره حمد را هم با غلط چاپ كرده‌اند و من همين جا به همه واردكنندگان و شركت‌هايي كه ناآگاهانه محصولات قرآني از چين وارد مي‌كنند هشدار مي‌دهم كه متحمل خسارت‌هاي فراواني خواهند شد.
کد خبر: ۱۸۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶ 31 July 2011
در آستانه فرارسيدن «بهار قرآن»، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن كريم به شركت‌ها و واردكنندگان تابلوهاي قرآني با اغلاط فراوان از چين هشدار داد و همچنين توصيه‌هاي جدي به مردم براي خريد قرآن كريم و محصولات قرآني ارائه كرد.

به گزارش «جام جم»، احمد حاجي‌شريف كه به همراه 2 معاون ديگر سازمان دارالقرآن روز گذشته به جمع خبرنگاران آمده بود، در پاسخ به پرسش «جام‌جم» مبني بر سرانجام ورود قرآن‌هاي چيني به بازار گفت: علاوه بر قرآن‌هايي كه با اغلاط چاپي فراوان از اين كشور وارد شده‌اند برخي شركت‌ها مبادرت به واردات تابلوها و محصولات قرآني كرده‌اند كه متاسفانه آنها هم مملو از غلط‌هاي فاحش است.

تشريح اغلاط برخي تابلوها

او درباره تابلويي كه تصوير آن را مشاهده مي‌كنيد، گفت: در سوره «يس» آيه «تنزيل العزيز الرحيم» به غلط «تنزيل العزالرحيم» منتشر شده است يا ما شيعيان معتقديم كه «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم» جزئي از سوره است اما در تابلوي شماره 2 هم «چهارقل» بدون ذكر بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم درج گرديده است. حاجي شريف ادامه داد: در اين تابلوها حتي سوره حمد را هم با غلط چاپ كرده‌اند و من همين جا به همه واردكنندگان و شركت‌هايي كه ناآگاهانه محصولات قرآني از چين وارد مي‌كنند هشدار مي‌دهم كه متحمل خسارت‌هاي فراواني خواهند شد.

تصويب ممنوعيت ورود محصولات قرآني

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن كريم تاكيد كرد: ما به هيچ عنوان مجوز انتشار اين قرآن‌ها و محصولات را نخواهيم داد و با همكاري دوستان در وزارت ارشاد بزودي ممنوعيت ورود اين محصولات از چين را تصويب خواهيم كرد.

او گفت: من فيلم توليد اين محصولات اعم از قرآن‌هاي مكتوب و تابلوها را ديده‌ام و متاسفانه به هيچ عنوان حرمت‌ها و ملزوماتي كه ما مسلمانان براي دست زدن به قرآن و ديگر موارد مشابه قائل هستيم در توليد اين آثار رعايت نمي‌شود.

حاجي‌شريف تاكيد كرد: ما ادعا مي‌كنيم كه ام‌القراي جهان اسلام هستيم پس خودمان بايد محصولات قرآني را صادر كنيم و خوشبختانه امروز آستان قدس رضوي، سازمان تبليغات اسلامي و سازمان اوقاف چاپخانه‌هاي تخصصي قرآن و كتاب‌هاي ديني دارند كه در جهان كم‌نظير است.

واسطه‌گري لبناني‌ها در چاپ قرآن

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن كريم همچنين به نكته ديگري هم اشاره كرد و گفت: براساس تحقيقات ما برخي از دوستان قرارداد چاپ قرآن را با كشور لبنان مي‌بندند اما خود لبناني‌ها كار چاپ را به چاپخانه‌هايي در چين و ايتاليا مي‌سپارند و بدون نظارت و حساسيت‌هايي كه مسلمانان دارند چاپ مي‌كنند و تحويل ناشر ايراني مي‌دهند.

مردم قرآن گران نخرند

حاجي شريف در ادامه سخنانش و با توجه به نزديك شدن به ماه رمضان توصيه‌هايي هم به مردم و ناشران داشت و گفت: در گذشته ناشران قرآن را با كيفيت خوب چاپ مي‌كردند و آن را بركت كارشان مي‌دانستند اما امروز با گسترش چاپ و نشر در كشور متاسفانه شاهد برخي سودجويي‌ها در اين زمينه هستيم.

او با انتقاد از فقدان نظارت مناسب بر قيمت قرآن ادامه داد: ما انتظار داريم قرآني كه چاپ آن 3 هزار تومان هزينه داشته است حداكثر 4 هزار تومان عرضه شود ولي برخي ناشران پشت جلد مثلا مي‌نويسند: «هديه اين قرآن بيش از 15 هزار تومان نيست» مردم گول اين مطالب را نخورند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن كريم همچنين توصيه ديگري هم به ناشران داشت و گفت: يكي از نكات مهم در چاپ قرآن صحافي است چون قرآن كتاب داستان و رمان نيست كه يك يا 2 بار خوانده شود و ممكن است در طول روز در يك مسجد يا حسينيه بارها اين قرآن مورد استفاده مردم قرار گيرد پس بايد حتما دوخته شود و نبايد با سهل‌انگاري و يك ته چسب ساده كار صحافي را انجام داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
هنر نزد ايرانيان است و بس و برادران چيني تا نابودي كامل اقتصاد ايران و البته خود ايرانيان از پاي نخواهند نشست...
جلوی تاجران ایرانی که سفارش این کالا ها رو میدن باید گرفت این تاجرای بیسواد ما مقصر تر هستن
,واقعا مطمئنید عمدی در کار نیست؟؟ وقتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس قرانهایی با حذف ایات جهاد و طلاق منتشر میشود بهتر نیست کمی تیز هوشانه با این قضیه برخورد شود؟امروز یک الف یا بسم الله حذف میشود و فردا ایات را حذف میکنند . شما رو به خدا شوخی نگیرید این بی حرمتی اشکار به قران را. با این کارها دارند استانه تحمل ما را کم کم بالا میبرند تا دیگر به تحریف هم عکس العملی نشان ندهیم. شاید وارد کننده از این قضیه نا اگاه باشد اما متولین فرهنگی که اگاهند. یه حرف حساب هم با مردم: اخه قران که کلام خداست چه ارتباطی با کشور و مردم منکر خدا دارد؟؟ حیف این همه هنر پاک هنر مندان داخلی نیست که با وضو و با یاد خدا تابلوهای بی نظیری خلق میکنند؟ اشکال از غیرت دینی و ملی خودمان هم هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل