بازدید 31311
«مختارنامه» به پایان رسید؛

پایان رنج و آرمان خواهی یک قیام

سخن درباره آزادگی ملتی است که همواره آرمانخواه و عدالت گرا بوده و به دلیل آرمان هایش ایستاده و بیعت را با پول و مقام و ثروت معامله نکرده است؛ هرچند بارها در همین جامعه ایرانی هم بی اخلاقی هایی دیده می شود، ولی این جامعه هر چه هست، به وقت حادثه بیعت شکن نیست. پخش سریال مختارنامه و مرور تاریخ، نشان داد که آرمان خواهی و ماندن بر آرمان، هزینه می خواهد؛ از جان و از مال...
کد خبر: ۱۸۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۴ 30 July 2011
سرویس فرهنگی ـ سریال «مختارنامه»، کار ماندگار و فاخر داود میرباقری ـ که به قیام توابین و مختار می پرداخت ـ در حالی به پایان رسید که از رهگذر پخش چنین سریالی در چهل هفته تلنگرهایی بر ذهن و قلب مخاطبان زده شد که شاید با خواندن هزار صفحه کتاب و هزاران ساعت سخنرانی، چنین نتیجه ای برایشان به دست نمی آمد.

به گزارش «تابناک»، در برهوت فیلم و سریال های تاریخی قدرتمند و خوش ساخت، سریال مختارنامه، غنیمتی بود تا هر جمعه، مخاطبان رسانه ملی را پای تلویزیون جمع کند؛ سریالی که هرچند از پیش فرجامش مشخص بود، گویی آرزو این بود که برای یک بار هم که شده تاریخ به اشتباه روایت شود!

بنابراین، تردیدی نیست که کارویژه سریال های تاریخی، مرور رخدادهایی است که در دل آن وقایع، عبرت هایی نهفته است که نه تنها برای امروز که برای آینده هم اگر به آن توجه شود، بسیار کاراست.

سریال مختارنامه به یقین، چنین حسی را به مخاطب می داد، چنانکه مخاطب گاهی احساس می کرد که در گذشته زندگی می کند و گاهی در امروز و گاهی رخدادهای مختارنامه را عبرتی برای آینده خود می پنداشت.

اما با نمایش سریال مختارنامه و وقایعی که بر وی و قیامش رفت، نکته دیگری هم برای ایرانیان آشکار شد؛ زمانی که آرمان خواهی ایرانیان و وفاداری بر آرمان هایشان در تاریخ و به ویژه در هنگامه دفاع مقدس را با سختی های مختار ثقفی مقایسه کردند؛ بیش از پیش به سخن امام راحل عظیم الشأن آگاه شدند؛ هنگامی که در مقایسه‌ای میان ملت ایران با انسان های عصر نزول قرآن و دوران‌های بعدی، ایرانیان را بهتر از آنان برمی‌شمارد. شور و شعور مسلمانان ایرانی، مجالی برای تردید و نومیدی و گریز و تن‌آسایی و نفوذناپذیری از دشمن باقی نگذاشته و همواره آنان را به پیشواز خطرخیزترین واقعه‌های بزرگ تاریخ کشانده است.

حضرت امام درباره ملت ایران چنین می فرمود که:

«من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله ـ صلی‌الله علیه و آله ـ و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی ـ صلوات‌الله و سلامه علیهما ـ می‌باشند».

بر این اساس، در دفاع هشت ساله ملت ایران، نه خیانت جنگ احد به بهانه غنیمتی رخ نمود و نه سقیفه ای، اساس حکومت را به انحراف برد و نه جمل و نهروانی و نه بی وفایی کوفی در صفین و کربلا و... خاطر مبارک امام راحل را مکدر کرد.

سخن کنونی میان عرب و عجم نیست، بلکه بحث درباره آزادگی ملتی است که همواره آرمانخواه و عدالت گرا بوده و به دلیل آرمان هایش ایستاده و بیعت را با پول و مقام و ثروت معامله نکرده است؛ هرچند بارها در همین جامعه ایرانی هم بی اخلاقی هایی دیده می شود، این جامعه هر چه هست، به وقت حادثه بیعت شکن نیست.

پخش سریال مختارنامه و مرور تاریخ، نشان داد که آرمان خواهی و ماندن بر آرمان هزینه می خواهد؛ از جان و از مال. به گفته سید شهیدان اهل قلم: آرمان خواهی انسان، مستلزم صبر بر رنج هاست؛ پس ای برادر خوبم، بیاموز که در این سیاره رنج صبورترین انسان ها باشی.

در پایان به سهم خود به همه دست اندرکاران این پروژه بزرگ و ماندگار، به ویژه حاج محمود فلاح تهیه کننده و استاد داود میرباقری کارگردان، خسته نباشید عرض کرده و امیدواریم نزد حضرت زهرا(س) و حضرت سیدالشهدا(ع) مأجور باشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۸۲
فارغ از كيفيت فيلم يك سوال مهم دارم كه دوست دارم جوابشو بدونم . چرا اين همه صحنه خشن و ناراحت كننده با جزئيات كامل توي اين فيلم بود ؟ جالب اينكه چنين صحنه هاي خونريزي رو در فيلمهاي خارجي سانسور ميكنند ! آيا واقعا پخش اين خشونتها روي مردم و جامعه تاثير نميذاره ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
جالب اينكه چنين صحنه هاي خونريزي رو در فيلمهاي خارجي سانسور ميكنند!..
....شما بايد جاي فراستي را بگيريد
ب.ب.ت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
بعضی ها جو می دن ، بعضی ها هم جو می گیرن
اندیمشکی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
برای اینکه ببینیم و باور کنیم که شهادت سخته و مردانی که در راه خدا شهید شدند کار خدایی کرده اند
لوتی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
مقیاس خود افرادن...شما ببینید چند تا کودک و بزرگسال با دیدن این صحنه ها دچار مشکل بد روحی میشن؟ به نظر من خیلی خیلی کم اند. چون این صحنه بیشتر با حماسی، تعلیمی، و تربیتی دارند تا ضربه ی عصبی محض. با قدری انصاف باید میان خشونت سریالی نظیر مختار با خشونت مثلاً کوسه یک تفاوتی قائل بشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
خوب برادر من تلوزیون یه دکمه داره که اگه اون رو فشار بدی میتونی کانال رو عوض کنی و صحنه ی خواستگاری و جشن و عروسی ببینی.
تازه یه دکمه ی دیگه داره که اگه بزنی کلا خاموش میشه.
شما اگه تاریخ توی روحیت اثر بد میزاره از این دکمه ها استفاده کن
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
تو بهتره بري همون فيلمهاي خارجي رو ببيني كه سانسور كردن.تو فيلم هاي خارجي اگه مي خواستن سانسور كنند كه اصلا توليد نمي كردند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
آقای علی آقا .این سریال یک سریال تاریخیه و برای مقایسه با یک سریال تاریخی خارجی باید مقایسه بشه.توصیه میکنم اسپارتاکوس رو ببینید!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
اگه خارجی ها پخش نمی کنند به خودشون مربوطه. اما پخش این صحنه ها در این فیلم واقعیت و سختی جنگ ها را به بینندگان انتقال می دهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
تا بدونیم شهادت کار مردان خداست
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
منظورم اين بود كه ما صحنه هاي خشن اونها رو سانسور ميكنيم نه خودشون كه توليد كردن ! به هر حال به نظر من تبليغ خشونت و خونريزي اثرات خودش رو روي جامعه ميذاره و اين يه بحث علميه . حرفم نه سياسي بود نه روشنفكرانه ! نظر من همونه كه گفتم و البته نظر شما هم محترمه
ناشناس
| United States |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
همتون جو گیرین از شخص سوال کننده رو بگیر تا اشخاص جواب دهنده ایرانیو جوگیریش رو تو طول تاریخ اثبات کرده به ما
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
حالا شماچقدردل نازکی .من که کیف می کردم شماهم می تونی صحنه های دلخراش رانبینی .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
آقا این حرفهارو بی خیال.بیاید برید لوکیشنشو از نزدیک ببینید ببینید چی هست!!!!!چیکار کردن!!!!محسن شاه ابراهیمی ترکونده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
کی گفته خارجیا نشون نمیدن؟
چرا الکی اینقدر مطمئن حرف میزنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
تقصیر مامانته که میذاره این صحنه ها رو ببینی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
یا شما سریال خارجی ندیدی یا نمیدونی خشونت چیه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
بابا کم چرت بگو تو اصلا فیلم خارجی دیدی که حرف می زنی که صحنه های فیلم سانسور می کنن پس اون همه خشونت تو فیلما چیه
من از سكانس تير خوردن به گلوي مختار گريم گرفت.....
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
بسیار بسیار فیلم خوبی بود آقای میرباقری روی تک تک دیالوگ ها و صحنه ها با دقت کار کرده بود باید این فیلم را دو بار دید تا نکات ظریف آنرا متوجه شد
ناشناس
| United States |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
سلام
من تو اون لحظات ياد غربت و شهادت امام حسين كه يكه و تنها بود افتادم و حسابي گريه كردم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
مگه فیلم هندی بود
به نظر من جالبیش این بود که یک بار هم که شده پیروز شدن دشمنا رو دیدم اون هم توی تلویزیون خودمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
جالبه که شما فکر میکنی مختار شکست خورده . کسی پیروز هست که پیش خدا و رسولش سربلند باشه .مختار درصورتی که به ظاهر شکست خورد ولی انتقام خاندان پیامبر رو گرفت و ثابت کرد که یکی از یاران امام حسین در دشت کربلا بوده و اسارت این توفیق رو ازش صلب کرده بود ولی درنهایت بازهم به آرزویش رسید. درضمن در تلوزیون هم شکست خوردن زیاد دیدیم فیلمای تاریخی رو بیشتر دقت کن !!
ناشناس
| United States |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
فكر كردي مختار كيه ،ارنولده همه رو بكشه بعد بره دنبال كارش
نه عزيزم ،مختار يك واقعيت بود ،تو ببين چه درسي ميتوني ازش بگيري
محمد
| Germany |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
پیروز شدن دشمناااا .... !!!؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
شما پيروزي رو چي مي بيني؟ اگر اينجور فكر كنيم امام حسين هم شكست خورد؟ يعني قيام مختار فقط وقتي نتيجه مي داد كه مختار تا ابد زنده مي موند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
برو و ادامه ی داستان را در تاریخ بخوان تا متوجه بشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
اگه اینطور باشه حتما امام حسین ع نیز از یزید شکست خورد چون شهید شد. برادر کجا سیر می کنی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
شکست؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
من خیلی متدسفم بگم که خیلی بیچاره هستی که هنوز نفهمیدی که پیروز حقیقی مختار بود که جاودان شد. چشم ها را باید شست
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
دوست عزیز بهتره یه ذره عمیقتر به مسایل نگاه کنی!! آیا همه ما فرجامی به جز مرگ داریم؟ بهترین مرگ مرگی سربلند و با عزت مانند شهادت است که مختار بعد از گرفتن انتقام شهدای کربلا به آن رسید. من به شخصه مختار را پیروز و سربلند در تاریخ میبینم.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
چرا اینطوری برداشت میکنین؟ منظور این بنده خدا این نبود که مختار شکست خورده و فلان و بهمان منظورش این بود که بالاخره تلویزیون یک شکست - حتی مقطعی و صوری - رو نشون داد - این چیزیه که سالهاست جزو خط قرمزهای تلویزون هست و میگن همه چیز باید گل و بلبل باشه تا نشون بدیم و به بیننده نباید تمام حقایق رو نشون بدیم
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
پیروز واقعی مختار بود نه آل زبیر.این رو میشه از تاریخ فهمید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
یعنی به نظرت اون یک نفر ی که در خیل جمعیت دشمن گیر افتاده بود ؛‌شکست خورد؟!!!!!!!!!!!!!
به نظرم یا باید نگاهت رو به این قضیه عوض کنی یا جمله ات رو !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
عزيزم نكنه فكر مي كردي داري فيلم جان سخت رو مي بيني؟اونو كه ديدي پيروزي دشمن نبود ذلت دشمن بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
بابا چی کار دارین؟؟؟؟؟؟؟؟هرکی یه نظری داره باید بهش احترام گذاشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
بايد به عرضتون برسونم که شما هم مثل ابن زبير فکر ميکني.
یک نصیحت به نویسنده: زود جوگیر نشو ! خیال پردازی زیاد ادم رو نابود میکنه خودت هم خوب میدونی که وضع جامعه الان چه جوریه و این ملت همیشه مبارز دارن به خاطر دوزار چه جوری همدیگرو میچاپند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
يك نصيحت هم به شما:همين ملتي كه الان شما گقتي اكثرشون آدمهاي پاك و مهرباني هستند كه نان حلال برايشنا از همه چيز گواراتر است...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
دقت کن عزیز. نویسنده محترم نوشته: به وقت حادثه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
به قول شاعر که می گه سعی کن زیبایی در چشمان عتو باشد نه در آن چیزی که به آن می نگری. به نظرت این دیدی که از جامعه داری به خودت بر نمی گرده؟
محمد اصفهان
| United States |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
برادر عزیزم من نمی دونم شما کجای ایرانی اما اهل هرکجا هستی این حرف منو خوب گوش کن و انجامش بده شما در طول هفته تو خیابون که میری می بینی که خیلی از خانم ها بد حجاب هستند به طوری که فکر میکنی حتی یک دهم آدمای این شهر ایمان ندارند اما اگه روز جمعه روز عاشورا یا بارزتر از اینها شب قدر اگه بری مسجد شهرتون میبینی انگار تمام ادمای شهر اومدن مسجد اونوقت فکر میکنی که حتی یک دهم آدمای این شهر هم به جهنم نمی رن برادر من این تضاد ها همیشه ودر تمام جوامع هست اما هر جامعه یه اکثریت داره یه اقلیت شما ببین مردمی که روزی حلال براشون مهمه یا مهربون هستن یا عاشق زندگی و زن بچشون هستن بیشترن یا عکس این مطلب اونوقت می شه قضاوت کرد در ضمن این مطلب شما خواسته یا ناخواسته به نوعی توهین به مردم شریف و با عزت ایرانه البته به طور کامل مطلب شما رو هم تکذیب نمیکنم اما همانطور که گفتم در هر جامعه تضاد هایی هست
خیلی غم انگیز و عبرت انگیز بود.
به اون دوستی که گفت صحنه های خشن داشت باید گفت، اون خارجی که تو داری اینطور سنگش رو به سینه میزنی داره به جای صحنه های خشن، صحنه های ...و جنسی رو تو فیلماش به خورد بچه های من و تو میده و تو دلت خوشه که صحنه های خشونت انگیزش رو حذف میکنه؟!!!
اگه شما دلت خوشه که با یه علامت +18 روی فیلم دیگه هیچ زیر 18 سالی این خشونتها رو نمیبینه پس یا ما مال یه کره ی دیگه هستیم و از اوضاع و احوال این جهان بی خبریم یا شما خیلی ساده لوح هستید.
توصیه میکنم یه سری به آمارهای خود کشورهایی که شما ازش دم میزنی، بزنی رفیق...
اشکم در اومد:(یا لثارات الحسین...
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
ما نیز در حال گریه کردن بودیم چه لحظاتی بوده
یا حسین مظلوم کرببلا
عجل الفرج
دشمنا پیروز نشدند پسر خوب. مختار پیروز واقعی بود.
عالی بود . این سریال نشون داد اگر بخواهیم می تونیم باکیفیت و در حد استادندارد و خواست مخاطب فیلم بسازیم.
صحنه خون ریزی بده ولی جز جدانشدنی فیلم بود و باید خشن و خونین بودن رو نشون می داد. از طرفی در همه فیلمها دقت کنید که رو صحنه های این چنینی حالا شمشیر باشه یا انفجار زیاد کار می کنن و این یک امتیازه.
عالی بود . این سریال نشون داد اگر بخواهیم می تونیم باکیفیت و در حد استادندارد و خواست مخاطب فیلم بسازیم.
صحنه خون ریزی بده ولی جز جدانشدنی فیلم بود و باید خشن و خونین بودن رو نشون می داد. از طرفی در همه فیلمها دقت کنید که رو صحنه های این چنینی حالا شمشیر باشه یا انفجار زیاد کار می کنن و این یک امتیازه.
امشب كه به آرزوش رسيد..

تجم كن وقتي مختار واقعي شهيد ميشه و روحش به عالم بالا پر ميكشه

چه كسايي به استقبالش اومده بودن............
خوشا به حال مختار...
مجموعه خیلی پرباری بود
لحظات شهادت مختار ما رو به یاد شهادت مولایمون حسین ع انداخت
آقای میرباقری جزاک الله خیرا
اه خاک بر سر ساندیس خورت کنن تابناکی آشغال. چی رو هی تعریف می کنی همون بهتر که این سریال تموم شد من که یک دقیقش رو هم ندیدم. آدم مغز خر خورده باشه بیاد عوض ماهواره بیاد بشینه پای این سریالا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
اگر یک دقیقه هم ندیدی چرااینقدر بهت فشار اومده؟ضمناً قرار نیست نظرات جنابعالی رو همه مردم محترم بدونن.شکلات خور
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
آره تو مغز خر خوردي كه بجاي ديدن اين سريالهاي زيبا مي ري چرنديات ماهواره رو نگاه مي كني
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
اجرتون با شمر و خولی و حرمله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
قند عسل ، وقتی به قول خودت یک دقیقه از سریال رو ندیدی چگونه به خودت اجاره میدی قصاوت کنی ، منم ماهواره می بینم اما مثل تو ولنگاری فکری را نپذیرفتم
عليرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
خلايق،هر چه لايق!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
راست میگی شما . حیف نباشه آدم سریال های پر محتوا و جالب فارسی وان رو وا کنه ، بیاد بشینه یه اثر ملی فاخر رو ببینه !!!؟؟؟ اثری که تا مدتها ماندگار خواهد بود ؟؟؟ واقعا شما درست میفرمایید !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
شما بهتره به دکتر افشار مراجعه کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
تو که یک دقیقش رو هم ندیدی!!! پس حق اظهار نظز رو هم نداری...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
هر چیز با ارزشی لیاقت می خواد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
........(خاموشی)
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
یعنی روی هرچی جلبکه سفید کردی!!!
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
آشغالی مانند تو همان به که بروند سریالهای جنسی ماهواره ها تماشا و یا چرندیات ضد انقلابها علیه ملت ایران را گوش دهند. تو که بقول خودت یک دقیقه‌ از سریال مختار را ندیده‌اید پس چطور به قضاوت در باره آن می نشینید. البته از عنوان «سبز»ی که برای خودت انتخاب کرده‌اید شخصیتت کاملا معلوم است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
خاك بر سرت بدبخته بيچاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
يكي از نتايج فارسي وان كشف شد .
كلاهت رو محكم بچسب باد نبره .
مطمئنم كه مسلمون نيستي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
حيف اين سريال كه تو امسال تو ببين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
برات متاسفم، زیاددددددددددددددد
داری هرس میخوری معلومه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
تو که مغز خر نخوردی، این ادب و شعورته
اگه مغز خر بخوری چیکار میکنی؟!؟!
:)))))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
شما باید سریال های ماهواره که آدمها با محارمشون نزدیکی می کنن و زنهای متاهل با مردان اجنبی رابطه جنسی دارند را نگاه کنی تا به یاد نزدیکانت بیفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
آشغال خودتی با اون فکر مزخرفت . خاک تو سرت بکنن با این طرز فکرت . معلومه فیلم های فارسی وان و ... حسابی بهت چسبیده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
تو همون بهتر که بری pmc و farsi1و itn و... ببینی، بی لیاقت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
واقعا که !!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Switzerland |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
من حاضر ساندیس بخورم ولی هر آشغالی که ماهواره ها میخوان به خوردم میدن رو نخورم .
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
حكايت آقا يا خانم سبز حكايت اين آيه شريفه هست كه:
صم بكم عمي فهم لا يرجعون ...
خداوند مختار و همه دوستداران اباعبدالله الحسين عليه السلام رو با حضرتش محشور گرداند.
سیدمحسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
ببین عزیزدل برادر تومیتونی با یک کامنت خوب ومودبانه وخیلی ملیح نظر بقیه روبه نوشته خودت جلب کرده البته میدونم بادیدن این همه پاسخ کلی اون نفس واموندت چاق شده اما نگران نباش بادکترت صحبت کردم بادعاوثناخوب میشی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
آخه تو که یک دقیقش هم ندیدی !!!!!
واسه چی اومدی اینجا ؟؟
اصلا واسه چیزی نظر میدی ؟؟
کلا نظراتو تو همه موارد زندگیت ندیده دادی که فکرت اینجوری پوسیده ....
واقعا نماد زیبایی برای موج سبز بودی :)))))
ناشناس
| Iraq |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
این نظر و شبیه این نظرات را خود تابناک میزاره ...یه نظر بر خلاف نظرات رایج تا یه عده ای رو که خودش خوب میدونه خراب کنه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
آخی طفلی می خواس بگه ماهواره دارن:D
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
خوش به حال مختار که چشمان نالایق تو او را ندید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
وقتی مجری اون شبکه میاد تو برنامه مطبوعش! میگه من مشکلی با رابطه غیر اخلاقی خواهرم با هیچ کسی رو ندارم خوب این مغز خر خورده به فکر خودش روشن فکر هم زود جو گیر میشه و حرفهای اون رو به نحوی تکرار میکنه حالا می خواد انکار یه کار ملی باشه یا هر چیزه دیگه...
حیف اسم ایرانی که رو توئه...
ناشناس
| Canada |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
خب بله تابناکه دیگه...کسی انتقاد منطقی کنه (من انتقادی الان ندارم) چاپ نمیشه اما یکی ناسزا و حرف نامربوط بگه حتما چاپ میشه...شرم آوره
آخه مگه میشه سریالی ساخت که توش پر از درگیری و جنگه بعد صحنه خونریزی نداشته باشه... دود از سرم بلند شد از بعضی از انتقادا.... سریال امام علی و مختارنامه دو شاهکار ماندگارن همانطور که سریال یوسف یک فاجعه در سریال سازی بود. ای کاش سریالهای تاریخیو فقط به میرباقری میدادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
تو اين كشور كارگردان خوب زياد داريم
بهتره بگيم اي كاش سريال‌هاي تاريخي و اينچنيني رو به كارگردان‌هايي بديم كه توانمدي ساخت رو داشته باشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
ببخشید دوست عزیز سریال یوسف یک فاجعه بود که هنوز تمام نشده ملت 1000 تا جوک و لطیفه از تک تک سکانسهاش درست میکردن و هر جا که میرفتی حرف از اون بود!اقا کارگردانش با شما در یک عقیده و مسلک نیست چرا اجر بقیه دست اندر کارای این سریال فاخر رو تضییع میکنی.امیدوارم بزاری!!!
مادر من وقتی سریال تموم شد یهو بغضش ترکید اینقدر حالش بد شد من ترسیدم اتفاقی براش بیافته
صحنه آخر که مختار میجنگه تیر بارون میشه و هیچ حرفی هم نمیزنه غم انگیز ترین صحنه سریال بود
ای کاش کارگردان فینال فیلم رو اینجوری تموم نمیکرد ای کاش با کشتن ابن زیاد و یا ثبث فیلم رو تموم میکرد
مجبور شدم برم ادامه تاریخ قیام مختار رو از کتابای تاریخی بخونم
عبدالمالک بن مروان به مصعب حمله مبکنه و پس از شکست اون گردنشو میزنه قصر کوفه رو هم با خاک یکسان میکنه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
عزیزم شما خیلی خودتو ناراحت نکن مختار پرواز کرد و به ملکوت پیوست و جاوید شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
ممنون از توضيحاتت...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
خوشکل خب مختار اول ابن زیاد رو کشت و بعد کشته شد ، چجوری با قبل شبث فیلم تموم بشه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
شبث تو مزار بوسیله ابن حر کشته شد مختار اون موقع زنده بود
به هر حال کاش اینطوری تموم نمیشد
تعجب میکنم از کامنتها...من به این سریال نقد جدی دارم...سریال ضعیف مختارنامه که بیشتر به طنز شباهت داره با هزینه های سرسام آور با کلی ادعا ساخته شده ...دیالوگ ها و رفتارهای امروزی در یک سریال تاریخی واقعأ جای تمسخر داره...قسمت هرمله توهین بزرگی به شعور ایرانیها در نحوه استتار در جنگ شد و دوئل مسخره مختار و هرمله واقعأ افتضاح بود و غول کشی مختار هم که مایه خنده...مختارنامه واقعأ نقطه ی تاریکی در کارنامه آقای میرباقری بود...و صحنه شهید شدن مختار در قسمت آخر که واقعآ اغراق آمیز به تقلید از سینمای هالیوود ولی به شکل کاملآ غیر حرفه ای ساخته شده بود.مخصوصآ صحنه ای که یکی از سربازان با خنجر بطرف مختار حمله ور شد و با شکم رفت توی نیزه ی مختار...واقعآ باید یک پوست اندازی در شیوه تهیه این نوع سریالها انجام بشه و اجازه ساخته شدن کارهای ضعیف رو ندهند...امیدواریم مجید مجیدی در ساخت فیلم سینمایی حضرت محمد(ص) درس خوبی به دیگر کارگردانان بدهند...
موفق و موید باشید لطفآ نظر مخالف رو هم درج فرمایید. متشکر
پاسخ ها
برديا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
ميشه بگي مشكل مقابله مختار با هرمله و غول كشي اون و همينطور صحنه شهادت مختار چي بود؟ شما خودت اگر كارگردان بودي اين صحنه ها رو چطور ميساختي؟
آقاي ميرباقري نه فاميل منه نه آشناي منه و نه هيچ نسبتي با من داره اما قد يه سر سوزن انصاف داشته باشيم كه اون هم بايد فيلمي ميساخت كه با سليقه هفتاد ميليون ايراني جور در بياد. هدف اصلي اين فيلم نشون دادن قيام و دلايل و مشكلات اون بود كه به خوبي نشون داده شد. حالا مثلا اگر توي صحنه شهادت مختار مثلا بجاي تيروكمان با شمشير ميكشتنش اونوقت قيام انجام نميشد؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
من هم با شما موافقم مختار تنها در این سریال حرف بود تو یک جنگ شرکت کرد که اونهم شکست خورد ، کسی که تا دیروز می گفت من در جنگی که بازنده باشم شرکت نمیکنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
حرفات یه حدی درسته اما صحنه ی کشته شدن مختار به هیچ وجه اغراق آمیز نیست. مثلا در مورد شهادت امام حسین تاریخدانها نوشته اند در حالی که تشنه بود و تنها مانده بود حدود 800 نفر را به درک واصل کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
هر سریالی با این همه حجم کاری از این اشکالات خواهد داشت. اونم تو ایران. فیلم سینمایی نبوده که بشه به این راحتی درباره ضعفش نظر داد. شما هم با عینک بدبینی داری قضاوت می کنی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
با توجه به استانداردهای فیلم و سریال سازی در ایران خیلی سرتر بود در ضمن نه تنها طنز نبود بلکه کاملا هم سریال تاثیر گذاری بود. البته این به معنای نادیده گرفتن ضعف ها و نقایص سریال نیست. با تشکر
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
دوست عزیز یه مقداری مغرضانه داری به موضوع نگاه میکنی. نمرات منفی زیادی هم گرفنی.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
شما سعی کن نکات مثبتش رو ببینی
نکات منفی که شما ذکر کردی همش درست بود ولی فکر کنم نکات مثبتش خیلی خیلی بیشتر و اثرات این سریال و نکات آموزشی معرقت شناسیش خیلی بیشتر بود
سعی کنیم همیشه انصاف داشته باشیم
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
من با نظر شما موافقم - با این هزینه ها حق بیننده خیلی بیشتر از اینها بود - ولی نکته ای که باید در نظر بگیرید اینه که در شرایط فعلی و در مقایسه با فیلم های آبکی که این روزها ساخته میشه سریال مختار واقعا یک شاهکاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
تو از فيلم چي ميدوني بهتر جامعه و مخاطب هاي ميليوني سريال نظر بدن نه شما تو برو همون هاليوود رو نگاه كن
عسکری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
همه حرفت را زدی که بگی یک کارگردان طرفدار فتنه فیلم پیامبر را بسازه؟؟
عبدالرزاق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
آقا فرهاد من هم به ساخت اینچنینی مختار اتقاد دارم ولی یادمان نره این سریال در چه دورانی ساخته شده است دورانی که فرماسونرها و عوامل نفوذی شیطان در امور اداره فرهنگی کشور نفوذ دارند و از هر کاری برای تضیف و نابود کردن تشیع و اعتقادات مردم اسافاده می کنند اگر کمتر هم در این سریال تشیع تضعیف شد باز هم جای شکر دارد . نقطه تاریک سریال دائم الخمر شدن یک فقیه شیعه بود که مختار باز او را از قصر بیرون فرستاد تا شیعه را گسترش دهد . غریبه ها بدون تعصب این سریال را نگاه می کنند و این باعث ضربه خوردن به تشیع می شود . خودم به تابناک مشکوک هستم که در عرصه فرهنگی سرباز صهیونیزم باشد که اخبار را در لوای دین می پیچد و با مغز شیطانی ارائه می دهد .
خداوند آگاه تر است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
اصل مفهوم بود که شما با هوش سرشارت نگرفتی
شادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
ما هم فیلم های هالیوودی رو به تعداد زیاد و با دقت دیده ایم . از روح خروشان حاکم بر سریال که بگذریم از لحاظ فنی هم پیشرفت چشمگیری در این عرصه بود . انصاف داشته باشیم
رضا-بوشهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
موافقم. شخصا کارهای آقای میرباقری را دوست دارم، ولی "مختارنامه" صرف نظر از اینکه یک حرکت شایسته فرهنگی/مذهبی بود و یک پروژه بسیار سنگین به حساب می آمد، به لحاظ ساختار،تکنیک و کارگردانی( به خصوص کارگردانی سکانسهای جنگی و اکشن) بسیار بسیار ضعیف بود.
اری حقیقتا از یک نگاه شاید بتوان گفت که تاریخ تکرار مکررات است که به اشکال مختلف دایم ظهور میکند . امشب با چشمانی اشکبار ! به مختار خیره شدم و رفتم به سالهای دفاع مقدس . و در چهره مظلوم مختار در ان لحظات اخر سرداران جاودانه تاریخ خودمان را دیدم . امشب من در چهره مختار همت . باکریها . اجرلوها . کلهر . کریمی . زجاجی دستواره . کاظمی . ووووو..... همه ابرمردان تاریخ ایران زمین را دیدم . وباخود اندیشیدم خوشا به حال انان که مثل مختار رفتند . وبدا بحال کسانی که ابن حر ها را وامثال او را دنبال کردند . وبراستی این چند روز دنیا مگر چقدر ارزش دارد ؟؟ که عده ای تن به هر دنائتی ورذالتی میدهند تا بیشتر از جیفه کثیف دنیا ارتزاق کنند. وایا امام راحل عظیم الشان و خیل شهیدان سر افراز ما اگر امروز پرده های حائل برداشته شود . با ما چگونه سخن خواهند گفت ؟؟؟ ایا ما با اماناتی که انها برایش جان دادند ونزد ما گذاردند چه کردیم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
درست است تاریخ تکرار می شود. گردن زدن کوفیان نفر مرا یاد قتل عام مردم اصفهان در جنگ با مغولان انداخت.
به جز قسمتی که صحنه ی کربلا رو نشون داد می تونم بگم ، این سریال خوب کار کرده بود ...
.
و چقدر تاریخ تکرار میشه !!!!
یا حسین ..
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
دوست من صحنه کربلا خیلی بیشتر و تاثیر گذار تر از این چیزی بود که پخش شد ولی چون چهره حضرت عباس (ع) در اون نمایش داده میشد بسیاری از صحنه های ان حذف شد
ناشناس
| United States |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
مگر ما مرده باشیم مشتی مزدور بی بی سی این اتفاق رو دوباره در ایران رقم بزنند.گوش همه باز باشه.ما تا اخرین نفس پای حکومت ایستاده ایم.!
سلام بر نخستین منتقم خون سیّدالشهداء...
پاسخ ها
ابن الشهید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
عزیزم حضرت مهدی منتقم خون سیدالشهداست نه مختار
جناب مختار فقط جنایتکاران کربلا را قصاص کرد
یک توصیه: از آنجا ککه مختار تونسته به شکل یک قهرمان واسه بچه ها و جوانها جا بیافته، توصیه می کنم یک بازی کامپیوتری به قهرمانی مختار ساخته شود تا شاید بتواند جایگزین چند بازی غربی بشود. اسطوره زیاد داریم اما نمیدونیم چطور ماندگارشون کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
با سلام
بازي کامپيوتري سريال مختار نامه در حال ساخت است . جندي پيش خبر آن در رسانه ها پخش شد
در جواب كامنت 1 بايد بگم كه اينطوري نبود . يه چند تا صحنه انتقام از قاتلين اهل بيت پيامبر ، به شكل ساده تري نشان داده شد.
كارگردان محترم ، داوود ميرباقري ، انشاالله هميشه موفق ، سلامت و پركار باشند.
بسیار جالب و عبرت انگیز بود جواب اون جون رو میدم قیامی که برای حق باشه هیچ وقت شکست نیست و پیروزی و تا ابد ماندگار دشمنان امام حسین ع زلیل خوار یاران حسین وخون خواهانش پیروزو سر بلند تا ابد یا مهدی ادرکنی
من اكثر اوقات خودم رو جاي شخصيت هاي مثبت سريال در همون زمان فرض مي كردم ولي متاسفانه نميتونستم مثل اونا عمل كنم. يا لثارات الحسين....
فقط يك سوال دارم چرا در سريال ولايت عشق امام رضا را همراه با صدا نشان دادند ولي حضرت عباس را در مختار نامه نشان ندادند؟؟؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
بی خیال بابا حساس نشو
واقعامردانگی روبایدازمختارآموخت ازبهترین یاران امام حسین بوداین مرد
اين سريال قرار بود صحنه هايي از كربلا را نشان دهد . بنظر من با حذف اين صحنه ها اين سريال ابتر ماند
در قسمت آخر مختار از نزدیکترین یارش می خواهد که بماند وتاریخ را همانگونه که بوده بنویسد و در جای دیگری می گوید فردا گردن همه شمار را خواهند زد که زدند پس چه کسی تاریخ را نوشت
پاسخ ها
مهدي 82
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
ضمن تبريك به شاهكار آقاي مير باقري...و خسته نباشيد به دست اندركاران اي سريال.
ان سوال دقيقا براي من هم پيش اومد.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
دقت نکردی - به دوستش گفت قصر رو ترک کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
تکرارشو دوشنبه ببین میفهمی. بعضیا یا خیلی گیجن یا خودشونو به گیجی میزنن
مهدي 82
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
آقا حميد ممنون از نكته اي كه بهش اشاره كردي
حالا كه مقايسه ميكني جاي تزوير را هم در جامعه ما مشخص كن
مرحبا استاد مير باقري دست مريزاد گل كاشتي مرحبا به هنرمندان اين مملكت خدا پدر و مادر تان را بيامرزد جانم به به فداي تو يا ابا عبدالله چه ديدي از دست اين مردم نادان وجاهل و مقدس ماب
با عرض تشکر از دست اندر کاران سریال . عالی و عبرت انگیز بود .
برادر میر باقری اجر شما در ساختن این سریال در نزد خدای بزرگ انشااله همانند اجر مختار باشد
موسیقی زیبای فیلم نقش بزرگی در انتقال احساس از فیلم به مخاطب داشت.
آقاي ميرباقري عالي بود خسته نباشيد و خدا قوت.
منتظر سريالهاي جالب بعدي شما هستيم.
کجای این فیلم با کیفیت بود؟!!! اون از شخصیت مختار که بازی ضعیف عرب نیا اونو خراب کرد با اون صداش که انگار از نه چاه درمیومد. من هروقت مختار صحبت میکرد صدای تلویزیون رو زیاد می کردم(شما مقایسه کنید با بازی درخشان داریوش ارجمند در نقش مالک) و اون از دیالوگ های مسخره فیلم که یه جمله رو به زبان 1000 سال پیش می گفتن یه جمله رو به زبان غلیظ تهرون امروز( من که یه بار خندم گرفت نسرین مقانلو یه دیالوگش این بود:"بزک نمیر بهار میاد" شما با لهجه بچه تهرونی های بخونیدش) و اون هم از صحنه های اکشن آبدوخیاری فیلم. من نمی دونم کجای این اثر فاخر بود؟ علت استقبال مردم هم ارادت به امام حسین(ع) بود واینکه ما فیلمی درباره واقعه کربلا نداشتیم.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
هیچ کاری بی عیب و نقص نیست ولی شما نیمه خالی لیوان رو نگاه میکنی دوست عزیز!!
امیر
| United States |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
در ابتدا باید شما کلمه فاخر را بدانید تا بتوانید درباره فیلم فاخر صحبت بکنید . نظر هر کس محترم ولی اکشن از دید شما باید این نقش را مانند هری پاتر یا ÷ادشاه حلقه ها ساخت. نخیر واقعیت این بوده است و هیچکس مانند میر باقری نمیتواند فیلم های مذهبی را به این قشنگی بسازد
ناشناس
| United States |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
کاش واقعا نیمه خالی لیوان را دیده بود.
سریال نقاط ضعفی هم دارد اما بازی عرب نیا،دیالوگها و صحنه های اکشن از نقاط مثبت آن هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
برو باقالی خواهشا نظراتو واسه خودت نگه دار عرب نیا بهترین بازیگر سینما و تلویزیون ایرانه و تنها بازیگر ایرانیه که در سطح جهانیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
فیلم قشنگ و فاخری بود ولی توی دیالوگ هاش خیلی سوتی داشت نمونش صحبت عمره با دخترش خیلی مسخره بود
ابن الشهید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
اتفاقا عرب نیا خیلی زیبا بازی می کرد . به نظر یکی از دوستان تقدیر خداوند این بود که عرب نیا برای نقش مختار بازیگر بشه
همین که مختار با اتنقام از قاتلین کربلا دل پیامبر و حضرت فاطمه و ائمه اطهار را شاد نمود لازم بود این شخصیت معرفی شود و صحنهای جنگ ان هم باید نشان داده میشد تا ببینیم مختار سرانجام با خیانت کوفیان به شهادت رسید..فیلمای خارجی بدتر نشان میدن
سلام اقا هیچ کدوم این مطلب رو نگفتید که ما بعد از عمری عزاداری برا امام حسین فکر می کردیم جزئیات بیشتری از این حرکت می بینیم که با کوتاه فکری و مصلحت اندیشی بعضی ها همه حوادث کربلا که ضبط شده بود رو حذف کردند که چهره غیر معصوم و نشان ندهند در حالی که ثواب تر این بود که یه خط بطلانی به خرافاتی که مداحا از تیغ ابرو ها ساخته بودند کشیده بشه و ما عوام توی خونه هامون پای منبر می نشستیم که حقایق و جزئیات بیشتری رو می دیدم ودرک میکردیم افسوس که عمرمان کفاف درک حقیقت واقعه سید الشهدا نده.................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
جاي تاسف دارد. بعضيها مانع پخش سکانس هاي عاشورايي شدند ولي کشته شدن مختار انسان را ياد قتلگاه امام حسين انداخت
ياليتني کنا معکم ...
به نام خدا
من به همه دست اندر كاران ساخت اين فيلم خدا قوت مي گم. اين شايد تنها فيلمي بود كه توانست ما را ديگر بار به رسالتمان باز گرداند و يادآور شود كه چهره مزور باطل و پليدي ممكن است در نقاب دين آشكار شود و نيز انسان هاي آزاده و شيعيان واقعي هر لحظه ممكن است با انگ هاي گوناگون به محارب،بي دين بدعت آور و... متهم شوند. در اينجاست كه مي گويند:مرز حق و باطل به باريكي يك مو است.
از صدا و سيما هم كه خويشتنداري به خرج داد و وسط اين سريال آگهي پخش نكرد سپاسگزارم.
خدايا لياقت شرافتمندانه زيستن را در وجود جامعه ما تقويت كن. آمين
خداوند رحمت کندحضرت مختاررابامولایش امام حسین (ع)محشور شودچقدرزحمت کشیدبرای انتقام خون امام حسین (ع)که شیعه واقعی بودودست آقای میرباقری دردنکند که قیام مختاررابخوبی به جهان معرفی کرد زبیران که ازخوارج ومنافقین بودندشناخته شدند-قاتلین امام حسین (ع)شناخته شدند سلام برامیرمختارثقفیی منتقم الدم الحسین (ع)
ضمن عرض خسته نباشید به همه دست اندرکاران سریال مختارنامه
نکته قابل توجه در این سریال مرز بین کفر و اسلام واقعی است که انسانهایی که دارای بینش سطحی می باشند بسیار سریع لغرش می کنند و به جرگه کفر وارد می شوند. در همه یاران مختار این گونه افراد وجود داشتند . حتی در آخرین لجضه. الهم اجعل عواقب امورنا خیرا.
مختارنامه ایمان ها را تقویت کرد
احسنت برجناب ميرباقري وهمه دست اندركاران وهنرمندان اين سريال تاريخي .خداقوت وموفق باشيد.
با تشكر وخسته نباشيد خدمت آقاي مير باقري واقعا فيلم بسيار زيبا و در شئان ايراني بود
با سلام اگر ابراهيم مالك به كمك مختار آمده بود چه بسا كار زبيريان و مروانيان بدست مختار تمام شده بود و حكومت به آل علي (ع) مرسيد ولي افسوس
بيا ! اي تک سوار جاده نور !
جدا کن بندها ،
از دست و پامان !
بتاب اي چشمه خورشید خونرنگ ،
رها کن زین شب تیره ،
رهامان !
بيا اي گوهر آزاد مردی !
بتاز اي تیر با شام اسیری !
بتاب اي چشمه پاک رهايی
ببار آن سان که دریا را بگیری !
شب تیره فروغ روشنی باش !
به شام ما طلوعی دیدنی باش !
بتاز اي خشم برحق !
اوج فریاد !
بزن بر هم بساط ظلم و بيداد ...
سلام
دستمون كه به اقاي ميرباقري نمي رسه
اما مي خوام از همين جا دستشونو ببوسم به خاطر اين همه زحمتي كه خودشون و تيمشون كشيدند
هرچند سريال خالي از ضعف نبود اما بسيار عالي بود با اين سطح امكانات و متخصصين اين رشته
اميدوارم خدا به ايشونتوفيق بده و در كارهاي بعدي پروژه هاي بهتري رو شاهد باشيم.
و اما مختار خومش بحال تو كه اينقدر حب مولا علي در دلت زبانه مي كشيد
علي علي علي
در محفلي نشستم ناگاه عاشقي گفت
تو كه عشق علي به زير پوست داري نسوزي گر علي را دوست داري
با سلام كار زيبا و ارزندهاي بود وتلاش خوبي كرده بودند باز هم امكان دارد از اين نوع سريالها ساخته شود تا در جهت تحقق سخن رهبر كبير انقلاب اسالامي كه فرمود اين تلويزيون به مثابه دانشگاه است (البته عين جملات )حضرت امام نست ببخشيد.كار ارزنده مطلب شيرين و درس اموز و خلاصه تشكر از همه دست اندر كاران اميدواريم باز هم شاهد اين كارهاي خوب باشيم و تاريخ شيعه را خوب بدانيم.
خداوند مختار و همسر با وفايش عمره را بيامرزد ان شاا... با امام حسين(ع) در روز قيامت محشور گردد .
چرا نبرد حضرت عباس را در نهر علقمه سانسور کردند؟ چرا؟
سلام دوستان عزیز من تمام نظرها رو خوندم خوشم میاد که ما همیشه در سطح باقی می مونیم وهیچوقت به فکر مبارک اجازه نمی دیم که به عمق نفوذ کنه !اون دوستی که خشونت رو بهونه کرده بود یه ذره اخبار هر روزه ی جهان رو ورق بزنه که از تمام شبکه هاپخش می شه که عاملش خود همون کشورهای مدعی به اصطلاح حقوق بشرند و... متوجه می شه که حتی شنیدنش چقدر دردناک تر از اون چیزیه که مادر سریال مختار دیدیم(مثل تصویر عکاس رویترز از زن سومالیایی در هنگام مرگ جگر گوشش که بسیار دردناک وقابل تامله)که عاملش همین اروپایی های مزور وآمریکاییهای دورو هستند که با سیاستهای نژاد پرستانه ی خودشون حاضرن حتی هم کیشان خودشون رو قربانی کنن (مثل اتفاق دل خراشی که در نروژ افتاد)چه برسه به بقیه! دیگه این که مختار به ما فهموند که راه توبه همیشه بازه و می شه گذشته ها رو جبران کرد واینکه با سخنانش در آخرین صحبتاش با همرزمانش به ما فهماند که حتی یک انسان حق طلب هم می تونه در طول فرایند حق طلبیش خطا هایی رو مرتکب بشه ولی اگر نیتش محکم ودرست باشه باز به راه راست بر می گرده و دیگه اینکه با کنار هم قرار دادن ایرانی که به غلط عجم یعنی گنگ گفته می شه در کنار عرب به ما می فهمونه که در اسلام واقعی ودر عدالت علوی ملاک مسلمان واقعی بودنه و نه قبیله ونژاد و... در ضمن امیدوارم جناب تابناک این دفعه نظر ما رو هم لحاظ کنه.قصد ابراز فضل نداشتم فقط جسارتا عقیدمو براتون نوشتم .امیدوارم عاقبت همه ی ما ابناء آدم ابوالبشر منجر به خیر بشه.
آمین
با عرض سلام و خسته نباشید به عوامل ساخت سریال مختارنام.
خیلی خوشحالم که با دیدن این سریال تفکرات اشتباهی که در مورد مختار داشتم اصلاح شد.
در مجموع سريالي بود كه زحمت مطالعه حداقل يك كتاب رو آسون كرد. دست همگي عوامل بخصوص آقاي ميرباقري درد نكنه! اي كاش بعضي ها با همراهي بيشتر ميذاشتن خستگي از تن ايشون بيرون بره!
تمام قسمت آخر یک طرف گردن زدن70 هزار نفر یک طرف دیگر اصلا باور کردنی نیست و یادم به نفرین هایی که در زیارت عاشورا به ال زیاد و ال مروان میشود می افتم
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
7000 نفر عزیز من
چرا ده برابرش میکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
دوست عزيز7هزار نفر نه 70هزار نفر
دست اقای میر باقری درد نکند واقعا عالی بود.بازی اقای عرب نیا بسیارخوب بود.اما حیف صحنه های مربوط به حضرت عباس پخش نشد.انشاالله اجر همه نزد خداوند محفوظ باشد.
می اموزیم که عدم پیروی از رهبر......باعث ذلت 2 دنیا ونابودی و عدم عاقبت بخیری میشود
وحال نیز رهبرفرزانه و مردمی داریم که پشت تمام زورگویان و قدرتمندان قدر را به خاک مالیده.
در این فیلم همش از مختار تعریف و تمجید کرد و در حد یک قدیس مختار را بالا برد ، تحریف تاریخ کرد اما همه اش در حد حرف بود که از زبان بازیگران میشنیدیم که مختار چنین است و چنان است اما در این فیلم چیزی از مختار ندیدیم بجز پریدن با اسب و فرماندهی یک جنگ که بدون پسر مالک اشتر شکست خورد در واقع مختار همانند پدرش در یک جنگ فرمانده بود که آن هم شکست خورد. واگر در تاریخ جستجو کنیم مختار براستی یک قدیس نبود بلکه سیری در زندگی او نشان می دهد که انسان فرصت طلبی که دنبال قدرت بود ازدواج او با خاندان های طرفدار بنی امیه و دختران استانداران معاویه بیانگر این مطلب است که شیعه کاملی نبوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
همون اروپا زندگی کردی و این جوری شدی؛
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
شما می خوای شعار کذاب ثقفی را بده که راحت تر باشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
مختار در ظاهرشکست خورد اون هم با کوته فکری بعضی از افرادش ضمنا اینها تماما مستندات تاریخی دارد
سلام.وقتی که تنهائی مختار در بین خیل دشمنان رو دیدم یاد لحظه ای افتادم که آقامون رو در کربلا محاصره کرده بودن.
سلام و درود خدا بر شاد کننده دل اهل بیت(ع)
ضمن تقدیر و تشکر مضاعف از دست اندرکاران سریال مختارنامه امیدوارم همه از این وقایع تاریخی عبرت گرفته و با اعمال و حرکات خود در این زمان حساس توانسته باشیم پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا در قیامت شرمنده شهدا نباشیم
مختارثقفی............
روحش شاد و یادش گرامی باد
باتشکراز تمامی عوامل زحمتکش سریال مختارنامه که حقیقتا" سنگ تمام گذاشتند وانشا الله اجرشان را از حضرت حق خواهند گرفت به نظرم فرصتی بود هرکسی خودرا محک بزند وببیند جایگاهش از نظر دینی کجاست وآیا مجاهد است یا منافق ،واگر مجاهد است آیا تاآخر می ماند یا همچون هزاران مجاهد درنیمه راه دین خود را رها می کند
باتشکر ازهمه دست اندرکاران سریال مختارنامه، ایکاش چند نظر دراینجا مطرح نمیشد!!!! مخصوصا اونی که تموم نگاهش به ماهواره است وچشاش به دیدن .... عادت کرده!!! سریال مختارنامه یه ظاهر داشت وچندین باطن . ظاهرش یه اثر هنری وتلویزیونی بود با کاستی ها ی احتمالی که درجای خود بماند. اما هدف ازصحبت درخصوص این برنامه باید باطن ونوع نگاه قیام مختارباشد وپیامی که برای ما داشت. دراین منظر عیبی به برنامه وارد نبود چراکه هم جنس پیام وهم حاملان پیام حداقل برای ما ناب بودند..!! آقای میرباقری وهمکاران جزاکم الله خیر الجزا وحشرکم الله مع الشهدا
از لحاظ هنری فیلم خوبی بود اما نکات تحریف شده تاریخی متاسفانه کم نداشت
بهتره كه همراه با پخش چنين سريالهاي فاخري، ظرفيت دوستان هم كمي بالا بره و با سانسور قسمتهاي تاثير گذاز فيلم و اعمال سليقه هاي بيجا، از جذابيت هاش كم نكنن
سلام برامیرمختارثقفی منتقم الدم الحسین (ع)
دیالوگ های قسمت آخر بی نظیر بود و تکرار نشدنی و صد البته آموزنده
سلام بر حسین ... لطفا از اسطوره های سرزمینمان هم اثری بسازید...
مختار بهتر از این نمیتونست زندگی تو این دنیا رو تموم کنه و با این مردن میتونست نیت پاکش رو به همه حتی به ما ثابت کنه. مختار با شهادتش نشون داد شهادت امام حسین و یارانش از روی شناخت بوده که تونسته به روی افراد دیگر هم تأثیر بذاره و مهر تأییدی باشه بر حرکت عظیم کربلا.

من قمست های آخر رو همراه با گریه تماشا کردم ...
خشونت دوران گذشته در ادامه خشونتهای امروزی تلقی میشود بایستی در ارائه تاریخ کمی مهارت بخرج داد تا مترصدان امروزی نگویند که اسلام دین خشونت است
من هم به نوبه خودم از كليه دست اندركارارن ساخت فيلم مختار نامه بخصوص آقاي فلاح و ميرباقري كمال تشكر و قدرداني را دارم واقعا كار سنگيني را بثمر رساندند كاري كه 8 سال طول كشيده است.خدا خيرشون بده. به نظر من انسان بايد خيلي الهي باشد تا خداوند او را جهت انتقام از ستم ظالمان نسبت به خون خواهي از سالار شهيدان و ياران باوفايش قرار بدهد اون در آن زمان كه اهل بيت عليه السلام در نهايت مظلوميت قرار داشتند با توجه به اينكه همه اهالي كوفه نسبت به حقانيت آنها آگاه بودند.چه توفيقي خداوند نسيب مختار در اين دنيا كرده كه دست انتقام خداوند از ظالمان شده است. خدا مختار و همه يارانش را رحمت كنه.
ما که نفهمیدیم این آقازاده ی مالک به کوفه رفت جنگ کنه یا نه

بعدشم یه سوال راسته میگن میر باقری برای ساخت فیلم سلمان فارسی آماده می شود ؟
لا یوم کیومک یا اباعبدالله
جزاک الله خیرا جناب آقای میر باقری
با سلام
يكي مثل آقاي ميرباقري كه اينطور زيبا قيام را معرفي مي كند و يكي مثل جناب دهنمكي آنطور 8 سال دفاع مقدس را به تمسخر مي گيرد تا پولي به جيب بزند لطفاً اجازه ندهيد دهنمكي در باره دفاع مقدس فيلم بسازد.
به نظر من فارغ از مسایل فنی سریال جالب و عبرت آموزی بود-هنوز یه غمی واسه مختار تو دلمه!!!!
دلمان از نشان دادن به درک واصل شدن شمر و سنان و خولی و حرمله و... خنک شد. بسیار از استاد میرباقری ممنونم. امیدوارم این نوع سریال ها برای ما و راه آینده روشنی بخش باشد و چهره منافقین روز به روز مشخص تر شود.
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
یا لثارات الحسین
قضاوت در باره مجموعه ای به این بزرگی دشوار است. تصور می کنم از نقاط قوت این مجموعه تلاش موفق درواکاوی ابعاد شخصیتی و باورهای مختار و یارانش بود.
همچنین به نظر می رسد در سکانس های آخر فیلم بویژه در قتل عام 7000 نفر افراد لشکر مختار توسط مصعب قدری اغراق شده باشد. صحنه های خشن نشانگر تصمیم مجموعه کارگردانی بر تاثیر گذاری بر احساسات مخاطبان را نشان می دهد. با این وجود سریال در مجموع و تا حد زیادی قدرت استدلال و سیستم شناختی مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده است.
امیداست که با ساخت مجموعه هائی از این نوع ذهن مخاطبان نسبت به ابعاد حادثه کربلا روشن تر گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
اغراقی در کار نیست. عین تاریخه.
lpln
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
دوست عزیز قتل عام 7000 نفر یک واقعیت تاریخی است و نظیر ان و خیلی بدتر از ان در حمله مغول یا وقایع تاریخی دیگر در سراسر دنیا تکرار شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
لطفا در صورت امکان مدرک مستند تاریخی را ذکر کنید.
دست همه دست اندر کاران مختار نامه دردنکنه.
ایشالا که ما هم در شناخت دوست و دشمن، حق و باطل، و خشونت و مظلومیت موفق باشیم.
باسلام:آجرکم الله واقعا زیباودرس آموزوعبرت انگیزبود.مختاراگرشهیدنمی شدخیلی برای وی سخت بودچراکه:هرکه دراین درگه مقرب تراست جام بلابیشترش میدهند.ازتمام عزیزان دست اندرکارخاصه استادمیرباقری وفرزندانش وفریبرزعب نیا وتمامین 4000هزارنفرعاملان این سریال تشکروقدردانی رادارم ماجورحق باشید.
در طول تاریخ همیشه وجدانهای بیدار پیروز بودند مردان وزنان با غیرت وباشرف لذا مختار پیروز است چون راهش راه شرف وعزت بود دروود برچریک خسته
خدا را شاكرم كه اصلا اين سريال رو نديدم . تنها سريالي كه تا حدودي خوب بود سرگذشت ابن سينا و سريال ملا صدرا در اين چند سال تقريبا خوب ساخته شد. كمتر خونريزي و خشونت بود هرچند كه سريال ملاصدر ا به خشونت هم گراييد و داستان سرگذشت ملا صدرا رو تحت تاثير قرارداد. اما اين سريال مختار سراپا خون و نفرت و جنگ و خشونتو ....
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
برادر/خواهر ناشناس! بدا به حالت که سریال مختار را ندیده اید. شما که اصلا این سریال را ندیده‌اید و در نتیجه از خوب و بد آن آگاهی ندارید برای چه راضی هستید؟ این هم از اعجوبه‌های روزگار ماست!!!!!!!!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
وااااااااااا چقدر سوسول تشریف دارین شما
این سریال سراسرعبرت بود وپر ازدرس ونکات قابل تامل وبرای سازندگان ان طاقت فرسا اما صحنه های خشن زیادی هم داشت که متاسفانه فرزند5ساله ام بارها با شمشیر خودو با تاسی از این فیلم مضروبم ساخت بهش گفتم سریال مختارتموم شدمتاسفانه بازهم بروم شمشیر کشید!امیدوارم همه ی ما دین ما را تا لحظه موت از افات دور نگه داریم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
سریال جومونگ که پخش می شد از این حرفا نمی گفتین حالا سریال مختار شد خشونت آمیز؟؟؟
آيا در جنگ نان و حلوا خير مي كنند كه نبايد صحنه خشن را نشان داد . فيلم هم كه يك واقعه تاريخي است و نمي توان چيزي به آن اضافه و يا كم كرد. مختار شكست نخورد همانگونه كه امام حسين (ع) شكست نخورد . آن دوستمان چه زيبا نوشته كه مختار يك واقعيت بود به آن دوست ناشناس هم تذكر بدهم بي انصافي است كه گناه عدهاي كم اما با زور و زر را به گردن همه مردم ايران بگذاريم اين ملت از شهادت امام حسين (ع) تا كنون هميشه يار و ياور قياههاي اسلامي بوده و ديديم بهترين ياران مختار نيز ايرانيان بودند . خوبي فيلم به اين بود كه بسياري از واقعيات را نشان داد وقتي حكومت به دست زبيريان افتاد تاريخ را آنگونه كه مي خواستند نوشتند و متاسفانه هنوز هم كتب بسياري بر عليه مختار و قيامش موجود مي باشد . خود من اولين باري كه به مسجد كوفه رفتم هنگامي كه قبر مختار را زيارت كردم با شك و ترديد بود و به خدا گفتم خدايا اگر اين شخص انسان مثبتي بوده من براي رضاي تو او را زيارت مي كنم اما وقتي اين فيلم و مخصوصا تحليل هاي اساتيد تاريخ و دين را ملاحظه كردم در زيارت بعدي از آن شهيد بزرگوار پوزش خواستم و زيارت را بهتر انجام دادم . بزرگترين كاري كه مختار كرد اين بود كه قلب امام زمان خود (امام زين العابدين(ع)) را شاد كرد.
فیلمش خیلی عالی بود با عرض خسته نباشید خدمت تمامی دست اندر کاران این فیلم.
بیایید ما هم مثل یاران واقعی مختار تا اخرین لحظه با امام زمانمان و نایب برحقش باشیم و در همه حوادث از او پیروی کنیم انشاالله که بتونیم
با سلام به همگی . اون دوستانی که از این سریال انتقاد میکنن بهتره همون سریالهای کره ای و ژاپنی رو ببینند . براشون خیلی آموزنده تره . خیلی هم با خیال و ذهنشون هماهنگی داره . اگر فقط به حرفهایی که دیشب زده شد تاملی بشه میشه به خیلی از واقعیتها رسید . مختار برگزیده ای بود برای گرفتن انتقام خون مظلوم ترین انسانها .
من از جانب خودم از همه كسانيكه براي اين سريال تاريخي و بزرگ زحمت كشيدند كار كردند كمال تشكر و قدرداني ميكنم و اميدوارم هميشه از اين سريالها در كشور محبوبمان ايران سربلند ببينيم واقعاٌ عالي بود تحفه بود خوشا به حال آن كسايئكه در اين سريال نقش داشتند من دوست داشتم حداقل بعنوان يك شمشير زن تو اين سريال نقشي داشته باشم ، ايران سرافراز باد ،
انگیزه و رمز قیام مختار و توابین، اجرای دستور به زمین مانده پیغمبر در حدیث غدیر، مبنی بر ادامه حکومت اسلامی توسط امامام معصوم و ولی فقیه عادل زمانه است. 
شهادت جناب مختار در مقتل ومحراب شهادت مولایمان علی (ع) بهترین صحنه و عمیق ترین پیام را داشت . وصحنه شهادت این منتقم یاد آور لحظه های دلخراش شهادت فرزند زهرا سید الشدا بود که دل هر شیعه ای را خون میکرد .
خدا یارتان
واقعا بعضي نظرها را آدم می خونه فکر میکنه نویسنده این نظرات اصلا هیچ درکی از اسلام ندارند! هر چند هر کس در ارائه نظرات مختارند اما خوبه که بفهمیم چی می گیم و ...
خدا لعنت کنه خایین در حق محمد و ال محمد را
به خدا اگه این فیلم یک کشور دیگه درست میکرد همه به به مگفتند.
یکم انصاف خوبه
خدا قوت آقای میر باقری.ای کاش آخرین رویای مختار که غرق شدن مصعب در خون یاران امام حسین (ع) است و کشته شدن این ملعون بدست عبدالمالک بن مروان و پیروزی حق بر باطل به تصویر کشیده می شد تا برخی از بینندگان شهادت این بزرگ مرد را نابودی و شکست نمی دانستند. یالثارات الحسین...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
یعنی شما میخواهی بگی که عبدالملک موان حق بود؟ اون هم از امویان بود برادر من.
فقط باید خدا رو شکر کنیم که با مخالفت علما صحنه های مربوط به شهید شدن حضرت عباس از سریال حذف شد چون قسمت آخر و شهید شدن مختار نشون داد که کارگردان این سریال در به تصویر کشیدن این چنین صحنه ها فوق العاده ضعیف است. همچنین گریم کار که خیلی بد بود و مصنوعی. سر و ریش مختار مثل پشمک سفید شده بود.
دیالوگها که بسیار ضعیف بودند.برای نمونه در یکی از قسمتها یک دیالوگ این بود که "برو یک قل دو قل بازی کن" و یا نسرین مقانلو درجایی گفت:"دوره آخر زمان شده"...بازی فریبز عرب نیا ضعیف بود ودیالوگها را به شکل فیلمهای مسعود کیمیایی ادا میکرد...صحنه های اکشن فیلم که افتضاح بود.نیزه در شکم و خون جوشان همین و بس...پول بیت المال حیف و میل شد در این سریال.
فقط نمی دونم چرا نقد درستی از این سریال در تلویزیون انجام نشد و هی تعریف و تمجید کردند و تقدیر و تشکر نمیدونم چرا.
پاسخ ها
hadi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
دوست عزیز این سریال نسبت به سریال های تاریخی قبلی (به جز امام علی) خیلی بهتر بود نباید انتظار داشته باشید سریال در حد فیلم های میلیارد دلاری هالیوود باشه. درباره نقد تو تلویزیون هم که گفتید باید بگم خیلی طبیعیه که تلویزیون از کارای خودش تعریف کنه وقتی برای کارای ضعیفش کلی تعریف و تمجید از خودشون می کنن برای این کار خوب که بیشتر مردم ازش راضی بودن و خیلی هم بیننده داشته حق دارن تغریف کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
فکر کنم یه پدر کشتگی با آقای میر باقری داری که این جوری میکنی
پیروزی یعنی به اثبات رسانیدن حق و آشکار ساختن آن .
سلام. امیدوارم اون دنیا شرمنده خون حسین (ع) و بچه هایش نشویم بخصوص بنده...
آقا يا خانوم سبز كه گفتي ( آدم مغز خر خورده باشه بیاد عوض ماهواره بیاد بشینه پای این سریالا ) واقعا" برات متاسفم با اين طرز فكرت . بله پاي ماهواره نشستين كه اين شده حال و روزتون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
ولشون کن همون ......و ....... به درد اینا میخوره برن همون چیز هارو ببینن
كجاش خشن بود ما تازه منتظر بوديم انداختن شمر توي آب جوش را واضح نشان دهد تا كمي حال كنيم .
امان از محافظه كاري
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
این نظرتو خیلی پسندیدم.آفرین
نكته قابل تامل اين كه بايد درس بگيريم در لحضه هاي تصميم گيري درست عمل كنيم تا بازنده حقيقي نياشيم.
در جواب اين سبز مي خواستم بگم شما همان ماهواره را ديدي وفكر كردي مردم از رهبر و ولايت دست مي كشند خير عزيزم شاعر ميگه خر چه داند قيمت نقل ونبات شما را چه به اين فيلمها برو ماهواره را ببين و لذت ببر
برادر عزیز هنوز حضرت ولی عصر تشریف نیاوردند ما ببینیم چه کاره هستیم این وضع خیابان های ما و وضعیت خود برنامه های صدا و سیما متناسب با یاوری امام زمان نیست اگر دشمنش نباشیم انتظار دوستی نیست
با سلام-مي خواستم به آن عزيزي که پخش اين صحنه ها را خشونت تلقي کرده بود بگم که "برادر دفاع از حريم اهل بيت(ص) عين افتخار است و اوج آن يعني شهادت در راه خدا مزد اين افتخار "پس بايد فرزندانمان در کنار مطالب و کتب،برخي از مستندات تاريخي را به صورت تصويري ببينند تا اين مفهوم برايشان به صورت کامل جا بيافتد که دين اسلام و مکتنب شيعه بدون زحمت دست ما نرسيده است. و نکته ديگر در باره آن نويسنده که گفته "بالاخره پيروزي دشمن را هم در سيما ديديم"قابل تامل است.عزيز من کجايي،بيش از 1370 سال از قيام امام حسين(ع) و شهادت مظلومانه او يارانش مي گذرد، زورگويان و ستمگران از کدام نام هراس دارند؟ از نام يزيد يا امام حسين(ع). امام علي(ع) 25 سال خانه نشين شد، ايا اصل ولايت در وجود علي از بين رفت؟ آيا شکست علي بود؟الان دشمنان اسلام و پيروان تفکر رخنه در دين از چه نامي هراس دارند؟ از نام مولايمان علي يا بنيانگذاران تفرقه در اسلام؟ پس يک مقدار در گفته ها و تفکرات خود تجديد نظر کن.
باسلام

تشکر میکنم از استاد میر باقری عزیز و بزرگ - یکبار دیگر گرد و غبار از کتابها وشخصیتهای برجسته تاریخی زدود و کاری کرد کارستان - سریال مختار بخشی از واقعیت تاریخی ماست که با کار دقیق تحقیقاتی با واقعی ترین پشتوانه های مستند تاریخی ساخته و به تصویر کشیده شد و از همه مهمتر این که تنوع برداشت و تنوع ابراز عقیده های شخصی را کاهش داد . صحنه ها با شکوه هرچه تمامتر به تصویر کشیده شده بود . جنگ و خشونت و خونریزی سختیهای فراوانی دارد . همانطوری که در 8 سال دفاع مقدس نوجوانان و جوانان ما در اوج لطافت روحی در صحنه های نبرد مجبور به تحمل خشن ترین صحنه ها شدند امروز نیز نوجوانان و فرزندان این مرز و بوم باید بیاموزند که دشمن همیشه در کمین مال و ناموس این مرزو بوم است که اگر ایستادگی نکنند به سرنوشت 7000 نفری مبتلا میشوند که مصعب ابن زبیر دستور داد مثل گوسفند سلاخیشان کنند . خسرالدنیا و الآخره .
دستمریزاد آقا میر باقری - درود برشما و خسته نباشید
کسایی که اینجا نظرات روشن فکرانه ارائه میکنن مثل همان کسایی هستند که مختار را در آخرین لحظه تنها گذاشتن و آلان مختار زمان را تنها خواهند گذاشت و شاید از پشت به او خنجر بزنند
لعن الله علل المنافقین
در هرکاری اشکال وجود دارد و مختارنامه هم از این قاعده مستثنی نیست اما همین قدرکه مردم را به حال و هوای آن دوران برد و حس و حالی ایجاد کرد هم خوب و اثر گذار بود
اجر همه دست اندركاران اين اثر عظيم و فاخر با اباعبداله الحسين ،علي الخصوص تهيه كننده و كارگردان و نويسنده
یا لثارات الحسیـــــــــــــــــــــــــــــــن
دست آقاي مير باقري درد نكنه انصافا زحمت كشيده بود .گرچه از لحاظ محتواي تاريخي مقداري موضوعات جا بجا شده بود ولي از لحاظ تكنيكي وديالوگها كار عالي وبا كيفيتي خلق شده بود.اين نشان دهنده اين موضوع است كه اولا ما داراي سوژه هاي بسيار پرمحتواي وعبرت انگيز تاريخي هستيم كه ميتوان با واقعيتهاي روز آنها را تطبيق داد وثانيا داراي پتانسيل وظرفيت هنري زياد كه ميتوان بهره گرفت.نقش هنرمندي مختار نيز در اين فيلم درجه يك وممتاز بود.خيلي خوب وپخته بازي كرد.بخاطر تهيه اين سريال خوب به جامعه هنرمندان بخصوص آقاي مير باقري تبريك عرض ميكنم.
تا بود چنین بود کسی دنبال اینگونه سریالها نمی رود حالا که آقای میر باقری زحمت کشیدند و رفتند چند نفر حسود به عنوان منتقد چرت وپرت بار می کنند
ایرانیها همیشه در این زمینه از اعراب پیش بوده اند. ولی کاش در این مملکت کسی بود که قدر این مردم را میدانست. کسی بود که کارش برای مردم و رضای خدا بود ولی افسوس و هزاران افسوس در این وادی مختاری نیست کیانی نیست همه برای ریا و تزویر است و مردم هم فقط در کلام و گفتار ایشان جای دارند. بفکر آسایش و آرامش مردم بودن تلاش برای مردم در را خدا همان مختار بودن است
ضمن تشکر فراوان ار داود میرباقری که همه کارهاش عالی بوده. باید بگم مختار هرچی بوده با انتقام از خون شهدای کربلا دل همه شیعیان را تا قیامت خشنود کرد. خدا روحش را قرین رحمت خود در بهشت قرار دهد.
خیانت یاران مختار باعث شکست اون شد. به هرحال من فکر می کنم شرایط مخاصره برای 7 هزار نفر آنقدر سخت شده که اونها هم از لحاظ روانی کم آوردند و ضعیف شده بودن. به هرحال نفاق علت شکست شد.
درود خدا بر مختار و یاران واقعی اش
بعضي از دوستان كامنت عربي ميزارن يعني از كشورهاي عرب زبان سايت تابناك هم مشتري داره يا براي دوستان عرب زبان كشورهاي ديگر كامنت ميزارن يا ....
اثر فاخر و زیبایی بود. ان شااله سریالهای تاریخی دیگر از آقای میر باقری را هم ببینیم
به سهم خودم از زحمات بسیار اقای میر باقری تشکر میکنم اما سریال مختار باعث شد بدانیم ما در مقابل شیعیانی که تمام هست و نیست مادی خود را فدای اهل بیت (ع) کردند وا قعا هیچیم و دیگر اینکه اگر به ظاهر هم مختار پیروز می شد باز چند ساله بعدش از دنیا می رفت اما نوع زندگی و مرگش بود که او را جاودان کرد
در یک مغازه سلمانی در روستای زادگاه من پوستری از مختار و قاتلان امام حسین بود که نشان میداد مختار چگونه آنها را به درک فرستاده . من این عکس را آنقدر دوست داشتم که دلم میخواست ساعت ها به آن نگاه کنم و از همان بچگی عشق مختار تو دلم جا گرفت.
به نظر من اگر هزار بار هم این اشقیا را میسوزاند بیشتر دل ما خنک میشد و از این خشونت مشروع لذت میبردم.
سلام خدا بر مختار و دوستان با وفایش.
خداوند او را با امام عزیز و مقتدایش محشور گرداند.
پاسخ ها
ملیحه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
با شما موافقم.کاش ما هم جانمان را فدای امام زمانمان مهدی موعود کنیم
خسته نباشید به همه عزیزانی که در خلق یک واقعه تاریخی نقش داشتند وزحمت کشیدند . نکته اساسی دراین سریال تقویت بصیرت مسلمانان ایران نسبت به شرایط امروز دنیا و قدر دانستن رهبری نظام اسلامی ایران که برای این بصیرت انصافآ بعد از انتخابات 88 یک تنه در مقابل فتنه و جریان انحرافی ایستاد و انشالله این دوجریان به قعرجهنم و خشم ملت ایران از بین خواهد رفت . واقعیت تاریخی در کضشور ایران درحال تکرار است وانشالله خداوند این ملت را
پیروز نهای در مقابل زور و تزوریر بدخواهان با رهبری امام خامنه ای قرار خواهد داد
واقعا عالی بود دست همه ی دست اندر کاران سریال درد نکنه انشاءالله اجرشون با امام زمان
لحظه ای که مختار از دروازه ی قصر خارج شد و یارانش همراهیش نکردند و برگشت به پشت سرش نگاه کرد غربت نگاهش آتیش به دل هر مومن شیعه ای می نشوند و یاد تنهایی امام حسین علیه السلام و غربت آقا امام زمان را مجسم می نمود
اجرکم عندالله
به همین خیال باشین
یالثارات الحسین
سلام سريال بسيار خوب و تاريخي ساخته شده بود. در اين سريال اگر بخواهيم علت شكست مختار را ريشه يابي كنيم مي توانيم در بي بصيرتي و تزلزل برخي ياران مختار (حتي ابراهيم اشتر) ببينيم. راستي ابراهيم اشتر در قيام امام حسين كجا بود؟
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
ابراهیم اشتر دچار همان شکی شد که مختار اوایل سریال در کمک به امام حسن دچارش شد ولی متاسفانه اشتباهش رو تکرار کرد و با زبیریان بیعت کرد و با همان ها هم از بین رفت
با تشكر از دست اندركاران اين مجموعه
خدای من نمی دانم دعا کنم که کاش ما آن زمان بودبم یا نه چون واقعا وقت و ساعت بسیار دهشتناکی بود میان کشته شدن و رفتن به پیش گاه پیامبر و یا ماندن و غوطه ور شدن در لذایذ دنیوی ،خدایا دلم می خواست که بودم و توبه من قدرت میدادی تا کنار مختار هزاران بار شهید میشدم تا این مرد خدا مظلومانه و غریبانه همچون آقایش امام حسین شهید نمی شد خدایا مرا توان بده تا در این دنیا در حلقه زر و زور قرار نگیرم ولی افسوس طناب این دنیا انقدر هم سخت و محکم است که گریبان خیلی از ما راگرفته ( کاش میشد به همان اندازهایی که این سریال فاخر رامیدیدیم کمی هم فکر میکردیم)
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
کجای این نظر مشکلی داره که نظر منفی دادین اگه مشکلش رو می گفتین خوب بود.
تبریک می گویم به کارگردان محترم و همه دست اندر کاران این سریال فاخر و خوش ساخت که ثابت کردند که توان هنر مندان ایرانی انقدر بالا رفته است که بتوانند کاری کنند کارستان ما از این پس سرمان را بالا می گیریم زیرا هم مختار داریم و هم مختار نامه ساز دستتان درد نکند اجرکم عندالله
دست مريزاد جناب ميرباقري كارگردان محترم و جناب عرب نيابراي بازي درخشان و تمام دست اندركاران اين مجموعه فاخر....ممنون از شما و اجرتان با سيدالشهداء.
در مجموع خوب بود،خیلیهامون تاریخو نمیدونستیم.
همین که هممونو یکم به فکر فرو برد،همین که برای یک حس متعالی بغضمون گرفت کافیه..
دو قسمت اخر واقعا غم انگیز و عبرت اموز بود .امیدوارم ما به عنوان یک ملت بزرگ همیشه بر ارمانهای درست ایستادگی کنیم و سیاستمداران ما هم همیشه سیاست درستی در قبال ملت و کشورهای خارجی در پیش بگیرند تا چنین فجایعی رخ ندهد.
جناب آقای میر باقری دست مریزاد
چیه الکی تعریف می کنین، خیلی اشتباهات بزرگ داشت این سریال. اولا هرچی ایرانی بود رو تو این فیلم زایه کردند. یا نوکر بودن تو این فیلم مثل نوکر شمر یا اینکه به اون وضع فجیع رفتن جنگیدن مثل آدمای چاله میدون، بدون هیچ آرایش جنگیو آخه ایرانیا انطوری بودن؟؟؟؟ پیشینة جنگی ما خیلی بیشتر از دیگر کشورهاست، بعدش اون پرچم ایران رو نشون می دادند تو فیلم تاریخی، خیلی خراب کردند خودشونو
پاسخ ها
محمد یاسر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
کیان و ان سرباز با وفا را ببینید که تا آخرین نفس ایستادند
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
حبیب جان! «زایه» غلط است و «ضایع» درست است. شما بخاطر یک یا دو اشتباه کوچک کل سریال را زیر سوال بردید یعنی بخاطر دستمالی قیصریه ای را به آتش کشیده اید و این انصاف نیست
اگر صحنه اکشن نداشته باشد میگوید چرا اینطوری محدود ... حالا میگوید خشنه
وای از این کوفیان چه کردند...
دو نكته مهم و كليدي اين سريال بايد به يادمان بماند.
1- عدم تبعيت از فرمانده . (سر پيچي ابراهيم ابن مالك اشتر از باز گرداندن بموقع سپاه)
2-تعصبهاي قومي و قبيله اي.(شهادت كيان و ياران ايراني مختار)
پاكترين و مقدسترين قيامها هم مي توانند با يك يا چند اشتباه شكست بخورند.
از تاريخ عبرت بگيريم.
در لحظه اي كه بايد در صحنه باشيم....

در صحنه باشيم.

در هنگام لزوم كه بايدجان را خالصانه درراه اهداف مقدسمان ببازيم.

جان ببازيم.


تا بعدا هم افسوس نخوريم.
هو عزتمان حفظ شود.
و هم جان را كه به قيمت نفروخته ايم را نيز از ما به شرمنده گي و نا چيزي از ما نستانند.
خدا قوت ، عالی بود ، کاشکی کشته شدن مصعب و تا از بین رفتن زبیریان را هم نشان می دادید
تزوير با لباس ديانت به ميدان مي آيد...
نامردين اگه اينو نشون ندين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
تزویر با لباس دیانت به میدان می اید مانند یک سکه است که یک رویش دین وروی دیگر ابلیس است واگر درمقابل تزویر مقاومت نکنید گردنتان رامیشکند بودند کسانی که سرش به سجده بود ولی حضرت علی را اذیت کردند این جملات گرانبهایی که دیشب درسریال مختار گفته شد ..به واقعه انسانهای هستند که ادعای دینداری دارند ولی روی دیگرشان دست بیعت دادن به طاغوتیان زمان است که همان ابلیسان است واخر اینکه فقط نماز خواندن برای یک مسلمان وظیفه نیست بلکه مسلمان واقعی علاوه بر نماز خواندن باید از عدالت وحق و ولایت دفاع کند وان را وظیفه بداند ...
ناشناس
| United States |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
دقیقا همون جوری که با شعار الله اکبر اتوبوس و بانک اتیش میزدن و بی بی سی نگاه میکردن.دقیقا تزویر با لباس دیانت به میدان می اید.موافقم.
يوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
ببينيم شرف وعزت عمره شجاعت واقتدار مختار را براي رضاي خدا همراه با ولايت حافظ ايران باشيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
بردیا جان نشون دادن نداره هر جا نگاه کنی میبینی
كل فيلم مختارنامه يك طرف اثبات وفاداري ايراني جماعت يك طرف درهمه زمانها ومكانها
قیامی به این وسعت و عظمت توسط مختار ثقفی صورت گرفت و ما شاهد صحبت و گفتمان مختار ثقفی با امام سجاد (ع) نبودبم و یا نامه ای از جانب ایشان به مختار نوشته نشد . حال این سکوت امام زین العابدین (ع) برای بنده جای بسی سئوال دارد که فردی برای خونخواهی و مظلومیت سالار شهیدان بپا می خیزد و فرزند معصوم و نائب امامت او مشورتی نمی دهد یا حرفی را توصیه نمی کند ... بنظر شما بیننده ایرانی عزیز آیا این سکوت امام (ع) در حکومت و زمامداری مختار ثقفی این سئوال را بوجود نمی آورد که شاید امام (ع) با این قیام یا شخص مختار ثقفی مشکل داشت ؟... به امید جواب بزرگواران .
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
دوست عزیز جواب در برنامه هنگام درنگ مفصل داده شده
در اینترنت مطالب ان برنامه را جستجو کن اگر پیدا نکردی در حد اطلاعاتم در همین جا برایت جواب میدهم
مفیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
با سلام
بنابر مدارک محکم تاریخی، حضرت امام سجاد نطر مثبتی نسبت به قیام مختار علیه الرحمه داشتند و وظیفه ی رهبری قیام را بر عهده ی عموی خود محمد حنفیه گداشتند. در آن دوران پر از خفقان و اختناق به هیچ عنوان نباید خود حضرت مستقیماً وارد معرکه ای به این خطرناکی می شدند. این را هم بدانید که امام سجاد و امام باقر - علیهما السلام -مختار را دعای خیر کرده اند. برای اطلاع بیشتر، به کتاب قیام مختار آقای رضوی اردکانی مراجعه فرمایید. موفق باشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
دوست عزیزم شرایط سیاسی اون روز جوری نبوده که امام مستقیما قیام مختارو تایید کنن همون طور که تو قسمتی از سریال میبینیم که برادر بزرگوار حضرت عباس تلویحا اجازه قیامو به مختار میدن یعنی اینکه شرایط اون روز مسلمونا به شکلی نبوده که این حمایت از قیامو مستقیما انجام بدن مثل الان یا زمان امام (ره)که گاهی اوقات ازکسی که باهاش موافق نبودن به صورت مصلحتی دفاع میکردن یا به عکس و الا اگه اینطور نبود مختار(ره)هیچ وقت مورد دعای اهل بیت(ع) واقع نمیشد که در موردش بگن "خداوند رحمت کند مختار را که دل ما اهل بیت را شاد کرد" امیدوارم تونسته باشم جواب قانع کننده ای بهت داده باشم دوست عزیزم
سلام به همه دوستان .اگر ما در آن زمان نبوديم كه در انتقام خون شهداي كربلا سهيم باشيم اكنون ميتوانيم در ركاب فرزند خلف حضرت امير (ع) امام خامنه اي باشيم تا آيندگان به ما به چشم ابن حرها نگاه نكنند و به حالمان افسوس نخورند.
کاش بجای انتقاد و تشکر یکم به خودمون در نزدیکی ماه رمضون تلنگر بزنیم که اگر توی دارالعماره کوفه بودیم همراه با مختار میجنگیدیم یا تسلیم ترس میشدیم ؟

خدا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه
دو قسمت اخر واقعا غم انگیز و عبرت اموز بود .امیدوارم ما به عنوان یک ملت بزرگ همیشه بر ارمانهای درست ایستادگی کنیم و سیاستمداران ما هم همیشه سیاست درستی در قبال ملت و کشورهای خارجی در پیش بگیرند تا چنین فجایعی رخ ندهد.
امروزتزویر باچهره ظاهرامسلمانی به اوج خودرسیده وتشخیص آن بسیارسخت تراززمان مختارشده است.راه مقابله باآن پیرو واقعی ولایت فقیه بودن است.
خواهش می کنم نظرمن رابگذارید.
خداوند جناب مختار را قرین رحمت خود گرداند که باعث شادی دل حضرت سجاد.(ع) گردید و آخر و عاقبت ما خیر گرداند که چون کوفیان نامرد و بی حیا نشویم.دیشب با دیدن صحنه خروج مختار نا خداگاه یاد تنهایی مولامان امیر المومنین و امام حسن علیهما السلام افتادم.
نمی دونم چرا این نظر رو می نویسم؟!
برای کی!
از نظر من هر حرکتی بهتر از بی حرکتیه.منظورم اینه که 1- بودن بهتر از 0 بودنه
اما
نه بعد سی سال

فکر میکنم اکثر مردم ایران ذاتا مذهبی اند اگر هم نباشند بازم حداقل دوست دارن که خانوادشون مذهبی باشه>
دلیل استقبال مردم هم همینه
ولی اثر خیلی جاها بی کیفیته
این اتفاقاتی که توی فیلم نمایش داده میشه در یک بازه محدود سنی مختار(میان سالی_مرگ)
یک اثر تاریخی کشش داره به شرط آنکه بازه زمانی های متفاوتی را نشون بده نه اینکه صحنه محذود بشه به(قصر وصحرا و مکان مقدس.کعبه.)
خیلی ازکارهای تاریخی تک زمانه(دریک بازه زمانی مذهبی) فیلم سینمایی اند
مثل
حضرت پیامبر (ص)
و مصائب مسیح

مورد بعدی
اغراق شخصیت مختار
و
ذیالوگ گفتن های عصبانی که صدای عربنیا درنمی اومد
و
صحنه های رزم با شمشیر که می تونست لوکس دربیاد_مثل_تروی_

من به عنوان یه شهروندعام که از اول دیدم و اواسط ترکش کردم و قسنت آخر رو دیدم(البته ماهواره ندیدم)
در دسته بندی سریال های محبوبم
جایی نداره
مثل
هزاردستان>مدارصفردرجه*هرچندکشدار*و درچشم باد
من که میرم جهنم
اما
هنوز نمیدونم نیت مختارو
نمی دونم
از دین برای سیاست استفاده میکرد که به قدرت برسه
یا هدفش دین بود

اما منتقم خون حسین بود اجرش با سالارشهدا
بازم اما
خوش به حالش که توی تاریخ موند

اما نیدونم چرا قیام ها به ثمر نمی شینن(جهاد به شهادت ختم میشه نه به ازادی ضعفا)
چرا ظلم شکست میخوره بازم هست(حتی ظاهری)
این همه قیام>>>>>>>>

فکر کنم
همه وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
دیوونه، تابناک چرا نظر این دیوونه رو گذاشتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
منم نمیدونم
باهات موافقم یا نه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
شاید درست میگی
بهترین فیلمی بود که تا حالا دیدم چون تاریخ و مردان تاریخی رو خیلی دوست دارم
من به نوبه خودم از همه دست اندر كاران اين سريال تشكر مي كنم. این سریال نشون داد اگر بخواهیم می تونیم باکیفیت و در حد استادندارد و خواست مخاطب فیلم بسازیم.
شمایی که فیلمه اسپارتاکوسو دیدین باید اینم بدونین که اون فیلم با تمام خشونت هاش در اصل واقعیت نفرت انگیز بودن رومی های به قول خودشون متمدن رو نشون می ده
دوستان به تصویر کشیده شدن محاصره شدن مختار و یاران اندک اون، نحوه شهادت مختار و مظلومیتش اثر شگرفی بر روی انسان میذاره
آدم با مقایسه این صحنه ها و تصور صحنه محاصره شدن ولی خدا امام حسین و قمر بنی هاشم و شهادت مظلومانه دیگر یاران ایشان صحنه دویدن دختر امیرالمومنین در میدان جنگ واقعا از خود بی خود میشه و تصوری وحشتناک در قلب و روحش شکل میگیره
صلی علیک یا ابا عبدالله
سریال عالی بود دست کارگردان درد نکنه ازاینکه مختار تنها کشته شد با وجود یاران زیاد کمی درناک بود
دلچسب ترين لحظه اين سريال براي من لحظه اي بود كه داخل مسجد كوفه حتي تكان خوردن مختار كه خود را به سختي روي زمين مي كشيد باعث ترس و فرار دشمنان مي شد.
تا چه حد واقعيت به رخ نموده باشد،
با توجه به فرموده هاي آقاي رجبي تاريخدان شبكه‌ي يك سيما، در اين سريال داشتند ابراهيم اشتر را تبرئه مي‌كردند. در ضمن اين فيلم جامعه ي زمان مختار را با فرهنگ آرام‌تر و نرم تري نشان داده است. خوي و خصلت قومي و عشيره‌اي را كم‌تر نشان داده است اگرچه كوشيده است اما تاثير اين در پيرنگ داستان كم‌تر مشهود است.
سوالي كردند هركس به روانسناسي آگاهي بيشتري دارد جواب علمي بدهد. هركس به روانسناسي اجتماعي اشنائي كمتري دارد ميتوان اثرش را روي خودش تحليل كند وبنويسد كه اينگونه كارهاي تاريخي بعنوان مثال بدليل قدرت كلام وحماسي بودن بر خشونتش قلب هست نه اينكه بصورت مقابلهاي جواب دهد حتي اگر نويسنده سوال ،سوالش را اينگونه نوشته باشد
به نظرم یک نقطه مبهم در این سریال وجود داشت که به اون پاسخ داده نشد و اون سرانجام ابراهیم ابن مالک اشتر که دارای شخصیتی نسبتا مثبت و برجسته در سریال بود درحالیکه بعد از شهادت مختار او هم به زبیریان می پیوندد و سرانجام هم توسط خودشان چند سال بعد کشته میشود!!! اگردرست میگویم پس چرا به ان اشاره نشد و بلعکس او را شخصیت برجسته ای در شیعه نشان دادند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
ابراهیم دقیقا به وظیفه اش عمل کرد. هنگامی که مختار بشهادت رسید برای دفع شر بزرگ (آل مروان) با زبیریان در یک جناح قرار گرفت. کاری که خود مختار هم قبلا انجام داده بود...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
برخی اسناد میگوید که ابراهیم مالک اشتر به منظور نابودی بنی امیه که دوباره در شام جان گرفته و ادعای حکومت داشتند با زبیریان همپیمان شد
مهم نتیجه سریال بور بایددانست مرران خدا پایدارواستواردرمرامشان هستند وتارمق آخردرمقابل دشمنان می ایستند وشهادت راافتخارابدی میدانند ودرقبله عشق وکعبه مرادخودسرنهاده ودررکاب مولایشان به ملکوت اعلی میپیوندند .
واقعآآقاي ميرباقري از مفاخر كشور هستند از دور واز جنوب كشوربر سايه اش بوسه ميزنم
انشا ا... مورد قبول حق باشد اما در بعضی موارد اغراق شده بود به فیلمهای اکشن شباهت داشت صحنه های غیر واقعی فراوان داشت به نظر میرسد اکثر مردم سیر تاریخی ان را دنبال می کردنند
باسلام
يك نظر متفاوت دارم.
از سازندگان سريال بايد تشكر كرد ولي بعضي گلايه ها نيز جاي خود را دارد.
مثلا در قسمت آخر، چطور مختار داخل مسجد شد آن هم با آن همه خون!!! مسجد مكان محترمي است و نجس كردن آن حرام.
حضرت علي (ع) بعد از ضربت خوردن از مسجد بيرون آمد كه بي احترامي به مسجد نشود.
احتمال اين كه مختار بعد از تير خوردن به مسجد رفته باشد خيلي كم است، زيرا مرتكب حرام مي شود.
چرا براي جذب مخاطب هنجارشكني كنيم؟!
يا مثلا نمايش تاختن اسب بر بدن امام حسين(ع) ، زيبنده فيلم نبود و نوعي بي احترامي به بدن حضرت (به واسطه نمايش مستقيم بدن) بود.
بهتر بود كه بدن را نمايش نمي دادند و فقط تاختن اسب ها به نمايش در مي آمد.
در بين ياران مختار كه تسليم شدند ايرانيان نيز فراوان بودند كه مصعب با اصرار برخي از يارانش آنان را گردن زد، كه اين قسمت عمدا از سريال حذف شده و نمايش داده نشده است. البته اين چيزي از مردانگي ايراني ها كم نمي كند، ولي بالاخره بهتر است واقعيات نمايش يابد نه مواردي كه دوست داريم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
جلوه های ویژ ه سریال ضعیف بود، یعنی جای کار بیشتر داشت. بعدشم آدما غالبا خاکسترین، سعی شده بود ابراهیم خیلی خوب نشون داده بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
البته باید گلایه تاختن اسبها بر بدن امام حسین را به شمر و عمر سعد کرد
مختار بهتر از این نمیتونست زندگی تو این دنیا رو تموم کنه و با این مردن میتونست نیت پاکش رو به همه حتی به ما ثابت کنه. مختار با شهادتش نشون داد شهادت امام حسین و یارانش از روی شناخت بوده که تونسته به روی افراد دیگر هم تأثیر بذاره و مهر تأییدی باشه بر حرکت عظیم کربلا.

من قمست های آخر رو همراه با گریه تماشا کردم ...
این سریال بسیار تاثیر گذار بود من با علاقه کامل آن را پیگیری میکردم بچه های 3و5 ساله من در هفته چهار بار سریال را از شبکه های مختلف می دیدند خیلی می خواستم صحنه های خشن را نبینند بازی آنها شمشیر بازی شده بود (یا به قول خودشان مختاربازی). همیشه احساس خطر می کردم که مبادا به هم آسیب برسانند.
سلام
به نظر من سریال تاثیرگذاری بود.چرا میرباقری اصرار داشت خیانت ابراهیم اشتر را به مختار را نشان ندهد.من درک نکردم
چراماایرانیااینجوری هستیم اگه سریال مختارنامه صحنه های جنگی نداشت میگفتیم صداوسیمای ایران عرضه نداره صحنه های اکشن تولیدکنه الانم که داره ایرادمیگیریم چرااین سریال صحنه های خشونت امیزداره پس بایدبه چه سازه ماایرانیارقصید
فیلم خیلی خوبی بود ولی ایکاش در اخر ان خلاصه ای از سرنوشت ابراهیم و مصعب و مخصوصا تحقق آخرین رویای مختار چند جمله ای گفته میشد تا خاطره شجاعتها و دلاوریهای مختار که در ذهن بسیاری از نوجوانان جا باز کرده با این صحنه آخر کمی مشوش نشود .
فیلم بسیار عالی ای بود.
یه خسته نباشید می گم به همه عوامل این فیلم.
لحظه تیر خوذدن و زخمی شدن مختار خیلی دردناک و اشک آور بود...
با سلام و خسته نباشید به عوامل ساخت این سریال بسیار خوب . عدم نمایش چهره اهل بیت علیهم السلام بسیار بسیار مهم است و قمر بنی هاشم علیه السلام نیز از اهل بیت است . از اینکه این اتفاق نیفتاد ممنون هستیم.
صحنه هایی در این فیلم بود که میدانم اشک را از چشمان خیلی ها جاری کرد.
صحنه شهادت علی اصغر و همسر مختار و مختار
همین برای ما کافی است
با سلام آقای میرباقری خدا قوت دست شما درد نکند دست آقای عرب نیا هم درد نکند که بهترین بود لطف کنید تاریخ ایران و سرداران دلیر ایران را هم به صورت سریال در بیاورید .
delam vase MOKHTAR tang shodeh.
در زیارتنامه مختار ثقفی آمده است:
و قال علی بن حسین(ع) رحم الله مختار و قال محمد بن علی (ع) رحم الله مختار و قال جعفر بن محمد (ع) رحم الله مختار
واقعا شخصیت بزرگی انتخاب شده بود... کسی که سع معصوم بهش رحمت فرستاده بودند...رحم الله مختار...
بیاییم به جای نوشتن ناشناس و اسامی مستعار و نامهای ناقص اسامی کامل خود را ذکر کنیم و در مواردی که داریم از دین و از اعتقادات خود دفاع می کنیم چرا باید خجالت بکشیم و از اوردن نام کامل خود ابا داشته باشیم
يالثارات الحسين عليه السلام
واقعا بايد از سازندگان و دست اندر كاران تشكر كرد. حقيقتا سرنوشت هر قيامي كه امام معصوم عليه السلام در راس قيام نباشه شكست است. اين نتيجه ي ملموس و معلومي است كه شيعه بارها در تاريخ تجربه كرده و متاسفانه عبرت نمي گيرد.
به نظر من جالب ترین سکانس فیلم بعد از کشته شدن مختار بود که مصعب دستور داد سر 7000 یار مختار رو بزنند و با خفت کشته شدند، عبرت آموز ترین صحنه این سریال بود 7000 نفری که دوشادوش مختار در ستاندن انتقام اهل بیت جنگیدند در طرفه العینی مغلوب تزویر شدند و نه تنها گذشته خود را به باد دادند بلکه مرگ با خفت تنها یک روز بعد از شهادت مختار نصیب آنها شد
آقای میر باقری دست مریزا
با تشكر از سازندگان سزيال واقاي مير باقري واقعا گل كاشتيد منتظر كارهاي بعدي و تاريخي شما هستيم ممنون
باتشکر ازعوامل مختارنامه
باید گفت دوصد گفته چون نیم کردار نیست
بایدانسان نگاه کندببینداگرخودش در آنزمان بود کجاقرارمیگرفت؟
ومهم ترازآن اگربخواهیم درجبهه حق قرار بگیریم باید مواظب نیات واعمالمان باشیم و واجبات الهی رابه جا آورده ازمحرمات الهی اجتناب نماییم که اگر چنین شد خداوند درمواقع حساس دستمان را میگیرد و راه حق را به ما نشان خواهد داد.
پس بیاییم به جای باند و باندبازی نیات و اعمالمان را برای خدا خالص نماییم وهرانسانی به نفس خود از دیگران آگاهتراست
سریال مختارنامه ظاهری داشت که ممکن است به سلیقه ما اشکالاتی داشته باشد ولی درباطن کار این پیام رابرای بیننده ی بصیر داشت که کمی تامل نماید و اگر آلودگیهای دنیوی به او این مجال را بدهد که جایگاه خودرا مشخص نماید .
امیداست ترک گناهان ما را در موقعیتی قرار دهد که مواقع حساس گیج نباشیم ویا خدای نکرده زیر لوای کافران و منافقان قرار نگیریم.
سریال مختارنامه تلنگری بود بر وجدانهای خفته که بیدار شده و دریابند که حق و حق خواهی نثار خون میخواهد وبا راحت طلبی وحرفهای قشنگ زدن میانه ای ندارد.
حرف زیاداست ولی بیاییم بدون غرض حامی ولایت باشیم تابه کشورمان آسیبی نرسد کشوری که آرامش آن را مدیون خون افراد عامل به اسلام وبدون ادعا هستیم.
درنهایت از صداوسیما درخواست دارم همت خود را برساخت چنین سریالهایی بگذارد که اثرگذاری آن بهتراز خواندن کتاب وگوش دادن به مواعظ اساتید فن می باشد.
امیدست نظر ما هم توجه بشود
عالی بود جناب میر باقری خدا قوت منتظر کارهای بعدی شما هستیم
به نظر می رسد با این فیلم می توان از تاریخ عبرت گرفت و مهم نیست که این فیلم در جزییات دارای اشکال باشد و یا نباشد . کلیت داستان و این که در روز روشن خورشید را در آسمان انکار کرده و باور کنیم که شب است این اشکال دارد و این که در تاریخ درجا بزنیم این بد است . حسین که بود ؟ کسی که از مال و قوم ومنال خود گذشت تا به انسان بودن خود برسد من و شما چه ؟ گذشته ها را می بینیم و از امروز غافلیم ! گمان ما این است که در این روز گار ما عقل کل ایم و بس . باشد که عبرت بگیریم.
ایکاش صحرای کربلا وفجایع آنروز را بیشتر به تصویر میکشیدند .
برخی اشتباهات سریال
1- مختار سال ا هجری بدنیا امد اما عبدالله زبیر حدود 18 هجری و محمد حنفیه سال 20 هجری دنیا امد پس مختار بسیار پیر تر از ان دو بود اما در فیلم اینطور نشان داده نشده است
2- محمد حنفیه هیچوقت فلج نبود فقط در یکی از جمگها دستهایش زخکی شده بود و نمی توانست شمشیر بدست گیرد
3- محمد حنفیه بسیار متمول بود و خانه بسیا بزرگ وزیبایی داشت اما در فیلم در یک دخمه زندگی می کرد
از همه عوامل مختارنامه تشکر میکنم . ای کاش ادامه ماجرا را هم میساختند تا این همه سئوال بی جواب در ذهنمان نماند . بهرحال هرچه از این دست سریالها با رفع برخی نواقص ساخته شود جای قدردانی دارد .
با سلام و دست مريزاد به اقاي ميرباقري وآقاي محمود فلاح از اين كار بزرگ .در لحظه استثنايي مثل شهادت مختار من اشك ريختم و آرزو كردم كه اي كاش منهم با آنها بودم و در محراب جايي كه علي ع به شهادت رسيد در كنارمختار جان ميدادم براي دين رسول اله و براي مولايم علي ع و اولادش از اينكه شما بزرگوارن تاريخ را به تصوير كشيديد و مختار را به من شناسانديد و تزوير قاصبان و خلفاي نگون بخت را نيز به تصوير آورديد سپاسگزارم خداوند به شما اجر عظيم دهد تمام صحنه هاي فيلم را من به فرزندانم تشويق كردم ببينند تا كينه دشمنان علي ع را در دل بگيرند وبا مظلوميت شيعه آشنا شوند ببينند شيعه قرباني تزويز است و تلاش امامان و شير مردان مختار گونه ويارانش بودند كه اسلام زنده مانده است والا ....يا علي خدا حافظ شما دوستداران علي ع
خدايش بيامرزد
خداوند تمامی عوامل سریال مختار نامه را با مولایشان حسین محشور نماید
والا من فیلمو ندیدم بخاطر همین هم نمیتونم نظری بدم
یکی از نقاط ضعف این سریال به نظر من دوبله ی صدای بازیگران بود..اصلا به دل نمی نشست و کلی حس آدم رو می گرفت.
حتی آقای جعفر دهقان(در نقش مصعب)در برنامه پلاک1 شبکه 1 هم ایراد گرفتند.
واقعا عالی بود سریال.سلام بر مختار
بعضی از دیالوگ ها و شعارها و صحنه های این فیلم بیش از حد امروزی و طنز گونه بود!
تابناك شورشو در آوردي به خدا، نظراتي كه توهين به نظردهنده هاستو چرا منتشر ميكني؟
يكي به اون يكي گفته: آشغالهايي مثل تو...
حيا هم خوب چيزيه
مختار مرا به خدا نزدیکتر کرد ، ای کاش افراد خود باخته حقیقت وجودی خود را بیابند . ولی باز امان از درد تزویر ...
از خدا خواستم اگر لایق بودم خدا خواست بهم پسر بده اسم یکیوشو بگذارم مسلم یکیشو مختار
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری