وزارت راه و شهرسازی از همه متقاضیان مسکن مهر که تاکنون در سامانه ثبت نام مسکن مهر ثبت نام کرده اند ، خواست برای تکمیل اطلاعات خود به پایگاه اینترنتی www.maskanmehr.net مراجعه کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، هر کدام از متقاضیان می توانند با مراجعه به این پایگاه و ثبت شماره ملی خود به عنوان کلمه کاربری و درج شماره شناسنامه به عنوان رمز عبور،اطلاعات خود را تکمیل کنند.
چنانچه اطلاعات ثبت شده برای هر یک از متقاضیان در سامانه ناقص باشد، با ورود به این پایگاه و درج کلمه کاربری و رمز عبور، کلید تکمیل اطلاعات در قسمت بالای صفحه برای متقاضی فعال و امکان تکمیل اطلاعات فراهم می شود.
اطلاعات درخواستی از متقاضیان شامل مشخصات کامل شناسنامهای متقاضی، همسر و فرزندان وی و نیز فایل تصویر صفحات شناسنامه، پشت و روی کارت ملی متقاضی و نیز فایل تصویر صفحه اول دفترچه بیمه، آخرین اجاره نامه و فایل تصویر مدرکی که اثبات کننده 5 سال سکونت متقاضی در شهر مورد تقاضاست.
همچنین نشانی ، کد پستی، شماره تلفن ثابت و همراه و نیز مشخصات واحد مسکونی مورد تقاضا شامل متراژ، انباری و پارکینگ و نوع زمین آن (99 ساله اجارهای یا ملکی) و نیز روش ساخت ساختمان (صنعتی، نیمه صنعتی و غیرصنعتی) از دیگر اطلاعاتی است که متقاضیان در این پایگاه درج خواهند کرد.
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: پس از درج این اطلاعات، حدود قیمت تمام شده ساختمان و میزان مبلغ وام بانکی و سهم آورده متقاضی به متقاضیان اعلام میشود تا بتوانند متناسب با توان مالی خود برای انتخاب واحد مسکونی مورد نظرشان اقدام کنند.
اطلاعات متقاضیان ابتدا از طریق سازمان ثبت احوال کشور کنترل میشود و پس از اطمینان از صحت مشخصات شناسنامهای درج شده متقاضی و افراد خانواده وی، استعلام کد پستی محل سکونت وی از شرکت پست انجام می شود و همزمان با این کنترلها عدم دریافت زمین و مسکن از دولت (کنترل قرمز نبودن فرم ''ج'') نیز صورت می گیرد.
اگر اطلاعات ثبت شده متقاضی ، صحیح باشد و متقاضی واجد شرایط چهارگانه مسکن مهر شامل: 5 سال سابقه سکونت در محل مورد تقاضا، عدم دریافت زمین و مسکن از دولت و عدم استفاده از تسهیلات یارانهای دولت در این بخش، عدم مالکیت مسکن و زمین مسکونی از اول فروردین سال 1384 تاکنون و سرپرست خانوار باشند، نام متقاضی در یکی از پروژههای مسکن مهر ثبت و شماره حساب و شماره کارت بانک وی نزد یکی از شعب بانک مسکن که به درخواست متقاضی در زمان تکمیل اطلاعات خود تعیین شده است؛ از طریق ارسال پیامک به متقاضی اعلام میشود و متقاضی 15 روز فرصت دارد با مراجعه به ادارات کل مسکن و شهرسازی استان ها ، برگه اعلام نحوه پرداخت سهم آورده متقاضی را دریافت و برای واریز اقساط خود بر اساس برنامه زمانبندی تعیین شده اقدام کند.
ملاک اولویت بندی متقاضیان برای افتتاح حساب، تاریخ ثبت نام آنان خواهد بود و متقاضیانی که قبل از بهمن سال 1389 در سامانه ثبت نام وزارت تعاون ثبت نام کرده اند، تاریخ ثبت نام آنها در سامانه وزارت تعاون ملاک عمل خواهد بود، مشروط بر آنکه ثبت نام و کد رهگیری را در زمان تکمیل اطلاعات خود درج کنند.
همچنین پس از واریز 70 درصد از سهم آورده متقاضی به حساب وی که مشمول سود 9 درصد نیز خواهد شد، قرارداد پیش فروش بین متقاضی و سازنده ؛ تنظیم و امضاء و سپس سپرده متقاضی از حساب وی برداشت و به حساب سازنده واریز خواهد شد. سازنده متعهد به تحویل واحد به متقاضی بر اساس قرارداد پیش فروش است و سهم آورده متقاضی به سازنده نیز متناسب با پیشرفت فیزیکی به وی پرداخت خواهد شد.
بخشی از آورده متقاضی نیز همزمان با تحویل واحد مسکونی از سوی سازنده به متقاضی از حساب متقاضی برداشت و به سازنده پرداخت میشود.
ملاک اولویت بندی متقاضیان برای دعوت به عقد قرارداد پیش فروش، واریز به موقع اقساط سهم آورده متقاضی است و تا زمانی که 70 درصد سهم آورده متقاضی در حساب وی موجود نباشد، قرارداد پیش فروش امضاء نخواهد شد.
آخرین وضع پرونده متقاضیان در پایگاه اینترنتی www.maskanmehr.net قابل مشاهده است.
چنانچه متقاضیانی در سامانه ثبت نام وزارت تعاون ثبت نام کردهاند با ورود شماره ملی و شماره شناسنامه خود موفق به مشاهده اطلاعات ثبت نام خود نشوند، به آن معناست که تعاونی مربوطه برای درج اطلاعات متقاضی در سامانه جدید اقدام نکرده است.
این افراد لازم است با مراجعه به تعاونی خود، درخواست ثبت اطلاعات را بکنند یا در صورت تمایل به یکی از دفاتر پستی و ادارات کل مسکن و شهرسازی مراجعه و با ارائه مدارک
،
ثبت نام کنند.
بدیهی است در صورت درج کد رهگیری معتبر و تاریخ صحیح ثبت نام قبلی، چنانچه این تاریخ مربوط به قبل از بهمن 1389 باشد، مبنای اولویتبندی متقاضی همین تاریخ خواهد بود.